zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt ondernemers en verkopers nieuwe klanten te werven en meer te verkopen via praktische verkooptrainingen. Wilt u wekelijks praktische verkooptips ontvangen? Meld uzelf aan voor de gratis verkooptips van SalesQuest. U ontvangt als welkomstgeschenk het eBoek '37 Tips voor koude acquisitiegesprekken'.

Michel publiceerde de volgende boeken:

- Maak van de telefoon je vriend
Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen
Sluit de deal!
Slim onderhandelen over prijzen

U kunt Michel ook volgen via Twitter of LinkedIn of Facebook.

Michel Hoetmer michelhoetmer@outlook.com
 
 
 

Weblog`s van Michel Hoetmer :

 

Vijf manieren om een vastgelopen verkoopgesprek vlot te trekken

Door: Michel Hoetmer , 17 augustus 2016
Hebt u het wel eens meegemaakt? U doet uw uiterste best om een goed verkoopgesprek te voeren, maar om de een of andere onduidelijke reden lukt het u niet om op dezelfde golflengte te komen. Is de tijd dan rijp om er maar helemaal mee te stoppen. Of is het toch nog mogelijk om de zaak weer aan de gang te krijgen? Vijf praktische tips.
  Lees verder...
 

Ja maar…?! Waarom mogen zij het wel en ik niet?

Door: Michel Hoetmer , 13 augustus 2016
De verbanning van Yuri van Gelder uit Rio heeft heel wat teweeg gebracht en veel tongen losgemaakt in ons kikkerlandje. Een meerderheid van de bevolking lijkt te zeggen ‘even een feestje bouwen om te ontspannen moet toch kunnen?’ Het is zo kenmerkend voor ons volkje: regeltjes gelden voor een ander maar niet voor mij. Waar is het feestje? Ik heb schijt aan alles en iedereen!
  Lees verder...
 

Vijf praktische onderhandelingstips

Door: Michel Hoetmer , 10 juli 2016
Veel verkooptrajecten lopen vroeg of laat uit op een onderhandelingsproces. Trouwens niet alleen in verkooptrajecten, maar ook in allerlei andere situaties proberen mensen voordeel te halen via onderhandelingen. Daarbij is het belangrijk dat u voorbereid bent en de regels van het spel kent. En met verve speelt natuurlijk. U vindt in dit artikel vijf praktische tips waarvan u direct profijt hebt.
  Lees verder...
 

Vijf praktische onderhandelingstips

Door: Michel Hoetmer , 30 juni 2016
Veel verkooptrajecten lopen vroeg of laat uit op een onderhandelingsproces. Trouwens niet alleen in verkooptrajecten, maar ook in allerlei andere situaties proberen mensen voordeel te halen via onderhandelingen. Daarbij is het belangrijk dat u voorbereid bent en de regels van het spel kent. En met verve speelt natuurlijk. U vindt in dit artikel 5 praktische tips waarvan u direct profijt hebt.
  Lees verder...
 

De domste uitspraak over verkopen ooit

Door: Michel Hoetmer , 23 juni 2016
De teneur in de verkoop- en marketingliteratuur is zo’n beetje dat bedrijven zich steeds beter op hun klanten moeten richten. Men smijt met termen als klantgerichtheid en de klant centraal zetten. De goeroes waarschuwen 'als bedrijven dat niet doen gaan ze geheid kopje onder!' Een gevleugelde uitspraak is ‘behandel de klant zoals u zelf behandeld wilt worden’. 
  Lees verder...
 

Vijf blunders waarmee verkopers hun kansen verknallen

Door: Michel Hoetmer , 16 juni 2016
Verkopers begaan keer op keer dezelfde fouten. Deze week was het weer raak. Ik werd benaderd door verkopers van twee verschillende bedrijven. Ze hadden toevallig één ding met elkaar gemeen: ze verkochten diensten die voor promotionele activiteiten zijn bedoeld. Ze hadden trouwens nog meer met elkaar gemeen: de fouten die ze in deze gesprekken maakten.
  Lees verder...
 

Zeven tips om helder en begrijpelijk te spreken

Door: Michel Hoetmer , 09 juni 2016
De ene persoon spreekt veel begrijpelijker dan de ander. Het is ook helemaal niet zo gemakkelijk om voor iedereen begrijpelijk te spreken.  In de communicatie is minder over het algemeen meer. Af ten toe even een argument herhalen kan ook helemaal geen kwaad. U vindt in dit artikel zeven praktische tips voor effectieve gesprekken.
  Lees verder...
 

Een glimlach doet wonderen

Door: Michel Hoetmer , 08 juni 2016
Nederlanders gaan er prat op dat ze zo vreselijk eerlijk zijn. Ze laten graag zien wie ze zijn en hoe zij zich voelen. U hoort mensen ook regelmatig zeggen 'ze moeten mij maar nemen, zoals ik ben'. Het is vast heel erg authentiek. Maar of het een verstandige houding is in de commercie valt te betwijfelen. 
  Lees verder...
 

Wanneer praat u over geld?

Door: Michel Hoetmer , 15 april 2016
Verkopers willen graag weten hoeveel budget de klant tot zijn beschikking heeft. Het is volstrekt logisch. Het geeft richting en het antwoord maakt duidelijk of de klant een serieuze kandidaat is. Maar wat is het juiste moment om over budgetten te beginnen? Ergens aan het begin of later?
  Lees verder...
 

Praktische tips voor out of office replies

Door: Michel Hoetmer , 03 april 2016
Ondanks onze geweldige inzet zijn er uiteraard ook momenten dat wij om wat voor reden dan ook afwezig zijn. En dus zetten wij de 'out of office reply' aan.  
Het is zaak om even goed na te denken over de boodschap. In de praktijk zie ik veel geklungel. Met het risico dat men klanten en(of) collega's in de gordijnen jaagt. Zullen wij ons even verplaatsen in de andere kant? En kijken wat er beter kan.
  Lees verder...
 

Blind volgen

Door: Michel Hoetmer , 01 maart 2016
Hebt u zich al eens afgevraagd waarom een blaaskaak als Donald Trump zoveel volgers heeft? De man kraamt een hoop gevaarlijke onzin uit.
Het lijkt er op dat hoe meer waanzinnige ideeën hij verkondigt, het hem telkens meer volgers oplevert. Feiten lijken er niet meer toe te doen. Zo goedgelovig zijn wij hier in Nederland natuurlijk niet.En managers staan al helemaal met beide voeten in de klei, toch?
  Lees verder...
 

Laten wij er nog maar een traininkje tegenaan gooien

Door: Michel Hoetmer , 04 februari 2016
Wanneer de verkoopresultaten tegenvallen wijst men al snel de schuldigen aan: onze verkopers hebben onvoldoende vaardigheden om in een competitieve markt een vuist te maken. En dus sturen wij ze naar een training. Een vraag die men in dergelijke omstandigheden minder snel stelt is: is een training wel de juiste oplossing? 
  Lees verder...
 

Wat kopen klanten bij u?

Door: Michel Hoetmer , 28 januari 2016
Stel u zou dit aan een van de mensen in uw bedrijf vragen, dan krijgt u geheid als antwoord ‘gut wat een domme vraag, dat weet jij toch ook wel, wij verkopen …!’ en ze noemen een product of dienst. Anderen, types zoals ik, hebben de neiging om te zeggen dat u oplossingen voor de problemen van uw klanten verkoopt. Ze hebben allemaal gelijk en toch ook weer niet.
  Lees verder...
 

Waarom bananen krom zijn

Door: Michel Hoetmer , 26 oktober 2015
Kleine kinderen kunnen soms eindeloos vragen stellen. Een bijzonder populaire vraag is 'Waarom ...?' In hun onschuld willen kinderen graag het naadje van de kous weten. Ouders vinden dat gewaarom vaak lastig en als het ze te gortig wordt snoeren ze hun kroost de mond. Zou dat reden zijn waarom veel mensen hun nieuwsgierigheid verliezen?
  Lees verder...
 
< vorige 1 2 3 4 5 26 volgende >
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Werkstress: voorkomen is beter dan een burn-out!
Structureer je online marketing activiteiten
reacties
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (1) 
Hostingbranche ziet public cloud niet als bedreiging (1) 
Drie manieren om te beleggen voor uw pensioen (1) 
Organisaties wapenen zich steeds beter tegen aanvallen met bots en scrapers  (1) 
Huisdierbezit populair (1) 
Consumenten nog niet overtuigd van de voordelen van Artificial Intelligence  (1) 
Nederlander positief over milieuzones, maar snakt naar duidelijkere regels (1) 
top10
Werknemers willen vierdaagse werkweek met langere werkdagen
Waarom bedrijfscultuur een strategisch doel moet zijn
HR-professionals kunnen eigen welzijnsambities niet bijbenen
Leiders besteden maar dertien minuten per dag aan persoonlijke ontwikkeling
Zorgmedewerkers hebben weinig vertrouwen in actieplan (Ont)Regel de zorg
Alarmerende schaarste op de IT arbeidsmarkt
Bedrijven betalen loyale IT’er minder dan jobhopper
3,3 miljoen nieuwe werknemersbanen in 2017
Ondanks salariskloof vrouwen positiever over arbeidsmarkt
Veelgebruikte systemen voor e-mailbeveiliging niet effectief
meer top 10