zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt ondernemers en verkopers nieuwe klanten te werven en meer te verkopen via praktische verkooptrainingen. Wilt u wekelijks praktische verkooptips ontvangen? Meld uzelf aan voor de gratis verkooptips van SalesQuest. 

Michel publiceerde de volgende boeken:

- Maak van de telefoon je vriend
Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen
Sluit de deal!
Slim onderhandelen over prijzen

U kunt Michel ook volgen via Twitter of LinkedIn of Facebook.

Michel Hoetmer michelhoetmer@outlook.com
 
 
 

Weblog`s van Michel Hoetmer :

 

Hoe maakt u het verschil met uw concurrenten?

Door: Michel Hoetmer , 20 april 2017
Stelt u zich de volgende situatie eens voor. Een bedrijf kampt met een probleem. Men denkt goed na over de oplossing en vervolgens oriënteert men zich uitgebreid online. De volgende stap is dan meestal om enkele partijen uit te nodigen om te laten zien wat zij in huis hebben. Wie van deze verkopers denkt u dat de grootste kans heeft op de opdracht?
  Lees verder...
 

Vijf tips om een vastgelopen verkoopgesprek vlot te trekken

Door: Michel Hoetmer , 09 februari 2017
Het overkomt elke commerciële professional zo af en toe. Tijdens een verkoopgesprek wil het maar niet lukken om vooruitgang te boeken. Het lijkt wel of u beiden van een andere planeet komt. Hoe redt u zich uit deze netelige situatie? U vindt in dit artikel vijf praktische tips. 
  Lees verder...
 

Stop met uzelf eenzijdig te concentreren op uitkomsten

Door: Michel Hoetmer , 11 januari 2017
Om iets te bereiken in het leven moet u doelen stellen. Anders zou er niets van terechtkomen. Men vergelijkt doelstellingen ook wel met geleide projectielen. Het projectiel is zodanig geprogrammeerd dat het recht op z’n doel afgaat. Zou dat met mensen op dezelfde manier werken? Zelf denk ik van niet. Mensen zijn gelukkig geen machines. 
  Lees verder...
 

Kennis kan u in de verkoop lelijk in de weg zitten

Door: Michel Hoetmer , 15 december 2016
Het is al weer jaren geleden. In die tijd verkocht ik verzekeringen. Pensioenen en levensverzekeringen waren een lucratieve handel. Dus, leergierig mannetje als ik ben, had ik er de nodige cursussen voor gevolgd. Er pronkte een fraai diploma aan de wand. Ik deelde die kennis enthousiast met mijn klanten. 
  Lees verder...
 

Zo wordt u een goede coach

Door: Michel Hoetmer , 02 december 2016
Een vaardigheids- of verkooptraining voor uw medewerkers regelen is slechts een eerste aanzet tot groter succes op de werkplek. Het is zaak om wat de deelnemers in de training hebben geleerd toe te passen in de praktijk. Een prima middel hiervoor is coaching on the job. Coaching is een kerntaak voor (sales)managers. De vraag is: hoe doet u dat effectief en zonder weerstand op te roepen?
  Lees verder...
 

Geen slapende honden wakker maken

Door: Michel Hoetmer , 25 september 2016
In volwassen markten kan een omzetstijging vrijwel alleen komen van prospects die al een relatie met een andere leverancier hebben. Het is echter geen gemakkelijke zaak om potentiële klanten over te halen van leverancier te veranderen. Veel verkopers proberen de klant over te halen om in een keer de overstap te wagen. Dat is echter een gevaarlijke strategie.  
  Lees verder...
 

Succesvol overtuigen: moeten of mogen

Door: Michel Hoetmer , 14 september 2016
Hebt u dat ook? Ik bedoel wanneer iemand tegen u zegt "dat moet u doen!" Wedden dat u er dan niet zoveel zin in hebt? ‘Iets moeten’ roept verzet op. U vindt waarschijnlijk dat u helemaal niets ‘moet’. 'Mogen' is een veel prettigere optie. Als u iets mag, dan is de kans groter dat u instemt. Dit gegeven kunt u toepassen in verkoopgesprekken en bijvoorbeeld ook in overtuigingsgesprekken met uw medewerkers.
  Lees verder...
 

Vijf manieren om een vastgelopen verkoopgesprek vlot te trekken

Door: Michel Hoetmer , 17 augustus 2016
Hebt u het wel eens meegemaakt? U doet uw uiterste best om een goed verkoopgesprek te voeren, maar om de een of andere onduidelijke reden lukt het u niet om op dezelfde golflengte te komen. Is de tijd dan rijp om er maar helemaal mee te stoppen. Of is het toch nog mogelijk om de zaak weer aan de gang te krijgen? Vijf praktische tips.
  Lees verder...
 

Ja maar…?! Waarom mogen zij het wel en ik niet?

Door: Michel Hoetmer , 13 augustus 2016
De verbanning van Yuri van Gelder uit Rio heeft heel wat teweeg gebracht en veel tongen losgemaakt in ons kikkerlandje. Een meerderheid van de bevolking lijkt te zeggen ‘even een feestje bouwen om te ontspannen moet toch kunnen?’ Het is zo kenmerkend voor ons volkje: regeltjes gelden voor een ander maar niet voor mij. Waar is het feestje? Ik heb schijt aan alles en iedereen!
  Lees verder...
 

Vijf praktische onderhandelingstips

Door: Michel Hoetmer , 10 juli 2016
Veel verkooptrajecten lopen vroeg of laat uit op een onderhandelingsproces. Trouwens niet alleen in verkooptrajecten, maar ook in allerlei andere situaties proberen mensen voordeel te halen via onderhandelingen. Daarbij is het belangrijk dat u voorbereid bent en de regels van het spel kent. En met verve speelt natuurlijk. U vindt in dit artikel vijf praktische tips waarvan u direct profijt hebt.
  Lees verder...
 

Vijf praktische onderhandelingstips

Door: Michel Hoetmer , 30 juni 2016
Veel verkooptrajecten lopen vroeg of laat uit op een onderhandelingsproces. Trouwens niet alleen in verkooptrajecten, maar ook in allerlei andere situaties proberen mensen voordeel te halen via onderhandelingen. Daarbij is het belangrijk dat u voorbereid bent en de regels van het spel kent. En met verve speelt natuurlijk. U vindt in dit artikel 5 praktische tips waarvan u direct profijt hebt.
  Lees verder...
 

De domste uitspraak over verkopen ooit

Door: Michel Hoetmer , 23 juni 2016
De teneur in de verkoop- en marketingliteratuur is zo’n beetje dat bedrijven zich steeds beter op hun klanten moeten richten. Men smijt met termen als klantgerichtheid en de klant centraal zetten. De goeroes waarschuwen 'als bedrijven dat niet doen gaan ze geheid kopje onder!' Een gevleugelde uitspraak is ‘behandel de klant zoals u zelf behandeld wilt worden’. 
  Lees verder...
 

Vijf blunders waarmee verkopers hun kansen verknallen

Door: Michel Hoetmer , 16 juni 2016
Verkopers begaan keer op keer dezelfde fouten. Deze week was het weer raak. Ik werd benaderd door verkopers van twee verschillende bedrijven. Ze hadden toevallig één ding met elkaar gemeen: ze verkochten diensten die voor promotionele activiteiten zijn bedoeld. Ze hadden trouwens nog meer met elkaar gemeen: de fouten die ze in deze gesprekken maakten.
  Lees verder...
 

Zeven tips om helder en begrijpelijk te spreken

Door: Michel Hoetmer , 09 juni 2016
De ene persoon spreekt veel begrijpelijker dan de ander. Het is ook helemaal niet zo gemakkelijk om voor iedereen begrijpelijk te spreken.  In de communicatie is minder over het algemeen meer. Af ten toe even een argument herhalen kan ook helemaal geen kwaad. U vindt in dit artikel zeven praktische tips voor effectieve gesprekken.
  Lees verder...
 
< vorige 1 2 3 4 5 27 volgende >
Tips om je workforce te managen
reacties
Bijna de helft van de Nederlanders zet vakantiegeld op spaarrekening (2) 
Hoe zorg je ervoor dat werknemers cybersecurity serieus nemen? (1) 
Een beter salaris trekt Nederlander over de streep om een carrièreswitch naar de zorg te maken (1) 
Nederland is koploper flexibel werken (1) 
Zes competenties bij veerkracht (1) 
Stijgende energieprijzen en inflatie leiden tot ernstige problemen met onbetaalde energiefacturen (1) 
Bestaan er geen talent-gerichte leiders en organisaties meer? (6) 
top10
Hoe wordt jouw organisatie een digitale winnaar?
Mensen zijn meer dan hun arbeidsprestatie
Waarom het de hoogste tijd is voor bedrijven om elektronische handtekeningen te vertrouwen
Nederlander werkt liever thuis vanwege hoge benzinekosten
Het grote verschil tussen weten en kunnen
Technische branche: doelstellingen Klimaatakkoord onhaalbaar door personeelstekort
Bestuurders hebben bandenspanning niet op orde
Organisaties houden geen rekening met feedback werknemers bij aanpassen reis- en onkostenbeleid
Twaalf uitdagingen voor het hybride werken
Succesvol thuiswerken met geautomatiseerd uitgavenbeheer
meer top 10