zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Droombaan? Graag maar niet ten koste van alles

Marco Hendrikse   |    |  19 november 2008
Reactie: ''Slechts 3% zou zijn relatie opgeven voor zijn droombaan''.... Dat woordje 'slechts' vind ik hier enigszins misplaatst. Dat vind ik nog een behoorlijk percentage dat zover wil gaan voor zijn of haar droombaan. En het overgrote deel wil succesvol ondernemer worden. Is het niet zo dat achter iedere succesvolle vrouw of man een goeie partner staat?
 

28 november: eerste ‘e-mailloze vrijdag’

Theo van Eeuwijk   |    |  19 november 2008
Reactie: Wat een belachelijk idee! Vele bedrijven zijn afhankelijk m.b.t. hun werkzaamheden met het gebruik van e-mail. Er zou een duidelijk onderscheid gemaakt kunnen worden tussen e-mail en het gebruik van msn of hyves. Dat is pas echt onzinnig. Een e-mailloze dag overigens ook. Ik zie het nut er niet van in!!!
 

28 november: eerste ‘e-mailloze vrijdag’

Jack Libertas   |    |  19 november 2008
Reactie: Ik vind het complete onzin en getuigt weer van dwingelandij van een aantal mensen. Wordt nu ieder idee aan de borreltafel verheven tot een spirituele opleving voor de wereld?
 

Hoe pak ik een medewerker met een drankprobleem aan?

Lidy Graaff   |    |  18 november 2008
Reactie: Is het wel zeker dat deze medewerker een alcoholprobleem heeft? Ik ben zelf onder behandeling voor een darm/lever/maag probleem, ik schijn naar alcohol te ruiken, de sympthomen lijken op misbruik. Ik weet dat ik momenteel (ruim 5 maanden nu) geen druppel alcohol gebruik. De leverwaardes verslechteren. De artsen weten niet wat ik mankeer. Ik functioneer prima in mijn baan. Wie weet heeft deze medewerker meer behoefte aan een luisterend oor dan aan een veroordeling. Lichaamsgeur kan vele oorzaken hebben. Overleg eens met de arbo-arts.
Als ik de oorzaak achterhaal zal ik deze zeker doorgeven.

L.d.G.
 

Vier kenmerken van het marketingbureau van de toekomst

webenquete.eu   |    |  18 november 2008
Reactie: Een belangrijke basis voor een digitale marketingstrategie is het gebruik van online-enquêtes voor het verzamelen van data.

Voordelen van online enquêtes zijn:

1. Zeer krachtige en rendable toepassing van internetmarketing. Door de snelheid en diversiteit van inzet zijn online enquêtes één van de meest krachtige en rendabele toepassingen van internetmarketing.

2. Inzicht voor het nemen van betere beslissingen. Online enquetes zijn geschikt voor het ondersteunen van beslissingen en het formuleren van verbetermaatregelen.

3. Toegepast onderzoek. Het verzamelen van data doorloopt diverse stadia, zoals de opzet van het onderzoek, het opstellen van de vragenlijst, het verzamelen van data (veldwerk), de analyse en de rapportage over onderzoeksresultaten.

4. Aanvulling op e-mail marketing. E-mail marketing verwerft een steeds prominentere plaats in de marketingmix van veel bedrijven. Het is goedkoop, doelgericht en levert een relatief hoge respons op. E-mail is ten slotte al geruime tijd een geaccepteerd en veelgebruikt communicatiemiddel.
 

Netwerk van oud-collega’s biedt interessante mogelijkheden

Marco Hendrikse   |    |  18 november 2008
Reactie: Ik heb hele goede ervaringen met alumni-netwerken. Met name het alumini-netwerk van mijn oud-werkgever Content is zeer nuttig (en gezellig). Naast netwerken is dit inderdaad een uitgelezen mogelijkheid om te polsen en gepolst te worden voor openstaande vacatures. Ook mijn vorige werkgever Schouten en Nelissen doet min of meer aan een alumni-beleid. Meer hierover kun je lezen op mijn blog (www.interimintelligence.nl/blog.php)
 

Werving via online netwerken blijft minimaal

Marco Hendrikse   |    |  18 november 2008
Reactie: Goede werving via sociale netwerken gebeurt op basis van respect en het winnen van vertrouwen. Niet alle werving hoeft dus (in eerste instantie) indentificeerbaar te zijn als werving. Wellicht dus dat het aantal personen dat voor personeelswerving benaderd wordt iets hoger ligt als ook minder expliciete werving wordt meegerekend. Daarnaast hoeft niet altijd een werkgever of intermediair de 'werver' te zijn. Kracht van het sociale netwerk is immers 'via via'. Het zou dus interssant zijn om ook eens te kijken in hoeverre de keuze voor een werkgever beinvloed wordt door netwerkcontacten.
 

Moderne bedrijfsnaam is kort en nikszeggend

ceyhun   |    |  18 november 2008
Reactie: waar staat de serienummer en de bedrijfsnaam van nero-6.6.1.15a?het is dringend zeg het a.u.b. nu snel.
 

Zakendoen met tienduizenden ondernemingen niet langer verzekerd

Piet   |    |  18 november 2008
Reactie: Moet je nog wel zakendoen met Atradius? Vallen zij zodadelijk niet om?
 

Verstrooid talent

Nicole Miedema   |    |  18 november 2008
Reactie: Hoogbegaafdheid is eigenlijk niet meer dan een speciale gave. Daar kun je ook heel eenvoudig overdoen! Geen watje, of supertalent.. Dat is soms.. lastig, omdat het niet altijd duidelijk zichtbaar is voor anderen, en dat kan leiden tot problemen op sociaal gebied. Bij bijvoorbeeld een uitzonderlijk muzikaal talent, sporttalent, of anders, is de 'gave' zichtbaar en onbetwistbaar. Bij hoogbegaafdheid is dat niet altijd zo zichtbaar. Creativiteit, en vernieuwende perspectieven kunnen bedreigend zijn, en 'slimme snelheid' kan bedreigend zijn voor collega's. En dat is zo goed aan het artikel! Verstrooid talent bundelen, (h)erkennen, en daar kan een model als 'belbin' een hulpmiddel bij zijn. Ik denk dat een hoogbegaafde ook kan passen in de rol van 'de specialist'. Als jezelf weet waar je talenten liggen en hoe je talenten van pas kunnen komen in een bedrijf, is dat een nog belangrijkere stap. Zelf (h)erkennen....En als dat gepaard gaat zonder enige arrogantie, maar meer ervaren wordt als een 'gave' die je nu eenmaal toevallig van nature hebt, kan het een positieve 'kracht' worden voor een bedrijf of afdeling. Het is niet iets waar een hoogbegaafde nou zo ontzettend veel moeite voor heeft moeten doen.. Knap is het niet! Knap vind ik het als iemand keihard heeft moeten werken om van een mbo op een universiteit te belanden. Iedere begaafdheid, waaronder hoogebegaafdheid, is er gewoon, net als een sporter een sterk lijf heeft, een musicus een goed gehoor & motorisch vaardig, een kunstenaar een 'goed oog', zo heeft een hoogbegaafde snelle hersenen. Tja handig toch! Enjoy it! En als je het zo in bedrijven kan benutten, en (h)erkennen dan maak je gebruik van elkaars gave! En er zijn er vele...... Goed artikel Anthony!

Groet, Nicole
 

Zakendoen met tienduizenden ondernemingen niet langer verzekerd

R. Civile   |    |  18 november 2008
Reactie: Atradius zet alles en iedereen op 'zijn' zwarte lijst waarvan de directeur eerder op Bizz.nl nog heeft verklaard dat dat een misceptie is en dat Atradius niet werkt met een zwarte lijst. Ik wil hier graag even aantekenen dat zowel Atradius als Greydon bijzonder bedenkelijke wijze van handelen heeft. Beiden hebben namelijk niet kenbaar gemaakt bij het verplichte openbare CPB register dat zij NAW gegevens van mensen en bedrijven opnemen. Zij gaan er namelijk vanuit dat zij uw bedrijfsgegevens en resultaten onder dubieuze voorwendselen toch wel krijgen.

Wat Atradius ook niet vermeld is dat zij ook incassodiensten verrichten, weliswaar onder andere handelsnaam maar toch. Het valt bijzonder te betwijfelen of zij werkelijk beschikken over een lijst van meer dan 20.000 niet kredietwaardigen. Het zou overigens wel erg dom blijken dat zij eigen clienten er ook op zetten.

Ik heb al van verschillende kanten begrepen dat er op die lijst bedrijven voorkomen die uit principe geen banden met Atradius wenst te onderhouden. Een rare gang van zaken dus.

We leven in een vrij land maar wanneer je accurate kredietgegevens wil hebben kun je je beter wenden tot de kvk alsmede het CBS. Daar heeft men namelijk de wettelijk verplichte registratie die accuraat is, iets wat bij Atradius ernstig valt te betwijfelen.

Reclame maken is een goed en mooi ding maar war Aradius aan het doen is is niet meer of minder dan op de emotie spelen en zich schuldig maken aan immorele chantage jegens hen die geen gegeven aan willen leveren aan Atradius.

Dat mag ook wel eens even duidelijk worden weergegeven. En wat de recessie betreft.... ja we hebben even tegenwind maar de meeste managements meningen en indexen staan nog steeds in de groene zone. Tijd zal dus leren.
RC PM
 

Vier manieren om onderdeel te worden van een sociaal netwerk

tejo   |    |  18 november 2008
Reactie: Er zijn ook medewerk(st)ers die alleen er maar op uit zijn om zonder grote inspanning hun bankrekening op te hogen.
Betrokkenheid met de onderneming is soms ver zoek. Bij voorkeur een dikke auto, een hele snelle PC en en supermooie telefoon dat is wat ze willen.
Als je kijkt naar de bijdrage in de omzet van het bedrijf, dan is het soms nihil.
Ik ben een grote voorstanden van prestatieloon tot op het laagste niveau.
 

Verstrooid talent

Anthony   |    |  18 november 2008
Reactie: @Dirk

Ik heb oorspronkelijkheid en onoorspronkelijkheid niet als primair doel gesteld. Maar het overdragen van een stukje kennis en gedachtegoed dat zo oorspronkelijk mogelijk is.

Volgens mij is oorspronkelijkheid altijd gebouwd op een stukje onoorspronkelijkheid. Bv een verwijzing naar een wetenschappelijk onderzoek of basis. (Natuurlijk kan je deze ter discussie stellen).

Zolang de basis of toepassing maar 'orgineel' en 'nieuw' is.
Het is goed om oorspronkelijkheid te toetsen aan de onoorspronkelijkheid.

Maar laten we niet doordraven. Wouter en ik gaan hopelijk nog eens kennis maken en daarmee ongetwijfeld ook onze discussie voorzetten, daarmee is het online gedeelte van onze discussie nu voor wat deze is. Maar mailen mag altijd..

Als er nog andere inzichten zijn graag!

Groet,

Anthony
 

Verstrooid talent

Dirk   |    |  18 november 2008
Reactie: Ik wil er niet mee bemoeien hoor maar is het verwijzen naar een boekje en het opnoemen van discutabele aandoeningen niet het beste bewijs van onoorspronkelijkheid?
 
< vorige 1488 1489 1490 1491 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10