zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Wat te doen aan een medewerker die niet wil veranderen?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Ik ben sinds kort manager van een afdeling en doe mijn werk met veel plezier. Ik zie veel dingen/processen die efficienter kunnen. Er is echter één persoon op de afdeling die veranderingen onnodig vindt omdat 'we het altijd zo hebben gedaan'. Daardoor is het lastig veranderingen door te voeren, want ik hou toch rekening met zijn mening. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?"


Antwoord van Asha Kalijan
Bij veranderingen op het werk, zul je altijd merken dat enkele medewerkers daar moeite mee hebben. Dat is op zich vrij natuurlijk, want als je veranderingen doorvoert dan is dat impliciet een boodschap dat het werk anders moet, niet goed genoeg gedaan werd c.q. beter kan. Dat kun je voorkomen door betrokkenen vooraf informatie te geven over de aanleiding, de consequenties en het beoogde resultaat van de veranderingen.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa (1) 
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto (1) 
Bouw en civiele sector groeien fors  (1) 
Vrouwen overheersen mannen bij online aankopen (1) 
Een op drie werknemers shopt online tijdens werktijd (1) 
Zes inspirerende ideeën voor een geslaagd bedrijfsuitje (1) 
Hybride ZZP’ers zijn waardevolle arbeidskrachten (1) 
top10
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa
GDPR: geen obstakel voor gepersonaliseerde klantervaringen
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto
Proberen klanten die vroegtijdig om prijzen vragen u uit te knijpen?
Data science essentieel voor toekomstvaste verzekeraar
Vijf essentiële aandachtspunten voor IoT-analyse
Waarom spraakgestuurde apparaten de customer journey transformeren
Arbeidsmarkt werkt door in loonafspraken
Genomineerden DDMA E-mail Campagne 2018 bekend
Leaserijder rijdt langer door op winterbanden
meer top 10
vacatures
meer vacatures