Reactie: Vriendelijkheid is natuurlijk altijd goed maar ik denk dat het niet genoeg is. Het zal ook nodig zijn als leidinggevende sturend op te treden. Mijn voorstel is echter iedere vorm van presenteren te vermijden die als dwingend kan worden ervaren. Dit kun je manipuleren noemen en dat klinkt ongunstig. Tact klinkt al beter en er zullen ook wel natuurtalenten zijn die een eigen manier van communiceren hebben waarmee ze alles van anden gedaan krijgen.
Reactie: Prima om hierop eens de aandacht te vestigen. Een PP-presentatie kan alleen dienen om een goede voordracht te ONDERSTEUNEN, niet om deze te vervangen. Zet dus alleen kernbegrippen en plaatjes op de slides. En bedenk, dat je al gauw 2-3 minuten per slide aan het praten bent, als je er tenmiste iets ''omheen'' vertelt. Dan de regel van 7 voor de slides: Absoluut niet meer dan 7 regels en niet meer dan 7 woorden op een regel.
En heel belangrijk: Zorg dat je tevoren de techniek in de zaal hebt geprobeerd. Niets komt slechter over dan geklungel met een (nog) niet werkend systeem.
Reactie: De ergenis van (bijna) elke verkoper is blijkbaar het rijden van een Opel waar je ook nog bijtelling voor moet betalen. Schandalig!
Hopelijk leidt ons artikel naar een wisseling van autobeleid binnen sales organisaties zodat we weer positieve zakelijke rijders en dus verkopers op de weg hebben. 2010 Opel vrij?
Reactie: Ik vind dit een moeilijk punt want vriendelijkheid en het goede voorbeeld geven werkt lang niet altijd. Mensen kunnen daar misbruik van maken en de uitvluchten zijn soms legio. Het ligt heel vaak aan wat iemand van huis uit meegekregen heeft.Ik heb na 2 jaar van alles geprobeerd te hebben besloten om in een funktioneringssgesprek te wijzen op het feit dat herhaaldelijk werkweigeren reden is voor ontslag en dat hielp enorm.
Er wordt beter gewerkt en daardoor is de sfeer
een stuk positiever geworden. Duidelijkheid en wederzijds respect [dus ook voor de werkgever] is erg belangrijk, dan is er weer ruimte voor
vriendelijkheid die echt gemeend is.
Reactie: @Robin,
Het is gewoon een feit dat er mensen zijn die vanwege de irritante carglass reklames naar de concurrent stappen. Medewerkers van autotaalglas hebben dat aangegeven, mensen, klanten geven aan dat ze juist vanwege die commercial wegblijven bij carglass.
Marketeers en reklamemakers denken nog te vaak dat de klant niet veranderd is de laatst decennia en daar vergissen ze zich geweldig in. Aloude technieken worden door de klant doorzien en hebben een averechts effect.
En natuurlijk blijft dat irritante verhaal van Jan die al 13 jaar bij Carglass werkt hangen, een reden te meer om er niet naar toe te gaan voor veel mensen.
Irritante reklames zijn niet goed voor het imago. Daar kan Dirk Scheringa inmiddels ook wat over vertellen.
Ik ben het met de andere reacties eens dat de auteur wel een erg ongelukkige titel heeft gekozen, maar dat bewijst maar weer eens dat klanten andere reageren op aandachtstrekkers dan vroeger toch?
Reactie: Mooi dat een van de conclusies is dat er weer sprake is van een betere work life balance.
The Boston Consultancy Group heeft onderzoek gedaan naar het functioneren van haar medewerkers wanneer ze niet overwerken. Uitkomst is dat men productiever is en betere resultaten bereikt wanneer men op tijd naar huis gaat.
Toch wordt er nog steeds heel veel overgewerkt. Een poll die ik heb uitgevoerd op LinkedIn toont dat ook aan: http://www.bashoorn.nl/overwerken-komt-nog-steeds-veel-voor/
Reactie: ik vraag me af wat dit artikel met autisme te maken heeft. Ik vraag me ook af of mensen als de schrijver van dit stukje niet kunnen bedenken dat het kwetsend is voor autisten die echt niet allemaal ''doof''zijn voor het verhaal van hun medemens.
Reactie: @ Ad; Ik ben het niet met je eens dat irritante commercials averechts werken....juist niet! Over dat soort commercials wordt juist gesproken en deze blijven echt hangen in het onderbewustzijn van de consument. Het bereiken van het onderbewustzijn van de consument is vaak belangrijker dan het bewustzijn! Het is echt niet realistisch om te denken dat mensen Carglass juist mijden omdat ze zich ergeren aan de reclame uiting...
Reactie: Als je ZZPer bent dan moet jouw kwaliteit eigenlijk voldoende zijn om aan opdrachten te komen.
Als je daar dan een bureau voor nodig hebt, zou ik mezelf nog maar eens afvragen of je niet beter een vaste baan kan nemen.
Overigens vind ik ieder percentage voor bemiddeling te hoog. Ze kunnen bijvoorbeeld toch ook genoegen nemen met 5 euro per uur met een maximum van 3000 euro per opdracht?
Reactie: Grappig....
Ik zal om precies dezelfde redenen nooit met Ditzo zaken doen, terwijl ik de afgelopen 3 jaar al 2 maal Carglass heb gebeld (en ben tevreden)
Wat denk ik wel zo is, is dat Protestante managers meer gericht zijn op hetgeen wat echt belangerijk is, ook mensgericht,... maar het lijkt soms niet zo over tekomen... ken je dat?