zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

U bent egocentrisch!

Elly, P.H. Mensvoort   |    |  9 maart 2009
Reactie: Helder, inzichtelijk en inspirerend artikel Frank, dank je wel!
Vanuit levenskracht en zelfvertrouwen kan ik betekenisvol voor anderen zijn, dat ben ik gaan ondervinden in de loop van mijn leven.
 

Manager mag weer bullebak zijn

Ronald Vermeij   |    |  9 maart 2009
Reactie: Bullebak-gedrag associeer ik met ''pestkopperij op lagere scholen''. De zgn. sterkere die niet weten hoe ze op een positieve manier liefdevolle aandacht kunnen verwerven van hun omgeving. Dus gaan ze het maar op een dominate of negatieve manier zoeken. Soort kinderachtig, onvolwassen karakter-trekje.

''Bullebak-gedrag'' vind ik persoonlijk een beetje zielig, meelij wekkend. Het komt puur en alleen voort uit
- onmacht om een normale, gebaseerd op wederzijdse respect relatie met een werknemer(v/m) aan te gaan,
- dominantie en machtswellustigheid

Beide excessieve gedragsvormen bevorderen niet de oprechte samenwerking binnen je bedrijf, en zouden dus ook met wortel en al uitgeroeid moeten worden binnen een bedrijfscultuur.

Zeker nu de kredietcrisis ''the boys from the men'' aan het scheiden is, en door extrene omstandigheden een ieder de kans geeft om
- Te kiezen voor gezamelijke groei als bedrijf
- Groei van het MT ten koste van de werkvloer

The choice is yours..Bullebak. Bedenk hierbij dat de kredietkrisis niet eeuwig duurt, en er kan een einde komen aan een gezagsdragende arbeids-relatie.. Dan kun je op de camping - staande in je zwembroek of badpak, of gezamelijk in de rij voor het UWV uitkerings loket.. zomaar ineens confronteerd worden met diegene die jij met je bullebak gedrag het bedrijf het uitgewerkt..

Het is dan te hopen voor je, dat je bullebak-gedrags-slachtoffer meer beschaving in zijn lichaam en geest aanwezig heeft dan jijzelf. Zo niet zou ik nu vast even ziekekostenpolis nakijken, om te kijken of je gedekt bent tegen de gevolgen van je gedrag.
Want niet iedereen spreekt de ''beschaafde taal van het MT'' binnen een bedrijf.

''Aan het einde van de rit blijven we allemaal mensen''

 

Haantjesgedrag manager zit in de genen

Margriet   |    |  9 maart 2009
Reactie: Het probleem zit hem denk ik niet in de mensen individueel maar in de vervreemding van mensen van elkaar in het algemeen. We richten ons met onze aandacht op groei, op resultaat, op geld en we verliezen ons daarin. We zwepen elkaar daarin op en vervolgens zijn we dan verbaasd dat mensen zich niet meer gezien voelen in een werksituatie. Nee, terug naar gewone menselijke waarden als verantwoordelijkheid nemen voor je eigen gedrag, vertrouwen in elkaar hebben en integriteit kunnen het hele probleem zo oplossen. Bij samenwerking elkaar sterktes waarderen en stimuleren en elkaars zwaktes compenseren in plaats van omgekeerd geeft sfeer, motivatie en saamhorigheid. Het gedrag van helaas te veel managers is als van een kankercel, zonder oog voor het feit dat je in verbinding staat met het groter geheel en dat jouw individuele groei consequenties heeft voor de gezondheid van de rest van het systeem.
 

Alles wat u wilt weten over de kredietcrisis (video)

Carel M. W.   |    |  9 maart 2009
Reactie: Dit bericht is wat te mild over die securisatie. Deze producten, derivaten, vormen de basis voor 75% van alle liquiditeiten in de wereld. Een totaal van 802% van alle bruto nationale producten bij elkaar. Wij allemaal moeten dus 8 jaar werken om alleen al die derivaten bij elkaar te verdienen.

Ja, die recessie komt er dus. Tijd om 'anders' te gaan denken. Daarvoor heb ik een blog gemaakt, met absoluut geen reclamedoeleinden, maar om ideeen te delen over het bestrijden van de veelkoppige draak die op ons af komt gestormd.

Carel
 

Twaalf tips voor meer verkopen

Bram   |    |  9 maart 2009
Reactie: Reclame & naamkaartjes

Zorg dat iedereen naamkaartjes van u heeft.
En deze naamkaartjes moeten in 1 oogopslag zeggen wie jij bent en wat je doet. wees erin creatief en anders dan de rest.

Naamkaartjes houden mensen vaak heel lang bij en soms komen ze terug boven na lange tijd. Als je creatief bent en ze zien nog steeds in 1 oogopslag houden ze die opnieuw bij tot de dag dat ze je nodig hebben. Effect is vaak maar op mid tot lange termijn, maar het loont enorm.
 

Drie tips om managementtalent te vinden

Danielle Krekels   |    |  9 maart 2009
Reactie: Ik sluit me volledig bij Ad aan. Talent zit absoluut al binnen, maar geen kat die het (wil) zien.
De directe chef heeft geen belang bij het verliezen van een goede medewerker en neigt naar protectie van zijn afdeling - geeft die talenten dus niet vrij. Wat een echt talent ertoe noopt de organisatie te verlaten om elders hopelijk meer kans te krijgen zijn talenten te ontwikkelen.
Bovendien is onontdekt talent nu eenmaal, per definitie, niet zichtbaar in die organisatie. Wie wil het ook gaan zoeken en ontdekken?
Iedereen screenen op ongebruikt talent (en dus aanhoren dat HR het misschien niet helemaal goed doet, die 1e taak van Human (menselijk) Resources (bronnen)? Wie houdt zich daarmee bezig in een HR-afdeling? Wie interesseert zich echt in wie er allemaal in zijn organisatie rondloopt, wat een medewerker te bieden heeft, graag doet en nog allemaal kan behalve dat wat hij al (wel of niet goed) doet?
Tipje? Eelke hobby verraadt een ongebruikt KernTalent©!
De mmeste HR-mensen hebben helaas noch interesse noch veel zin in ellenlange gesprekken met de medewerkers of willen er hun beperkte budget aan spenderen. (HR managers op een congres zeiden me aan tafel vlakaf, over ingenieursselectie: 'Wat, 2,5 uur met die mannen spreken? Weet je wel hoe saai die zijn?'!
En wij, als selectiebureaus en talentenbureaus, worden slapend rijk van deze instelling :-).
TIP: Heb het verstand die taak dan uit te geven, dan wordt de schade misschien beperkt...

Ik wens alle intelligente HR-mensen veel goede moed om het uitgelegd te krijgen aan 'boven'! En diegenen in HR die dit nog niet doorhebben: veel inzicht en wat extra talentontwikkeling... :-)

D. Krekels
 

Manager mag weer bullebak zijn

Richard Koopman   |    |  9 maart 2009
Reactie: Bullebakken is geen teken van kracht maar van zwakte...
 

Kredietcrisis en emotie

Carlo.S.R.   |    |  9 maart 2009
Reactie: Paniek en emoties moeten in een crisis sutuatie totaal geen rol spelen.Door de situatie nuchter te benaderen en te relativeren
ontwikkel je fysiologisch impulsen die het verstand dwingen cooperatief te handelen om zo snel mogelijk de belans te vinden om van daaruit de veranderingsprocessen sturing te blijven geven en derden op een positieve manier te beinvloeden dat meer een uitdagende karakter dan een slowdown heeft.Uiteraard is het van belang een goede inschatting te maken
van je werknemers op welke wijze zij de informatie verwerken en op welke wijze zij hun eigen veiligheids kleppen inbouwen.Een intergrale aanpak die rekening houdt met aansturing van de werknemers in de veranderde
situatie vraagt om nauwere samenwerking van de verschillende bedrijfs onderdelen en boezemt meer vertrouwen in de werknemrs om de nieuwe uitdaging aan te gaan.

Mvg.

Carlo Van Doorn











 

Pas op, het is recessie.

r.beumer   |    |  8 maart 2009
Reactie: ik heb wel degelijk hier een reactie geplaatst waarom hij hier niet staat is mij een wonder?
ik moest wel 5 x de code opnieuw in toesten vor hij verstuurd werd .
 

Wat vindt u een redelijke acceptabele reistijd voor uw woon/werk-verkeer?

A.J Koppelaar-Kok   |    |  8 maart 2009
Reactie: De reistijd en het file rijden zou ik niet zo erg vinden, als ik zou weten dat dit gewaardeerd wordt door de reiskosten te krijgen die ik iedere maand maak.
Het is een recht als werknemer om dit te krijgen, maar geen plicht als werkgever om dit te geven.Dit is iets wat ze zouden moeten veranderen.

 

Bonussen salesmedewerkers lijden niet onder crisis

Ton van Houten   |    |  7 maart 2009
Reactie: Zonder goede salesmedewerkers valt de bodem ook nog weg onder de huidige 'crisis'. Echte salesmedewerkers verdienen daarom als geen ander een goede, eerlijke bonus. Het is jammer dat de 'bonus' de afgelopen jaren door een aantal 'idioten' is misbruikt en in een verkeerd daglicht is komen te staan. Bedrijven zouden hun salesmedewerkers juist beter moeten gaan belonen. (veel (pre)salesmedewerkers krijgen nieteens of nauwelijks een bonus)
 

Moeten we interne en externe sollicitanten laten concurreren?

M   |    |  6 maart 2009
Reactie: Ik vind het een goed stuk. Ik zou graag iets meer willen weten over de nazorg zeker wanneer de medewerker van mening is dat hij recht heeft op de interne vrij gekomen functie.
Hoe kun je ervoor zorgen dat de medewerker weer de draad oppakt zonder dat hij/zij langdurig thuis blijft
 

CFO: ‘Dieptepunt recessie voorbij’

Youri Carma   |    |  6 maart 2009
Reactie: Keer punt bereikt? Waar halen deze mensen hun verstand vandaan? Dit is dezelfde groep die nog onlangs riep dat midden 2009 de economie weer zou herstellen. Volstrekte lariekoek. Ik stel voor aan deze mensen om eens echt het onderwerp nader te bestuderen.

- Binnen een half jaar knalt de dollar eruit!
- De olie blijft nog zeker 1-2 jaar laag.
- Binnen 9 maanden hyperinflatie.

Ik spreek U over een jaar en dan zult U zien dat ik gelijk heb gehad.

(Disclaimer: Tot nu toe zijn al mijn voorspellingen wel uitgekomen)
 

MBA-titel in Nederland te koop voor 1790 euro

peeters   |    |  6 maart 2009
Reactie: Dit is inderdaad wel een heel slecht artikel. Het geeft de indruk dat het echt wel ''ok'' is om een diploma te kopen, terwijl dit gewoon pure oplichting is. Overigens, de meeste oplichters werken zo: Ze verkopen eeen product waarvoor de klant zich schaamt als het bekend raakt dat hij dit heeft gekocht. Klanten nemen dan hun verlies en dienen geen klacht in.
 
< vorige 1392 1393 1394 1395 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10