zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zakenreiziger is gestrest

15 april 2016 - Onderzoek van Booking.com toont aan dat negen op de tien zakenreizigers last heeft van reisstress, zo meldt Zakenreis.nl. De reissite vroeg 4.500 zakenreizigers uit acht landen naar hun ervaringen tijdens een zakenreis. Logistieke aspecten leiden bij velen tot stress, zo blijkt.

Het plannen van de reis, boeken van accommodatie, regelen van vervoer, managen van uitgaven en facturen, de weg weten te vinden op de plaats van bestemming en gebrek aan slaap, zijn factoren die stress veroorzaken bij 93 procent van de ondervraagden. Menige zakenreiziger is bang om een vlucht of trein te missen.



Luchthavens bron van ongemak
Luchthavens zijn vaak een bron van ongemak: 47 procent van de respondenten geeft aan dat vertraagde en geannuleerde vluchten behoren tot de grootste ergernissen. Jetlag (35 procent) en wachttijden bij de douane (34 procent) scoren ook hoog. Dit geldt voor zakenreizigers uit alle landen, maar uit de cijfers blijkt dat Duitse zakenreizigers de meeste hekel hebben aan lange wachtrijen (42 procent). Chinese zakenreizigers kunnen hier meer begrip voor opbrengen, want slechts twintig procent beschouwt het als één van de minst aangename aspecten van het reizen voor zaken.

Taalbarrière
Ook de aankomst op een buitenlandse bestemming kan voor zakenreizigers stress opleveren. Uit het onderzoek komt naar voren dat één op de vier respondenten zich na aankomst zorgen maakt over de taalbarrière. Eén op de vijf zakenreizigers wordt onzeker door de onbekende omgeving en culturele verschillen. Zakenreizigers uit Japan zijn het meest bezorgd over de taalbarrière. Bijna de helft van de Japanners geeft aan dat het een oorzaak is van stress.

Heimwee
Zakenreizigers kunnen ook heimwee hebben: 34 procent van de respondenten geeft aan familie, vrienden of thuis missen. Eén op de drie zou de accommodatie met een collega willen delen, als ze daarmee bevriend zouden zijn, om de eenzaamheid te verdrijven. Chinese zakenreizigers staan daar het meest open voor, terwijl acht procent van de Chinezen dit per se niet wil. De meeste weerstand tegen een kamer delen bestaat bij Japanse zakenreizigers, van wie 57 procent dit idee niet aanstaat.


Bron: Zakenreis.nl
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Zoomend op weg naar het nieuwe normaal
 High performance teams kunnen organisaties door crisis loodsen
 Slechts vijf procent vindt innovatie het belangrijkst bij keuze financiële dienstverlener
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zakenreis is goed voor de liefde
 Duitse zakenreiziger is minst tevreden
 Zakenreiziger mist familie en huisdieren het meest
 Flexibel vliegticket is de sleutel tot een succesvolle zakenreis
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Slechts vijf procent vindt innovatie het belangrijkst bij keuze financiële dienstverlener (1) 
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
top10
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Vacaturetrend: op weg naar herstel
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
Consumentenuitgaven in juni nog steeds tien procent lager dan in 2019
Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
Ruimbagage meenemen bijna twintig procent duurder in drie jaar
Mismatch talent nog nooit zo groot door snelle technologische ontwikkelingen
meer top 10