zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Gemeenten geven teveel uit aan externe krachten

Ad de Beer   |    |  18 december 2009
Reactie: Het is inderdaad zo dat teveel wordt uitgegeven aan het inhuren van externe krachten.
Oorzaak is echter niet het tarief van de externen zelf, vaak freelancers, maar de opslag die bureaus vragen, soms zelfs 100% op het tarief van de ZZP-er.
Door rechtstreeks of via intermediairs die geen belachelijke opslagen in rekening brengen professionele freelancers in te huren kan ook de overheid (en niet alleen de overheid) veel geld besparen.
 

Gemeenten geven teveel uit aan externe krachten

Arjan   |    |  18 december 2009
Reactie: Voordeel van inhuren van externen door gemeentes, is dat je klagende/ onnutige personeel direct kunt wegsturen. Het is algemeen bekend dat ambtenaren niets of nauwelijks wat doen. Dus laat hen maar plaats maken voor de externe partij.
 

Protestantse managers zijn minder mensgericht

Robert   |    |  18 december 2009
Reactie: Kul...wetenschap is niet heilig...!!
Laten we ons concentreren op belangrijkere dingen!!
 

Manager levert minder bonus in dan ondersteunend personeel

Janus Kizuna   |    |  18 december 2009
Reactie: Als een manager een moment heeft dat hij/zij iets kan betekenen naar zijn/haar personeel, is het de bonus niet hoger te laten eindigen dan het ondersteunend personeel. Of als deze hoger uitvalt er vervolgens richting het personeel iets te doen. Zeker in een onzekere periode als deze.
Een gemiste kans als dit slechts de eigen knip in gaat.
 

Hoog opgeleide werkt veelvuldig over

s.kramer   |    |  17 december 2009
Reactie: er is niets mis met de efficiency. wat vroeger twee functies was is nu 1.
Overwerken is uit de States overgewaaid. Daar werken mensen gemiddeld 1700 uur en in nederland maar 1400. voor dezelfde salarissen.
 

Protestantse managers zijn minder mensgericht

Michiel   |    |  17 december 2009
Reactie: @Maarten: het bericht waarschijnlijk niet goed gelezen? Dit is geen flauwekul van Managersonline, maar een weergave van hetgeen 2 promovendi in hun proefschrift melden. Wetenschap dus.
 

Bedrijf werkt via webcare aan online reputatie

Eigen bedrijf   |    |  17 december 2009
Reactie: Maar iedereen die een klacht heeft over een bepaald bedrijf hoeft deze toch nog niet te volgen op Twitter?

Zij zien deze excuses dan helemaal niet!
 

'Leiderschap zwaar overschat'

Leiderschapstraining   |    |  17 december 2009
Reactie: Wat een interessant verhaal! Ik ben ook wel erg benieuwd naar het boek. Overigens denk ik dat je aan de hand van één succesverhaal niet meteen kunt stellen dat leiderschap wordt overschat. Ik denk dat deze methode in veel gevallen ook tot ernstige problemen kan leiden.
 

Protestantse managers zijn minder mensgericht

Maarten   |    |  17 december 2009
Reactie: Kom op managersonline. Zulke flauwekul publiceren jullie ook niet over moslimbroeders.
Spaar dus die hardwerkende refo's die nauwelijks voorkomen in de kaartenbakken van de sociale diensten en UWV's.

Vr. groet,
Maarten
 

Nederlandse bedrijven blijven investeren in IT voor meer efficiëntie

Dave Dekeling   |    |  17 december 2009
Reactie: Investeren in kennis, kwaliteit en borging van processen lijkt ook een optie aangezien ICT toepassingen vooral een hulpmiddel zijn.
De hype rondom het jaar 2000 beloofde gouden bergen waarna de ICT industrie een fikse tik heeft gehad door de verwachtingen die zijn ontstaan.
 

Erkenning belangrijker dan cadeau op Secretaressedag

Expert Academy   |    |  16 december 2009
Reactie: Wie een waardevolle attentie zoekt voor secretaressedag kan bijvoorbeeld een workshop of opleiding volgen. Daar hebben zowel de secretaresse als het bedrijf baat bij.
 

Vijf redenen waarom de meeste projecten mislukken

Ad de Beer   |    |  16 december 2009
Reactie: Dat het management vaak de werkelijke problemen niet kent is normaal. Ze zijn onderdeel van het probleem.Dat is geen verwijt, het komt omdat ze onderdeel van het systeem en daardoor zien ze afwijkende zaken niet, omdat die geinstitutionaliseerd zijn in het systeem.
Daarom is een blik van buiten dikwijls zeer verhelderend.
Verandermanagement is toch een vak, een professie en veel rampen worden veroorzaakt door amateurs die het wel even denken te doen.
De hulp en ondersteuning van professionele change managers lijkt veel te kosten, maar brengt het veelvoud op.
Daarom durven wij ook een 200% ROI garantie te geven op veranderprocessen.
 

Vijf redenen waarom de meeste projecten mislukken

gert heres   |    |  16 december 2009
Reactie: De vraag die ik mijzelf stel als projecetmanager; ''doe ik wat gevraagd wordt of doe ik wat goed is''.

Toelichting op de vraag:
Dit vergt wel een stuk persoonlijk leiderschap. De organisatie helpen het vraagstuk te verduidelijken en de brug te slaan tussen visie (directie) en de uitvoering (werkvloer). Vaak zien we de projectleider denken dat hij een opdracht heeft en los van de context, die hij vaak ook niet kent of daarin investeerd, met oogkleppen op naar het einddoel rent. Het project opleverd binnen tijd-geld-kwaliteit en denkt dat hij een geslaagd project heeft geleid. Dit is geen verwijt aan de projectleider, maar is wel vaak de manier waarop hij methoden en technieken aangeleerd krijgt.

De methoden en technieken die aangeleerd krijgen stammen uit de tijd dat Henry Ford productie matig auto's ging produceren. We hebben ze verder verfijnd ze heten anders maar de techniek is in wezen niet verandert.

De meeste projecten die we doen zijn eenmalig en laten zich minder goed voorspellen hoe het eindproduct eruit gaat zien.

We zullen een nieuw paradigma moeten ontwikkelen over hoe we met projecten om moeten gaan gezien het soort projecten en veranderende maatschappelijke verhoudingen.

We zullen mijn inziens 'echt' weer naar de mens moeten kijken als kenniswerker en individu ipv resources.

Want zo basaal is het, we willen erkend worden om wie zijn! pas daarna gaat er energie en betrokkenheid ontstaan ipv weerstand en sabottage.

Heb je als projectmanager zoveel lef en leiderschap dat je de mens ruimte geeft condities creert waarin het goed vertoeven is. Dit vergt leiderschap en voorbeeld gedrag, vertrouwen op mensen ipv technieken


(zie ook mijn vorige bijdrage 24/01)
 

Twaalf kledingtips voor een professionele uitstraling

P.   |    |  16 december 2009
Reactie: Is het nu al weer komkommertijd? Dit rijtje ''tips'' hoort eerder thuis in de categorie common sense.

Ach, er is in elk geval iemand druk mee bezig geweest.
 
< vorige 1144 1145 1146 1147 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10