zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt ondernemers en verkopers nieuwe klanten te werven en meer te verkopen via praktische verkooptrainingen. Wilt u wekelijks praktische verkooptips ontvangen? Meld uzelf aan voor de gratis verkooptips van SalesQuest. U ontvangt als welkomstgeschenk het eBoek '37 Tips voor koude acquisitiegesprekken'.

Michel publiceerde de volgende boeken:

- Maak van de telefoon je vriend
Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen
Sluit de deal!
Slim onderhandelen over prijzen

U kunt Michel ook volgen via Twitter of LinkedIn of Facebook.

Michel Hoetmer michelhoetmer@outlook.com
 
 
 

Weblog`s van Michel Hoetmer :

 

Tegendraads verkopen

Door: Michel Hoetmer , 12 januari 2015
 Als u de laatste jaren de trends op het gebied van marketing en verkopen een beetje heeft gevolgd, dan zullen de volgende termen u vast bekend in de oren klinken: content marketing, story telling en social media. Het komt er zo'n beetje op neer dat u uw doelgroep voorziet van interessante verhalen en informatie. Daarmee zou u uzelf positioneren als aantrekkelijke zakenpartner. Of misschien toch niet?
  Lees verder...
 

Zeven praktische tips waardoor u meer deals sluit

Door: Michel Hoetmer , 02 november 2014
Afsluittechnieken kunnen prima werken. Daaraan zijn echter wel voorwaarden verbonden. De klant moet bijvoorbeeld een concrete behoefte hebben. Dat op zich is nog niet genoeg. De klant moet ook overtuigd zijn van het nut en de noodzaak van een oplossing. Dan komt er vanzelf een natuurlijk moment waarop u naar de order vraagt. Sterker: moet vragen, anders loopt u de opdracht mis.
  Lees verder...
 

Acquisitie: Hoe herkent u serieuze prospects?

Door: Michel Hoetmer , 28 oktober 2014
Wanneer u wel eens geprobeerd heeft om via de telefoon nieuwe klanten te werven, dan heeft u ongetwijfeld het volgende meegemaakt. Na een kort gesprek zei de prospect tegen u:

'Wilt u zo vriendelijk zijn om mij eerst wat meer informatie te sturen?'

Veel prospects gebruiken dit als truc om van u af te komen. Maar lang niet iedereen. Hoe zit dat?
  Lees verder...
 

Onderhandelingstip: geef nooit zo maar korting

Door: Michel Hoetmer , 04 september 2014
Komt het volgende u bekend voor? De klant vraagt wat het allemaal gaat kosten. U geeft keurig netjes antwoord en dan reageert de klant koeltjes met \'Is dat de beste prijs die u kunt noemen? Of kan er nog wat af?\' Menig verkoper trapt in de valkuil om korting te geven. Vervolgens zegt de klant: \'Bedankt. Ik denk er over na en u hoort nog van mij!\' Het gesprek is ten einde. De verkoper heeft niets bereikt. Hoe voorkomt u dit?
  Lees verder...
 

Zeven redenen waarom u geen authenticiteit moet nastreven

Door: Michel Hoetmer , 24 augustus 2014
De meeste mensen voelen weerstand opkomen wanneer men ze confronteert met namaak. Neppers zijn goedkoop en niet het échte ding. Nep is minderwaardig. Echt is goed. Zo denken wij niet alleen over dingen, maar ook over mensen. Dus hunkeren velen naar authentiek gedrag. Is dat wel zo verstandig?
  Lees verder...
 

De gouden overtuigingsregel (ook voor bloggers)

Door: Michel Hoetmer , 01 juli 2014
Content marketing is hot. Daarmee vertel ik niets nieuws. Wanneer u zich op dat pad begeeft dan moet u strijden om aandacht met tienduizenden concurrenten.

Het is dus allereerst zaak om de interesse van uw doelgroep te prikkelen. Dat lukt vaak wel met een flitsende titel en een pakkende inleiding. Maar dan, hoe gaat het verder?
  Lees verder...
 

Help, ze vinden ons te duur!

Door: Michel Hoetmer , 25 juni 2014
Vraag eens aan de gemiddelde verkoper wat de belangrijkste reden is waarom klanten afzien van een koop. Of waarom ze bij de concurrentie kopen en niet bij hen. Aardige kans dat ze dan zeggen 'tja... dat is toch logisch want wij zijn te duur!'
Uit een enquête van CRMGuru bleek dat 50% van de verkopers de prijs als belangrijkste reden noemde voor het mislukken van de transactie. En wat zeiden klanten?
  Lees verder...
 

De zeepkistjescultuur

Door: Michel Hoetmer , 10 juni 2014
Stelt u zich de volgende situatie eens voor. U wandelt in een vreemde stad en zwerft op goed geluk rond zonder duidelijk doel voor ogen. U komt op een plein terecht. Daar ziet u iemand die op een zeepkistje staat en luidkeels een boodschap verkondigt. Hij is de enige die dit doet. Zou u misschien even opkijken en nieuwsgierig luisteren naar wat hij zegt? Net zoals de mensen die om hem heen staan?
  Lees verder...
 

Zullen wij weer effe normaal doen?

Door: Michel Hoetmer , 23 mei 2014
Het is de natte droom van de vooruitstrevende marketeer: één op één met zijn klanten communiceren. Tot op heden bleek dat ideaal lastig te verwezenlijken. Volgens sommigen is dat nu toch echt binnen handbereik. Je hoeft daarvoor slechts alle communicatiekanalen met elkaar te integreren en voila het wonder zal geschieden. Ik zeg: droom lekker verder!
  Lees verder...
 

Waarom u aan telefonische acquisitie moet doen

Door: Michel Hoetmer , 20 februari 2014
Veel mensen gaan liever naar de tandarts voor een wortelkanaalbehandeling dan dat ze aan telefonische acquisitie doen. In plaats daarvan netwerken zij zichzelf helemaal suf.
Ze bezoeken allerhande netwerkbijeenkomsten en zijn natuurlijk volop vertegenwoordigd op de sociale media. Want een minuut geen content gedeeld, is kansen verspeeld. Is dat feit of fictie?
  Lees verder...
 

Hoe prikkelt u de interesse van prospects?

Door: Michel Hoetmer , 08 januari 2014
De eerste 20 tot 30 seconden zijn bepalend voor het verloop van een telefonisch acquisitiegesprek.

Wanneer het u lukt om meteen de interesse van prospects te prikkelen heeft u een goede kans op een vruchtbaar gesprek. Maar hoe pakt u dat aan? U vindt in dit artikel drie praktische tips. 
  Lees verder...
 

Dom leugentje

Door: Michel Hoetmer , 01 december 2013
Wanneer u begint met telefonische acquisitie moet u er op rekenen dat een deel van de mensen die u belt meteen met een afwerende reactie komt.
Prospects draaien uw goedbedoelde pogingen gemakkelijk de nek om met 'Ik heb geen interesse!' of 'Wij zijn al voorzien!'
Populair is ook 'Wilt u me soms iets verkopen?' Bosjes verkopers reageren op dit laatste bezwaar met 'Nee hoor!' Is dat slim?
  Lees verder...
 

Vijf verstandige en slimme onderhandelingstechnieken

Door: Michel Hoetmer , 29 oktober 2013
Onderhandelaars zijn er op uit om voor zichzelf de beste deal te sluiten. Succesvolle onderhandelaars zijn meester in het bespelen van hun onderhandelingspartners, maar houden ook rekening met de belangen van de ander.U vindt in deze blog vijf praktische onderhandelingstechnieken.
  Lees verder...
 

Houdgreeptechnieken of watjesverkoop?

Door: Michel Hoetmer , 07 oktober 2013
In de niet zo goede oude tijd leerde men verkopers dat ze altijd moesten afsluiten. Dus werden er hele boeken vol gekalkt met allerlei, soms zelfs bizarre, afsluittechnieken. Want zo ging het verhaal: hoe meer afsluitpogingen een verkoper onderneemt, des te groter is de kans dat een klant instemt met zijn voorstel. Onderzoek zou zelfs hebben bewezen dat verkopers minimaal 5 afsluitpogingen moesten ondernemen om een order binnen te halen. Berust dit op waarheid of is het pure fictie?
  Lees verder...
 
< vorige 1 2 3 4 5 26 volgende >
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Succesvol je geld beleggen? Doe het online!
reacties
Te weinig perspectief voor werknemer met psychische klachten  (2) 
VCP: onbegrijpelijk dat werknemers niet vaker vast contract krijgen (1) 
Smart home markt groeit tot 1,7 miljard euro (1) 
Shell meest favoriete werkgever in 2018 (1) 
Vijf tips voor de inrichting van de werkplek van de toekomst (1) 
Gebrek aan digivaardigheid op de werkvloer staat vooruitgang in de weg (3) 
Rente omhoog, lenen wordt duurder (1) 
top10
Te weinig perspectief voor werknemer met psychische klachten
VCP: onbegrijpelijk dat werknemers niet vaker vast contract krijgen
Werkzoekenden geloven in meerwaarde van video bij solliciteren
Hoe werkt dat eigenlijk, het structureren van ongestructureerde data?
Ontslagen? Liever een baan dichtbij dan hoger loon
Tips om uw kantoortuin optimaal te benutten
Shell meest favoriete werkgever in 2018
Pensioenfondsen maken goede start in 2019
Banken hebben online gegevenstransport onvoldoende beveiligd
De belangrijkste technologietrends voor 2019
meer top 10