Reactie: Waarom rest je je case?
Ik geef alleen maar aan dat mensen bewust naar autotaalglas gaan omdat ze de Carglas reklames irritant vinden, verder niks.
Uit onderzoek dat wij hebben gedaan blijkt overigens dat de marketeers en verkopers voor 83% verantwoordelijk zijn voor een slecht imago van een bedrijf, met name omdat ze meer beloven dan ze waar kunnen maken.
De verkiezing door RADAR zegt me niks, ik vind veel reklames veel irritanter, als is de keuze wel beperkter nu Scheringa van het toneel verdwenen is.
Maar ja, het nut van reklameblokken is toch dat ze de mogelijkheid bieden om even naar het toilet te gaan of een drankje te nemen?
maandag 21 december 2009 | 21:27 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 22 december 2009 | 12:37
HILVERSUM - 'Pokkie Foetsie', een reclame van telecombedrijf KPN, is verkozen tot de meest irritante reclame van het jaar. In het tv-spotje is een dame te zien die haar telefoon kwijt is en op opgewonden toon opsomt wie ze nu allemaal niet meer kan bellen. Frans Bauer werd verkozen tot de meest irritante bekende Nederlander in een tv-reclame.
De twee kregen daarvoor maandagavond de Loden Leeuw in het consumentenprogramma Radar. Consumenten konden de afgelopen weken stemmen via internet op voor de prijs genomineerde spotjes. In totaal zijn er ruim 66.000 stemmen uitgebracht voor de Loden Leeuw. De stemmers vonden de KPN-commercial vooral irritant omdat 'ie schreeuwerig is.
Met 34 procent van de stemmen won de KPN Hi-commercial, ruim voor een deodorantreclame van AXE (23,8 procent) en een spotje voor Vodafone (20,8 procent). In de Axe-reclame draait een jongen zijn ogen op bijzondere wijze door zijn oogkassen om te zien of hij zweet. In de Vodafonereclame zijn mensen verkleed als dieren.
BN'er Kim-Lian van der Meij kreeg 25,1 procent van de stemmen met haar reclame voor Kruidvat waarin ze een kinderachtige rol speelt. Zij behaalde daarmee de tweede plaats op de ranglijst. Derde werd Rob Geus met een commercial voor kalfsvlees.
Pokkie Foetsie werd vorige week overigens vijfde in de verkiezing van de Ster Gouden Loekie. Dat is een verkiezing voor béste tv-commercial.
Reactie: @Ad; Het is gewoon een feit dat er mensen zijn die vanwege de irritante carglass reklames naar de concurrent stappen. Medewerkers van autotaalglas hebben dat aangegeven, mensen, klanten geven aan dat ze juist vanwege die commercial wegblijven bij carglass.
Sinds wanneer worden feiten berust op ''geluiden'' die medewerkers afgeven?
Het is niet altijd het geval dat medewerkers betere prestaties leveren, wanneer zij op tijd naar huis gaan. Het is verschillend per sector, daar moet dus op gelet worden.
Maar over het algemeen moet het wel kloppen ja.
Reactie: Dit hebben collega's van mij ook al geconstateerd en zijn dit jaar Q-Studiesucces (www.qstudiesucces.nl) gestart.
Dat vindt momenteel een toenemende aandacht van HBO instellingen en de eerste opdrachten zijn gegeven om hen te begeleiden in hun ontwikkeling. Vanuit maatschappelijk betrokkenheid en oprechte interesse en aandacht wordt er ingezet op meer studiesucces voor alle stakeholders (student, ouders, docent, bedrijfsbegeleider en het bedrijfsleven).
Mooie ontwikkeling dat de muren tussen diverse hokjes worden afgebroken en er meer samenwerking en verbinding komt en dat ieder zijn/haar eigen verantwoordelijkheid neemt.
Reactie: Zonder alles wat hierboven staat te willen herhalen, toch het volgende:
Euler Hermes is een kredietverzekeraar. Die zijn er dus bij gebaat dat bedrijven zorgelijk zijn over de continuiteit van hun afnemers. Dat alleen al maakt hun cijfers niet zo interessant.
Inderdaad zijn UWV en KvK behoorlijk medeschuldig aan de faillissementengolf doordat ze zelfstandig ondernemerschap stimuleren bij mensen die dat eigenlijk niet kunnen.
Als je voor je 35e nog geen ondernemer bent, dan blijf je beter in loondienst.
In de werkeloosheidscijfers worden deeltijd-ww en zelfstandigen zonder betaalde opdrachten, etc. niet meegenomen.
Reactie: Ik denk dat het inderdaad belangrijk is gericht te zoeken naar een nieuwe functie. Aandacht te schenken aan de betreffende sollicitatie in de zin van een goede voorbereiding over wat voor type bedrijf het is, de sollicitatie inhoudelijk en wat je maar te weten kunt komen.
Op een subtiele manier kan je dit in je brief verwerken en dit geeft voor de ontvangende partij aan dat je serieus bent en inderdaad niet in het wilde weg aan het solliciteren bent. Verder is het goed om niet de meest traditionele brief te schrijven die maar mogelijk is, maar een andere manier van jezelf presenteren hanteert. In goed Nederlands uiteraard, maar wel dat je brief eruit springt. Je zult immers opgemerkt moeten worden uit al die bergen sollicitanten die reageren op de vacature.
Reactie: Ik vindt het absoluut ongepast en onterecht om ''negeren'' direct te koppelen aan ''autistisch'' (of omgekeerd). Dit stoort mij enorm en heb daarom niet verder gelezen ...
Reactie: Vindt dit artikel onbetrouwbaar.
Deze voorspellingen worden telkens aangepast op nieuwe def. cijfers.
Verder denk ik juist dat het jaar 2010 het rampjaar wordt met betrekking tot faillissementen.
groet,
Reactie: Ook met uitleg blijft het jammer dat voor mij de inhoud van het artikel verloren is gegaan door de titel. Door op te komen voor een groep mensen waarvan het gedrag zonder toeten of blazen wordt gebruikt om een vergelijking te trekken met klanten die bepaald gedrag vertonen, maken je volgens mij nog geen puritein. De genoemde voorbeelden zijn al dan niet juiste stijlfiguren, de vergelijking met de titel gaat niet op, want dit is geen stijlfiguur. (of je moet ironie hiertoe rekenen...). Strekking van de boodschap is gewoon dat een titel pakkend moet zijn om zo de aandacht van je lezerspubliek te trekken en niet 'mogelijk' beledigend. Zie het als 'opbouwende' kritiek...
Reactie: Dood gevonden willen worden in.... Vind ik niet zo'n smakelijke kwalificatie. Als Salesprofs zijnde zou ik me er niet mee willen associëren. Ondanks de wetenschap dat schokkende/prikkelende uitspraken voor publiciteit zorgen. Het middel is hier erger dan de kwaal. Valt er geen opzienbarende conclusie uit t onderzoek te gebruiken als Header?
Zalige Kerst. Stefan Kuijken
Reactie: wat een belangrijke onderwerp, ik wil graag deze training op kunnen doen.. want zonder een goede communicatie, wordt het leven steeds moeilijker vooral in het gezin en op het werk... hoe en waar kunnen mensen op elke werkvloer een cursus van communicatievaardigheid volgen om beter met elkaar om kunnen gaan...
succes met de onderzoek en ik wil graag de uitslag kunnen ontvangen...
Reactie: Jammer dat mensen zich meteen weer aangesproken voelen door de titel van een column. Die titel is natuurlijk enigszins ironisch bedoelt. Moet ik dat nou écht uitleggen?
Wat mag dan nog wel?
- Tegen dovemansoren?
- Ze zijn blind voor...?
- Hij was met stomheid geslagen?
- Met stomme verbazing? (@Theunissen)
- Doof zijn voor...? (@Grolleman)
- Met een scheef oog kijken naar..
Inderdaad ik ben een beetje scheel, dus...? Grappig genoeg bezondigen deze puriteinen zich aandezelfde soort uitdrukkingen!
Ik bespreek het gedrag en niet de personen die er aan lijden (dat is inderdaad bijzonder vervelend). Autistisch gedrag gaat over beperkingen in de sociale interactie, de communicatie en zich steeds herhalend gedrag. Dat heb ik met de titel willen uitdrukken.