22 februari 2011 -
De groei van de ICT-markt zet stevig door, maar het aanbod aan goed opgeleide IT’ers groeit niet mee. "Al meer dan een jaar hebben we constant meer dan 50 vacatures open staan, en er zijn nog geen signalen dat dit op korte termijn anders wordt," zegt Con Zwinkels, medeoprichter en –eigenaar van Ocom.
22 februari 2011 -
Nauwelijks een week na het aftreden van Hosni Mubarak trachten cybercriminelen geld te slaan uit de politieke gebeurtenissen. Een zogenaamde raadsman van de voormalige president vraagt nietsvermoedende slachtoffer per e-mail om hulp om fondsen die in België bevroren zijn, te ‘deblokkeren’.
22 februari 2011 -
Nederlanders willen in 2011 massaal gaan ondernemen. Dit moet het jaar worden van de eigen bedrijven en carrière maken. Dat blijkt uit een inventarisatie van ASR Verzekeringen naar aanleiding van de ruim 800 ingezonden goede voornemens voor de merkcampagne ‘Wij zijn jouw 2011’.
22 februari 2011 -
U weet inmiddels precies hoe u uw jongste medewerkers leiding geeft. Maar hoe zit het met de ouderen? Nu de vergrijzing zijn intrede doet en mensen wellicht langer doorwerken, zeker een onderwerp om ook eens bij stil te staan. De tips zijn afkomstig van Management Today.
22 februari 2011 -
Conciërges zijn tegenwoordig facilitair manager, een medewerker personeelszaken is HR manager, receptionistes opeens front desk manager. Iedereen krijgt het steeds drukker op het werk en daarbuiten en het lijkt er op dat tegenwoordig iedereen wel manager van iets is. Steeds meer beroepen krijgen dan ook een managerstitel
21 februari 2011 -
Wie had in 2010 de meest tevreden klanten, medewerkers of eindgebruikers Facility? Oftewel welke organisatie in Nederland heeft in 2010 het beste gepresteerd op het gebied van Klanttevredenheid, Medewerkertevredenheid en Gebruikerstevredenheid Facility? En welke organisatie wordt het meest aanbevolen door haar medewerkers of klanten?
21 februari 2011 -
Bij vrijwel alle Nederlandse pensioenfondsen ligt het herstel van de dekkingsgraad op schema of daarboven. Dat hebben zij gemeld in de evaluaties van hun herstelplannen per 31 december 2010, die dezer dagen bij toezichthouder De Nederlandsche Bank zijn ingediend.
21 februari 2011 -
Twee derde van de CIO’s in Europa zien IT-consolidatie op korte termijn als kerninitiatief. Dit blijkt uit onderzoek van Vanson Bourne in opdracht van Riverbed onder 300 CIO’s uit diverse sectoren. Wanneer organisaties hun IT consolideren, is het voor de CIO noodzakelijk dat een snelle toegang tot gecentraliseerde applicaties mogelijk blijft.
21 februari 2011 -
De laatste maanden zijn er nogal wat sociale media policy gerelateerde gerechtelijke zaken gestart in de VS. Grote kans dat dit binnenkort ook in Europa aan de orde zal zijn, zo stelt Mic Adam van Vanguard Leadership.
21 februari 2011 -
Een internationaal onderzoek in een aantal Europese landen toont aan dat Nederland minder expansieplannen heeft dan andere markten in West-Europa. Maar liefst 94 procent van de Nederlandse bedrijven geeft aan dat ze geen plannen hebben om uit te breiden naar andere landen of markten.
18 februari 2011 -
Chantal Janzen is door de Nederlandse automobilist uitgeroepen tot favoriete carpooldate 2011. In de nieuwe editie van Het Nationale Automobilisten Onderzoek werden automobilisten gevraagd om hun persoonlijke top drie samen te stellen van personen met wie ze graag een keertje zouden willen carpoolen.
18 februari 2011 -
De drukste wintersportweken staan voor de deur en alarmcentrale Eurocross Assistance verwacht de komende voorjaarsvakantie ongeveer 1.000 telefoontjes van Nederlanders die in de Alpenlanden medische zorg nodig hebben.
18 februari 2011 -
De meerderheid van de gedetecteerde malware zijn nog steeds Trojans. De zeven Trojans die zijn opgenomen in de top tien van bedreigingen zijn samen goed voor maar liefst 34 procent van alle malware detecties in de afgelopen maand. Dat blijkt uit de maandelijkse scans van de anti-malware-oplossing VIPRE Antivirus en de anti-spyware-oplossing CounterSpy door GFI Software.
18 februari 2011 -
U hebt van alles geprobeerd: excuses verzonden, begrip opgebracht en het gedrag van uw baas verdedigd. Maar nu is er nog maar één conclusie mogelijk: uw eigen leidinggevende is de zwakke schakel. Businessweek geeft tien tips om niet helemaal gek te worden.