zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Uw personeel haat u? Goed voor de betrokkenheid!

Wesh   |    |  20 oktober 2015
Reactie: Het overgrote deel van de actieve managers zijn zichzelf overschattende irritante geen teambuildende autoritaire vervelende kankerlijers die in plaats van het team te stimuleren voor eigen eer en glorie op hun stoel zitten.
90% van de managers alleen al in mijn carrière zijn geen knip voor de neus waard geweest, allemaal theatherstukjes, op één uitzondering na.
Godzijdank ben ik eigen ondernemer geworden dat ik me niet meer hoef te irriteren aan dat zichzelf overschattende managersklootjesvolk.
Ik wens alle managers de cholera toe en veel wijsheid.
 

Consument vindt energierekening te ingewikkeld

Goedkoopste-Energieleverancier.net   |    |  18 oktober 2015
Reactie: Een terechte kanttekening die consumenten vaker laten horen. Het zou ook voor dit onderzoek pleiten toe te lichten wat er dan precies zo ingewikkeld is aan de energienota, maar vooral hoe het beter zou kunnen. Een incorrecte energierekening is daardoor voor consumenten nu ook moeilijk te herkennen. Wellicht een idee voor een vervolgenquête/ onderzoek?
 

Nederlanders besparen ruim miljoenen met vergelijken en overstappen

Allesin1vergelijken - Olaf Zack   |    |  18 oktober 2015
Reactie: Vergelijken op prijs kun je misschien bij een alles in 1 pakket wel doen, maar bij een auto of zorgverzekering zou ik daar echt vanaf zien.

 

AEX onderuit door zorgwekkende ontwikkelingen

A Kruidenier   |    |  16 oktober 2015
Reactie: Hoewel geen econoom en financieele leek vind ik dit rapport buitengewoon interessant en leerzaam.
 

Ik cijfer mezelf weg in mijn managementrol. Wat te doen?

David Van de Voorde   |    |  14 oktober 2015
Reactie: Wat ik in de vraagstelling hoor is: ''Kan ik mij -op dit moment- eigenlijk wel een manager noemen? Want een echte manager doet wel x, y en z en dat kan ik helemaan nog niet 100%.''
Terwijl het tweede stuk zegt dat, als men je ernaar vraagt, je net wel beschikt over de nodige kennis en inzichten.
Niemand is ''born ready''. Misschien ontbreekt het nog aan ervaring. Maar dat is nou net het dubbele aan ervaring: je kan alleen maar ervaring op doen door er toch aan te beginnen, desondanks het gebrek aan ervaring!
 

80 procent van de jongeren negeert internetreclame

Paleter   |    |  12 oktober 2015
Reactie: Niet enkel jongeren hoor. Ik als 39 jarige hebt zelfs een reflex ontwikkeld voor pop-ups, pop up? Direct naar het kruisje toe, weg ermee.
Websites met de reclame erin verschijnend.. waarom zou je er naar kijken.
Juist als de reclame mij irriteert zou ik nooit dat product aanschaffen, het verwijst mij naar de irritatie die ik er van had.
Datingsites die de mooiste foto's plaatsen met lokkende teksten.. gatver, weg ermee.
We hebben ook te maken met spam en virussen. Je durft ergens niet op te klikken, stel dat het naar een virus leid. Misschien meestal niet, maar velen denken denk ik wel zo.
Doorgaans is het gewoon irritant. Zeker mensen op niveau willen snel surfen en alles wat in de weg zit moet zo snel mogelijk uit beeld.
Maar de websites halen hun inkomsten daar uit. Ik kijk vaak wielrennen. De naam van de ploeg dat is een bedrijfsnaam. Ik zie de sponsornaam als een naam van de ploeg, niet als een verband met een product die ik eens moet gaan inspecteren of kopen.
Jaren stond er een bedrijfsnaam op een voetbalshirt. Ik nam het als normaal. Niet als een productnaam die ik zou moeten kopen omdat die ploeg wint of lang in beeld is.
Ik denk dat we een menselijke natuur aan het ontwikkelen zijn om alles wat ons in het haastige maatschappijtje in de weg zit, te negeren. We hebben al genoeg te lezen en we hebben tijd te kort.
Reclame moet niet irritant zijn.
Groeten.
 

Zeven manieren waarop de baas (goede) medewerkers wegpest

Marijke   |    |  11 oktober 2015
Reactie: Beste Magda, helemaal mee eens. Ik ken het verhaal van Paul Verhaege.
Toch gloort er ook wel wat hoop aan de horizon. Zo is het idee van easycreatie ontwikkeld, een andere manier van samenwerken, bottom up geinitieerd ipv alleen top down. Leuk idee, nu nog in de praktijk brengen.
 

Zeven manieren waarop de baas (goede) medewerkers wegpest

Roel Tijskens   |    |  11 oktober 2015
Reactie: 8. Vals beschuldigen
9. Tips/waarschuwingen van de werknemer straal negeren en wanneer het dan inderdaad fout loopt, punt 8 hanteren
 

Nieuwe sterftecijfers kosten pensioenfondsen zes miljard euro in 2016

groeningen   |    |  9 oktober 2015
Reactie: wat zijn dan de cijfers ? wat is de levensverwachting 65+ . waar is de onderbouwing?
 

Economie in de lift, autoverkopen ook

Niek   |    |  6 oktober 2015
Reactie: Goed nieuws. Dat er een klap komt voor Volkwagen is duidelijk, maar de vraag is natuurlijk hoe groot. Ik ben benieuwd of Volkswagen in Q4 nog steeds op nummer #1 staat.
 

De 70:20:10-Expert als businesspartner

Jos   |    |  5 oktober 2015
Reactie: Als hrd verbonden is met de business, dan is de toekomst verzekerd. Alleen spreken we binnen hrd al vele decennia over de noodzaak om business partner te worden, terwijl de formele leeroplossingen onvoldoende businessimpact hebben. Vandaar ons voorstel om via de 70:20:10 methodiek met vijf nieuwe rollen gegarandeerd met de business verbonden te zijn en te blijven.
 

De 70:20:10-Expert als businesspartner

Carel Mein Hr Development Professional   |    |  4 oktober 2015
Reactie: Natuurlijk is hrd op de toekomst voor bereid mits er oog is voor een integrale aanpak die aansluit bij de business. En dat is veel meer dan alleen een catalogus. Misschien moet er wel helemaal geen catologus zijn zodat iedere vraag een advies en uitvoering oplevert wat echt maatwerk is. En dat het een advies is wat over de schutting heen kijkt, de vraag van uit een breed perspectief bekijkt, analyseert, adviseert en uitvoert.
 

De 70:20:10-Expert als businesspartner

Wout   |    |  3 oktober 2015
Reactie: HRD dient dus veel meer aan de gesprekstafel te komen bij MT op cruciale momenten. Er valt dan nog genoeg te winnen op gebied van echt leiderschap ontwikkelen en laten zien.Mooi artikel.
 

\'Nieuwe beurskrach onvermijdelijk\'

Ad de Beer   |    |  2 oktober 2015
Reactie: Voorspellen is moeilijk, zeker als het om de toekomst gaat.
En soms vraag ik me af waar deze onheilsprofeten plezier aan beleven. Is het echt zo leuk om mensen bang te maken? Of is het een kwestie van Wishfull thinking over een ideale en maakbare maatschappij.
Een ding is zeker, cijfers zeggen een beetje over het verleden (voor zover ze niet zijn gemanipuleerd), maar helemaal niets over de toekomst.
En by the way, naast de industriële revoluties zijn er ook sociale revoluties en die zijn in het veel te lange betoog niet meegenomen, net zo min als de digitale revolutie die nu voor een groot deel de maatschappij bepaald.
Kortom, we zien wel wat er gebeurd, het is een autonoom proces met zoveel variabelen dan het onvoorstelbaar onvoorspelbaar is, alleen al omdat mensen de hoofdrol spelen.
 
< vorige 187 188 189 190 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10