zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
auteurs
 

Asha Kalijan

Asha Kalijan begeleidt leidinggevenden en voert projecten uit op de volgende gebieden:

- Leidinggeven en Carrière
- Organisatieontwikkeling
- Persoonlijke ontwikkeling
- Diversiteit
- Vrouw en Carrière 

Asha is auteur van het FAQ-boek voor managers en 75 Checklisten voor de nieuwe manager. Volg haar ook op Twitter en LinkedIn en Adimco.
Asha Kalijankalijan@adimco.org
 
 
 

Artikelen van Asha Kalijan:

 

Hoe krijg ik onze medewerkers weer enthousiast?

Door: Asha Kalijan , 20 januari 2013
"Als ik door het bedrijf loop, dan proef ik geen enthousiasme meer. We hebben drie maanden geleden enkele afdelingen samengevoegd. Mensen doen hun werk wel, maar ze stralen geen werkplezier uit. Ik zie geen samenwerking. Er worden fouten gemaakt en daar gaan de meeste mensen vrij laks mee om valt mij op. Ik snap dat veranderingen tijd kosten, maar ik wil deze situatie snel verbeterd hebben. Wat te doen?"
  Lees verder...
 

Hoe haal ik meer uit mijn team?

Door: Asha Kalijan , 06 januari 2013
"We hebben een hecht team medewerkers die inhoudelijk goed werk afleveren. Dit jaar wil ik meer investeren in hun talenten en hun ontwikkeling. Daarmee wil ik meer werkplezier creëren en wat ik ook mis is out of the box denken en initiatief. Hoe ga ik hiermee aan het werk, zonder dat ik er al te veel tijd aan kwijt ben?"
  Lees verder...
 

Moeten wij in multi level marketing gaan?

Door: Asha Kalijan , 10 december 2012
"De stijgende lijn blijft uit bij ons bedrijf. Nu doet zich een kans voor om een nieuwe productlijn te gaan voeren. We zijn bezig met de test van het product, maar ik merk dat ik moeite heb met de manier waarop het product in de markt wordt gezet. Je wordt als medewerker erg gepusht om je eigen (privé) netwerk er bij te betrekken. Wat te doen?"
  Lees verder...
 

Ik ben niet tevreden in mijn managementfunctie. Wat nu?

Door: Asha Kalijan , 03 december 2012
"In het bedrijf waar ik werk, ben ik gestaag doorgegroeid tot een managementpositie. Dat gaat me goed af, maar ik ben niet tevreden. Dat laatste speelt al jaren. Ik ben best wel vergroeid met het bedrijf en neem de stap maar niet om iets anders te vinden. En ik weet ook niet duidelijk welke kant ik op wil. Wat te doen?"
  Lees verder...
 

Hoe krijg ik het bedrijf klantgerichter?

Door: Asha Kalijan , 25 november 2012
"Ik ben commercieel directeur geworden van een sterk technisch bedrijf. Technisch zijn we erg goed, maar bij klanten laten we kansen liggen. Het moet beter, klantgerichter. Daarvoor moet er echter wel iets fundamenteel veranderen. Hoe kan ik dat aanpakken?"
  Lees verder...
 

Hoe vertel ik medewerkers dat ze ontslagen worden?

Door: Asha Kalijan , 18 november 2012
"Er vallen ontslagen bij ons bedrijf. Voor mijn afdeling zijn de namen bekend. De gevolgen voor mijn eigen positie zijn nog niet bekend. Ik moet het nieuws over een week brengen aan enkele van mijn medewerkers. Ik worstel met de vraag hoe ik het nieuws moet brengen en wil daarbij de onzekerheid over mijn eigen positie niet mee laten wegen. Wat raad je me aan?"
  Lees verder...
 

Hoe kunnen we ons management verder ontwikkelen?

Door: Asha Kalijan , 11 november 2012
"Wij willen meer gaan doen aan het ontwikkelen van ons management. Op dit moment zijn onze managementprogramma\'s vrij standaard. Het Nieuwe Werken komt daar bijvoorbeeld nog niet in voor. Er is vernieuwing nodig om onze leidinggevenden meer op de toekomst van het bedrijf voor te bereiden. Waar moet ik op letten?"
  Lees verder...
 

Hoe kan ik bedrijfstrots stimuleren?

Door: Asha Kalijan , 04 november 2012
"Wij houden onze medewerkers zo goed mogelijk betrokken bij het bedrijf via verschillende kanalen, zoals nieuwsbrieven nieuwsbrieven. Ik vraag me af of we dat effectief doen, want ik mis een vorm van bedrijfstrots bij veel van onze mensen. Mijn streven is dat onze medewerkers goede ambassadeurs zijn. Hoe kan ik bedrijfstrots stimuleren?"
  Lees verder...
 

Hoe ziet de toekomst van de middenmanager eruit?

Door: Asha Kalijan , 28 oktober 2012
"De laatste tijd lees ik veel berichten in vaktijdschriften over de rol van managers. Regelmatig wordt de middenmanager als een overbodige, beheerszuchtige tussenlaag neergezet. Ik vraag mij dan ook af: Welke toegevoegde waarde heeft een manager? Waar gaat het met onze functie naar toe? Waar let ik op en waar moet ik rekening mee houden?"
  Lees verder...
 

Moet ik anderen betrekken bij mijn besluiten?

Door: Asha Kalijan , 21 oktober 2012
"Ik ben als oprichter gewend om beslissingen over het bedrijf zelf te nemen. Dat ging altijd goed, maar sinds we wat groter zijn, krijg ik opmerkingen buiten het MT om, dat collega’s bij het besluitvormingstraject betrokken willen worden. Ik vind dit eigenlijk maar onzin en ben bang dat het vooral tijdverlies oplevert. Wat te doen?"
  Lees verder...
 

Wat moeten wij met diversiteitsbeleid?

Door: Asha Kalijan , 14 oktober 2012
"Binnenkort evalueren wij onze strategie ten aanzien van ons diversiteitsbeleid. Mijn focus is de samenwerking tussen landen, bediening van de diverse markten en inzet van divers personeel. Daar missen we kansen. Waarschijnlijk omdat we zorgvuldiger moeten zijn in de communicatie en samenwerking. Ik wil me goed voorbereiden. Kun je meedenken?"
  Lees verder...
 

Hoe bereid ik mijn team voor op veranderingen?

Door: Asha Kalijan , 07 oktober 2012
"Er komen veranderingen aan binnen het bedrijf. Die zullen gevolgen hebben voor ons team. Teamleden zullen van functie moeten veranderen en zeker tien van mijn mensen worden boventallig. Ik weet niet of dit nu stil moet houden tot zaken wat concreter zijn of dat ik al signalen moet afgeven aan mijn team. Wat is wijsheid?"
  Lees verder...
 

Hoe kom ik overtuigender over?

Door: Asha Kalijan , 30 september 2012
"Drie maanden geleden ben ik gepromoveerd. In mijn huidige functie lijk ik minder overtuigend over te komen. Ik ervaar dat zelf ook zo en wil mijn autoriteit niet verliezen. Er is nog geen klik met de medewerkers en dat voelt ongemakkelijk. Ik geef leiding aan zelfstandige professionals. Hoe zorg ik ervoor dat ik overtuigender overkom?"
  Lees verder...
 

Hoe om te gaan met werkverslaving?

Door: Asha Kalijan , 23 september 2012
"Een teammanager vertoont signalen van werkverslaving. Ze functioneert uitstekend, werkt hard (te hard soms), is altijd beschikbaar en haalt goede resultaten met haar team. Sinds enige weken, zie ik een verschil. Was ze eerst bijna perfectionistisch, nu laat ze steken vallen. Ik herken de signalen van werkverslaving en vrees voor een burn-out. Dit is eerder voorgekomen bij een andere collega. Hoe ga ik hiermee om?"
  Lees verder...
 
< vorige 1 2 3 4 5 volgende >
Houten wandpanelen voor een warme en huiselijke sfeer
reacties
Bijna de helft van de Nederlanders zet vakantiegeld op spaarrekening (2) 
Hoe zorg je ervoor dat werknemers cybersecurity serieus nemen? (1) 
Een beter salaris trekt Nederlander over de streep om een carrièreswitch naar de zorg te maken (1) 
Nederland is koploper flexibel werken (1) 
Zes competenties bij veerkracht (1) 
Stijgende energieprijzen en inflatie leiden tot ernstige problemen met onbetaalde energiefacturen (1) 
Bestaan er geen talent-gerichte leiders en organisaties meer? (6) 
top10
Hoe krijg je jouw collega’s terug naar kantoor?
Helft bedrijven door krappe arbeidsmarkt eerder bereid mbo’ers aan te nemen
Een op zes Nederlanders heeft financiële geheimen voor partner
Het belang van technologievaardigheid in de C-suite
Dit is waarom je de meeste vormen van MFA beter niet kunt gebruiken
Noodgedwongen een oppas van de zaak als secundaire arbeidsvoorwaarde
Eén op de vijf kan eerste werkdag nauwelijks werken door niet-werkende digitale middelen
Timemanagement is eigenlijk grote onzin!
93 procent van alle organisaties met OT-omgevingen kreeg te maken met hackers
Weg met de werkdip: vijf tips voor meer plezier in je werk
meer top 10