Reactie: Ik weet uit ervaring, dat het niet goed is familieleden of hartsvriendinnen(vrienden) te betrekken bij je bedrijf.
Je moet teveel overwegen , vooral als je iets vervelends naar voren moet brengen.
Want je wilt goed blijven met die persoon. Ik zou zeggen: familieleden en echte vrienden kunnen als vrijwilligers komen helpen and that's it.
Reactie: Grappig dat hetvolgende bericht ook in manager online verscheen onlangs:
Werknemer geniet van relaxte sfeer op vrijdag
1 december 2008 - Ruim 63 procent van de werkenden is bekend met ‘Casual Friday’ en meer dan een kwart doet er aan mee; dé dag waarop maatpakken en stropdassen in de kast mogen blijven. Vrijdag blijkt eveneens een ideale dag om de dingen te doen waar de rest van de week niet aan toegekomen wordt.
Dit blijkt uit onderzoek van TNS NIPO in opdracht van KPN onder ruim 500 ondernemers en fulltime medewerkers. Opruimen en de administratie doen zijn de populairste activiteiten (27 procent) op vrijdag, gevolgd door het voorbereiden van de volgende week (24 procent) en het bijwerken van de werkachterstand (twintig procent). Eén op de vijf werkenden tussen de 45 en 54 jaar vindt het bijvoorbeeld prettig om vrijdag rustig te werken zonder deadlines.
Casual
Het dragen van een stropdas of pak is not done op ‘Casual Friday’ zegt 62 procent van de ondervraagden. Daarnaast staan een relaxte en vrolijke sfeer op het werk (31 procent) en de vrijdagmiddagborrel (25 procent) in de top drie van kenmerken die horen bij ‘Casual Friday’. Vooral werkenden tussen de 25 en 34 jaar zijn bekend met het fenomeen; ruim 76 procent. In de drie grote steden Amsterdam, Utrecht en Den Haag is men er het meest enthousiast over.
Als mens vrij te leven en zich niet al te veel gelegen laten liggen aan wat ''men'' vindt is een verademing.Let maar eens op hoeveel (commerciële) belangen in het spel zijn om de bestaande toestand te handhaven. Er verschijnen
ook berichten dat bij de ( opgeklopte, door wie, drie keer raden) de stropdas weer strakker wordt gepropageerd. Ook hier weer symbolisch. Wij worden beknot in onze bewegingsvrijheid omdat de banken zich niet met hun core business bezighouden en zich dienstbaar opstellen.
Reactie: @Th.T
Mooie poldertaal, maar daar schieten we dus ook niks mee op.
In een poging om actief mee te spelen ben ik als kleine aandeelhouder afgelopen maandag naar de aandeelhoudersvergadering van Fortis gegaan.
Bij binnenkomst al werd duidelijk dat Fortis zijn administratie niet op orde heeft, vele aandeelhouders waren niet of verkeerd geregistreerd, wat meteen al hielp om de negatieve stemming aanzienlijk te verhogen.
Maar dit terzijde.
Gaandeweg de meeting werd meer een meer duidelijk dat de Nederlandse overheid, lees Wellink en Bos een meer dan smerig spelletje hebben gespeeld met als enige doel hun eerdere fout, het toestaan van de vervreemding van de A&A bank te corrigeren. Ik hoop dan ook dat de onderzoekers van deze hele affaire die beerput opengooien, want dan wordt voor iedereen duidelijk wie de echte zelfverrijkers zijn. Inderdaad, de wervingssite van de overheid heet niet voor niets de Verrijking.nl. Het RIJK heet niet voor niets zo.
Natuurlijk hebben ze het liefste dat we nu allemaal de handen in de zakken langs de kade gaan staan om te zien hoe de stuurman handig langs deze kade laveert of om te zien hoe de wal het schip zal keren? Woutertje zal er veel aan gelegen zijn om in ieder geval niet tussen de wal en het schip te komen. Het electoraal gewin is binnen, zijn ego staat weer torenhoog, zijn vriendjes zijn op de leuke posities geplaatst zodat hij later ook een aardig 5 keer Balkenendenorm baantje kan krijgen. Dat hij juist nu aanstuurt op een kabinetscrisis, ook heel geniepig, heeft alles met zijn eigen hachie te maken. Zodra de commissies van wijze mannen het drama Fortis in kaart hebben gebracht en dat duidelijk wordt welke dubieuze (zeg maar criminele) rol Bos daarin heeft gespeeld, wil hij wel zijn schaapjes op het droge hebben.
Ik sta aan de kant en zie toe hoe het net zich om deze man sluit. Maar ik zal best meetrekken als het nodig is.
Reactie: tip 11, werk samen met andere bedrijven, samen hou je meer talent vast dan alleen.
Maar wat iedere keer weer vergeten wordt, identificeer je talenten. Op iedere 1000 medewerkers zijn er ongeveer 100 potentials. Het doorsnee bedrijf weet tussen de 10 en 25 potentials te vinden en te benoemen, waarvan er later weer pakweg 20% afvalt omdat het eigenlijk geen potentials zijn.
Kortom, de doorsnee organisatie slaagt er in om 90% van zijn talenten niet te ontdekken!
De reden zijn heel divers, leidinggevers en chefs die bang zijn hun betere medewerkers kwijt te raken. Maar vooral het onvermogen van het management en de leidinggevers en zelfs de opleidingsfunctionarissen en MD managers om talent te onderkennen.
Wij hebben, samen met partners, een tool ontwikkeld die het mogelijk maakt deze talenten wel te ontdekken en vervolgens verder te ontwikkelen. Uiteraard geven we daar graag informatie over.
Reactie: Volgens een recent onderzoek van Fortis moeten we juist met z'n allen aan de alcohol, want medewerkers die regelmatig én veel drinken verzuimen minder dan niet-drinkers ;-)
Reactie: Constructief kijken naar de problemen lijkt mij beter, dan constant te gaan zoeken naar waar het fout gaat en wat is dan zo fout.
Met voorbeelden van eventuele missers komen we misschien zelf in het licht te staan, maar of dat een oplossing zal bieden durf ik ook te betwijfelen.
Mijn eigen houvast is dit.
Mijn vader gebruikte zestig jaar geleden al het volgende spreekwoord '' de beste stuurlui staan aan wal''
Maar hij zei nog iets, doe vooral wat jij denkt te moeten doen, zoniet ga dan bij die stuurlui aan wal staan, en doe mij dan vooral een echt plezier, hou dan verder je mond en geniet van de momenten die er nog overblijven.
Want wie afwacht heeft altijd gelijk, en waarom, tijd genoeg om te zien welke kant het werkelijk op gaat.
Reactie: Ik ben van mening dat in deze periode de ideale gelegenheid is om de actieviteiten het bedrijf eens grondig op de schop te nemen en je zowel intern als extern te reorganiseren.
In de dagelijkse hectik is er doorgaans geen tijd voor nieuwe plannen, concepten, markt benaderingen etc ...
Nu kan het roer om, ofwel bij gestuurd worden daar waar het nodig is. In deze tijd ontwikkellen zich automatisch nieuwe ideeën, creativiteiten en nieuwe markten waar voorheen niet aan gedacht werd of dood eenvoudig. de ruimte niet voor aanwezig was om deze eens te onderzoeken.
Een ding is duidelijk, en dat is dat vele klanten zullen afvallen die toch al aan een zijde draadtje hingen. Filter NU je klantenbestand en maak ruimte voor nieuwe. Investeerd je kostbare tijd in de toekomst, maak plannen op langeretermijnbasis maar doe er iets mee.
Reactie: Je kunt het ook omdraaien.
Hebben werknemers de verplichting om gezond te leven zodat ze optimale prestaties kunnen leveren?
Ik denk dat zowel de werknemer als de werkgever verantwoordelijk zijn. De werkgever is verantwoordelijk voor het faciliteren van randvoorwaarden op de werkvloer (goed personeelsbeleid) en de werknemer zal keuzes moeten maken om persoonlijk in balans te blijven. Daar heeft de werkgever geen/weinig invloed op.
Reactie: Wil je gevonden worden?
Of enkel je website doorgeven aan degene die jou bij naam kennen, zodat ze meer info verkrijgen waar jij je tijd niet aan hoeft te verdoen.
Wil je uitsluitend informeren? Of wil je juist verkopen.
Wil je een actieve site waar bezoekers kunnen reageren?
Kortom wat is je doel!
Wat is het budget.
Een website is voor een paar honderd euro te krijgen en dan zou je dus ook niet moeten zeuren als je niet bovenin de zoekmachine komt te staan. Dat je bij de laag scorend groep behoort.
Wil je meer en beter.. Dan kost het geld! Want om hoog in de zoekmachine te eindigen en gevonden te worden, eerder dan je concurrent vraagt niet alleen een snel te laden website maar ook een bureau die meer kan dan enkel webdesign. Je moet ook nog iets van progameren weten. Een webdesigner is namelijk een vormgever, als zij niet meer onderwijs in de basis van het programmeren hebben ontvangen. Dan beschik je welliswaar over een goed ogende site, maar zal je nauwelijks gevonden worden.
Ik heb mij uitsluitend gericht op een simpele uitleg. Bedenk eens aan hoe voorheen door diverse mensen een site gebouwd moest worden..
Webmaster
Webdesigner
Programmeur
ETC.
Nu zou de webdesigner genoeg van het progameren moeten weten om uw concurrentie aan te kunnen....En helaas is dat niet het geval! Aan u de taak om het kaf van het koren te scheiden.
Test uw site door willekeurige benamingen in te toetsen in de zoek machine. Voor een Constructie bedrijf zoek eens op bijvoorbeeld; metaal, constructie, bouwconstructie, staal, Als telkens, niet u, maar uw concurrent op de eerste pagina verschijnt, of beter nog, u niet bij de bovenste drie vermeldingen staat, dan is er iets behoorlijk mis met uw site.... Helaas weggegooid geld en een gemiste kans!
Reactie: Een goede site is een site die je de informatie geeft die je zoekt en er niet met teveel rommel als banners om heen draait. NU.nl kom ik dagelijks, ik krijg daar de informatie die ik wil zien zonder eerst banners en popups weg te klikken. ALs je kijkt dat je op sommige sites een artikel wil lezen maar plotseling wordt je artikel overlapt door een reclame banner die je moet wegklikken wat vaak nog geen eens gaat, want dan klik je toch een andere pagina open. Ik vind dat irritant. RTL4 heeft daar een handje van.