zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe ziet de toekomst van de middenmanager eruit?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"De laatste tijd lees ik veel berichten in vaktijdschriften over de rol van managers. Regelmatig wordt de middenmanager als een overbodige, beheerszuchtige tussenlaag neergezet. Ik vraag mij dan ook af: Welke toegevoegde waarde heeft een manager? Waar gaat het met onze functie naar toe? Waar let ik op en waar moet ik rekening mee houden?"

Antwoord van Asha Kalijan
Het is inderdaad waar dat de vragen en discussies rond leiderschap en manieren van managen toenemen. Interessant vind ik het onderzoek met als titel ‘Manager is wel degelijk belangrijk’. Hierin wordt specifiek ingegaan op de rol van het middenmanagement, maar ik denk dat de bevindingen voor elke leidinggevende geldt. We zouden meer goed onderbouwde onderzoeken moeten hebben in tijden waarin veranderingen wat sneller gaan, want het haalt twijfels weg bij leidinggevenden en het geeft inzichten om tijdig bij te sturen. 
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
top10
Nederlandse bedrijven minst flexibel in werktijden werknemer
Geef mensen een reden om positief op uw ideeën te reageren
De veranderingen op het werk van de afgelopen tien jaar
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties
Vier tips voor een relaxte (digitale) zomer
Occasionverkopen elektrische auto verdrievoudigd
Financiële dienstverleners kwetsbaarder voor storingen door certificaten
Tekort aan advocaten: hoe houden we de advocatuur toekomstbestendig?
Nederlanders niet op de hoogte van voorwaarden autoverzekering
Consultative Selling maakt u future-proof bij disruptie
meer top 10