zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Elf tips tegen EK-verzuim

A.C.M. Vlugt   |    |  12 juni 2008
Reactie: Geachte heer mevrouw Pasch

Ondanks dat voetbalgekte niet onder u en uw gelederen leeft wil dit niet zeggen dat dit meteen als 'onzin' en 'hype' moet worden betiteld. Het gaat er niet om of het terecht of onterecht is. Feit is dat het zo is. Vandaar uit zal je moeten zoeken naar oplossingen of beperking van 'schade'. De opmerking 'wegblijven voor jou 10 anderen' geeft een hoge betrokkenheid met uw medewerkers aan, hoezee! Dat houdt u niet lang vol in de huidige arbeidsmarkt.
 

Elf tips tegen EK-verzuim

sandra   |    |  12 juni 2008
Reactie: Je kunt je werknemers liever eerder 1 uurtje eerder weg laten gaan en een uurtje later laten beginnen,dan dat ze ziek zijn.
Daar heb je als werkgever ook niets aan.

Verder zou het makkelijk zijn als je ergens komt werken waar je je uren zelf in kan delen. Dan heb je hier geen last van. maar een werkgever wil nog steeds van 8.30 tot 17.00 uur. Is dat niet ontzettend ouderwets. Ook thuiswerken zou makkelijker zijn. Dan kan degene zelf zijn tijd indelen. Maar de meeste managers willen dat niet,want dan hoeft er minder leiding worden gegeven en zijn ze dus bang voor hun baantje. Begrijpelijk.
Ik moet alles in het werk stellen om naar mijn werk te komen ivm de busstakingen. Werk bij een bedrijf van meer dan 3000 man en kan men niemand meerijden. Dat zegt toch iets over het bedrijf. Gevolg dat ik met mijn vriend moet meerijden. Die vaak eerder weg wil. Hij heeft flexible werktijden. Maar hij moet maar wachten omdat mijn werkgever onflexibel hierin is.
 

Sales blog: Ze trappen er telkens weer in

Ad de Beer   |    |  12 juni 2008
Reactie: Niet erg complimenteus voor klanten.
Inderdaad is hebzucht een van de belangrijkste drijfveren voor de mens en maken verkopers daar even gewetenloos gebruik van. Want de hebzucht zit niet alleen bij de klant, maar ook bij de leveranciers die geen middel schuwen om argeloze klanten naar hun winkels of websites te lokken.
Als klanten klagen hebben ze altijd gelijk. Moet je extra mensen aannemen op de afdeling klachten, dan komt dat alleen maar omdat je de klant ontevreden hebt gemaakt. Leg je de schuld bij de klant dan bewijs ja alleen maar hoe klantonvriendelijk dat je bent.
 

Sales blog: Dat zie je helemaal verkeerd!

Martha van de Pasch   |    |  11 juni 2008
Reactie: Wat een heerlijk en duidelijk verhaal van Michel Hoetmer, iets wat ontzettend veel in de praktijk voorkomt. Hier slaat men de spijker op zijn kop. Vooral ''Het slimmer dan jij type'' is ergerlijker dan dom. Ondefinieerbare nonsens inderdaad oncontroleerbaar, want dit soort denkt zogenaamd intellectueel over te komen. Zij denken een ander een nono gevoel te geven. Dat laten we dan gebeuren want het hoeft niet. Maar op dat moment proberen ze je op een of andere manier te overtroeven. Discussie uitgesloten jij bent de nono. Dit zijn juist degenen die minder weten dan jij maar alleen hun overtuigingstechniek goed onder de knie hebben. Maar laten we eerlijk zijn. Deze gave behoort alleen een bepaald soort toe. Ik zou het nog niet voor niets willen hebben. Noem het een gebrek aan ontwikkeling in het EQ, gebrek aan sociale gedragscodes, of gewoon dommigheid. Vervelende is dat je ze net als onkruid overal herkent.


 

Elf tips tegen EK-verzuim

MvdPasch   |    |  11 juni 2008
Reactie: Het is sowieso al onverantwoordelijk en asociaal om je als werknemer ziek te melden tijdens deze hysterie want dat is het. Dat een werkgever moet aangeven dat iedereen op zijn werk moet komen is al misplaatst. Ook als dezelfde werkgever toestaat in deze hype een uur eerder te vertrekken en een uur later te komen. Waar leven we tussen. Alleen al hier een bedrijfshappening van te willen maken en te evalueren vraag ik me af of er niets anders te doen is dan nogmaals mee te deinen in de voetbalgekte. Een TV op de werkplaats en lichtere werkzaamheden na de wedstrijd? Ik vraag me af welke werkgever hierin meegaat. Een beetje fatsoenlijk bedrijf laat zich hierdoor niet ophitsen. Een beloning als je op je werk verschijnt is helemaal van de zotte. Een strooppot moet worden gebruikt om de werknemer alsjeblieft te laten komen. Ik zou zeggen mooi wegblijven voor jou 10 anderen. Ik weet het niet maar zijn de werkgevers zo onnozel om hierin mee te gaan of lijkt het zo? Ik ben blij dat dit bij ons niet voorkomt.
 

MKB ontevreden over arbeidsbemiddeling

Claudia Liebregts   |    |  11 juni 2008
Reactie: Het geschetste probleem vraagt van alle partijen meer verdieping en samenwerking. Maar hoe los je dat op? Als loopbaancoach doorloop ik met cliënten korte trajecten om tot inzicht en juiste beeldvorming te komen. Daarvoor heb ik het netwerk www.wijmakenwerkvanwerk.nl in het leven geroepen. Dat werkt als volgt: Als de werkzoekende/werkende weet wat hij/zij wil en de eigen drijfveren kent, plannen we interviews met beroepsbeoefenaren bij partnerorganisaties van het netwerk. De functie van het interview voor de interviewer is, onderscheidt te maken tussen feiten en fictie. De interviewer - verantwoordelijk voor de eigen loopbaan - komt daardoor tot duurzame keuzes. De geïnterviewde van de partnerorganisatie kan op deze manier een inschatting maken of de interviewer op korte of lange termijn een waardevolle aanwinst is voor de organisatie, zonder dat men direct al in de beladen sollicitatiefase zit. Het effect van deze werkwijze gaat verder dan de eerste belangrijke stap 'het bij elkaar in beeld zijn'. Het is het startsein voor 'ergens warm voor lopen' en betrokken raken. Pak het samen aan, creëer kansen, dan lukt het ook in korte tijd!
Claudia Liebregts
www.wijmakenwerkvanwerk.nl
 

MKB ontevreden over arbeidsbemiddeling

Patricia   |    |  11 juni 2008
Reactie: eh eh eindelijk zijn wakker. ik izt maanden met dit verhaal bij de CWI maar ik kreeg te horen een keer dat de CWI is niet mijn vader dat ga een opleiding voor mij betalen en dat op mijn eigen kracht moet een baan kunnen vinden. Het is wel makkelijk een baan te vinden via een uitzenbureau maar na een korte periode ben jij weer op straat.
Het probleem zijn ook de werkgevers, ze hebben geen goede inwerkperiode. DE voormalige medewerkers kunnen geen afstand nemen van zijn taken. ZE hebben onzettend druk maar ze kunnen geen leiding geven. De oplossing is dat de werkgevers moeten verplicht zijn een inwerkperiode van minimum een maan. Als je van bedrijf A naar bedrijf B ben gestuurd en dan naar bedrijf C.ieder bedrijf werk op andere manier en ook ieder bedrijf heeft zijn eigen vaaktermen. maar ja binnen een maan moet je alles weten.
het is ook wel moeilijk als je kom via een uitzenbureau binnen een bedrijf je eigen plaats vinden. altijd ben jij bang om volgende dag op straat zijn. het is wel moeilijk je eigen mening te geven omdat ben jij gewoon een uitzenkracht. en nog als je allocthone ben moet je 20 keer beter presteren.
Mensen in het team moeten ook wennen aan de nieuwe persoon in het bedrijf dat kom haar/ zijn taken overnemen. en dat is wel moeilijk.
in plaats van complimenten, het zeiken hele dag door, Maar begrijp je wel. en als je ga een vraag stellen om te vragen als goed is. ja dat is the clue om te zeggen , Zie je begrijp je niet. Ze proberen alles te leren van alle kanten en niet gewoon to the point. En ja om te voorkomen dat je je taken overnemen ze zoeken altijd opdrachten met een truckje om te laten bewijzen dat je niet de juiste candidat ben. Ze zijn bang om zijn taken te verdelen.

Onder andere kom je als vreemde in een team, iedereen heeft zijn gewoontes binnen het bedrijf. Je probeer aan te passen zo snel moeglijk omdat je moet binnen een maand laten zien dat je vriendelijk ben, collegial, je weet alles over hun producten , en ja moet een samenvatting hebben over de taken dat heb jij nu net geleerd. En als je ben gewend op een manier de telefoon te pakken. nee is niet zo,
ZE hebben wel andere manier.
je krijg een rond leiding binnne het bedrijf dat in 20 minuten moet je onthhouden 100 gezichten en nemanen en takken. dat is apart van je inwerkperiode.

In de pauzes, iedereen praat over de normale zaken van het bedrijf. Je probeer achter te komen over wie of over wat ze hebben en de pauze is voorbij. en omdat je zeg niet tijdens de pauze, dus ben jij heel stil .

de motivatie is 0.0, de werkgevers zijn niet het probleem. het probleem zijn de voormalige werknemers. ze accepteren geen nieuwe persoon in hun omgeving. ze hebben dezelfde gevoel als iemand vreemd is in hun ruimte.

dus help in de cultuur bedrijf, ze hebben geen structuur ze zijn een chaos
 

Elf tips tegen EK-verzuim

H.A Kraan   |    |  11 juni 2008
Reactie: Tip 4 t/m 7 suggereren een vorm van ''ïntern'' verzuim, niet afwezig maar ook niet helemaal aanwezig.
Een werkgever en werknemer hebben een zakelijke overeenkomst op basis waarvan er arbeid geleverd wordt in ruil voor salaris.
Gelukkig hebben we in Nederland een regeling voor mensen die door ziekte niet,of maar gedeeltelijk, in staat zijn arbeid te leveren. Zij krijgen het salaris, twee jaren, minimaal voor 70% doorbetaald. Mensen die ervoor kiezen om even ''vrijaf'' te hebben (bijvoorbeeld vanwege een belangrijk evenement zoals het EK voetbal) kunnen in overleg met hun werkgever snipperdagen opnemen.
Als iemand dat niet wil of als dat niet kan, zal betrokkene er toch zeker voor zorgen dat hij of zij in staat is de overeenkomst met zijn werkgever (arbeid leveren voor alle uren waarvoor er salaris wordt betaald)) na te komen! De werkgever kan, mag, niet even wat minder gaan betalen omdat er even wat minder wordt geleverd. Een deel van bovengenoemde tips suggereert dat het normaal is om tjdens een feestelijk en spannend sportevenement genoegen te nemen met wat minder arbeid tegen dezelfde bataling. Waarom eigenlijk?
Hannie Kraan
KraCo Consult
 

Sales blog: De keerzijde van het toverwoord 'gratis'

Michel Hoetmer   |    |  10 juni 2008
Reactie: Wat denk je van gewoon opletten? Klanten hebben altijd nog de ultieme wraak in hun repertoire: nooit meer terugkomen.
 

Sales blog: Dat zie je helemaal verkeerd!

Michel Hoetmer   |    |  10 juni 2008
Reactie: Beste Jos,

Zo was het niet bedoeld hoor, blijf vooral reageren. En blijf het ook vooral met me oneens zijn!

De bedoeling was iets te zeggen over de redenen waarom mensen zo reageren. Soms omdat ze dingen niet door hebben (overkomt mij ook regelmatig) en ook soms vanuit minder nobele motieven (heb ik ook wel eens last van).

Fijn dat je iets aan de stukjes hebt. Van harte bedankt voor je compliment!
 

Vrouwelijke interim doorbreekt glazen plafond wél

Els   |    |  10 juni 2008
Reactie: Het is hard werken, maar een prachtig vak. Vaak wordt je als interim als overbruggingsinterim binnengehaald terwijl blijkt dat er meer aan de hand is.

Je moet van goede huize komen om de juiste vragen te kunnen stellen.
 

Sales blog: De keerzijde van het toverwoord 'gratis'

Eelco   |    |  10 juni 2008
Reactie: Wat ik heel vervelend vind zijn de lokkertjes. Nu of nooit!!! Een elektronicazaak bijvoorbeeld: Een mooie LCD televisie voor 500 euro. Je komt bij de winkel en het is uitverkocht. Heel vervelend maar kan gebeuren, vervolgens loop je een week later weer binnen en staat de televisie er weer maar dan voor 650 euro. Ik vind dat echt schandalig! Dat geeft voor mij aan dat ze er maar 1 of 2 hebben en die verkopen en de rest van de klanten een duurdere televisie aansmeren.

Mijn tip is om te kijken achter het bordje van de aanbieding. Soms zie je daar dat er dezelfde prijs voor gevraagd werd. Mijn vraag is of er iets aan gedaan kan worden in het consumentenbelang. Want vele mensen trappen in dit soort ongein.
 

'Werkgever moet een jaar loon doorbetalen na ontslag'

S Ter Aar   |    |  10 juni 2008
Reactie: Op zich goed dat dit wordt gesteld. Alleen doe het wel bij een werkgever die erg groot is meer dan 100 mensen
Een bakker/slager ofzo kunnen dit toch niet betalen. Zo kunnen werkgevers toch geen mensen in dienst nemen. En verder wat gaat er met de uitpuilende ww premies gebeuren. Gaan die weer terug naar mensen die ze hebben opgebracht.

 

Zes tips voor een knallende speech

Ingrid Lacroix   |    |  10 juni 2008
Reactie: Aardige tips, bekend, als reminder okay. Nog duidelijker zou het zijn als u in de titel en de ondertekts aangeeft wat we vooral wél moeten doen - in plaats van 'wees geen' en 'voorkom'. Hersenen geven aandacht aan alles wat voorbij komt ... ook aan datgene dat we 'niet' zouden moeten doen.
 
< vorige 1622 1623 1624 1625 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10