zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werknemer vindt vrijdagmiddagborrel niet leuk

4 maart 2009 - De vrijdagmiddagborrel met collega’s is niet geliefd. Naast het feit dat bijna 65 procent van de werknemers op de vrijdagmiddag geen borrel heeft met collega’s, vindt één op de drie van de ondervraagden deze afronding van de week niet leuk.

Dit blijkt uit onderzoek van NationaleVacaturebank.nl onder 601 respondenten. Van de werknemers die wel een vrijdagmiddagborrel hebben, geeft 29 procent aan dat deze meestal al voor 20:00 uur eindigt. Het merendeel hiervan (negentien procent) is zelfs tussen 18:00 uur en 19:00 uur afgelopen. In slechts zeven procent van de gevallen eindigt de borrel na 20:00 uur. Martijn van der Neut, Marketing Manager bij NationaleVacaturebank.nl: "Het is opvallend dat de vrijdagmiddagborrel al zo vroeg stopt. Het is juist een moment om in een informele sfeer de werkweek af te sluiten. De borrel versterkt niet alleen de onderlinge sfeer, maar is daarnaast ook een beloning voor de inzet." 



Braaf

Van de werknemers die wel een vrijdagmiddagborrel hebben vindt ruim één op de tien dit een goed moment om de werkzaken verder te bespreken. "Opvallend, je zou juist zeggen dat mensen klaar zijn met werk en graag willen ontspannen," aldus Van der Neut. De borrel wordt tevens benut om te slijmen bij de baas (negen procent) of over collega’s te roddelen (zes procent). "Gelukkig zijn de voornaamste redenen voor een vrijdagmiddagborrel toch om collega’s beter te leren kennen en om stoom af te blazen aan het einde van de week."

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Recruiter denkt dat kandidaten vaardigheden op cv overdrijven
 Vier vereisten voor een efficiënt datacenter
 ‘Positief verband tussen stakeholdergericht leiderschap en betere financiële bedrijfsprestaties’
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vier tips om die dronken blunder goed te maken
 Vrijdagmiddagborrel sterft uit
 Bedrijfsborrel stimuleert creativiteit
 
 
reacties
 
Bruce  |   | 
4-03-2009
 | 
08:02 uur
Beste lezers
De vraag is ook of je een maandborrel perse wilt laten plaatsvinden. Het kan ook best zijn dat een maandborrel niet past bij de cultuur van het bedrijf. De maandborrel of ''Happy hour'' is een prima initiatief wat over gevlogen is uit America. Ook America en Europa/ Nederland verschillen in cultuur.
Cultuur speelt een belangrijke rol.

Wellicht goed om eerst een goede interne behoefte inventarisatie uit te voeren om de knikker direct in het putje te laten rollen.



REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Tips om meer uit e-mail te halen met een CRM-koppeling
Wil je je in 2020 meer focussen op klantengagement? Dan heb je zowel een CRM- als een email marketingsysteem nodig. In dit white paper legt Spotler uit waarom een koppeling zo waardevol is én hoe je dit goed aanpakt. Benieuwd naar de tips?
Download white paper
Lees verder
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Personeel inwerken met behulp van een onboard-programma
Waarom kiezen voor een agile werkwijze bij de ontwikkeling van software
Het belang van een goede online marketing partner
reacties
Onbekend maakt onbemind (1) 
Geef uw jaaromzet nog een extra boost met inzet van data  (1) 
De kunst van het complimenteren (4) 
Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan (2) 
Helft Nederlanders ziet op tegen functioneringsgesprek (1) 
Soft Skills: programmeur moet teamspeler zijn, salesmedewerker coole kikker  (1) 
Loonafspraken voor 2020 hoger dan 2019 (1) 
top10
Waar kandidaten zich aan storen tijdens een sollicitatiegesprek
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beïnvloeden
De top-100 snelst groeiende beroepen van de toekomst: Mensenwerk blijft groeien
Posities in zorg overheersen in top tien snelst groeiende banen
Dit jaar nog geen advertenties op WhatsApp
Duurzame kijk op HRM oplossing voor burn-outklachten?
Bedrijven plukken steeds vaker voordelen van mobiele CRM-apps
Ziekenhuizen schieten tekort op digitale toegankelijkheid
Meerwaarde creëren uit menselijk kapitaal met ISO-norm
Nederland ideale vestigingsplek dankzij digitale infrastructuur
meer top 10