Reactie: Beste Frank
Helemaal akkoord dat in routine blijven hangen ten allen prijze te vermijden is . Als ex-ceo van een succesvol belgisch MKB , heb ik het altijd de opdracht gevonden van de bedrijfsleiding en het HR-dptmt , om toe te zien dat mensen niet in routine belanden ( via oa jobrotatie en loopbaanontwikkeling, trainingen rond zelf- en teamontwikkeling , geschikte evaluatieprocessen , enz ) . Het onderwerp routine ,uitdaging en Flow heb ik recent inhoudelijk en praktijkgericht uitgewerkt in een hoofdstuk in mijn recent boek De Ladder naar Bewustzijn . U geeft terecht aan dat de sleutel ligt bij aandacht en bewust bezig zijn . Dit kunnen we als basisoefening van het menszijn niet genoeg beoefenen . Dit is ook het hoofdtema van mijn boek ( waar ik U enkele maanden geleden al over gemaild had). Ik geloof in alle oprechtheid dat dit boek de nodige praktische onderbouw levert voor bewust leven en dus voor het omgaan met routine en uitdagingen ( en bij extentie als aanvullende steun bij al uw coaching werk) . U vind de nodige info op mijn website . U kan het boek bestellen via de uitgever-distributeur Garant-Maclu of desgewenst kan ik de hele inhoud doormailen . Ik ben geboeid om evt daarover met U van gedachten te wisselen .Wat denkt U ? Ik heb de artikels van Uw hand steeds met veel interesse en groeiend respect gelezen .
beste groeten
jan bossuyt
Reactie: Heb met 'stomme' verbazing het artikeltje gelezen. Om de gelijkenis te trekken tussen klanten en een behoorlijke patiëntengroep die keihard knokt om overeind te blijven en niet bewust boodschappen negeert, doet vermoeden dat de auteur wel eens zou kunnen lijden aan een autistisch spectrum stoornis. Let ff op je woorden als je zoiets schrijft, het kan een hele hoop mensen voor het hoofd stoten
Heel goed dat daar nu meer aandacht voor is, 90% van de irritaties en conflicten ontstaan doordat men luistert naar hoe iets gezegd wordt en niet naar naar de inhoud van het gesprek
Ik heb zelf jaren geleden al een communicatiestijlentraining gedaan die mij heel veel oplevert, elke dag weer. Inmiddels ben ik zelf communicatiestijlentrainer.
Het is een training van 1 dag die je leert hoe je heel snel je eigen communicatiestijl kunt (h)erkennen van jezelf en de ander en hoe je ze ook meteen in de praktijk kunt toepassen.
ExtraMile Academy te Amsterdam heeft al duizenden mensen getraind en veel ervaring opgedaan. De training is een aanrader voor iedereen, voor thuis en op het werk.
Succes met het onderzoek!
Reactie: Kan er mee leven, maar wel met een kanttekening.
Als je irritant bent in je reklame uitingen (wat Ditzo niet is) werkt de commercial averechts. De stortvloed van domme commercials van Carglas heeft de omzet bij autotaalglas een geweldige boost gegeven. Mensen gaan bewust niet naar Carglass omdat ze zich ergeren aan de reklame stortvloed.
Het probleem dat reklamemakers, marketeers en verkopers geen mensenkennis hebben wreekt zich zo keer op keer. De klanten bepalen zelf wel wat en waar ze kopen.
Reactie: De abstracte 2-deling tussen video communicatie en face-to-face communicatie bestaat niet meer. Tegenwoordig zijn er ook tussenoplossingen. IRIS biedt professionele online communicatie waarbij het aanvoelt als een echt face-to-face gesprek: http://www.iris2iris.com. Geschikt voor alle webcam applicaties zoals skype, maar ook voor de videoconferencing softclients.
Zelf ben ik een protenstantse-manager...
Ik probeer mensgericht te werken. 'k doe net zoveel mijn best om dit doel te bereiken als mijn collega's (wel/niet protestants) Heb het onderzoek gelezen, jammer dat ze niet meer refo/protestantse collega's hebben betrokken bij het onderzoek die net als ik de mensen (client en medewerker) op nr. 1 hebben staan... Helaas hebben ze net de verkeerde collega's gesproken...
Reactie: In de kern is de oplossing van het probleem: een goed personeelsbeleid. Naarmate er sprake is van achterstalligheid onderhoud is meer inspanning nodig om de vergrijzing en de ontgroening het hoofd te kunnen bieden. Een goed werkgever met een goed HRM-beleid heeft tijdig ingespeeld. Vitale (kennis)werknemers kosten onderhoud. In veel gevallen is dit achterwege gebleven en is revitalisering noodzaak.
Reactie: Ik neem liever overeenkomsten als inspiratiebron! Zowel als voor ieder individu als voor organisaties is het van cruciaal belang om cruciale kennis en ervaring te identificeren en te spotten en daar vrijwillige overdrachtsmechanismen voor in te voeren.
Zoals ik tegen mijn kinderen ('volwassenen in opleiding') en Fier-bankiers zei: 'als je slim bent leer je van ons en maak je je eigen, nieuwe fouten. Als je dom bent, denk je dat je slimmer ben dan iedereen, leer je niet van anderen, waaronder ouderen, maak je vervolgens dezelfde fouten als wij en schieten we dus met zijn allen er niets mee op'.
Mvg
Tony de Bree
http://wwww.dagboekvaneenbankier.nl
Reactie: Het is jammer, dat men altijd naar de kosten kijkt van de IT. Zelfs ICT-ers kunnen zeer goed oplossingen aandragen, zonder dat er meteen een hap uit het budget gehaald wordt. Gewoon slimmer en economischer omgaan met je budget en tegelijkertijd deze budget inzetten voor andere strategische doelen.
Reactie: @Henk,
Je hebt gelijk dat veel freelancers zelf niet kunnen of willen acquireren. Maar mogen de bureaus daar dan misbruik van maken? Zelfs 25% vind ik al veel te veel. Wij rekenen gewoon de kosten die we maken, en fixeren die op een vaste prijs, waarbij de klant keuze heeft uit serviceniveaus.
Hoewel je er wat minderwaardig over doet is het gegeven dat een externe geen onderdeel is van het meubilair en daardoor van de rituelen, juist de meerwaarde die een externe kan hebben. En als de (semi)overheid dan ook nog eens durft te gaan voor een freelancer die niet in de eigen sector is gesocialiseerd, dan kan er erg veel belastinggeld worden bespaard en uitgespaard.
Juist daarom bieden wij voor sommige projecten ook een 200% ROI garantie!
Reactie: @ Ad, dat is leuk echter zijn die professionele freelancer wel afhankelijk van de acquisitie die deze bureau's plegen. En idd 100% is veel. 25% is meer dan genoeg.
Daarnaast worden gevoelige zaken niet of nauwelijks opgepakt binnen gemeenten en worden deze zolang op de plank gelegd totdat er een externe de ellende mag oplossen want die is toch binnen afzienbare tijd weer weg.