zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Kwart bedrijven heeft waardeloze website

Danielle   |    |  5 december 2008
Reactie: www.jahzo.nl vreslijk irritante site, laad te traag en die stem is vervelend dit is juist een voorbeeld hoe je het dus niet moet doen als webiste, meteen mensen overspoelen met een flash film, ik schrok me dood ik had het geluid redelijk hard staan. Inderdaad de meeste bedrijven maar ook particulieren hebben geen goede website. Navigatie is vaak waardeloos, websites laden te lang, sommige websites stikken van de popups en andere banner materiaal. Ik wil lezen en zien waarvoor ik een website bezoek. Managers hebben zowiezo geen verstand van websites
 

Werk heeft grote invloed op gezondheid

bella   |    |  5 december 2008
Reactie: Ik had onlangs een stevige discussie over de positie die een werkgever inneemt als het gaat om de gezondheid van medewerkers.
Zijn werkgevers sociaal/moreel verantwoordelijk voor de gezondheid van de medewerkers? En in hoeverre geld dit dan, wanneer kan het gerekend worden tot beïnvloeding van hun prívé leven?
Ik kwam tegen het punt dat werkgevers maatregelen nemen voor hun eigen belang en niet met het oog op de welzijn van 'de samenleving'. Als iemand met overgewicht persoonlijk achteruit gaat, maar dat zeg maar geen effect heeft op zijn prestaties dan denk ik eerlijk gezegd niet dat de werkgever maatregelen zal nemen om de werknemer te dwingen om gewicht te verliezen. De werkgever zal zich dan bemoeien in de privé leven van zijn werknemers.
Er worden ook bijvoorbeeld gezond voeding aangeboden, maar ik heb van mensen gehoord dat dit relatief duurder is dan de vette hap. Ik denk zelf dat de medewerker zelf instaat is om te beslissen of hij wel of niet extra wilt investeren in een gezondere alternatief. Uiteraars kan hij ook gewoon eten van huis meenemen.
Ik vind dat werk wel invloed heeft op de gezondheid van werknemers, omdat zij daar de grootste gedeelte van de dag moeten doorbrengen. Maar dat de werknemer zelf keuzes kan maken in zijn eet en beweeg patroon.
De werkgever is hier niet verantwoordelijk voor, maar neemt wel de maatregelen om dit te stimuleren omdat het uiteindelijk voordelen voor het bedrijf zelf heeft, zoals lage ziekteverzuim en btere prestaties omdat de werkenmers lekkerder in hun fel zitten na wat gesport te hebben. Maar ze doen het dus niet uit maatschappelijk belang.
Als iemand anders denkt over de sociala verantwoordelijkheid van de werkgever hierin, lees ik dat graag.

-gericht op Frans Geldenmaker
 

Wat heeft u liever met kerst?

bella   |    |  5 december 2008
Reactie: Ik vind kerstpakketten krijgen eigenlijk wel leuk. Ik heb daar altijd wel positieve ervaringen mee gehad.

Ik heb nu wel vele soorten pastaservies, omdat het bedrijf ieder jaar ongeveer dezelfde inhoud gaf, maar toch met zekere mate van variatie: een keer spagetti, ander keer macaroni, in gele kleur, groene kleur en zelfs multi gekleurd.

Bij een ander bedrijf kreeg ik zelfs een soort jah... vakantie pakket zeg maar, met een koffertrolley gevuld met spulletjes en lekkers.

Ik krijg ook veel van andere mensen nu ik erover nadenk. Veel wijn, champagne, chocola, koekjes, zelfs een donutmaker!

Ik kan eigenlijk niet echt klagen over de kerstpakketen.
Vind het wel leuk om te krijgen(en van anderen)

Ik zou wel eigenlijk een keer een kerstdiner op het werk willen hebben.
 

Ongemotiveerd? Kijk eens anders naar uw baan

H Bongers   |    |  4 december 2008
Reactie: 



Experience

De Experience is een interactieve workshop waarin ervaringen worden opgedaan. De essentie van de Experience is het op gang brengen van dynamische denkprocessen met begrip, acceptatie en respect voor de verschillen in communicatie, samenwerken en vertrouwen in een omgeving waarin je plezier mag hebben. Het uiteindelijke doel is dat deelnemers meer zicht krijgen op individuele talenten. Doe waar je goed in bent en bereik op een creatieve en effectieve manier doelen.

De Experience omvat 4 elementen: vertrouwen, communicatie, samenwerken en plezier.
Vertrouwen: Je veilig voelen en jezelf durven laten zien. Vertrouwen hebben in ondersteuning.
Communicatie: Met elkaar werken is met elkaar communiceren. Door te communiceren deel je meningen, overtuigingen en gezichtspunten.
Samenwerken: In de activiteiten werk je als individu in een groep. Er wordt aandacht gegeven aan ieders bijdrage. Samen werken vraagt inzet van iedereen.
Plezier: Het is ongewoon om leren, groeien en ontwikkelen te associëren met plezier. Plezier hebben wordt veelal geassocieerd met amusement, recreatie en populair vermaak.
Het hebben van plezier is belangrijk, als je jezelf vermaakt raak je betrokken, ben je gemotiveerd en heb je aandacht. Het blijkt steeds weer een krachtig element in een programma.

 

Drie regels voor het managen van teamtalent

Tom van Trijen   |    |  4 december 2008
Reactie: Het is natuurlijk kinklare onzin om een voetbalteam als voorbeeld voor het bedrijfsleven te nemen. het is inderdaad zo dat bij een voetbalteam samenwerking en teambuilding van groot belang zijn voor het behalen van succes. In het bedrijfsleven gelden andere merites en is een sterk team juist een gevaar voor superieuren en bedrijf. Beter is het teamleden welliswaar in naam als team te zien maar als individuen te behandelen. Zorg voor een flinke onderlinge concurrentie en geef een ieder het idee dat hij persoonlijk in de kijker staat. Hierdoon krijg je als manager/directeur alle informatie en roddels van de kantoorvloer te horen terwijl je slechts individuen welke nooit een machtsblok zullen worden aan hoeft te sturen
Het succes van een goed kneedbaar team is daarom afhankelijk van de verdeeldheid onderling en de angst/loyaliteit voor de Baas. niets meer, niets minder.
 

Interim-manager moet ervaring leren delen

Ad   |    |  4 december 2008
Reactie: @Hugo Jan,

Het RIM is dan wel geen echte certificerende instelling, maar laat wel alleen interimmers toe die voldoen aan een aantal kwaliteitseisen, die bevestigt dienen te worden door één of meer deelnemende bureaus.
Ik ben overigens geen voorstander van welk certificaat dan ook, het zet alleen maar aan tot fraude en/of bureaucratie.
 

Ongemotiveerd? Kijk eens anders naar uw baan

vere   |    |  4 december 2008
Reactie: kun je na twee en een half jaar ergens te hebben gewerkt verwachten dat het bedrijf investeerd in jou verdere ontwikkeling ?

zijn de vooruitzichten op doorgroei mogelijkheden niet belangerijk voor de motivatie in je werk?
 

Tien dingen die u niet moet dragen tijdens een sollicitatie

Ridgway Jacobs   |    |  4 december 2008
Reactie: Je neemt altijd jezelf mee. In sollicitaties èn in werk. Wil je een baan die bij je past, wees dan jezelf. ook in je kleding. Een sollicitatie kleding-truukje werkt dat niet, of leidt eerder tot verwarring.
Dit betekent niet dat je zomaar aan moet rotzooien, maar dat je je bewust moet worden van je imago. Werk er dagelijks aan. Dan heb je er ook voordeel aan in je huidige werk.
 

Interim-manager moet ervaring leren delen

Hugo-Jan Ruts   |    |  4 december 2008
Reactie: @Ad: De RIM is geen certificering van interimmanagers, maar de Raad voor Interim Management: branchevereninging van bemiddelingsbureaus.
Er is wel het IM-register. Een tamelijk kleine club (minder dan 400 im-ers) die eigen leden toetst.
 

Onvrijwillig en onbetaald overwerk slecht voor de gezondheid

Ridgway Jacobs   |    |  4 december 2008
Reactie: Oh ja!!!
Kom alsjebelieft met die regelgeving!!!
 

Vertrekkende medewerkers kosten kapitalen

StepStone (Veronique van Zanten)   |    |  4 december 2008
Reactie: Wij publiceren morgen een paper met tien tips voor talent management in crisistijd. Algemene conclusie van het paper: 'Echte winnaars doen het goed in recessies. Zij omarmen hun klanten. Zij houden hun topspelers vast door werkprocessen te verbeteren. Winnaars moedigen communicatie aan en maken plannen voor zowel korte als lange termijn. Zij beseffen dat iedere vooruitgang die juist nu wordt geboekt op langere termijn een scherp concurrentievoordeel oplevert. Overleven in de wildernis betekent keuzes maken: overbodige luxe kan achterwege blijven en sommige zaken zijn basisbenodigdheden maar de uiteindelijke sleutel tot overleven is het navigatiesysteem. Talentmanagement is een essentieel instrument voor organisaties om door een recessie heen te koersen. Het stelt bedrijven in staat hun belangrijkste bronnen op de beste manier aan te wenden op het moment dat dit het hardst nodig is.'

TIEN TIPS VOOR TALENTMANAGEMENT IN CRISISTIJD:
1. Hou sleutelfiguren binnen.
Gebruik deze tijd om mensen en processen door te lichten. Toptalenten zijn het meest waardevolle bezit van een bedrijf maar vormen ook een groot risico. Weet wat toptalenten ambiëren en of hun beloning daarbij past. Voorkom dat topmedewerkers met veel potentie verloren gaan in ontslagrondes en dat het kind met het badwater wordt weggegooid.

2. Train en mobiliseer bestaande talenten
Motiveer talent in tijden van neergang door nieuwe vaardigheden of afdelingsoverschrijdende projecten aan te bieden. Geef waardering, biedt veiligheid en maak talent het mogelijk zich te laten zien.

3. Smeer de interne motoren
Verbeter en stroomlijn managementsystemen en -processen: Managers zijn een derde van hun tijd kwijt aan administratie en besteden feitelijk maar 10% aan leidinggeven. Dat kan beter.

4. Kijk naar buiten
Maak ruimte voor meer focus op klanten door de genoemde interne efficiëntie. Alleen door te weten wat de klant nodig heeft, weet een bedrijf waar het zich op moet richten, wat het kan afstoten en wie daarvoor intern nodig zijn.

5. Luister, communiceer en bouw aan vertrouwen
In onzekere tijden hebben medewerkers sterke behoefte aan informatie. (Talent)managers moeten laten zien dat het bedrijf een coherente strategie hanteert. Het gaat niet alleen om wat, maar ook om hoe zaken gebracht worden: persoonlijk, interactief en eenduidig.

6. Beoordeel en beloon op een andere manier
Bepaal en beoordeel kortere termijn doelen. Focus op de doelen zelf in plaats van op beoordelingen. Meet en beloon prestaties objectief zodat toptalenten worden erkend.

7. Ontwerp opvolgingsplannen
Hou de huidige toptalenten en hun opvolgers vast en neem afscheid van middelmatigheid en underachievers. Betere interne vooruitzichten verbeteren ook het werk van dit moment.

8. Hou vast aan langetermijnstrategie
Slimme bedrijven combineren noodplannen met langetermijnstrategie. Ontslagrondes zonder goede opvolgingsplanning maken gatenkaas van een bedrijf, zeker op leiderschapsniveau.

9. Let op de centen maar ook op het moraal
Als er ontslagen moeten vallen, laat het dan de juiste zijn. Beoordeel eerst of kostenbesparingen op andere terreinen zoals administratie en externen mogelijk zijn. Bespaar in tijden waarin veel van mensen wordt gevraagd vooral niet op de kerstlunch.

10. Ontwijk standaardvalkuilen zoals: primaire reacties, stilzwijgen, verlamming, onderbuikmanagement, achteroverleunen, besparen op trainingen en stekeligheden.
 

Bedrijfsleven bereidt zich voor op voor harde maatregelen

elly   |    |  4 december 2008
Reactie: maandag, 1 december 2008 Doorsturen Printen

IK vond deze tekst op de site www.vrijspreker.nl en wilde u deze niet onthouden. Laat je namelijk niet leiden door de angst!

De leugen van de crisis
Als we de media en de politici moeten geloven, staan we aan de vooravond van een enorme financiële crisis. Dat is correct. En als we de media en de politici moeten geloven, moeten we de komende tijd wellicht accepteren dat we onze baan kwijtraken, onze huizen uit moeten en dat onze levensstandaard ver naar beneden moet worden bijgesteld. Dat is niet correct.

Om te begrijpen waarom de crisis een leugen is, moet je teruggaan naar de basis van het economisch denken en je niet laten verblinden door financiële rookgordijnen en complexe monetaire theoriën. Economie gaat grotendeels over productiecapaciteit, productiemiddelen, aanbod en vraag. Zijn er voldoende productiemiddelen? Zijn er voldoende mensen die productief willen zijn? Is er voldoende vraag? Allemaal ja!

In de basis zijn alle ingrediënten voldoende aanwezig om een gezonde economie te laten draaien. De bottleneck zit hem in het huidige financiële systeem om de economie te smeren. Geld is de smeerolie van de economie. Maar wat als het systeem lek is? Wat als er steeds meer olie bij moet omdat er een groeiend gat onderin het carter zit?

Zou u het accepteren wanneer de monteur van de garage u steeds meer dure motorolie verkoopt in plaats van het gat te dichten waardoor de olie wegloopt?

De huidige politieke koers volgt de redenering van de monteur. Er moet meer olie bij. Miljarden worden in het carter gepompt maar het loopt er steeds harder uit.

Het gat in het carter is speciaal ontworpen om steeds meer smeerolie te kunnen verkopen. En de mensen moeten steeds harder werken om nieuwe smeerolie te kunnen kopen. Geniaal en buitengewoon doortrapt.

Laat u niet bedriegen door de ‘monteurs’ van onze samenleving. Ze houden ons voor de gek en bedriegen ons met hoge rekeningen voor een probleem dat zij niet willen oplossen.

Er is genoeg om iedereen in welvaart te laten leven.
De monteurs zullen niet kunnen ontkennen dat er genoeg is. Er zijn huizen en er zijn kopers. Er is voedsel en er zijn monden die gevoed moeten worden. Er zijn wegen, er zijn kantoren, er is energie. ALLES IS AANWEZIG!

De monteurs willen ons laten geloven dat de enige weg tot deze overvloed loopt langs hun financiële systeem. Maar dat is nu juist de leugen. Wij, de mensen, de bevolking hebben recht op toegang tot alle middelen. En als het financiële systeem daar in hindert, is het tijd voor een ander systeem.

Het is tijd dat onze economie en onze welvaart wordt losgekoppeld van een falend systeem van bedrog.

De economie is gezond, nu de politiek en het financiële systeem nog.

Ingezonden door Sen Huwa

 

Donald Trump kan lening niet afbetalen

Ton   |    |  4 december 2008
Reactie: Trump zal wel niet in de goot belanden.

Tja, zijn boeken zou ik graag eens willen lezen. Lijken me leerzaam.
 

Wat heeft u liever met kerst?

Ton   |    |  4 december 2008
Reactie: Hoe dan ook geen kerstpakket is ook niks.

Nog een leuke blooper. Het grootste Nederlandse Chemiebedrijf dacht in 1999 niet echt na over de begeleidende brief namens de directie die elke medewerker in zijn kerstpakket had zitten.

''Wij hopen dat wij volgend jaar wederom op u kunnen rekenen....bedankt'' verder bedankte de directie zich voor de bijdrage die de medewerkers hadden geleverd aan de florissante bedrijfsresultaten in 1999.

Verwarrend voor al die medewerkers die hun ontslag aangezegd hadden gekregen en in het nieuwe jaar niet meer mochten komen. Ook raar was dat het bedrijf uiteraard beweerde dat het heel slecht met ze ging. Er was zelfs bezuinigd op de kerstpakketten in dat jaar. Pasta, kersthagelslag, crackers en paté zat er wel in net als beschimmeld kerstbrood. De 100 gulden die we er normaal bij kregen waren ook al afgeschaft, ''mocht niet van de fiscus''.

Nee dan liever het laatste bedrijf. Daar kreeg iedereen een piekfijn kerstpakket en werden zelfs de relatiegeschenken verloot en een chinees buffet geregeld. Hulde! (postuum dan ;-))

Meest asociale bedrijf wat kerstpakketten betreft: een grote automotive producent.

Het viel me al op dat ik toen ik er begon meerdere flessen wijn meekreeg en zelfs twee kerstpakketten....later begreep ik hoe het zat. De kerstpakketten van mensen die traditioneel altijd zo rond november, de zwakke tijd, werden ontslagen werden verdeeld onder de managers en vrienden.
Waarschijnlijk hebben hun kinderen een heel jaar kersthagelslag op het brood en vind ik sindsdien elke fles wijn die ik in die periode uit die hoek krijg verdacht..

Vrolijk kerstpakketten feest alvast allen!
 
< vorige 1471 1472 1473 1474 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10