zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Oudere sollicitant wordt nog steeds met smoesjes afgewezen

I.K.   |    |  31 augustus 2009
Reactie: Oh, oh, ik lees al weer vooroordelen: ''deze zijn moeilijk nieuwe dingen te leren, eigenwijs en niet te vergeten langzamer''. Jammer, kijk ook eens naar de positieve kanten om een 45+-er in dienst te nemen:
. hebben meer en bredere ervaring
. hebben meer vakkennis
. beschikken over meer mensenkennis
. zijn betrouwbaar en geloofwaardig voor leiding, klanten en opdrachtgevers
. hebben een sterke binding met het bedrijf
. zijn gericht op kwaliteit
. zijn een coach voor jongeren
. hebben een afgewogen oordeel
. werken veiliger
. hebben meestal een uitstekende kijk op hun eigen werk en de sector
. kunnen foutloos Nederlands spreken en schrijven!!!

 

Zo komt u zelfverzekerd over

A NF   |    |  31 augustus 2009
Reactie: Ach, Koopman, waarom op de vroege maandagochtend zo hatelijk ineens? Het is zo dat ook het bewustzijn van sommige tics iets kan helpen. Stopwoorden, onbewuste gestes vermijden... Een soort routine kweken - het maakt gewoon dat je beter op je boodschap kan concentreren en dat geeft rust. Anne
 

Tien leiderschapsfouten van Obama – en hoe u ze zelf niet maakt

H.E. Folgering   |    |  31 augustus 2009
Reactie: ''Umair Haque, directeur van Havas Media Lab, noemt op HarvardBusiness.org de fouten die Obama in zijn ogen maakt.''
Met de nadruk op: in ZIJN ogen.
Ik vind het onprettig om de persoonlijke mening van iemand vertaald te zien als tips voor het bedrijfsleven.

Naar mijn idee werd het tijd dat Amerika een leider kreeg die met zachtere hand regeert. Tot op heden zagen we steeds enorm opgeblazen ego's met een hoop praatjes en weinig visie. Het belang leek meer te liggen op spierballen vergelijken en de amerikaanse superioriteit als onbetwistbaar laten gelden.

Ik denk dat deze meer genuanceerde aanpak op de lange termijn ook meer effect zal hebben.
 

Applicaties bepalen succes smartphone

Sander   |    |  31 augustus 2009
Reactie: Graag wel de feiten juist houden DaVinci en Andre;

1. Bij Nokia kon je wel applicaties downloaden maar dat was geen Appstore zoals die van Apple of Market van Android. Er waren geen beschikbare API's en developers konden ook niet zelf hun apps toevoegen.
2. Apple is helemaal niet altijd een late toetreder, vaak zelfs de eerste zoals het eerste OS voor een PC met een Grafische User Interface of de eerste winkel -iTunes store- waar liedjes per liedje gekocht konden worden.
3. Het gaat niet alleen om design en marketing maar om gebruikersgemak en daar blinken ze bij Apple in uit. Hun producten zijn zeer intuitief te bedienen dat je eerder boos op de andere producenten kunt zijn dat ze van die onhandige producten serveren. De PDA's van Nokia waren gewoon een belediging voor de gebruiker.
4. Voor de iPhone zijn 50.000 apps te downloaden, voor Android 15.000 en voor de nieuwe Palm Pre...50.
5. C++ is niet bepaald lastig en waarom is het ontoegankelijk dat je apps via een store erop moet zetten? Wie ontwikkeld er nu een app alleen voor zichzelf? Die store garandeerd dat de apps goed zijn gemaakt en je telefoon niet onklaar maken.

Wat je Apple terecht kunt verwijten is dat ze een compleet gesloten eigen technologisch ecosysteem hebben waarbij ze zich nog erger gedragen dan MS in hun meest monopolistische dagen.

Een blije HTC Hero gebruiker.
 

Wat te doen aan een medewerker die niet wil veranderen?

Marc Wingelaar   |    |  31 augustus 2009
Reactie: Houd er rekening mee dat een notoire nee-zegger erg veel tijd en energie kost. Het vergt dus doorzettingsvermogen om ook deze laatste medewerker de bocht om te krijgen.

De methoden die Asha in het artikel noemt (medezeggenschap, uitleggen e.d.) kloppen allemaal. Vaak lijkt de medewerker de bocht om te gaan om dan iets later terug te vallen in zijn oude patroon. Hou vol!

Houd ook de rest van de collega's in de gaten dat deze niet mee getrokken worden door de nee-zegger. Als de rest achter je blijft staan, ziet de nee-zegger uiteindelijk de voordelen van je visie. Hij moet dan mee of hij staat alleen in zijn halsstarrigheid.
 

‘Baas moet opdraaien voor kosten voetbalblessure’

Bart   |    |  31 augustus 2009
Reactie: Een ongeluk zit in een klein hoekje. Toevallige ongevallen is over afgesproken dat dit voor risico van de ondernemer is.

Als iemand activiteiten verricht met een verhoogd risico, mag men naar mijn mening een beetje gezond verstand verwachten. Verminder het risico. Één sportblessure ok; een tweede al minder ok maar bij een derde herhaling mag je toch verwachten dat iemand hierover nadenkt en dit risicovergrotend gedrag vermijdt..... Volgens mij is hierover zelfs jurisprudentie te vinden.

@Richard Doesburg; wat een volstrekt ongemotiveerde uiting. Ik neem aan dat dit uitsluitend je eigen mening is. Ondanks de ''betere teamspeler'' heb je volstrekt niets aan een werknemer die regelmatig uitvalt vanwege zijn teamspel in prive tijd. Ook werknemers moeten gewoon hun geld opbrengen. Als iemand zich regelmatig ziek meldt vanwege zijn sport en hieraan niets doet, levert hij onder de streep niet voldoende op. Teamspeler of niet, het is belachelijk als een werkgever de enige is die dit verlies moet bekostigen
 

‘Kans op nieuwe recessie is enorm’

RV   |    |  31 augustus 2009
Reactie: Informeer jezelf en kijk hoe de wereld werkelijk in elkaar steekt. huiver hoe de macht over het financiele systeem ligt in de handen van een paar elite-bankiers! Zij maken de dienst uit en NIET de politiek:

The Goldsmiths series - R.D. Bradshaw
http://www.analysis-news.com/allfolder/Archives-Goldsmiths.htm
 

Kans op RSI is groter dan ooit

RV   |    |  31 augustus 2009
Reactie: ''De menselijke tempel der Ziel'' is niet ontworpen en ge-evolueerd om de gehele dag op zijn achterste achter een beeldscherm zijn hersens te gaan overbelasten 40 uur per week.

Het is dus logisch dat dit soort (loonslaven) arbeid allerhande klachten gaat veroorzaken.

Weerom een bewijs dat ''kantoor werken'' een on-natuurlijk en on-gezond kunstje blijft voor de ''menselijke tempel der ziel''.
 

Oudere sollicitant wordt nog steeds met smoesjes afgewezen

RV   |    |  31 augustus 2009
Reactie: Misschien is het wel een teken des tijds dat de maatschappij oudere mensen geen baan meer GUNT, aanbiedt. Deze ''oudere generatie'' heeft immers hard genoeg gewerkt om Nederland na de WOII wederop te bouwen.

Hoog tijd dat generatie Y,Z,A,B, ZELF het stokje van de oudere generatie gaan overnemen, zodat deze oudere mensen kunnen en mogen uitrusten van hun harde werk. (mist de regering hun pensioen voorzieningen niet nog verder vern**kt).
 

Oudere sollicitant wordt nog steeds met smoesjes afgewezen

Frank Smit   |    |  31 augustus 2009
Reactie: Een schrale troost voor de nabije toekomst is dat werkgevers hun gedrag zullen moeten bijstellen naarmate de arbeidsmarkt als maar krapper en krapper wordt. Demografisch gegeven is dat de instroom op de arbeidsmarkt van jonge mensen afneemt en de behoefte aan kundig personeel iig niet afneemt. Werkgevers met een wat langere termijn visie zouden mensen moeten aannemen uit alle bevolkingsgroepen en leeftijds categoriën.
 

Oudere sollicitant wordt nog steeds met smoesjes afgewezen

I.M.C.A.   |    |  31 augustus 2009
Reactie: Ik vind het nogal makkelijk om HR de ''schuld'' te geven van de ''ouderdomswerkloosheid''. Natuurlijk komt het voor dat ouderen onterecht worden afgewezen, maar het komt ook voor dat ouderen terecht worden afgewezen. Ik kan hier ook tal van redenen voor bedenken.

Elke beroepsgroep kan dit wel bedenken. Bijvoorbeeld de starters: Bij elke baan wordt werkervaring gevraagd; hoe kom je daaraan als geeneen bedrijf je een kans geeft enz enz enz.

Als HR dien je te kijken naar wat de organisatie en afdeling nodig heeft. Als dit betekent een meer vakvolwassen en ervaren persoon, kom je niet uit bij een 25 jarige.. En de neem ik dan ook niet aan, maar wel een 50+ er.

Aan de andere kant merk ik ook dat afdelingshoofden vaak niet zit te wachten op een 50+er. Deze zijn moeilijk nieuwe dingen te leren, eigenwijs en niet te vergeten langzamer! Tja. waar of niet waar: uiteindelijk is het bij MKB bedrijven niet HR die beslist!
 

Zo komt u zelfverzekerd over

Richard Koopman   |    |  31 augustus 2009
Reactie: Ben benieuwd wie de 4 sterren voor dit artikel geeft.. Van Marwijk zelf? Het is toch van de gekke dat je wordt geadviseerd hoe je kunt doen alsof je zelfverzekerd bent..Het volgende toneelspelletje uit de 20e eeuw. Manipuleren kun je leren..zelfs met 25% korting! tja. En ik maar denken dat het om contact, dialoog en echtheid zal gaan in de 21e eeuw...
 

‘Kans op nieuwe recessie is enorm’

B   |    |  31 augustus 2009
Reactie: Onverklaarbaar stijgende voedsel en olieprijzen? Meent hij dat nou echt? Ongelooflijk! Lijkt mij niet meer dan logisch met een nog steeds stijgende wereldpopulatie en het steeds meer verbouwen van gewassen voor de productie van biobrandstof. En dat noemt zich dan een hoogleraar economie?
 

Nissan Leaf

Danny   |    |  30 augustus 2009
Reactie: Rijden op stroom, is het rijden van de nabije toekomst!
 
< vorige 1249 1250 1251 1252 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10