zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Elf tips tegen EK-verzuim

Ron   |    |  13 juni 2008
Reactie: Als zelfstandig ondernemer heb ik daar geen last van, ik zie zo af en toe een wedstrijd, maar het verdienen van geld heeft de hoofdprioriteit voor mij.
Ik ben een voetballiefhebber, maar loop niet verkleed rond wanneer Nederland speelt.
Ik heb van de tot nu toe 12 gespeelde wedstrijden er 7 wedstrijden gezien en ik ben er niet slechter van geworden in gezondheid etc. Ik ben de volgende dag gewoon fit en verwacht dat ook van de mensen waarmee ik moet werken.
Verzuim zonder ziekt te zijn moet je gewoon hard aanpakken. Werkgevers betalen werknemers voor hun werk
 

Trouwe medewerkers genegeerd

Ron Ladage   |    |  13 juni 2008
Reactie: Kort artikel met wat kreten, die best waar zijn, maar een groter verband hebben dan hierboven geschreven.
Een goed bedrijf investeert in zijn werknemers, met de bedoeling dit ok weer ten goede van het bedrijf te laten komen. Een ander voordeel van scholing is de marktwaarde voor de werknemer, bij reorganisaties of kleinere inkrimpingen, zijn deze werknemers snel te plaatsen bij andere bedrijven, dus geen hoge kosten voor extra afvloeiingsregelingen.
Helaas wanneer je “bij het inventaris” gaat horen, dan is de aandacht niet meer zo groot voor die werknemer. Hij doet zijn werk en hij loopt toch niet weg.
We leven nu in 2008 een tijd waar vele mensen richting pensioen gaan of al gegaan zijn.
In 2011 vertrekken de laatste van de geboortegolf van 1946 en in 2012 de golf van 1947.
Dus grote problemen, schaarste op de arbeidsmarkt veroorzaakt dan in eens meer bereidheid van de werkgever, om leuke dingen voor de werknemer te gaan doen.
In de voorgaande periode waren al deze leuke dingen afgeschaft i.v.m. kostenreductie, alleen die bedrijven die dat niet zo radicaal hebben gedaan, die bedrijven staan in de mond op mond reclame goed aangeschreven en die kunnen nog meer kans hebben op nieuwe werknemers.
Helaas wordt de spoeling steeds dunner, dus ben ik nieuwsgierig hoe ze de laatste nieuwe werknemers gaan binnen halen. Misschien toch cursussen in vreemde talen gaan geven aan het huidige personeel, want uiteindelijk moeten we de mensen uit het buitenland gaan halen en dat buitenland is niet Europa!
Dus een bedrijf wat al jaren aan continuďteitsmanagement doet, heeft toch een voorsprong.
 

Manager mag best gevoelig zijn

H Oosterhof   |    |  13 juni 2008
Reactie: KWETSBAAR,
Welke manager durft zich kwetsbaar op te stellen en daarvan te leren?

Wie heeft daar ervaring mee opgedaan?

Ik ben zeer benieuwd naar uw reacties!

Herman Oosterhof, Kommisseur.
 

Manager mag best gevoelig zijn

A. Stuijt   |    |  13 juni 2008
Reactie: Hartelijke dank voor deze toestemming om mens te mogen blijven, als manager. Wat een vakantieverhaal van de feel good soort.
Laten we weer eens een heel ouwe, open deur intrappen, zullen de schrijvers hebben gedacht. Dus onder 't kopje ''Nieuws''.
Na ruim 40 jaar ervaring als / met management word je wat kriegel van zo'n stukje: wordt er nog wel iets nieuws geleerd? Of is dit omdat de basiscompetenties gewoonweg niet meer worden beheerst?
 

Top vijf problemen bij contractbeheer

Gerard Winter   |    |  13 juni 2008
Reactie: Een simpele verbetering in dit gehele proces is het centraal opslaan van contracten, waar vervolgens iedereen bij kan komen (wel met beveiliging). Als er dan ook nog automatisch een email gestuurd kan worden voordat een contract afloopt, dan heb je prima grip op je contractuele afspraken.

Er zijn aanbieders zoals Contracto (lokaal) en Contracked (on-line).
 

Effectieve feedback in vier stappen

Joan De Winne   |    |  13 juni 2008
Reactie: ik ben het volledig eens met de opmerking van de Heer Hensen. Doet mij ook sterk denken aan de ik-boodschap van Gordon. Heb daar zelf goede ervaringen mee want de communicatie is duidelijk, niet aanvallend en gebaseerd op waarneembaar gedrag.
 

Trouwe medewerkers genegeerd

wouter   |    |  12 juni 2008
Reactie: Quote: creatievere secundaire arbeidsvoorwaarden opstellen, zoals een studietoelage voor kinderen of het aanbieden van extra culturele uitstapjes.

Nou nou wel erg creatief hoor, doe er ook gelijk een doos bonbons bij graag.
 

Elf tips tegen EK-verzuim

MarthavdPasch   |    |  12 juni 2008
Reactie: E.Geenen. Ik kan een heel eind in uw standpunt meegaan. Maar dit verhaald schetst of dat de werkgever meer zou moeten inleveren dan een werknemer. Dit is de omgekeerde wereld. Zet je mensen onder druk als je ze op hun verantwoordelijkheid wijst? Tegenwoordig mag je dus weinig of niets meer zeggen want dan geeft men tegengas. Respect is in deze ver te zoeken lijkt me.
 

Sales blog: Ze trappen er telkens weer in

Mike   |    |  12 juni 2008
Reactie: U bedoelt waarschijnlijk Kruidvat ? wel leuk overigens dat Kruidvat zelf ook www.kruitvat.nl voert....
Uiteraard weten winkel(ketens) ook het gedrag van ''hun'' consument. Zolang dit gedrag blijft voortduren, zullen ze acties houden, en terecht!... idem met TV programma's: geef het volk brood en spelen!
 

Managementteam is vier keer belangrijker dan individuele leider

A. Mesquita   |    |  12 juni 2008
Reactie: Meestal begin je niet van nul af aan met het opbouwen van een nieuw team, maar heb je het met elkaar te doen. Met alle voor- en nadelen vandien.
De kunst is dan de optimale balans te vinden tussen een sterk collectief en voldoende ruimte voor individuele eigenheid.

Arjeh Mesquita
(www.team-inzicht.nl)
 

Elf tips tegen EK-verzuim

Martha van de Pasch   |    |  12 juni 2008
Reactie: Meneer Vlugt. De betrokkenheid met mijn collega's laat zeer zeker niets te wensen over. Ik heb de arbeidsmarkt al meer dan 30 jaar ondersteunt dat wil toch wel wat zeggen dunkt me. Oplossingen of beperkingen van schade door de voetbalhype is van de zotte als een werknemer dit op zou moeten lossen. Mensen behoren hun verantwoordelijkheid hierin te nemen. Waar blijft de betrokkenheid. Meer bij de sport dan op de werkvloer. Doe dat lekker in je eigen vrije tijd. Nogmaals ben ik heel blij dat dit soort praktijken in mijn werkomgeving niet voorkomt. Iedereen verschijnt op tijd op zijn werk. Misschien heeft het toch met een bepaald nivo te maken. nivo.
 

Elf tips tegen EK-verzuim

E Geenen   |    |  12 juni 2008
Reactie: MvdPasch,
Ik begrijp uw afkeer van dit fenomeen. Ikzelf moet (ook) niets van dit hele verschijnsel hebben. Maar helaas. Sommige mensen vinden het nu eenmaal leuk. Ik zie het lijstje als mogelijkheden om eventuele problemen te voorkomen. Er tegen ingaan en streng zijn is alleen nodig als dit het voortbestaan van het bedrijf en dus de werkgelegenheid aan tast. De meeste werknemers snappen dat ook wel. Als het mogelijk is kun je als werkgever (meer) loyaliteit verwerven door hierin soepel te zijn. Mensen onder druk zetten levert alleen tegendruk op. Vaak weer in andere vormen. Er zijn genoeg mensen die juist daardoor truks verzinnen om toch hun zin te krijgen. Overigens moet loyaliteit van twee kanten komen maar de oplossing om dan maar een tv. neer te zetten tijdens werktijd vind ik zeker te ver gaan.
 

Concurrentiepositie is niet afhankelijk van hard werken of lage lonen

D. Mulder   |    |  12 juni 2008
Reactie: Is dit nieuws? Volgens mij gewoon een toepassing en uitwerking van de comparatieve kosten theorie van Ricardo van 2-eeuwen terug?
 

Elf tips tegen EK-verzuim

Mark Boessenkool   |    |  12 juni 2008
Reactie: Met bovenste 2 reacties ben ik het niet mee eens.

Ik moet er wel bij zeggen dat de wedstrijden na normale kantooruren gespeeld worden. Dus hooguit dat mensen eerder thuis willen zijn. Of de dag erna nog ziek zijn van de drank.

Tuurlijk moet je voor grenzen zorgen en je niet teveel meeslepen. Maar een tevreden medewerker werkt nou eenmaal harder dan een ontevreden medewerker. Je moet alleen wel zorgen dat er geen misbruik van gemaakt wordt.

En ja die televisie vindt ik ook wat te ver gaan, maar een radio op een voetbalzender moet kunnen.


Overigens mis ik wel het advies dat je ook de NIET voetbalfans niet moet vergeten. Want ook die zul je tegemoet moeten komen en mogelijk wel op andere manieren.
 
< vorige 1621 1622 1623 1624 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10