zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Medewerkers laten doen wat u wilt

Lester Hoekstra   |    |  21 december 2009
Reactie: Vriendelijkheid is natuurlijk altijd goed maar ik denk dat het niet genoeg is. Het zal ook nodig zijn als leidinggevende sturend op te treden. Mijn voorstel is echter iedere vorm van presenteren te vermijden die als dwingend kan worden ervaren. Dit kun je manipuleren noemen en dat klinkt ongunstig. Tact klinkt al beter en er zullen ook wel natuurtalenten zijn die een eigen manier van communiceren hebben waarmee ze alles van anden gedaan krijgen.
 

Goede presentaties voor de verandering

Peter Heitling   |    |  21 december 2009
Reactie: Prima om hierop eens de aandacht te vestigen. Een PP-presentatie kan alleen dienen om een goede voordracht te ONDERSTEUNEN, niet om deze te vervangen. Zet dus alleen kernbegrippen en plaatjes op de slides. En bedenk, dat je al gauw 2-3 minuten per slide aan het praten bent, als je er tenmiste iets ''omheen'' vertelt. Dan de regel van 7 voor de slides: Absoluut niet meer dan 7 regels en niet meer dan 7 woorden op een regel.
En heel belangrijk: Zorg dat je tevoren de techniek in de zaal hebt geprobeerd. Niets komt slechter over dan geklungel met een (nog) niet werkend systeem.
 

Opel minst populaire automerk onder zakelijke rijders

Jasper Borghesi   |    |  21 december 2009
Reactie: De ergenis van (bijna) elke verkoper is blijkbaar het rijden van een Opel waar je ook nog bijtelling voor moet betalen. Schandalig!
Hopelijk leidt ons artikel naar een wisseling van autobeleid binnen sales organisaties zodat we weer positieve zakelijke rijders en dus verkopers op de weg hebben. 2010 Opel vrij?
 

Medewerkers laten doen wat u wilt

BJM   |    |  21 december 2009
Reactie: Ik vind dit een moeilijk punt want vriendelijkheid en het goede voorbeeld geven werkt lang niet altijd. Mensen kunnen daar misbruik van maken en de uitvluchten zijn soms legio. Het ligt heel vaak aan wat iemand van huis uit meegekregen heeft.Ik heb na 2 jaar van alles geprobeerd te hebben besloten om in een funktioneringssgesprek te wijzen op het feit dat herhaaldelijk werkweigeren reden is voor ontslag en dat hielp enorm.
Er wordt beter gewerkt en daardoor is de sfeer
een stuk positiever geworden. Duidelijkheid en wederzijds respect [dus ook voor de werkgever] is erg belangrijk, dan is er weer ruimte voor
vriendelijkheid die echt gemeend is.
 

Opel minst populaire automerk onder zakelijke rijders

SalesProfs   |    |  21 december 2009
Reactie: Voor de liefhebbers voor de complete uitkomst hier de link naar de poll
http://polls.linkedin.com/p/69345/sswuj

En hier onze eigen test met de Opel naar aanleiding van het onderzoek
http://www.youtube.com/watch?v=nXHpmj_N5Wc
 

Salesblog: Waarom lijken uw klanten autistisch?

Ad de Beer   |    |  21 december 2009
Reactie: @Robin,
Het is gewoon een feit dat er mensen zijn die vanwege de irritante carglass reklames naar de concurrent stappen. Medewerkers van autotaalglas hebben dat aangegeven, mensen, klanten geven aan dat ze juist vanwege die commercial wegblijven bij carglass.
Marketeers en reklamemakers denken nog te vaak dat de klant niet veranderd is de laatst decennia en daar vergissen ze zich geweldig in. Aloude technieken worden door de klant doorzien en hebben een averechts effect.
En natuurlijk blijft dat irritante verhaal van Jan die al 13 jaar bij Carglass werkt hangen, een reden te meer om er niet naar toe te gaan voor veel mensen.
Irritante reklames zijn niet goed voor het imago. Daar kan Dirk Scheringa inmiddels ook wat over vertellen.

Ik ben het met de andere reacties eens dat de auteur wel een erg ongelukkige titel heeft gekozen, maar dat bewijst maar weer eens dat klanten andere reageren op aandachtstrekkers dan vroeger toch?
 

Crisis was goed voor privé-leven ondernemer

Bas Hoorn   |    |  21 december 2009
Reactie: Mooi dat een van de conclusies is dat er weer sprake is van een betere work life balance.

The Boston Consultancy Group heeft onderzoek gedaan naar het functioneren van haar medewerkers wanneer ze niet overwerken. Uitkomst is dat men productiever is en betere resultaten bereikt wanneer men op tijd naar huis gaat.

Toch wordt er nog steeds heel veel overgewerkt. Een poll die ik heb uitgevoerd op LinkedIn toont dat ook aan: http://www.bashoorn.nl/overwerken-komt-nog-steeds-veel-voor/

Hartelijke groet,
Bas Hoorn
 

Salesblog: Waarom lijken uw klanten autistisch?

h grolleman   |    |  21 december 2009
Reactie: ik vraag me af wat dit artikel met autisme te maken heeft. Ik vraag me ook af of mensen als de schrijver van dit stukje niet kunnen bedenken dat het kwetsend is voor autisten die echt niet allemaal ''doof''zijn voor het verhaal van hun medemens.
 

Salesblog: Waarom lijken uw klanten autistisch?

Robin Hildenbrant   |    |  21 december 2009
Reactie: @ Ad; Ik ben het niet met je eens dat irritante commercials averechts werken....juist niet! Over dat soort commercials wordt juist gesproken en deze blijven echt hangen in het onderbewustzijn van de consument. Het bereiken van het onderbewustzijn van de consument is vaak belangrijker dan het bewustzijn! Het is echt niet realistisch om te denken dat mensen Carglass juist mijden omdat ze zich ergeren aan de reclame uiting...
 

Gemeenten geven teveel uit aan externe krachten

Arvel   |    |  21 december 2009
Reactie: Als je ZZPer bent dan moet jouw kwaliteit eigenlijk voldoende zijn om aan opdrachten te komen.
Als je daar dan een bureau voor nodig hebt, zou ik mezelf nog maar eens afvragen of je niet beter een vaste baan kan nemen.

Overigens vind ik ieder percentage voor bemiddeling te hoog. Ze kunnen bijvoorbeeld toch ook genoegen nemen met 5 euro per uur met een maximum van 3000 euro per opdracht?
 

Vijf tips om dit jaar NIET te werken tijdens de kerstvakantie

jano   |    |  21 december 2009
Reactie: Laat de out of office maandag op het werk nog even aanstaan.
 

Protestantse managers zijn minder mensgericht

Arvel   |    |  21 december 2009
Reactie: Let wel... de heren studeren af aan de Radboud Universiteit.

We weten met z'n allen toch al tientallen jaren wat daar politiek correct - gewenst gedrag is om studiepunten en dus ook je bul te halen?
 

Salesblog: Waarom lijken uw klanten autistisch?

Arvel   |    |  21 december 2009
Reactie: Grappig....
Ik zal om precies dezelfde redenen nooit met Ditzo zaken doen, terwijl ik de afgelopen 3 jaar al 2 maal Carglass heb gebeld (en ben tevreden)
 

Protestantse managers zijn minder mensgericht

S.C.   |    |  21 december 2009
Reactie: Hallo C,

Dus je bent er niet helemaal mee eens?

Wat denk ik wel zo is, is dat Protestante managers meer gericht zijn op hetgeen wat echt belangerijk is, ook mensgericht,... maar het lijkt soms niet zo over tekomen... ken je dat?

Mvg
 
< vorige 1142 1143 1144 1145 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10