zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Drie regels voor het managen van teamtalent

Dennis   |    |  30 november 2008
Reactie: De teamgedachte is alleen haalbaar als je de commitment kan vinden binnen de organisatie.
Na instrueren en begeleiden van de teams kan je de teams deelverantwoordelijk maken voor z.g. regeltaken( deelverantwoordelijkheid.)
Lukt het je om dat vloeiend te laten verlopen, dan kan ja alles binnen redelijkheid daarmee bereiken. efficienty, besparingen, anders organiseren etc. Ik heb er goede ervaringen mee.
 

Managers zijn ontevreden over salaris

joost   |    |  29 november 2008
Reactie: Salariskompas geeft een salaris weer welke niet meer van deze tijd is en houdt geen rekening met bijv,. aantal mensen die je moet aansturen in jouw managementfunctie.
 

Helft netwerkproblemen wordt voor lief genomen

Ad de Beer   |    |  29 november 2008
Reactie: @Joris,

Inderdaad, de klant heeft altijd de schuld. Ziggo is groot geworden door de klant steeds de schuld te geven van het eigen onvermogen.
Wanneer beseft de ICT nu eindelijk eens dat ze bestaan dankzij de klant. Dat ze de klant nodig hebben en niet omgekeerd.
 

Helft netwerkproblemen wordt voor lief genomen

Joris Hermans   |    |  29 november 2008
Reactie: Als IT Consultant hoor ik vaak het (wellicht terechte) gejammer van de eindgebruik en de klant (opdrachtgever, directie, ...)
De eindgebruiker wenst (alweer terecht?) dat de verschillende IT diensten hem sneller en efficiënter laten werken, niet dat hij tijd verliest tijdens inloggen, afdrukken, boeken van registraties, of wat dan ook.
De klant stelt dezelfde eisen, zijn werknemers moeten (sneller, goedkoper, efficienter) kunnen werken .... DOCH .... niet ten koste van alles. (Iemand enig idee wat een ''No Wait Full Redundant Fiber netwerk kost'' ? ... )
Zijn bovendien die eindgebruikers die je over ''veel te trage computers'' hoort klagen ook niet vaak toevallig die eindgebruikers die hun Outlook vool PPS, MP3, AVI, ... hebben zitten?
 

Vijf tips voor e-mailmanagement

Joris Hermans   |    |  29 november 2008
Reactie: CAO 81:
In België bestaat een Collectieve Arbeidsovereenkomst die stelt dat:
Indien een werknemer voor zijn werk gebruik moet kunnen maken van internet en/of email, de werkgever de werknemer ook de mogelijkheid moet geven om van deze diensten gebruik te maken voor privé doeleinden.
Heel wat (grotere?) ondernemingen houden zich hier aan, doch stellin in het eigen arbeidsreglement dat tijdens werkuren of op de hardware op de werkplaats geen persoonlijke email of internet mag gebruikt worden. Zij bieden dan vaak, bijvoorbeeld in de lunchzaal een (oude? versleten) pc aan (waar toch niemand wilt op werken) om zo te voldoen aan CAO81.

Indien email wordt gearchiveerd (zelfs gewone backups), of zelfs indien email zou worden gescanned met virusscanner, dan moet de werkgever hiervan de werknemer DUIDELIJK en EXPLICIET op de hoogte brengen volgens de Belgische Wetgeving. Bij mijn consultancy opdrachten stel ik vast dat de meeste bedrijven hier niet mee in regel zijn.
 

Werknemer verzwijgt verlies mobiel toestel voor baas

H. Graaf   |    |  29 november 2008
Reactie: Quote: Hoewel 35 procent dit probleem plichtsgetrouw aan zijn leidinggevende meldde, besloot 65 procent zijn mond te houden.

Vreemd: Zal de leidinggevende het niet opvallen wanneer hij zijn werknemer niet meer kan bellen ?
 

Werknemer verzwijgt verlies mobiel toestel voor baas

Ton Voskuilen   |    |  28 november 2008
Reactie: Naast het 'verlies' van GSM's merk ik hierbij op, dat veel bedrijven ook zeer laks met informatie omgaan.
Wij zijn een bedrijf wat zich bezighoudt met het verwijderen van bedrijfs- en gebruikersinformatie op GSM's en Pda's.
Als een bedrijf zegt dat men de toestellen eerst zelf ontdoet van informatie voordat wij ze verkrijgen, blijkt nagenoeg altijd, dat er op meer dan 70% van deze 'geschoonde' toestellen nog informatie bevat. (zie tevens Metro van 22-1-2007 : ''Staat verkoopt onthoofding'').
Regelmatig komen wij bij bedrijven, die na aanschaf van nieuwe toestellen, het oude toestel achterlaten bij de laatste gebruiker.
Met alle gevolgen van dien.
Veel van deze gebruikers maken de toestellen niet schoon en verkopen deze via Marktplaats.
Persoonlijk ken ik meerdere multinationals en beursgenoteerde ondernemingen die dit doen.
Is deze 'geste' van het bedrijf naar de medewerkers het waard om de individuele medewerker ca. € 20,00 te laten verdienen ten nadele van de eventuele bedrijfsschade.
 

Hoe pak ik een medewerker met een drankprobleem aan?

Theo   |    |  28 november 2008
Reactie: Welke taalfouten?
Ik zie geen, althans weinig fouten die storend zijn.

Theo
 

HR Actueel, de affaire Vogelaar.

Theo   |    |  28 november 2008
Reactie: Geachte hr. de Beer,

Na dit artikel moge duidelijk zijn waar u op stemt.
Het is niet te geloven dat dit gebeuren niet tot het ontslag leidt van meneer Bos.
Ik heb ook gezien dat ze vele fouten heeft gemaakt en vele zaken heeft laten lopen.
Toch vind ik dat er absoluut niet menselijk is gehandeld ten aanzien van mevr. Vogelaar.
Wanneer ik een ontslag voorbereid heb ik het in eerste instantie met betrokken persoon over de zaak en dan ga ik op zoek naar een ander.
Ik spreek een tijd af dat ze kan uitwerken, als ze dat niet kan zitten we even zonder, jammer dan, kwestie van verkeerd kiezen in eerste instantie.
Ik woon in het buitenland dus ik mag niet eens stemmen in Nederland dus een voorkeur heb ik niet.

Met groeten,

Theo
 

Hoezo rookverbod?

Ad de Beer   |    |  28 november 2008
Reactie: @Valk,

Ik hik een beetje tegen de Balkenende norm aan, maar als er een partij is die me op een verkiesbare lijst wil zetten, wel liberaal, dan zal ik het welwillend in overweging nemen.:0)
 

Psychopaat aast op uw positie

Aliet   |    |  28 november 2008
Reactie: Ja, ik heb het al meegemaakt. Die psychopaten zien er vaak nog goed uit en hebben een streepje voor, vertel maar eens hoe je dat dan voorelkaar krijgt om hij of zij er uit te werken want ze kunnen vaak nog goed met anderen opschieten.
Heb al meegemaakt dat ik er later achter kom dat zo'n collega er moeite mee heeft dat er een nieuwe komt en dan probeert die persoon door roddelen en niet waarheden de boel op te blazen zodat de nieuwe een slechte reputatie krijgt. Wat moeten we met zo iemand.
OF zich druk maken om dat iemand meer uren draait invallen enz. Maar wel hard schreeuwen hoeveel omdat zij toevallig het rooster verwerkt. En dan later zzielig doen ik had ook wel meer willen werken. Heel stiekem ukt dat haar ook nog weer. Gadverdamme dat krijg je met zo'n kleinschaig team. Het lijkt wel een hierarchie wie het eerste er is. BAh




 

Interim-manager moet ervaring leren delen

Ad de Beer   |    |  28 november 2008
Reactie: Het keurmerk voor de interim manager is er we degelijk. Het RIM, Register Interim Managers.
Opleidingen voor Interim Managers zijn er meer dan voldoende, ik wordt daar in ieder geval regelmatig over gemaild.
Maar wat zegt een keurmerk?
ISO 9001 geeft een garantie dat het bedrijf verworden is tot een bureaucratie waar niks meer op goed gevoel kan worden gedaan.
IiP is niks meer dan een lijstje met een stukje papier wat alleen maar aangeeft dat er ergens in het bedrijf een manager zonder visie maar met certificaatgeilheid rondloopt.
2 Michein sterren wil zeggen dat de kok ooit gekookt heeft wat een controlleur lekker vind. En waarschijnlijk dat de borden vele malen groter zijn dan de porties.
De kwaliteit van een interim manager vind je in zijn CV, welke projecten heeft hij of zij doorlopen en met welk resultaat!
 

Hoezo rookverbod?

Valk   |    |  28 november 2008
Reactie: Ad +1

Als je ooit de politiek ingaat, heb je mijn stem.
 

Psychopaat aast op uw positie

Caroline   |    |  28 november 2008
Reactie: Tja, als organisaties wat menselijker zouden worden vallen dit soort mensen eerder door de mand. Zie ook de opmerking van Marta op dit artikel. Voeg daarbij toe dat organisaties vaak competitieve systemen invoeren om hun medewerkers te 'motiveren', en de mens als middel gebruikt wordt om een doel te behalen. We hebben Freud niet nodig om te verklaren hoe het kan. P.S. door anders naar een vacature en een kandidaat te kijken, kun je al veel leed voorkomen. Kijk maar eens op www.spirituelevacaturebank.nl
 
< vorige 1475 1476 1477 1478 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10