zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
auteurs
 

Asha Kalijan

Asha Kalijan begeleidt leidinggevenden en voert projecten uit op de volgende gebieden:

- Leidinggeven en Carrière
- Organisatieontwikkeling
- Persoonlijke ontwikkeling
- Diversiteit
- Vrouw en Carrière 

Asha is auteur van het FAQ-boek voor managers en 75 Checklisten voor de nieuwe manager. Volg haar ook op Twitter en LinkedIn en Adimco.

Vraag het Asha
Heeft u een vraag voor Asha, stuur deze in. U ontvangt direct antwoord per email. Later wordt de vraag volledig anoniem en niet herleidbaar op de site geplaatst. Klik hier om uw vraag in te sturen.
Asha Kalijaninfo@adimco.org
 
 
 

Artikelen van Asha Kalijan:

 

Hoe veranderen wij de houding van een eigenwijze werknemer?

Door: Asha Kalijan , 17 juli 2005
Onlangs hebben wij een nieuwe werknemer aangenomen. Hij is uitermate bekwaam, maar met zijn houding hebben we grote problemen. Hij weigert mijn gezag te erkennen, doet enkel waar hij zelf zin in heeft en is soms ronduit onbeleefd. Tegenover zijn collega's gedraagt hij zich wel correct. Verschillende gesprekken hebben tot nu toe nog geen oplossing gebracht. We overwegen nu ernstig om deze werknemer te ontslaan. Maar dat zou jammer zijn, omdat hij bekwaam is en een vervanger moeilijk te vinden is. Kan jij ons hierin adviseren?
  Lees verder...
 

Coachen zonder leiding te geven; werkt dat?

Door: Asha Kalijan , 10 juli 2005
Ik geef persoonlijk niet direct leiding aan het team waar ik mee werk. Ik ben echter wel verantwoordelijk voor de coaching. Het probleem is echter dat ik de groep niet aan de slag krijg. Men komt niet met ideeën om hun markt te bewerken en ik krijg bijna geen reactie wanneer er veranderingen doorgevoedr moeten worden. Hoe krijg ik mijn mensen geïnteresseerd in de toekomst van ons bedrijf, hoe krijg ik ze aan de slag, hoe krijg ik ze meer betrokken bij het bedrijf?
  Lees verder...
 

Hoe krijg ik onze organisatie weer op koers?

Door: Asha Kalijan , 04 juli 2005
Ik werk sinds negen maanden bij een administratiekantoor en geef leiding aan negentien mensen. Het blijkt dat de organisatie door slechte dienstverlening veel ontevreden klanten heeft. Allerlei problemen uit het verleden moeten worden opgelost door mij. De procedures waarmee we werken blijken niet toereikend, de medewerkers missen professionaliteit en de directeur heeft een beperkte visie. Ik kom intussen om in mijn werk en begin me vermoeid te voelen. Ik kan overigens met veel collega's op mijn afdeling goed overweg. De problemen stijgen mij boven het hoofd. Wat is hierin wijs om te doen?
  Lees verder...
 

Eén van mijn managers functioneert niet goed. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 26 juni 2005
Eén van mijn managers komt heel sociaal en integer over, maar heeft moeite met medewerkers die voor zichzelf opkomen en deskundig genoeg zijn om hun werk heel zelfstandig te doen. Hij heeft diverse conflicten gehad met goed functionerende medewerkers. Deze conflicten gaan meestal over de functiewaarderingen en beloofde afspraken die niet worden nagekomen. Deze medewerkers zijn daardoor langdurig ziek geweest of zitten nog overspannen thuis. Eén van hen dreigt nu naar de onafhankelijk klachtencommissie te stappen. De manager geeft nu aan dat deze medewerker niet goed functioneerde, maar dit is niet terug te lezen in de dossiers. Hoe los ik dit op?
  Lees verder...
 

Sturen, coachen, steunen of delegeren?

Door: Asha Kalijan , 19 juni 2005
Ik ben op dit moment nog student op het gebied van middenkader. Binnenkort ga ik stage lopen en krijg ik de mogelijkheid om een onderzoek te doen. Ik wil een onderzoek naar hoe ik alle werknemers onderling prima kan laten functioneren, hoe ik ze moet motiveren en stimuleren, en ze leren zelfstandiger te worden. Kun je mij hierbij advies geven?
  Lees verder...
 

Hoe word ik een goede supervisor/coach?

Door: Asha Kalijan , 13 juni 2005
Binnenkort begin ik bij een callcenter als supervisor/coach. Ik begeleid hierin een aantal teamleiders en supervisors. Nu ben ik al een tijdje uit deze branche, maar het lijkt me een leuke uitdaging. Hoe kan ik mij het beste opstellen in de kennismaking met het personeel? En hoe groei ik in mijn rol als coach, dus zonder meteen met de 'scepter te zwaaien'?
  Lees verder...
 

Hoe motiveer ik mijzelf om met mijn opleiding te starten?

Door: Asha Kalijan , 06 juni 2005
Ik heb een leuke interessante managementfunctie bij een gemeente. Ik stuur een ondersteunende afdeling aan. Nu heb ik de kans om mij verder te ontwikkelen door middel van een kaderopleiding. Nu heb ik het studiemateriaal binnen en het lukt me maar niet om te starten. Ik zie er als een berg tegenop. maar kan niet precies omschrijven wat me nu tegenhoudt. Ik word er steeds gefrustreerder van. Hoe kan ik deze blokkade te lijf gaan?
  Lees verder...
 

Hoe kom ik zelfverzekerder over?

Door: Asha Kalijan , 29 mei 2005
Iedere keer als ik in een nieuwe functie kom krijg ik te horen dat ik onzeker overkom. Ook nu weer tijdens mijn middenkaderopleiding krijg ik deze feedback. Ik heb hier nu last van omdat studiegenoten en docenten aangeven mij hierdoor niet als leidinggevende te zouden willen. Collega's op de werkvloer, famillie en vrienden herkennen dit absoluut niet. Zelf denk ik dat het komt doordat ik dingen goed wil doen en veel vragen stel om mijn standpunt te kunnen bepalen. Wat te doen?
  Lees verder...
 

Hoe om te gaan met een zwabberende directeur?

Door: Asha Kalijan , 22 mei 2005
Ik ben hoogst verantwoordelijke voor de administratieve diensten van een middelgrote zorgaanbieder. Ik heb te maken met een directeur die kreten competentie- en integraal management hoog op de agenda heeft staan. Helaas is zijn stijl van leidinggeven erg zwabberend en directief. Hij komt steeds weer met wat nieuws en verwijt mij dan dat ik het verkeerde beleid voer en inflexibel ben. Hoe moet ik hier mee omgaan?
  Lees verder...
 

Hoe moet ik leidinggeven aan een lastige groep medewerkers?

Door: Asha Kalijan , 16 mei 2005
Als educatief medewerkster krijg ik de kans middels een loopbaanontwikkelingsplan leiding te gaan geven aan mijn collega's, acht in totaal. Het is een club mensen die al veel leidinggevenden hebben gehad en vrijwel allemaal ouder dan 55 jaar zijn. Ze zien erg op tegen veranderingen. De reacties in mijn omgeving zijn van het soort "wat doe je jezelf aan?" Ik beschouw die reacties maar als tips. Ik ben ambitieus en wil het toch gaan doen. De huidige interim-manager, die tevens mijn coach is, heeft de medewerkers inmiddels ingelicht. Heb je tips hoe ik dit aan moet pakken?
  Lees verder...
 

Wat te doen aan de te hoge werkdruk?

Door: Asha Kalijan , 08 mei 2005
Ik werk als middle manager bij een grote onderneming. De medewerkers aan wie ik leiding geef, ervaren een steeds grotere werkdruk. De top van het bedrijf verwacht dat medewerkers, naast hun gewone werk, minstens een avond per week besteden aan het delen van kennis, het werken aan houding en gedrag et cetera, zonder dat daar iets tegenover staat. Ook zijn de reistijden sterk toegenomen door een nieuwe, landelijke structuur. Mensen die dit probleem aan orde hebben gesteld worden afgewimpeld als niet-constructief. Ook de OR wil het niet ter sprake brengen. Hoe kunnen we dit probleem aanpakken?
  Lees verder...
 

Mijn baas heeft een verkeerd beeld van mij. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 01 mei 2005
Met mijn vorige leidinggevende heb ik grote problemen gehad. Hij bemoeide zich met mijn taken, terwijl ik altijd heel zelfstandig kon werken. En hij zelfs commentaar op mijn privéleven en de studie die ik volgde. Deze leidinggevende is nu weg. Met mijn huidige baas is de verhouding goed. Alleen denkt hij dat ik een moeilijk persoon ben en dat ik de problemen met mijn vorige manager zelf heb veroorzaakt. Dat zit me erg dwars en wat ik ook doe, het beeld blijft bestaan dat ik een lastige medewerker ben. Wat te doen?
  Lees verder...
 

Hoe moet ik reageren op weerstand van mijn medewerkers?

Door: Asha Kalijan , 24 april 2005
Ik ben dienstchef van de Dienst Buurtwerk van een grote Belgische stad en geef leiding aan 50 personeelsleden. Wij zitten al meer dan een jaar volop in een herstructureringsproces, waarbij zowel functies als methodieken als werkplekken van mensen verschuiven. Dit geeft veel weerstand bij een aantal medewerkers. Mijn vraag is: hoever moet ik daarin meegaan? De herstructurering gaat zeker door, maar ik sta wel open voor opmerkingen die de nieuwe structuur beter en zinvoller maken. Maar veel van die suggesties zijn vaag en algemeen.
  Lees verder...
 

Wat is het verschil tussen routinematig en projectmatig werken?

Door: Asha Kalijan , 10 april 2005
Ik ben opleidingsmanager en ga binnenkort van start met een nieuw project. Om dit project tot een succes te brengen wil ik weten wat het verschil is tussen routinematig en projectmatig werken? Waar moet ik op letten en hoe pak ik het aan? En wat is mijn rol als projectmanager?
  Lees verder...
 
< vorige 42 43 volgende >
advertorial
6 stappen om leads te nurturen met e-mail marketing [white paper]
Je genereert leads met waardevolle content. Hoe zorg je dat deze leads warm worden, warm blijven en wél hot worden zodat de sales afdeling gesprekken kan voeren met beter gekwalificeerde leads? Spotler legt het in dit white paper stapsgewijs uit.
Download het white paper
Lees verder
Zonnepanelen op kantoor; hoe zit dat financieel?
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Personeel vinden voor topfuncties blijft een uitdaging
Personeelstekort in de horeca historisch hoog
Waar moet je op letten bij het kiezen van de juiste webhosting?
reacties
Waarom medewerkers meer met de trein zouden moeten reizen (1) 
Zes tips bij het kiezen van je burn-out coach (1) 
HR-professionals verwachten dat functie op de schop gaat (2) 
Evenement organiseren? Vijf onverwachte tips (2) 
'Ongezonde snack op netwerkborrel niet meer van deze tijd' (1) 
Nederland verkiest kerstgeschenk boven traditioneel kerstpakket (4) 
Land Rover Defender (2019) (1) 
top10
HR-professionals verwachten dat functie op de schop gaat
Coaching populairder dan ooit
In 2030 is een kwart minder inzetbaar door werkgerelateerde stress
Waarom medewerkers meer met de trein zouden moeten reizen
Voorkom plasticvervuiling met het businessmodel van de toekomst
Helft werknemers solliciteert onder werktijd
IT op de werkvloer: vloek of zegen voor de productiviteit?
Mannen zijn chagrijnig als Max Verstappen uitvalt
Slechts een op de vijf bespreekt probleemschuld met omgeving
Citizen development als oplossing voor de uitdagingen op de IT-afdeling
meer top 10