zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werknemer vindt vrijdagmiddagborrel niet leuk

4 maart 2009 - De vrijdagmiddagborrel met collega’s is niet geliefd. Naast het feit dat bijna 65 procent van de werknemers op de vrijdagmiddag geen borrel heeft met collega’s, vindt één op de drie van de ondervraagden deze afronding van de week niet leuk.

Dit blijkt uit onderzoek van NationaleVacaturebank.nl onder 601 respondenten. Van de werknemers die wel een vrijdagmiddagborrel hebben, geeft 29 procent aan dat deze meestal al voor 20:00 uur eindigt. Het merendeel hiervan (negentien procent) is zelfs tussen 18:00 uur en 19:00 uur afgelopen. In slechts zeven procent van de gevallen eindigt de borrel na 20:00 uur. Martijn van der Neut, Marketing Manager bij NationaleVacaturebank.nl: "Het is opvallend dat de vrijdagmiddagborrel al zo vroeg stopt. Het is juist een moment om in een informele sfeer de werkweek af te sluiten. De borrel versterkt niet alleen de onderlinge sfeer, maar is daarnaast ook een beloning voor de inzet." 



Braaf

Van de werknemers die wel een vrijdagmiddagborrel hebben vindt ruim één op de tien dit een goed moment om de werkzaken verder te bespreken. "Opvallend, je zou juist zeggen dat mensen klaar zijn met werk en graag willen ontspannen," aldus Van der Neut. De borrel wordt tevens benut om te slijmen bij de baas (negen procent) of over collega’s te roddelen (zes procent). "Gelukkig zijn de voornaamste redenen voor een vrijdagmiddagborrel toch om collega’s beter te leren kennen en om stoom af te blazen aan het einde van de week."

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 De opmars van de strategische HR business partner
 Omzet van B2C e-commerce opnieuw groter aandeel van BBP
 Bijna helft logistieke medewerkers niet klaar voor toekomst
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vier tips om die dronken blunder goed te maken
 Vrijdagmiddagborrel sterft uit
 Bedrijfsborrel stimuleert creativiteit
 
 
reacties
 
Bruce  |   | 
4-03-2009
 | 
08:02 uur
Beste lezers
De vraag is ook of je een maandborrel perse wilt laten plaatsvinden. Het kan ook best zijn dat een maandborrel niet past bij de cultuur van het bedrijf. De maandborrel of ''Happy hour'' is een prima initiatief wat over gevlogen is uit America. Ook America en Europa/ Nederland verschillen in cultuur.
Cultuur speelt een belangrijke rol.

Wellicht goed om eerst een goede interne behoefte inventarisatie uit te voeren om de knikker direct in het putje te laten rollen.



REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
De éénjarige opleiding tot Qualified Bedrijfskundige
Leer bedrijfskundige kennis integraal toe passen in complexe en continu veranderende situaties. Een unieke opleiding waar aandacht is voor kennis, vaardigheden én jouw persoonlijke ontwikkeling! Start 29 oktober, download nu de brochure!
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Stuur je medewerkers veilig en voordelig de weg op
Belang van een goede werkgeversverklaring
Waar voldoet een goede website voor jouw bedrijf aan?
De juiste planning voor een feilloze bedrijfsverhuizing
reacties
Omzet van B2C e-commerce opnieuw groter aandeel van BBP (1) 
Hoe kunt u slaaptekort van uw medewerkers oplossen? (1) 
De klant is koning, maar is uw medewerker dat ook?  (1) 
Ultieme teambuilding: met het team op vakantie (1) 
HR-beslisser: starters met traineeship mogen meer verdienen dan starters zonder (1) 
De hoge werkdruk grootste probleem in organisaties (1) 
Luieroorlog lijkt voorbij (1) 
top10
Zeven tips voor sneller burn-out herstel (video)
Hoe weet u of iemand over de juiste mindset beschikt?
Het recept voor de ideale vacature
Duitse graadmeter: wereldwijde recessie zet door
Keuze tips voor de smartphone van de zaak
Verschil levensverwachting hoog- en laagopgeleid groeit
Digitale-competentiekloof schaadt internationale bedrijven
Bedrijven lopen talent mis door taalgebruik in vacatures
Kwart bedrijven ervaart personeelstekort
Klant niet op één bij CFO
meer top 10