zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
auteurs
 

Asha Kalijan

Asha coacht en adviseert managers in leiderschapsontwikkeling om met een heldere visie en aanpak zichzelf en anderen succesvol mee te nemen naar de volgende stap in organisaties. En ze begeleid managers bij de implementatie van toekomstgerichte programma’s, zoals Impact met SDG’s, IT in beweging, inclusive leadership en inner leadership. Ze is auteur van het FAQ-boek voor managers en 75 Checklisten voor de nieuwe manager. En draagt ruim 14 jaar als online Coach bij tot het delen van kennis via Managersonline.

Volg haar op Twitter en LinkedIn en Adimco.

Vraag het Asha
Heeft u een vraag voor Asha, stuur deze in. U ontvangt direct antwoord per email. Later wordt de vraag volledig anoniem en niet herleidbaar op de site geplaatst. Klik hier om uw vraag in te sturen.
Asha Kalijaninfo@adimco.org
 
 
 

Artikelen van Asha Kalijan:

 

Top-3 coachingsvragen van 2005

Door: Asha Kalijan , 01 januari 2006
Elke week beantwoordt organisatieadviseur en managementcoach Asha Kalijan vragen van lezers. Ook in 2006 staat zij weer voor u klaar. Heeft u een vraag, stuur deze dan in. U ontvangt per email het antwoord. De vraag verschijnt in geanonimiseerde vorm op de site. Wat waren in 2005 de best gelezen vragen en antwoorden?
  Lees verder...
 

Hoe krijg ik medewerkers enthousiast voor hun nieuwe takenpakket?

Door: Asha Kalijan , 18 december 2005
Ik ben werkzaam als coach bij de Kamer van Koophandel. Door een reorganisatie worden de medewerkers van het register verplicht om ook voorlichtingswerkzaamheden te doen. Niet iedereen staat hierom te springen en er zijn zelfs medewerkers die duidelijk aangeven dat ook een coach niet kan bereiken om de sleutel tot positiviteit om te draaien. Hoe ga ik hier nu mee om?
  Lees verder...
 

Hoe krijg ik het managementteam kwaliteitsbewust?

Door: Asha Kalijan , 11 december 2005
Ik ben als kwaliteitsmanager werkzaam bij een autodealer in het luxe segment. Vanuit de importeur wordt er hard gewerkt om de Klantentevredenheid te verbeteren. Klantentevredenheid en Kwaliteitsmanagement zouden hand in hand moeten gaan, maar mijn managementteam heeft er weinig aandacht voor. Het blijft bij mooie woorden. Binnenkort worden we geaudit voor de certificering. Hoe zorg ik dat het nog goed komt en het managementteam aandacht voor kwaliteitsmanagement heeft.
  Lees verder...
 

Hoe krijg ik managers achter hun buro vandaan?

Door: Asha Kalijan , 04 december 2005
In het bedrijf waar ik als communicatieadviseur werk is behoorlijk gereorganiseerd. Deze reorganisatie verloopt met veel onduidelijkheid en frustraties. De managers hebben dit allemaal achter hun buro bedacht en hebben geen rekening gehouden met de impact op hun medewerkers. Nu moet ik samen met P&O een communicatieplan schrijven voor deze medewerkers. Maar ik vind eigenlijk dat de managers op een andere manier met hun personeel om moeten gaan. Hoe kan ik zo'n gedragsverandering bij het management bereiken?
  Lees verder...
 

Mijn directie wil meer feedback. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 27 november 2005
Hoewel daar niet voor opgeleid, ben ik verantwoordelijk voor personeelszaken in het maatvoerderbureau van mijn man en zijn compagnon. Inmiddels zijn er ongeveer 40 mensen in dienst. Het bedrijf behoort tot de top in de branche. De twee directeuren managen met 'gezond verstand' en dat gaat goed, maar ze hebben wel behoefte aan meer feedback en willen graag weten hoe het personeel ze beoordeelt. Hoe pak ik dat aan?
  Lees verder...
 

Hoe coach ik ongemotiveerde collega's?

Door: Asha Kalijan , 20 november 2005
Ik ben manager bij een semi-overheidsinstantie. In mijn team zit een aantal medewerkers die onvoldoende gemotiveerd zijn. Ik ben op zoek naar een manier om hierin verandering te brengen, maar dat wil nog niet erg vlotten. Hoe kan ik ongemotiveerde collega's het beste coachen?
  Lees verder...
 

Wat adviseer ik de nieuwe, ambitieuze schooldirecteur?

Door: Asha Kalijan , 13 november 2005
Ik werk lange tijd op een school als leerkracht. Op de school zijn veel problemen geweest met het personeel. Nu is het grootste gedeelte van het personeel echter nieuw. De sfeer is goed en ze zijn erg enthousiast. We hebben nu een nieuwe, ambitieuze directeur - de zoveelste. Hij heeft weinig onderwijservaring. Ik vrees nu dat hij in zijn enthousiasme wel even orde op zaken zal stellen, terwijl het nu net zo goed gaat. Wat en hoe moet ik hem adviseren?
  Lees verder...
 

Een manager heeft een relatie het met het hoofd PZ. Kan dat?

Door: Asha Kalijan , 06 november 2005
Een manager in mijn organisatie is gescheiden van zijn vrouw en woont nu samen met het hoofd Personeelzaken. Onder het personeel is nu rumoer ontstaan om deze relatie. Zij hebben het idee dat ze niet bij Persooneelszaken terecht kunnen als ze problemen hebben met deze manager. Wat te doen?
  Lees verder...
 

Waar moet ik op letten bij het inhuren van een externe coach?

Door: Asha Kalijan , 30 oktober 2005
Binnen mijn organisatie ben ik doorgegroeid naar een hogere managementfunctie. Ik krijg wel interne begeleiding in deze functie, maar heb ook de behoefte aan een externe coach, die met een frisse blik naar mij en de organisatie kan kijken. Wat zijn de mogelijkheden voor externe begeleiding in mijn functie en waar moet ik op letten?
  Lees verder...
 

Hoe kom ik hogerop?

Door: Asha Kalijan , 23 oktober 2005
Ik ben 25 jaar werkzaam in een uitvoerende HBO-functie in de zorg. Naast mijn gewone werk, heb ik altijd veel ideeën geopperd, die vaak werden overgenomen. Ik ben ook in staat om mensen daarvoor te enthousiasmeren. Ook in mijn huidige baan, komt de directie weer naar me toe voor ideeën. Ik zou graag een staffunctie willen vervullen, maar daarvoor word ik nooit gevraagd. De baantjes worden verdeeld onder een kleine groep ingewijden. Wat moet ik doen om hogerop te komen?
  Lees verder...
 

Hoe koppel ik een beoordelingssysteem aan een beloningssysteem?

Door: Asha Kalijan , 16 oktober 2005
In januari gaan wij een nieuw beoordelingssysteem implementeren (voor een bedrijf van ongeveer 35 medewerkers). Daarbij beoordelen we op op specifieke competenties. Nu is de gehele structuur klaar maar vraag ik me af hoe we het beoordelingssysteem kunnen koppelen aan een beloningssysteem. Hoe moet ik dit aanpakken?
  Lees verder...
 

Wat te doen bij werkweigering?

Door: Asha Kalijan , 09 oktober 2005
Sinds eind mei werk ik als assistent bedrijfsleider. Onder mij zit een tweede man, die korte tijd ook mijn functie heeft waargenomen. Het probleem is dat hij geen orders van mij wil aannemen. Tal van functioneringsgesprekken hebben niet geholpen en nu heeft hij zich ziek gemeld. Nu dreigt hij in de ziektewet te blijven en stuurt aan op een bedrijfsconflict. Wat kan ik hieraan doen? Mijn bestuur is ook niet erg behulpzaam. Ik heb de indruk dat die hem gewoon zijn jaarcontract willen laten uitdienen.
  Lees verder...
 

Hoe hou ik de directeur op afstand?

Door: Asha Kalijan , 02 oktober 2005
Ik werkzaam als callcenter manager bij een groeiende telemarketing bureau. Voor dat ik hier kwam werken bestond deze functie niet, maar deed de directeur alles zelf. Het blijkt nu voor hem erg lastig om afstand te nemen en al helemaal moeilijk om hem tevreden te stellen. Hij vindt altijd dat hij het beter kan. Wat kan ik doen?
  Lees verder...
 

Hoe om te gaan met mijn ex-baas die nu collega is?

Door: Asha Kalijan , 25 september 2005
Sinds kort ben ik operationeel manager en heb als hoofdtaak het aansturen van de medewerkers en de verkoop bij bestaande klanten. Als tegenhanger is er een projectmanager, die verantwoordelijk is voor de verkoop bij nieuwe klanten. Zij is tevens mijn ex-baas. Nu ze op hetzelfde niveau als ik functioneer, merk ik dat ze activiteiten van mijn afdeling probeert weg te trekken. Hoe kan ik daar het beste mee omgaan?
  Lees verder...
 
< vorige 43 44 45 46 volgende >
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10