4 augustus 2010 -
Aan 1.001 Nederlanders werd gevraagd welke kostenposten ze het liefst behouden mochten ze te maken krijgen met fors inkomensverlies. Maar liefst 90 procent van de ondervraagden is niet van plan te snijden in de dagelijkse boodschappen. Daarnaast is 85 procent bij halvering van het inkomen niet bereid kleiner te gaan wonen.
4 augustus 2010 -
Volgens het Atos Consulting Trends Institute blijft het Nederlandse bedrijfsleven ook in slechtere economische tijden investeren in projecten, maar haalt daar onvoldoende rendement uit. De belangrijkste redenen daarvoor zijn gebrek aan prioriteitstelling en focus.
4 augustus 2010 -
Internationale investeerders verleggen hun aandacht van wind- en zonne-energie naar biomassa. Dat blijkt uit internationaal onderzoek van KPMG naar fusies en overnames in duurzame energie. Uit het onderzoek van KPMG blijkt dat het aantal transacties in duurzame energie in de eerste drie maanden van dit jaar met 245 procent is toegenomen ten opzichte van het eerste kwartaal van 2009.
4 augustus 2010 -
Uit de ICT Barometer van Ernst & Young blijkt dat de ICT sector in een dip zit. De ICT Indicator daalt van 104 naar 81. De indicator is gebaseerd op de conjuncturele ontwikkelingen van de afgelopen twee maanden voor interne ICT’ers, externe ICT-ers en de verwachte budgetten/bestedingen in de komende twaalf maanden van het bedrijfsleven en overheid aan hardware, software en IT-services.
3 augustus 2010 -
In de eerste zes maanden van dit jaar is het aantal tewerkstellingsvergunningen aan Roemenen en Bulgaren met een kwart afgenomen. Dat blijkt uit cijfers van UWV WERKbedrijf.
3 augustus 2010 -
Uit onderzoek uitgevoerd door het Financieel Dagblad blijkt dat ook het afgelopen jaar de salarissen van ziekenhuisbestuurders ver boven de Balkenendenorm lagen. Instellingen hebben zich ook niet aan de zelf opgestelde beloningscode gehouden.
3 augustus 2010 -
De crisis heeft geleid tot grote onzekerheid onder managers. Datzelfde geldt voor het broze herstel waarvan niemand weet hoe lang het zal duren. Dat zegt de Duitse management-specialist Olaf Plötner in Manager Magazin. Express.be vat samen.
3 augustus 2010 -
Van consumentenproducten uit China tot software uit India en callcenters op de Filippijnen: er gaan miljarden om in outsourcing. Zo’n 95 procent van de organisaties koopt van en/of levert aan het buitenland.
3 augustus 2010 -
Onlangs voerde financieel marketing en communicatiebureau Ledermark onderzoek uit naar het gebruik van sociale netwerken door financials. Chad Bockius analyseert de resultaten op Socialware.com en integreert ze met een aantal mythes die op dit gebied de ronde doen.
2 augustus 2010 -
De Efteling is als sterkste Nederlandse merk naar voren gekomen in het jaarlijkse onderzoek van BrandAsset Valuator. Daarmee liet de Efteling alleen de buitenlandse bedrijven Google, Microsoft en Ikea voor gaan. "We zijn enorm trots op het resultaat," aldus voorzitter van de Efteling-directie, Bart de Boer.
2 augustus 2010 -
Hoewel de hoofdindex van de NEVI Purchasing Managers Index– een samengestelde indicator van de stand van zaken in de productiesector – in juli verder daalde van 55.9 naar 55.7, maakt de Nederlandse productiesector aan het begin van het derde kwartaal nog steeds een behoorlijke groei door.
2 augustus 2010 -
De weg naar de top en diversiteit wordt belemmerd door het gebrek aan zelfvertrouwen bij veel vrouwen. Dat blijkt uit het onderzoek ‘Vrouwen aan de top... een kwestie van perceptie?’ Een zoektocht van soul:made naar de verklaring waarom er nog altijd weinig vrouwen aan de top zijn.
2 augustus 2010 -
Nederlanders oriënteren zich op de reismarkt in de baas zijn tijd! Dit blijkt uit een onderzoek van reisorganisatie World Ticket Center. Er is onderzocht vanaf welke browser de klanten zich oriënteren op de online reismarkt en vanaf welke browser er daadwerkelijk vakanties worden geboekt.
2 augustus 2010 -
Meer en meer bedrijven zijn aanwezigheid op social media in de vorm van een Facebook fanpagina, Twitter handle, YouTube kanaal, LinkedIn profiel. Maar ze vergeten nogal eens dit zichtbaar te maken en dus missen ze een gigantische kans om met kun klanten te connecteren.