zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Kans op RSI is groter dan ooit

MS   |    |  3 september 2009
Reactie: @RV Volgens mij leven de mensen met kantoorkonten gemiddeld toch een stuk langer dan de holbewoners destijds...
 

Oudere sollicitant wordt nog steeds met smoesjes afgewezen

B Reuling   |    |  3 september 2009
Reactie: @Bert

Mooie en naieve woorden ook.

Maar waar denk je dat de klanten voor je coaching bedrijf vandaankomen? Moegestreden, burnout, glazen plafond...

Omdat de meeste managers gewoon sinasappeltjes moeten persen.

Mooi dat je de gevolgen probeert te herstellen, maar in een beter wereld zou je beroep niet kunnen bestaan.
 

Oudere sollicitant wordt nog steeds met smoesjes afgewezen

Peter   |    |  3 september 2009
Reactie: @Bert

1 vraagje, als een manager aan jou vraagt of je kunt beloven de komende twee jaar niet meer ziek te zijn (en dan heb ik het ook over de reguliere ''griep'' ) wat denk je dan in alle eerlijkheid ??

 

Oudere sollicitant wordt nog steeds met smoesjes afgewezen

Peter   |    |  3 september 2009
Reactie: @Bert

ja helaas is mij bekend dat na eeuwen patronage nog steeds een middel is waarmee mensen hun positie verkrijgen of behouden.

Ik heb niet de illusie dat dit zomaar doorbroken gaat worden, het hoeft ook niet in alle gevallen negatief te zijn, maar waarom zou het wel andersom moeten werken ??

''Omdat ik ''jou'' ken, moet je geschikt zijn voor een functie ? ''
(Zo zou het toch niet moeten gaan)

Dat jij vijandschap ziet tussen werknemers (niet ondergeschikten hoor) en werkgevers, misschien moet dat maar. Ik veroordeel een manager niet omdat hij manager is (of werkgever), ik heb ook de goeden meegemaakt, maar veel ook mensen gezien die iets te beslissen hadden maar er veelal zaten om een eigen image vertwijfeld omhoog te houden en qua doorpakken NIETS konden presteren.

 

Marketing en sales werken vaak onvoldoende samen

Han Looijen   |    |  3 september 2009
Reactie: Tja, daar is maar 1 oplossing voor: 1 persoon verantwoordelijk maken voor de strategie en uitvoering van Marketing en Sales. Binnen onze organisatie (adviesbureau) ben ik die persoon en behoud het overzicht, bewaak de strategie en stuur de medewerkers aan die een sales-rol hebben. Misschien dat het in een retail-organisatie of b2b anders geregeld moet worden (althans, dat vindt waarschijnlijk het management...), maar op die manier werk je een gebrek aan communicatie en samenwerking vaak toch wel in de hand.
 

21 commerciële Twitter tips

Arthur Hemerik   |    |  3 september 2009
Reactie: Hartelijk dank voor deze tips!
 

De beste zes manieren om werk te vinden zijn gratis

Ruud Overstegen   |    |  3 september 2009
Reactie: @Roelof Je hebt helemaal gelijk maar daarom zoek ik ook die bedrijven die daar niet aan mee doen. En dat worden er toch steeds meer. Want ik vertel die bedrijven dat ze hun stellingname moeten herzien willen ze uit deze crisis geraken. Dus ook anders denken. BV eens gaan bedenken welk nieuw inzicht ze nu binnen hebben gehaald i.p.v. dat de nieuwe collega moet veranderen naar dat vaste patroon welke die firma's al jaren heeft.
Verjongen door ouderen (met inzicht) aan te nemen, dus.
 

De beste zes manieren om werk te vinden zijn gratis

Jos   |    |  3 september 2009
Reactie: @Leo
Je staat hierin niet alleen , Leo! Net als Ruud begeleid ik mensen naar werk, daarbij ook 50+ en 60+ ers en vaak met succes.
Heb je de 6e suggestie al eens overwogen? Na zoveel sollicitaties en zo'n lange tijd kun je soms een beetje ''blind'' worden; iemand die je prikkelt en/of en spiegel voorhoudt kan je proces wellicht verder helpen.
 

Oudere sollicitant wordt nog steeds met smoesjes afgewezen

Bert Huisman   |    |  3 september 2009
Reactie: Hoe kan ik effectiever zoeken naar een baan?
In aansluiting op de tip van Thomas hieronder nog een tip.

Tip 2: Verander uw CV in een resumé en boor de grootste bron van banen aan die er is.

Hoe? Door te netwerken. Wist u dat 70% van de banen via via worden ingevuld?

Heel veel succes!

Bert Huisman
 

Effectief leiderschap bij organisatieverandering

Ron van der Kolk   |    |  3 september 2009
Reactie: Juiste link is http://www.antwoord.nl/
 

Recessie hield MKB’er thuis deze zomer

van Egmond   |    |  3 september 2009
Reactie: Kijk dit is prima vergelijkend nieuws met dat van gisteren alhier over de publieke sector!
Zie: http://www.managersonline.nl/nieuws/8775/werknemer-in-publieke-sector-heeft-geen-last-van-vakantiestress.html

Hoelang pikt de middenstand deze wantoestanden nog? Hoe makkelijk personeel het in de publieke sector verdient en hoe een slechte arbeidsproductiviteit men daar kent.Dit is overigens geen probleem van Nederland alleen zo blijkt.

In 2007 geeft het British Defenese Ministry al een rapport uit aan de veiligheidsdiensten in de UK waarin men waarschuwt dat de middenklasse een steeds gevaarlijk wordende revolutionaire groep in de maatschappij aan het worden is en dat er binnen 30 jaar opstanden zullen uitbreken waarbij de vroegere opstand van het proletariaat een lachertje zal zijn.
Toch apart dat men dit op overheidsniveau dus al weet!
Laten we het aub op een andere manier oplossen want we zijn toch allemaal volwassen mensen.

 

Waarom blijft klanttevredenheid ons zo lang achtervolgen?

Guido Thys   |    |  3 september 2009
Reactie: Tja, laat nu een van de conclusies in het eerder genoemde artikel Why Satisfied Customers Defect zijn dat tevredenheid er wel degelijk toe doet.... maar vooral in de hoofden van de klanten. Dit wordt alleen maar in bepaalde omstandigheden ook weerspiegeld in hun gedrag.
Wanneer er keuze te over is blijken tevreden klanten net zo goed weg te lopen als anderen (ook nog bevestigd in vele andere studies: heavy users blijken in veel categorieën b.v. het minst merkentrouw te zijn).
Wanneer er geen keuze is, of de drempel is veel te hoog (banken, telecomproviders, etc.) gaat het volk steeds meer morren maar blijft wel klant. Wel vreten zij een aanzienlijk stuk van de marge op door voortdurend te klagen.
KTV is wel degelijk een factor in het uiteindelijke gedrag van klanten, maar vaak niet de beste om op te sturen.
 

De beste zes manieren om werk te vinden zijn gratis

Roelof   |    |  3 september 2009
Reactie: @Icnivad Terecht, daar zitten je credits. Alleen knap vervelend is dat vaak ook de partij waardoor je werkeloos geworden bent.

@Ruud Prima, vooral doorgaan. Maar er wordt zeker bij het huidige aanbod juist op leeftijd gediscrimineerd! Alleen mogen werkgevers dat niet zeggen, waarom krijg ik anders stuntelige reacties als ''We zoeken liever iemand nog kan groeien in onze organisatie''....
 

Oudere sollicitant wordt nog steeds met smoesjes afgewezen

thomas de peinder   |    |  3 september 2009
Reactie: TIP! KANSRIJK SOLLICITEREN? Weet je te onderscheiden van de vele andere kandidaten en neem meteen je competentierapport mee op gesprek.Of stuur het aangetekend mee met je sollicitatiebrief en maak veel meer kans op de baan van je dromen. De test is online te doen en binnen een halve dag heb je een deugdelijke rapportage
Niet geschoten is altijd mis.
 
< vorige 1243 1244 1245 1246 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10