zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt ondernemers en verkopers nieuwe klanten te werven en meer te verkopen via praktische verkooptrainingen. Wilt u wekelijks praktische verkooptips ontvangen? Meld uzelf aan voor de gratis verkooptips van SalesQuest. U ontvangt als welkomstgeschenk het eBoek '37 Tips voor koude acquisitiegesprekken'.

Michel publiceerde de volgende boeken:

- Maak van de telefoon je vriend
Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen
Sluit de deal!
Slim onderhandelen over prijzen

U kunt Michel ook volgen via Twitter of LinkedIn of Facebook.

Michel Hoetmer michelhoetmer@outlook.com
 
 
 

Weblog`s van Michel Hoetmer :

 

Anderen na-apen is een beroerd idee

Door: Michel Hoetmer , 10 juli 2013
Bezoek een gemiddelde zakelijke website, of kijk eventjes of Twitter. Dan vliegen de goed bedoelde adviezen u om de oren. Veel van die adviezen lijken als twee druppels water op elkaar. U moest aan de social media en of dat niet genoeg is, nu hoort u van alle kanten dat u moet bloggen. Want uw klanten zitten vol spanning te wachten op uw gedachtespinsels. Is dat écht zo?
  Lees verder...
 

Laat u niet beetnemen tijdens onderhandelingen

Door: Michel Hoetmer , 25 juni 2013
Verkooptrajecten culmineren regelmatig in stevige onderhandelingsprocessen. In het ideale geval zijn beide partners uit op een win/win situatie.

Maar dat is lang niet altijd het geval. Vooral in deze magere tijden zijn klanten vaak uit op een maximaal resultaat. Hoe wapent u zich daartegen? Enkele praktische tips.
  Lees verder...
 

Waarom gooien klanten de kont tegen de krib?

Door: Michel Hoetmer , 04 juni 2013
Elke commerciële professional heeft er mee te maken. Klanten gooien met enige regelmaat roet in het eten. Ze gaan om wat voor reden dan ook dwarsliggen.

Is het een teken van interesse? Zijn het verhulde koopsignalen? Of moet u zich zorgen gaan maken over uw manier van verkopen?
  Lees verder...
 

Verkopen draait om geloofwaardigheid

Door: Michel Hoetmer , 28 mei 2013
Een van de belangrijkste horden die wij in de verkoop moeten nemen is de vraag, bekeken vanuit de prospect:

Is dit een betrouwbaar bedrijf om zaken mee te doen?

Wanneer u met een prospect spreekt, maakt deze een afweging. Hij legt uw geloofwaardigheid op een weegschaal. Net zo als vermeende heksen die in de middeleeuwen op een waag werden gezet. Naar welke kant slaat de balans door? 
  Lees verder...
 

Niet klantvriendelijk en toch erg succesvol

Door: Michel Hoetmer , 21 mei 2013
Is klantvriendelijkheid de heilige graal van de marketing en verkoop? Je zou denken van wel. Alle klanten willen toch behoorlijk behandeld worden?

Klanten star op regeltjes wijzen, onvriendelijke en soms zelfs botte behandeling en klanten voor van alles en nog wat laten bijbetalen scoort slecht. Niet waar?
  Lees verder...
 

Commerciële harakiri plegen

Door: Michel Hoetmer , 24 april 2013
De gemiddelde Nederlander heeft het tegenwoordig gemakkelijk. Voor elk probleem is er wel een trainer of coach beschikbaar.
Coaches staan in drommen te trappelen van ongeduld om de helpende hand te bieden. Het aanbod lijkt zo langzamerhand de vraag flink te overtreffen. Dus hebben die coaches het weer helemaal niet zo gemakkelijk. Velen worstelen met de vraag: hoe verdien ik mijn boterham? Aan het beleg komt men vaak al niet meer toe.
  Lees verder...
 

Als u niet vraagt, wordt u overgeslagen

Door: Michel Hoetmer , 19 april 2013
Uw ouders hebben het u vast met de paplepel ingegoten: 'kindertjes die vragen, worden overgeslagen!' Van alle goed bedoelde ouderlijke adviezen, is dit waarschijnlijk het slechtste advies dat uw ouders u ooit hebben gegeven. Zeker wanneer u commercieel enige impact wilt maken. Hoe zit dat?
  Lees verder...
 

Klantgerichte offertes schrijven

Door: Michel Hoetmer , 17 april 2013
Stel u hebt met een verkoper gesproken en samen besloten dat hij alles keurig netjes in een offerte verpakt. Het grote moment is aangebroken. U ontvangt de offerte en dan slaat de schrik u om het hart. In de offerte praat de verkoper meer over zichzelf dan over u. Na korte tijd legt u met een diepe zucht de offerte op uw stapeltje nog te doen. De kans is groot dat u het vergeet. Zelf trapt u natuurlijk niet in deze val, toch?
  Lees verder...
 

Wat is het juiste moment om uw prijs te noemen?

Door: Michel Hoetmer , 07 maart 2013
Het is dagelijkse kost voor bedrijven en professionals: potentiële klanten die informeren naar hun producten of diensten. De vraag 'wat kost dat?' is eerder regel dan uitzondering. Wanneer u uw prijs noemt zegt de prospect steevast 'van harte bedankt, ik zal erover nadenken'. Einde gesprek. Daarna hoort u nooit meer iets van deze prospect. Wat is er aan de hand?
  Lees verder...
 

Stop met vrijblijvende verkoopgesprekken

Door: Michel Hoetmer , 21 februari 2013
Sjaak hing al een tijdje aan de telefoon met de heer Veenstra, een veelbelovende prospect. Eindelijk hapte Veenstra toe 'nou vooruit, komt u maar langs. Het is toch wel vrijblijvend hè?' Sjaak kon zijn vreugde nauwelijks bedwingen en zei op blije toon 'maar natuurlijk meneer Veenstra, volkomen vrijblijvend!'
De afspraak was snel gemaakt en een week later zat Sjaak in het kantoor van Veenstra.
  Lees verder...
 

Hoe reageert u op offerteaanvragen?

Door: Michel Hoetmer , 31 januari 2013
In dit snelle internettijdperk is de kans groot dat u offerteaanvragen via uw website of per e-mail ontvangt. Het groentje smult: het lijkt een prachtige kans op makkelijke productie. Ervaren rotten weten wel beter: weer veel werk zonder dat het iets oplevert. De waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden. De vraag is natuurlijk hoe u het kaf van het koren scheidt.
  Lees verder...
 

Help, de klant vindt ons te duur!

Door: Michel Hoetmer , 21 januari 2013
Hoe vaak hebt u het al gehoord dat u te duur bent? Elke ondernemer of ZZP-er heeft er mee te maken. Klanten zetten uw marges onder druk. Zeker in deze tijd.

Prijsconcessies kosten u geld. Niet alleen op de korte termijn, maar ook op de langere termijn. Want eenmaal weggegeven blijft weggegeven.

U vindt in deze blog enkele praktische tips.
  Lees verder...
 

De gekte van procedures bij PostNL

Door: Michel Hoetmer , 20 december 2012
Ik heb altijd al een vreselijke hekel gehad aan regeltjes en procedures. Ik kon me vroeger ontzettend opwinden als een collega zich beriep op \'zo hoort het nu eenmaal!\' Het vervelende is dat er een type mens bestaat die dergelijke regeltjes tot op de letter nauwkeurig volgt en zijn eigen verstand - voorzover zo iemand dat heeft -  volledig op nul zet. Zoiets is aanleiding tot malle toestanden en heel wat klantenleed.
  Lees verder...
 

Gooi er nog maar een protocolletje tegenaan!

Door: Michel Hoetmer , 18 december 2012
Er heeft zich een drama voltrokken langs de Nederlandse kust: Johannes is niet meer. Het schijnt dat heel Nederland zich druk heeft gemaakt over een gestrande walvis.

Uiteraard bemoeit de politiek zich er ook weer mee. Minister Kamp kondigt aan dat er een protocol moet komen voor alle soorten gestrande zeezoogdieren. Krabben en vissen schijnen niet te tellen. Maar dat ter zijde. Helaas is dit soort incidentenpolitiek niet alleen bon ton in Den Haag, maar ook in het managementkringen.
  Lees verder...
 
< vorige 5 6 7 8 26 volgende >
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Succesvol je geld beleggen? Doe het online!
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Shell meest favoriete werkgever in 2018 (1) 
Vijf tips voor de inrichting van de werkplek van de toekomst (1) 
Gebrek aan digivaardigheid op de werkvloer staat vooruitgang in de weg (3) 
Rente omhoog, lenen wordt duurder (1) 
Europese banken blind voor impact fintechs (1) 
50 procent Nederlanders heeft wel eens collega gedatet (1) 
Werkgever wil rol spelen bij ongezonde levensstijl medewerker  (3) 
top10
Rente omhoog, lenen wordt duurder
Hoe bouwt u aan een succesvolle bedrijfscultuur?
Tips om uw kantoortuin optimaal te benutten
Uitrol 5G onzeker door gaten in glasvezelinfrastructuur
De belangrijkste technologietrends voor 2019
Pensioenfondsen maken goede start in 2019
Shell meest favoriete werkgever in 2018
Banken hebben online gegevenstransport onvoldoende beveiligd
Smart home markt groeit tot 1,7 miljard euro
Ontslagen? Liever een baan dichtbij dan hoger loon
meer top 10