18 februari 2011 -
Welke vaardigheden heeft u over vijf jaar nodig voor uw baan? U leest deze vraag wellicht als ‘welke vaardigheden heb ik nodig om mijn huidige werkzaamheden uit te kunnen voeren over vijf jaar. Maar: de helft van de medewerkers heeft over vijf jaar waarschijnlijk niet meer dezelfde baan, ook niet als u in uw huidige functie blijft.
17 februari 2011 -
Non-profit organisaties willen graag, maar zoeken nog naar hoe ze Social Marketing het beste kunnen inzetten. Daarbij denken ze dat Social Marketing met name interessant is voor Communicatie en PR, en minder voor Fondsenwerving. Ook willen ze graag weten wie het binnen de organisatie zou moeten oppakken en is er een behoefte aan richtlijnen hierover.
17 februari 2011 -
Het vinden van de juiste hostingprovider is ondanks de laatste ontwikkelingen in deze branche en de enorme keuze aan leveranciers vaak moeilijker dan gedacht. Of het nu gaat om dedicated servers, colocatie of cloud-diensten, het inrichten van een kwalitatief hoogwaardige internet infrastructuur is voor de meeste bedrijven inmiddels aan de orde van de dag.
17 februari 2011 -
Snelheid in service is het paradepaardje voor veel organisaties. Maar volgens onderzoek van ProAssist speelt de vriendelijkheid van medewerkers een nog veel grotere rol. De vriendelijkheid van een servicemedewerker heeft voor 92 procent van de respondenten grote mate invloed op het beeld dat men van een bedrijf heeft.
17 februari 2011 -
41 procent van de HR professionals, recruiters en managers raadpleegt voorafgaand aan een sollicitatie het social media profiel van de kandidaat niet. 45 procent geeft aan af en toe het profiel te raadplegen en slechts veertien procent doet dit altijd. Dit blijkt uit onderzoek van StepStone Solutions onder meer dan 300 respondenten uit de talentacquisitie branche.
17 februari 2011 -
Iedereen kent de stille deelnemer aan de vergadering. Zo iemand waarvan u weet dat er heel veel in zit, maar dat komt er niet uit tijdens een vergadering. Hij of zij zegt nauwelijks iets. Het is iemand die bij een rondje meestal meegaat met een voorstel of met wat voor hem of haar gezegd is.
16 februari 2011 -
Dinsdag 1 maart is het voor de negende keer ‘Nationale Complimentendag’ in Nederland. Het initiatief dat in tegenstelling tot Valentijns-, Secretaresse-, Moeder- en Vaderdag niet commercieel is blijkt jaar na jaar een gevoelige snaar te raken in onze maatschappij.
16 februari 2011 -
Veel HR-afdelingen beschouwen zichzelf wel als strategisch business partner. Ze besteden echter maar vijftien procent van hun tijd aan strategie. Dat blijkt uit Mercer’s HR Transformation Survey onder 500 HR-directeuren in ruim 40 EMEA landen, zo meldt 6Minutes.be.
16 februari 2011 -
Topmanagers en directeuren in het Verenigd Koninkrijk weten niet wat er speelt onder hun personeel en leven in een ‘ivoren directietoren’. Topmanagers zijn positiever en optimistischer over de toekomst van hun onderneming dan de rest van het management, maar blijken tevens een te rooskleurig beeld te hebben over de gevolgen die de recente reorganisaties op het personeel hadden.
16 februari 2011 -
Zitten er winterbanden onder de auto, zijn de sneeuwkettingen ingepakt en de vloeistoffen en het oliepeil gecontroleerd? Dit zijn zaken die volgens ALD Automotive essentieel zijn voor een goede voorbereiding op de wintersport. Zeker nu, volgens het CBS, in de aankomende krokusvakantie bijna 700.000 wintersporters richting de sneeuwgebieden vertrekken.
16 februari 2011 -
Afgelopen week berichtte ArboNed dat het verzuim in Nederland gedaald is. Volgens de analyse van ArboNed kan dit komen door een betere aanpak van verzuim in organisaties, wat leidt tot betere prioritering en meer verantwoordelijkheidsgevoel bij medewerkers.
15 februari 2011 -
In elke organisatie waar mensen werken moet geïnnoveerd worden. Innoveren kan riskant zijn, maar het is nog riskanter om op veilig te spelen en u af te sluiten voor creatieve verandering. Innovatie is in ondernemingen nu eenmaal aan de orde van de dag, of dat nu om de ontwikkeling van nieuwe producten, reclamecampagnes en websites gaat of om het verbeteren van ontwerpen, strategieën en productieprocessen.
15 februari 2011 -
11,9 procent van de zakenreizigers is wel eens bestolen op zakenreis. Portemonnee, geld, laptops en mobiele telefoons zijn daarbij het meest in trek bij dieven. Meer dan één op de vijf bestolen zakenreizigers heeft ook al te maken gehad met diefstal van bagage. De reizigers zelf zijn het meest op hun hoede om hun paspoort niet te verliezen of te laten stelen.
15 februari 2011 -
Ruim 64 procent van de Nederlandse organisaties geeft aan dat het opleidingsbudget voor 2011 gelijk is gebleven of zelfs is gestegen ten opzichte van het niveau van voor de crisis (het niveau van 2008). 17,5 procent heeft een stijging van het opleidingsbudget begroot ten opzichte van 2010.