zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Chagrijnige servicemedewerker is funest voor imago

17 februari 2011 - Snelheid in service is het paradepaardje voor veel organisaties. Maar volgens onderzoek van ProAssist speelt de vriendelijkheid van medewerkers een nog veel grotere rol. De vriendelijkheid van een servicemedewerker heeft voor 92 procent van de respondenten grote mate invloed op het beeld dat men van een bedrijf heeft.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Drie redenen waarom service soms niet klantvriendelijk is
 Slechte klantenservice kost miljarden
 Bedrijven besteden meer aandacht aan klantbehoud
 Onvriendelijke receptionist kost klanten
 
 
reacties
 
R.C.F. Bil Bil  |   | 
17-02-2011
 | 
20:21 uur
De afdeling klantenservice is vaak het eerste contact van een consument met een bedrijf. De medewerkers daarvan zijn eigenlijk een levend visitekaartje van het bedrijf. Als een medewerker van de klantenservice zich niet bewust is van het begrip ''service'' is het een verfomfaaid visitekaartje. Wekt de servicemedewerker vertrouwen door een klantgericht optreden, dan zal de klant ook vertrouwen hebben in het bedrijf zelf en de afwikkeling van het defect of de storing.
Ook belangrijk is de nazorg: vanuit het bedrijf even informeren of de storing naar tevredenheid is verholpen. En dan gewoon met een persoonlijk contact: dit werkt directer dan bijvoorbeeld het online invullen van een tevredenheidspeiling. Direct intermenselijk contact, een zegen in deze gedigitaliseerde maatschappij!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10