17 augustus 2010 -
Micromanagen. In de meeste managementboeken staat dat u dit te allen tijde moet vermijden. Christine Rioran, hoogleraar management en consultant, stelt op Forbes echter dat er toch situaties zijn waarin uw nauwlettende supervisie en oog voor detail essentieel zijn.
16 augustus 2010 -
Vandaag gaat De Nationale DenkTank 2010 van start. 22 ambitieuze, maatschappelijk betrokken en getalenteerde jonge academici buigen zich de komende drie maanden over de vraag hoe publieke organisaties en bedrijven beter het vertrouwen van burgers kunnen behouden en (her)winnen. Half december presenteert de DenkTank zijn oplossingen.
16 augustus 2010 -
De ophef over de topbeloningen in de zorgsector is soms overdreven en ontrecht. Afgelopen juni berichtte de krant NRC over de verdiensten van een interimmer bij GGZ Delfland. De krant meldde dat Johan Wagenaar gedurende een half jaar 65.000 euro bruto per maand zou verdienen. Dat komt neer op 400.000 euro in een half jaar, en dat is fors boven de Balkenende-norm.
16 augustus 2010 -
Op het gebied van spaarrekeningen scoren grootbanken nog steeds slecht op prijs - kwaliteit verhouding('value for money'). De grootbanken scoren gemiddeld een 6,1, net als bij de laatste meting vorig jaar. Dat blijkt uit recent onderzoek van financiële vergelijkingssite Independer.nl.
16 augustus 2010 -
Om gelukkiger te zijn met uw werk, is het niet nodig dat uw baas ophoudt u iedere avond te bellen of dat u meer salaris krijgt. Ook hoeft u uw droom om wijnboer in Frankrijk of hoteleigenaar in Spanje te worden niet waar te maken. Het is veel eenvoudiger dan dat.
16 augustus 2010 -
Als onderdeel van onderzoek of en hoe bedrijven luisteren in social media, nam Mic Adam van Vanguard Leadership onder andere een kijkje op LinkedIn; in het bijzonder de interactie via groepen, polls en answers. Wat de groepen betreft focuste hij op groepen met meer dan 800 leden om uit te vissen hoe de kennis van de mensen wordt gedeeld.
13 augustus 2010 -
Spammers proberen hun e-mails op talloze manieren legitiem te laten lijken. Een van die technieken is het personaliseren van hun spam, waarbij de spammer tekst toevoegt die de ontvanger rechtstreeks aanspreekt. Deze tactiek wordt ook vaak voor echte marketingcampagnes gebruikt.
13 augustus 2010 -
Peilingen op basis van online en social media hebben een grotere correlatie met de uitslag van de Tweede Kamerverkiezingen van 2010 dan de traditionele peilingen van Maurice de Hond. Dat blijkt uit onderzoek van Clipit. Het bureau deed zeven peilingen op basis van het aantal online berichten per partij.
13 augustus 2010 -
U hebt een eerste sollicitatieronde achter de rug en u wordt gebeld met een uitnodiging voor de tweede ronde. U denkt bij uzelf: ‘Dat is mooi, maar ik heb al met vijf mensen gesproken en dacht dat het zo goed ging dat ik die baan wel zou krijgen. Wat willen ze nu nog meer?’
13 augustus 2010 -
Werkgevers die een bedrijfsfitnessregeling inzetten binnen hun organisatie, bereiken hiermee ook medewerkers die niet of in een mindere mate geïnteresseerd zijn in fitness. Dit blijkt uit onderzoek van het Nationaal Gezondheidsplan onder ruim 600 medewerkers van verschillende toonaangevende bedrijven.
13 augustus 2010 -
De ondernemer is veeleisend wat betreft de bereikbaarheid in de vrije tijd van zijn medewerkers. 60 procent verwacht dat het personeel ook buiten kantoortijden bereikbaar is. Bijna een kwart wil dat zijn personeel gedurende zeven dagen per week paraat staat en van acht procent moet dit ook in de vakantie.
12 augustus 2010 -
Goede verlichting is onder meer noodzakelijk door de afname van het zicht bij het ouder worden, de hoge eisen voor veel kantoorwerkzaamheden en het toenemende gebruik van beeldschermschermen en touch-screens. Wanneer de verlichting in orde is, heeft dit effect op zowel de korte als de lange termijn.
12 augustus 2010 -
Nederland moet scherper kiezen voor onderzoek op wetenschappelijk, economisch en maatschappelijk relevante gebieden (focus) en zorgen dat dit onderzoek ook voldoende schaal heeft dat het er toe doet (massa). Dat vergt naast heldere keuzes voor een lange periode veel meer samenhang in financieringsstromen.
12 augustus 2010 -
Het verwerven van goede opt-in adressen is essentieel voor iedere succesvolle e-mail marketing campagne. Zo bouwt u een lijst van ontvangers op voor wie de boodschap relevant is en wordt de responsratio hoger. Bovendien voorkomt u zo dat uw e-mail als spam wordt gezien.