zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Hoe komen wij aan meer allochtone werknemers?

H. Graaf   |    |  13 november 2009
Reactie: De verhouding in lengte vraag:antwoord valt mij op. Een simpele vraag met een wel heel uitgebreid antwoord.

Toch mis ik 1 gedachte :

Wanneer er veel moeite is gedaan om het personeelsbestand statistisch perfect te krijgen en dit maar niet wil lukken; dan moet ook de overweging worden gemaakt of niet het onmogelijke wordt gewenst...

Echter, deze optie is politiek gezien nog steeds incorrect.
 

Salesblog: Geen passie? Stop er dan mee!

Jan-Willem Seip   |    |  13 november 2009
Reactie: De training geeft het meeste effect als de deelnemers gemotiveerd zijn. Wie is naar mijn smaak verantwoordelijk voor gemotiveerde deelnemers? Dat zijn de deelnemers zelf en/of hun leidinggevenden. Niet de trainer.

Deelnemers die niet willen? Geen energie insteken. Of wegsturen. Dit gaat ten koste van de mensen die wel willen. De vraag is zelfs of training de 'oplossing' is voor de eventuele problematiek die bij het bedrijf of de deelnemer speelt. Vaak is training symptoombestrijding.

Voordat ik een groep mensen train (in-company), heb ik ze gesproken en gezien. Pas als ik hun motief en leerwensen ken, ben ik in staat om een training te bouwen.

Michel, complimenten voor je artikel.
 

Krijgen de medewerkers in uw organisatie dit jaar een kerstpakket?

H. Graaf   |    |  13 november 2009
Reactie: Ze hangen me op wanneer er geen kerstpakket komt!
 

Twaalf goede redenen om te liegen

H. Graaf   |    |  13 november 2009
Reactie: Wat een ontzettend brave reacties zeg. Oei, oei, en foei, foei. ''jokken mag niet'' is ons als kind ingegeven en het blijkt wel weer hoe diep dat zit.

Iedereen hier is ''EERLIJK'', en daar zijn ze trots op! Kijk mama : ''hoe eerlijk ik ben!''

Stelletje hypocrieten !

Iedereen verdraait de waarheid wel eens en frank doet hier uitstekend verslag van de mogelijke redenen daarvoor.

En de opmerkingen zoals ''je moet altijd eerlijk zijn naar je medewerkers'' zijn kul. In een perfecte wereld zonder mensen die na 1 foute opmerking gekrenkt naar de psycholoog rennen om een onslagvergoeding te cashen kan dat ja. Als manager pas je je aan aan de omstandigheden. Openheid is een tool, eerlijkheid is een tool, manipulatie is een tool en liegen is een onderdeel daarvan.
 

Salesblog: Geen passie? Stop er dan mee!

Rene Civile   |    |  12 november 2009
Reactie: @ Thijs,

Ik denk niet dat het zozeer gaat om 'schuld' maar meer om het gegeven dat het inderdaad voorkomt, jammer genoeg natuurlijk want aan ongemotiveerd heeft niemand wat.

Ik ben ook wel eens op een seminar geweest waarbij ik mij afvroeg hoe ik dat zou doorzitten. Misschien dat dat ook niet altijd even goed benaderd werd.

Ik heb het ook wel eens te doen gehad, als coach, dat iemand regelrecht onwillig was in een bepaalde setting. Tja daar kun je dan vervolgens weinig verder mee. Helaas.

Zelfs niet wanneer je 'een weg' vrijwel uitgetekend en wel voor diegene neerlegt. Je blijft dergelijke situaties nu eenmaal houden ben ik bang.
 

Divers personeelsbestand biedt meerwaarde

Anand Swami Persaud   |    |  12 november 2009
Reactie: Het werd tijd dat hier onderzoek naar gedaan werd en men deze conclusie trekt. Natuurlijk zorgt etnische diversiteit voor economische meerwaarde. Dat is toch logisch. Mijn motto is: Diversiteit creëert Vitaliteit. Hadden er meer vrouwen in de financiële top gezeten, hadden we hoogstwaarschijnlijk geen credietcrisis gehad. Helaas worden er twee belangrijke aspecten niet genoemd in dit artikel. Het andere effect van (etnische) diversiteit is namelijk ook een hogere arbeidsatisfactie en dus een lager ziekteverzuim. Teams worden creatiever in het bedenken van oplossingen etc. De kunst is: hoe communiceer ik effectief met mensen uit een andere cultuur. Dit leert men in de Interculturele Effectiviteit Training, gebaseerd op 5 competenties: Culturele Empathie, Open mindedness, Flexibiliteit, Emotionele stabiliteit en Sociaal actief. Als organisatieadviseur/trainer/coach, met zelf een bi-culturele achtergrond, heb ik het geluk organisaties en individuen (zelfstandige beroepsbeoefenaren) hierin te mogen trainen en te coachen, waarbij ik mens en organisatie zie groeien. Eerlijkheidshalve dient gezegd te worden dat in het begin van het implementatieproces, diversiteitsbeleid gedoe en wrijving geeft. Dat is normaal en hoort er bij. Op den duur geeft deze wrijving echter economische glans. En de wereld wordt er alleen maar mooier en kleurrijker op, voor iedereen.
 

Salesblog: Geen passie? Stop er dan mee!

Jolande   |    |  12 november 2009
Reactie: Michel als je nu nog niet begrijpt wat ik bedoel te zeggen dan vraag ik me af in hoeverre je inzicht hebt in mensen en hoe ze denken en doen.

Gaf je enkel feedback op hoe je boekkaft bij mij overkwam maar kennelijk begrijp je me niet of wil je me niet begrijpen..
 

FNV wil werkgever laten opdraaien voor WW

Loek Meijer   |    |  12 november 2009
Reactie: Karel Verkerk .Hartelijk dank voor uw reactie .
Sorry voor het late bericht maar ik zit niet vaak achter de PC

met vriendelijke groet
L.Meijer
 

Salesblog: Geen passie? Stop er dan mee!

Thijs   |    |  12 november 2009
Reactie: Als lezer valt me op dat de schuld van het 'niet voorbereiden van de training' erg makkelijk bij de cursist wordt gelegd en juist niet daar waar die thuis hoort: Bij het gebrekkig verkopen van de 'korte' reader.

Kort is relatief. En als coach lees ik zelf ook een hoop. Om mijn vaardigheden te verbeteren en mijn kennis te verbreden. Omdat ik er beter van wordt.

Nog nooit heb ik wat gelezen waar 'anderen beter van werden'.

Wordt iets dus gepresenteerd als 'de reader die het de trainer makkelijker maakt', zou ik er ook geen tijd aan besteden.

Wordt iets gepresenteerd als 'de 10 pagina's die al resultaten opleveren voordat je ze uit hebt', zou ik op z'n minst uit nieuwsgierigheid uit proberen te vinden wat het geheim is.

Communicatie is toch niet wat je wil zeggen, maar wat gehoord wordt. Nietwaar?
 

Leaserijders frauderen voor miljoenen

Willem   |    |  12 november 2009
Reactie: Verboden te roken in eigen auto (voorgesteld) niet uitgevoerd de webcam in de auto geeft te veel informatie moet gecontroleerd worden

willem
 

Vrouwen moeten meer werken

Marianne   |    |  12 november 2009
Reactie: Ik vind dat vrouwen zelf moeten weten of ze wel of niet willen werken.
Wij als gezin hebben hiervoor gekozen om zo niet afhankelijk te zijn van een kinderdagverblijf. Uit eigen ervaring weet ik dat ook dit moeilijk te combineren is. Zeker met 2 kleine kinderen.
Het kinderdagverblijf zou voor 2 kinderen meer voor de overheid kosten als dat ik verdiende (800 euro voor 2 dagen per week) nu krijg ik ongeveer 150 euro pm.

mmm staat niet echt in verhouding volgens mij!!

Marianne
 

Vrouwelijke manier van denken verovert bedrijfsleven

Tina   |    |  12 november 2009
Reactie: Opvallend dat er tot nu alleen reacties van mannen (gezien de namen)terug te lezen zijn...
 

Vrouwelijke manier van denken verovert bedrijfsleven

Burak Ayhan   |    |  12 november 2009
Reactie: Ik kan niet meer wachten op de dag dat meer dan de helft van de top uit vrouwen bestaat...Lekker gezellig en kleurrijk :)
 
< vorige 1172 1173 1174 1175 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10