zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
auteurs
 

Asha Kalijan

Asha Kalijan begeleidt leidinggevenden en voert projecten uit op de volgende gebieden:

- Leidinggeven en Carrière
- Organisatieontwikkeling
- Persoonlijke ontwikkeling
- Diversiteit
- Vrouw en Carrière 

Asha is auteur van het FAQ-boek voor managers en 75 Checklisten voor de nieuwe manager. Volg haar ook op Twitter en LinkedIn en Adimco.

Vraag het Asha
Heeft u een vraag voor Asha, stuur deze in. U ontvangt direct antwoord per email. Later wordt de vraag volledig anoniem en niet herleidbaar op de site geplaatst. Klik hier om uw vraag in te sturen.
Asha Kalijaninfo@adimco.org
 
 
 

Artikelen van Asha Kalijan:

 

Hoe motiveer ik mijzelf om met mijn opleiding te starten?

Door: Asha Kalijan , 06 juni 2005
Ik heb een leuke interessante managementfunctie bij een gemeente. Ik stuur een ondersteunende afdeling aan. Nu heb ik de kans om mij verder te ontwikkelen door middel van een kaderopleiding. Nu heb ik het studiemateriaal binnen en het lukt me maar niet om te starten. Ik zie er als een berg tegenop. maar kan niet precies omschrijven wat me nu tegenhoudt. Ik word er steeds gefrustreerder van. Hoe kan ik deze blokkade te lijf gaan?
  Lees verder...
 

Hoe kom ik zelfverzekerder over?

Door: Asha Kalijan , 29 mei 2005
Iedere keer als ik in een nieuwe functie kom krijg ik te horen dat ik onzeker overkom. Ook nu weer tijdens mijn middenkaderopleiding krijg ik deze feedback. Ik heb hier nu last van omdat studiegenoten en docenten aangeven mij hierdoor niet als leidinggevende te zouden willen. Collega's op de werkvloer, famillie en vrienden herkennen dit absoluut niet. Zelf denk ik dat het komt doordat ik dingen goed wil doen en veel vragen stel om mijn standpunt te kunnen bepalen. Wat te doen?
  Lees verder...
 

Hoe om te gaan met een zwabberende directeur?

Door: Asha Kalijan , 22 mei 2005
Ik ben hoogst verantwoordelijke voor de administratieve diensten van een middelgrote zorgaanbieder. Ik heb te maken met een directeur die kreten competentie- en integraal management hoog op de agenda heeft staan. Helaas is zijn stijl van leidinggeven erg zwabberend en directief. Hij komt steeds weer met wat nieuws en verwijt mij dan dat ik het verkeerde beleid voer en inflexibel ben. Hoe moet ik hier mee omgaan?
  Lees verder...
 

Hoe moet ik leidinggeven aan een lastige groep medewerkers?

Door: Asha Kalijan , 16 mei 2005
Als educatief medewerkster krijg ik de kans middels een loopbaanontwikkelingsplan leiding te gaan geven aan mijn collega's, acht in totaal. Het is een club mensen die al veel leidinggevenden hebben gehad en vrijwel allemaal ouder dan 55 jaar zijn. Ze zien erg op tegen veranderingen. De reacties in mijn omgeving zijn van het soort "wat doe je jezelf aan?" Ik beschouw die reacties maar als tips. Ik ben ambitieus en wil het toch gaan doen. De huidige interim-manager, die tevens mijn coach is, heeft de medewerkers inmiddels ingelicht. Heb je tips hoe ik dit aan moet pakken?
  Lees verder...
 

Wat te doen aan de te hoge werkdruk?

Door: Asha Kalijan , 08 mei 2005
Ik werk als middle manager bij een grote onderneming. De medewerkers aan wie ik leiding geef, ervaren een steeds grotere werkdruk. De top van het bedrijf verwacht dat medewerkers, naast hun gewone werk, minstens een avond per week besteden aan het delen van kennis, het werken aan houding en gedrag et cetera, zonder dat daar iets tegenover staat. Ook zijn de reistijden sterk toegenomen door een nieuwe, landelijke structuur. Mensen die dit probleem aan orde hebben gesteld worden afgewimpeld als niet-constructief. Ook de OR wil het niet ter sprake brengen. Hoe kunnen we dit probleem aanpakken?
  Lees verder...
 

Mijn baas heeft een verkeerd beeld van mij. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 01 mei 2005
Met mijn vorige leidinggevende heb ik grote problemen gehad. Hij bemoeide zich met mijn taken, terwijl ik altijd heel zelfstandig kon werken. En hij zelfs commentaar op mijn privéleven en de studie die ik volgde. Deze leidinggevende is nu weg. Met mijn huidige baas is de verhouding goed. Alleen denkt hij dat ik een moeilijk persoon ben en dat ik de problemen met mijn vorige manager zelf heb veroorzaakt. Dat zit me erg dwars en wat ik ook doe, het beeld blijft bestaan dat ik een lastige medewerker ben. Wat te doen?
  Lees verder...
 

Hoe moet ik reageren op weerstand van mijn medewerkers?

Door: Asha Kalijan , 24 april 2005
Ik ben dienstchef van de Dienst Buurtwerk van een grote Belgische stad en geef leiding aan 50 personeelsleden. Wij zitten al meer dan een jaar volop in een herstructureringsproces, waarbij zowel functies als methodieken als werkplekken van mensen verschuiven. Dit geeft veel weerstand bij een aantal medewerkers. Mijn vraag is: hoever moet ik daarin meegaan? De herstructurering gaat zeker door, maar ik sta wel open voor opmerkingen die de nieuwe structuur beter en zinvoller maken. Maar veel van die suggesties zijn vaag en algemeen.
  Lees verder...
 

Wat is het verschil tussen routinematig en projectmatig werken?

Door: Asha Kalijan , 10 april 2005
Ik ben opleidingsmanager en ga binnenkort van start met een nieuw project. Om dit project tot een succes te brengen wil ik weten wat het verschil is tussen routinematig en projectmatig werken? Waar moet ik op letten en hoe pak ik het aan? En wat is mijn rol als projectmanager?
  Lees verder...
 

Hoe kom ik aan investeringskapitaal?

Door: Asha Kalijan , 03 april 2005
Ik heb een optie op een groot toeristisch project in het buitenaland. Het is een project met alles erop en eraan: casino, eigen vliegveld, pretpark, bungalowpark et cetera. Hiervoor zoek ik nu kapitaalverschaffers. Ik ben al bij veel investeerders langsgeweest, maar die komen niet over de brug. Wat kan ik doen om ze te overtuigen?
  Lees verder...
 

Hoe krijg ik mijn vertegenwoordigers in het gareel?

Door: Asha Kalijan , 29 maart 2005
Sinds een klein jaar ben ik leider van een groep van tien vertegenwoordigers waar ik zelf eerst als vertegenwoordiger deel vanuit maakte. De vertegenwoordigers werken zelfstandig vanuit huis. Ik ondervind problemen met het feit dat men voor alles een excuus zoekt om de gestelde doelen (waarin ze mochten meedenken) niet te halen. Rapportages worden door lang niet iedereen ingestuurd, naar mijn idee ze te weinig buiten bij de klanten en stoppen ze te weinig energie in werk en voorbereiding. Ik reis circa 15 dagen per maand mee als ondersteuning. Hoe kan hier verandering in brengen?
  Lees verder...
 

Hoe krijg ik mijn onzekerheid beter onder controle?

Door: Asha Kalijan , 20 maart 2005
Ik ben kort geleden bestuurslid geworden van een vereniging en kom daardoor veel in aanraking met kritiek van de leden. Deze kritiek heeft niets met mij te maken, maar ik kan daar niet mee omgaan. Ik begin het gesprek rustig, maar wordt uiteindelijk geïrriteerd. Ook vind ik het moeilijk om in de aandacht te staan tijdens bestuursvergaderingen en kom dan in zijn geheel niet uit de verf. Mijn gedachten en emoties gaan met mij op de loop. Wat adviseer je mij?
  Lees verder...
 

Veranderingen pakken negatief uit. Hoe kan ik het tij keren?

Door: Asha Kalijan , 13 maart 2005
Bij ons bedrijf zijn veranderingen doorgevoerd zonder na te denken over de mogelijke negatieve gevolgen hiervan. De managers willen dit niet toegeven en zeggen dat ze niet meer terug kunnen vanwege de investering. Hoe kan ik het tij keren?
  Lees verder...
 

Hoe word ik als moslimvrouw een goede manager?

Door: Asha Kalijan , 06 maart 2005
Ik ben een Turkse vrouw, ik draag een hoofddoek en geef mannelijke collega's geen hand. Ik ben dus een beetje anders dan anderen. Ik heb een coordinatorfunctie bij een non-profit organisatie en volg nu ook een hoger management opleiding. Ik maak me zorgen of ik bij mijn toekomstige werk als manager geaccepteerd word. Ik begrijp bijvoorbeeld de kantoorpolitiek van witte mensen niet. Ik heb ook geen rolmodellen, die ik steun kan vragen. Hoe kan ik goed functioneren ondanks mijn 'anders zijn'.
  Lees verder...
 

Hoe leer ik om met mijn vuist op tafel te slaan?

Door: Asha Kalijan , 27 februari 2005
Ik ben sinds kort assistent-bouwmarktmanager na twee jaar bouwmarktmanager te zijn geweest. De feedback die ik nu krijg is dat ik te sociaal ben. Gedeeltelijk kan ik hier wel in komen. Echter ik ben van mening dat het voor mijn ingroeiproces belangrijk is te weten wat mensen beweegt en motiveert.Mijn leerdoel is nu om om de lange termijn minder sociaal te worden (niet alles tot in het diepe uit te willen spreken). Ik moet leren met mijn vuist op tafel te slaan en zakelijker te worden. Hoe moet ik dat aanpakken?
  Lees verder...
 
< vorige 42 43 volgende >
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Structureer je online marketing activiteiten
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Werkstress: voorkomen is beter dan een burn-out!
reacties
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (1) 
Hostingbranche ziet public cloud niet als bedreiging (1) 
Drie manieren om te beleggen voor uw pensioen (1) 
Organisaties wapenen zich steeds beter tegen aanvallen met bots en scrapers  (1) 
Huisdierbezit populair (1) 
Consumenten nog niet overtuigd van de voordelen van Artificial Intelligence  (1) 
Nederlander positief over milieuzones, maar snakt naar duidelijkere regels (1) 
top10
Waarom bedrijfscultuur een strategisch doel moet zijn
Leiders besteden maar dertien minuten per dag aan persoonlijke ontwikkeling
Zorgmedewerkers hebben weinig vertrouwen in actieplan (Ont)Regel de zorg
Alarmerende schaarste op de IT arbeidsmarkt
Bedrijven betalen loyale IT’er minder dan jobhopper
Ondanks salariskloof vrouwen positiever over arbeidsmarkt
Veelgebruikte systemen voor e-mailbeveiliging niet effectief
Optimisme over werkgelegenheid houdt aan
5G-opname nog sneller dan verwacht
Snelgroeiende fintech sector maakt juristen nog schaarser
meer top 10