Reactie: @Floris,
Je hebt wel degelijk een punt. Deze bedrijven hebben er een kunst van gemaakt klanten zoveel mogelijk te schofferen. Het is een gebrek aan visie op de klant, met name omdat ze teveel intern of product gericht zijn. Het is bij deze bedrijven een cultuurprobleem.
En wat is de overeenkomst?
1. Roots bij de overheid (Ziggo, UPC, KPN, NUON)
2. Technologie als corebusiness (vorige maar ook ING, Telfort).
Dat impliceert rechtlijnig, procedureel denken en gebrek aan visie op mensen. En aangezien medewerkers en klanten mensen zijn, gaat het daar fout.
De oplossing zou zijn mensgericht management, maar ja, maak ze dat maar eens wijs.
Reactie: Beste JMH, U ervaart mijn reactie als negatief merk ik. Ik ben benieuwd wat u als negatief ervaart. Als een persoon of bedrijf in een crisis zit is het mijn inziens ongebruikelijk ''daar afstand'' van te nemen. Ik noem dat struisvogelgedrag. Ik zou in tijden als deze als bestuurder geen afstand kunnen nemen en ook tijdens de vakantie in alle rust werken aan oplossingen.
Bezigheidstherapie natuurlijk!
Elkaar onderdrukken en aan het werk helpen en houden, en er tegelijktijd voor te zorgen dan niemand ZELFSTANDIG op zijn eigen houtje iets NUTTIGS gaat doen met zijn, haar creatieve talenten en geestelijke capaciteiten!!.
Stel je voor dat deze maatschappij eens omgetoverd zou kunnen worden ter BEVORDERING van de groei van het afzonderderlijke individue. En dat dit individue - uit vrije wil - haar,zijn bijdrage ging leveren om van dit verziekte land weer een mooie plek op aarde te maken, gewoon vanuit zijn,haar hart, i.p.v. wellust, machtsg**lheid, carrierestatus, geld, of ego-stimulatie.
Reactie: @B: Interresante theorie.. ''het enige doel van evolutie is namelijk om zo goed mogelijk te overleven''.
Ik ben blij dat ik al en breed voorbij het stadium ''kantoortuin met beeldschermen'' ben gegroeid, zonder een een kantoorstoelkont of beeldschermogen aan over te houden :-)
Gelukkig leven er ook nog menselijke soortgenoten buiten de ''loonslaven gevangenissen van spiegelgevels en koud beton, gewoon in de vrije natuur. Deze exemplaren hebben doorgaans niet zoveel last van geen RSI verschijnselen als hun ''kantoor soortgenoten''
Zegt dit u iets over de evoluerende mens of haar,zijn omgeving waarin ie tewerk is gesteld voor het vervullen van zijn verdrongen primaire
levensbehoeften? of over de mens zelf
Holbewoners hadden geen last van RSI, Die konden gewoon zichzelf blijven en trouw aan hun eigen natuur i.p.v. te moeten overleven in een onnatuurlijke habitat met alle (ziekte) gevolgen van dien
Reactie: Waarom klanttevredenheid er wel degelijk toe doet? Vraag het aan klanten van bedrijven als UPC, Ziggo, KPN, Nuon, Telfort, ING en andere grote dienstverleners. Voor die bedrijven is (ongeveer) doen wat de klant verwacht al een topprestatie. Dus ga ze nou niet aanpraten dat de klanttevredenheid er niet toe doet, want dat is daar alleen maar aanleiding om nog harder te snijden in de operatie en ons met nog meer call centres op te zadelen die van alles beloven maar verder niets (mogen) doen.
Reactie: Merkwaardig deze twee negatieve reacties, hierboven. Alsof het een verdienste is als je je werk niet los kunt laten en je tijdens je vakantie blijft doorpiekeren. Afstand kunnen nemen van je werk is eerder professioneel dan crimineel te noemen. Of je nou ambtenaar bent of niet, ontspannen tijdens je vakantie is broodnodig en geeft weer nieuwe energie voor de volgende periode. Dat heeft niets met gebrek aan betrokkenheid te maken. Overigens, aangezien er niets wordt vermeld over hoe werknemers buiten de publieke sector hun vakantie beleven, zegt het artikel ook niets over de vraag of dit specifiek voor ambtenaren geldt.
Reactie: De huidige recessie is ontstaan door gebrek aan vertouwen, in nederland zitten we als laatste in de put omdat men hier zo graag negatief zeurt!
En nu wordt de volgende depressie aangejurkt ?
Als je dan toch een self-fulfilling-prophecy wilt waarom dan geen positieve.
Alle problemen zijn voorbij, de recessie was fictief en is ten einde, kunnen we dus allemaal alsjeblieft weer een beetje normaal doen ?
Reactie: @Leo
Waar worden oudere sollicitanten gediscrimineerd? Er zijn diverse re-integratiebedrijven speciaal gericht op de 45+ers. En zelfs het UWV heeft voor die groep extra aandacht. Ikzelf heb de afgelopen 4 jaar meer dan 75% van de 45+ers weer aan het werk. En nog steeds is er werk. Inventief zijn en flexibel zijn de enige regels die gehanteerd dienen te worden.
Reactie: Prachtig die open deuren. Na 648 sollicitaties in 3 jaar tijd is mijn hoop nog niet opgegeven,omdat het eens lukken gaat.(Positieve gedachte).
Wat mij wel begint te storen aan uw artikelen dat ge-o..h... Jongens wat staan jullie schrijvers ver weg van de realiteit. Kunnen jullie niet eens betere redacteuren aannemen want de oudere sollicitant wordt vet gediscimineerd. Navraag bij het CDA tweede kamerlid Willems-Van der Ploeg brengt niets helemaal nada niets.
Het CDA moet je niet hebben voor werk of hulp bij werk. Na vijf tweede kamerleden, Donner, Balkenende en de Koningin kun je het shaken.
Kenmerk van een CDA-lid ze beantwoorden je email nog niet eens. Zoveel fatsoen is er bij deze mensen aanwezig. Denk daaraan bij de komende verkiezingen aub.
Advies van de cda- 45plus lid.