zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Ondanks wereldwijd dalende investeringsvolumes stijgt Nederlands beleggingsvolume

19 april 2016 -  Het wereldwijde vastgoedbeleggingsvolume nam in het eerste kwartaal van dit jaar af, geheel in overeenstemming met het afgezwakte marktklimaat. Dit blijkt uit de voorlopige gegevens van JLL over de wereldwijde kapitaalstromen. Sommige regio’s maakten echter groei door en naar verwachting is het beleggingsvolume in 2016 in grote lijnen vergelijkbaar met die in 2015.

 Lees verder...   Reageer
 

Zestien manieren om het respect van uw team te verliezen

19 april 2016 -  Wie niet door zijn team wordt gerespecteerd, zal merken dat al zijn beslissingen in twijfel worden getrokken en en moeten toekijken dat medewerkers uiteindelijk op zoek gaan naar een andere baan. Geoffrey James somt op Express.be, op basis van inzichten uit het boek ‘Culture Without Accountability – WTF?’, zestien manieren op waarmee u het respect van uw team voor altijd kwijt raakt.

 Lees verder...   2 reacties
 

Nederland 'hotspot voor circulaire economie'

19 april 2016 -  Afgelopen week is een mijlpaal bereikt in de Nederlandse transitie naar een circulaire economie. Minister President Rutte nam tijdens de Innovation Expo het visiedocument "Netherlands Circular Hotspot' in ontvangst; een magazine waarin verscheidene sectoren en sleutelfiguren de rol van Nederland als 'circulaire hotspot' bespreken.

 Lees verder...   Reageer
 

De vijf meest energieopwekkende stadskantoren van Nederland

19 april 2016 -  Veel gebouwen in Nederland zijn vervuilend, ongezond voor mensen en niet inspirerend. Gelukkig zijn er voorlopers die wél durven te investeren in een leefbaar gebouw. Op 7 april 2016, tijdens het congres ‘Van stadskantoor naar stadshart’ heeft een panel van experts na inspraak van de deelnemers namens de nieuwe draai de vijf meest energieopwekkende stadskantoren van Nederland gekozen.

 Lees verder...   Reageer
 

Positieve, proactieve en persoonlijke klantenservice in contactcenters wordt snel werkelijkheid

19 april 2016 -   Klanten over de gehele wereld kunnen ervan uitgaan dat hun contactervaringen met dienstverleners de komende twaalf maanden proactiever, persoonlijker en positiever worden. Dat komt doordat organisaties de voordelen inzien van het gebruik van betere analyses en van de technologische mogelijkheden om nieuwe oplossingen te bouwen, die zorgen voor betere klantbeleving via de tot wel negen verschillende klantcontactkanalen.

 Lees verder...   Reageer
 

Tarieven externe IT-professionals in de lift

18 april 2016 - Het gemiddelde tarief van de externe IT-professional is het afgelopen jaar flink gestegen. Waar eerder de tarieven voor zelfstandige IT’ers daalden met een procent, heeft dit plaatsgemaakt voor een stijging van 4,5 procent. Inhurende organisaties maken daarnaast steeds minder vaak verschil in tarief tussen gedetacheerden en zelfstandige professionals.

 Lees verder...   Reageer
 

Kapitaalstroom opkomende markten blijft verbeteren

18 april 2016 -  De verbetering van de netto kapitaalstromen in de maand maart weerspiegelt het verbeterde markt sentiment ten opzichte van EM. Uit een analyse van NN Investment Partners (NN IP) blijkt, dat de totale uitstroom van kapitaal uit opkomende markten in februari is gedaald tot USD 33 miljard, ten opzichte van USD 121 miljard in januari. In 2015 bedroeg de uitstroom gemiddeld USD 82 miljard per maand.

 Lees verder...   Reageer
 

Man aan de top mist ondersteunende partner

18 april 2016 -  Verrassende antwoorden kwamen naar voren uit het diversiteitsonderzoek, dat de NCD (Nederlandse vereniging van Commissarissen en Directeuren) hield onder haar leden. Altijd gedacht dat mannen zich door niets tegen lieten houden om die topfunctie te bereiken? Dan heeft u het mis! Wat ze voornamelijk missen is mét stip een ondersteunde partner, gevolgd door een gedegen opleiding.

 Lees verder...   Reageer
 

Meest klantgerichte bedrijf van Nederland gekozen

18 april 2016 -  D-reizen mag zichzelf een jaar lang het meest klantgerichte bedrijf van Nederland noemen. Dat is bekendgemaakt tijdens de vijfde editie van de Customer Centric DNA Awards. Ruim 12.000 Nederlanders deelden daarvoor hun meningen en ervaringen over bedrijven waar zij klant zijn en beoordeelden hen op klantgerichtheid.

 Lees verder...   Reageer
 

Tien wetenschappelijk bewezen remedies tegen uitstelgedrag

18 april 2016 -  U kent het wel: er liggen tientallen zaken op uw bordje maar allerlei minder belangrijke dingen lijken om uw aandacht te schreeuwen. En u laat zich maar al te graag afleiden.​ Vanessa Loder, medeoprichter van Mindfulness Based Achievement, geeft via Forbes tien – op wetenschappelijk inzichten gebaseerde - tips om toch die taken af te maken waar u zo tegenaan hikt.

 Lees verder...   Reageer
 

De Kleine Professor en de Grote Gevolgen

15 april 2016 -  U ziet hem niet, u hoort hem nauwelijks, maar bij sommige mensen is hij er altijd. En die aanwezigheid kan funeste gevolgen hebben voor uw optreden in de buitenwereld en zeker voor een overtuigende presentatie. Wie is de Kleine Professor? Waar komt hij vandaan en hoe zet u hem uit?

 Lees verder...   Reageer
 

Zakenreiziger is gestrest

15 april 2016 -  Onderzoek van Booking.com toont aan dat negen op de tien zakenreizigers last heeft van reisstress, zo meldt Zakenreis.nl. De reissite vroeg 4.500 zakenreizigers uit acht landen naar hun ervaringen tijdens een zakenreis. Logistieke aspecten leiden bij velen tot stress, zo blijkt.

 Lees verder...   Reageer
 

Behoefte aan meer vertrouwen in de beveiliging van de cloud

15 april 2016 -  Intel Security heeft het rapport 'Blue Skies Ahead? State of Cloud Adoption' gepubliceerd: de resultaten van een wereldwijd onderzoek waaruit blijkt dat er behoefte is aan leveranciers die bedrijven, overheidsorganisaties en consumenten goed adviseren over de implicaties van de adoptie van de cloud.

 Lees verder...   Reageer
 

Cybersecurity-strategie: van reactief naar proactief

15 april 2016 -  Organisaties moeten hun cybersecurity baseren op kansen in plaats van op angst. at zegt Mohamed Al Ayachi, Business Unit Manager Security van Dimension Data. Volgens hem reageren organisaties straks niet slechts meer op cyberbedreigingen, maar creëren ze flexibele, aanpasbare IT-infrastructuren – en zelfs volledige organisatieafdelingen – zodat beveiligingsinbreuken worden aangepakt nog voor ze plaatsvinden.

 Lees verder...   Reageer
 
< vorige 443 444 445 446 1508 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10