zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt ondernemers en verkopers nieuwe klanten te werven en meer te verkopen via praktische verkooptrainingen. Wilt u wekelijks praktische verkooptips ontvangen? Meld uzelf aan voor de gratis verkooptips van SalesQuest. U ontvangt als welkomstgeschenk het eBoek '37 Tips voor koude acquisitiegesprekken'.

Michel publiceerde de volgende boeken:

- Maak van de telefoon je vriend
Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen
Sluit de deal!
Slim onderhandelen over prijzen

U kunt Michel ook volgen via Twitter of LinkedIn of Facebook.

Michel Hoetmer michelhoetmer@outlook.com
 
 
 

Weblog`s van Michel Hoetmer :

 

Help, ze vinden ons te duur!

Door: Michel Hoetmer , 25 juni 2014
Vraag eens aan de gemiddelde verkoper wat de belangrijkste reden is waarom klanten afzien van een koop. Of waarom ze bij de concurrentie kopen en niet bij hen. Aardige kans dat ze dan zeggen 'tja... dat is toch logisch want wij zijn te duur!'
Uit een enquête van CRMGuru bleek dat 50% van de verkopers de prijs als belangrijkste reden noemde voor het mislukken van de transactie. En wat zeiden klanten?
  Lees verder...
 

De zeepkistjescultuur

Door: Michel Hoetmer , 10 juni 2014
Stelt u zich de volgende situatie eens voor. U wandelt in een vreemde stad en zwerft op goed geluk rond zonder duidelijk doel voor ogen. U komt op een plein terecht. Daar ziet u iemand die op een zeepkistje staat en luidkeels een boodschap verkondigt. Hij is de enige die dit doet. Zou u misschien even opkijken en nieuwsgierig luisteren naar wat hij zegt? Net zoals de mensen die om hem heen staan?
  Lees verder...
 

Zullen wij weer effe normaal doen?

Door: Michel Hoetmer , 23 mei 2014
Het is de natte droom van de vooruitstrevende marketeer: één op één met zijn klanten communiceren. Tot op heden bleek dat ideaal lastig te verwezenlijken. Volgens sommigen is dat nu toch echt binnen handbereik. Je hoeft daarvoor slechts alle communicatiekanalen met elkaar te integreren en voila het wonder zal geschieden. Ik zeg: droom lekker verder!
  Lees verder...
 

Waarom u aan telefonische acquisitie moet doen

Door: Michel Hoetmer , 20 februari 2014
Veel mensen gaan liever naar de tandarts voor een wortelkanaalbehandeling dan dat ze aan telefonische acquisitie doen. In plaats daarvan netwerken zij zichzelf helemaal suf.
Ze bezoeken allerhande netwerkbijeenkomsten en zijn natuurlijk volop vertegenwoordigd op de sociale media. Want een minuut geen content gedeeld, is kansen verspeeld. Is dat feit of fictie?
  Lees verder...
 

Hoe prikkelt u de interesse van prospects?

Door: Michel Hoetmer , 08 januari 2014
De eerste 20 tot 30 seconden zijn bepalend voor het verloop van een telefonisch acquisitiegesprek.

Wanneer het u lukt om meteen de interesse van prospects te prikkelen heeft u een goede kans op een vruchtbaar gesprek. Maar hoe pakt u dat aan? U vindt in dit artikel drie praktische tips. 
  Lees verder...
 

Dom leugentje

Door: Michel Hoetmer , 01 december 2013
Wanneer u begint met telefonische acquisitie moet u er op rekenen dat een deel van de mensen die u belt meteen met een afwerende reactie komt.
Prospects draaien uw goedbedoelde pogingen gemakkelijk de nek om met 'Ik heb geen interesse!' of 'Wij zijn al voorzien!'
Populair is ook 'Wilt u me soms iets verkopen?' Bosjes verkopers reageren op dit laatste bezwaar met 'Nee hoor!' Is dat slim?
  Lees verder...
 

Vijf verstandige en slimme onderhandelingstechnieken

Door: Michel Hoetmer , 29 oktober 2013
Onderhandelaars zijn er op uit om voor zichzelf de beste deal te sluiten. Succesvolle onderhandelaars zijn meester in het bespelen van hun onderhandelingspartners, maar houden ook rekening met de belangen van de ander.U vindt in deze blog vijf praktische onderhandelingstechnieken.
  Lees verder...
 

Houdgreeptechnieken of watjesverkoop?

Door: Michel Hoetmer , 07 oktober 2013
In de niet zo goede oude tijd leerde men verkopers dat ze altijd moesten afsluiten. Dus werden er hele boeken vol gekalkt met allerlei, soms zelfs bizarre, afsluittechnieken. Want zo ging het verhaal: hoe meer afsluitpogingen een verkoper onderneemt, des te groter is de kans dat een klant instemt met zijn voorstel. Onderzoek zou zelfs hebben bewezen dat verkopers minimaal 5 afsluitpogingen moesten ondernemen om een order binnen te halen. Berust dit op waarheid of is het pure fictie?
  Lees verder...
 

Anderen na-apen is een beroerd idee

Door: Michel Hoetmer , 10 juli 2013
Bezoek een gemiddelde zakelijke website, of kijk eventjes of Twitter. Dan vliegen de goed bedoelde adviezen u om de oren. Veel van die adviezen lijken als twee druppels water op elkaar. U moest aan de social media en of dat niet genoeg is, nu hoort u van alle kanten dat u moet bloggen. Want uw klanten zitten vol spanning te wachten op uw gedachtespinsels. Is dat écht zo?
  Lees verder...
 

Laat u niet beetnemen tijdens onderhandelingen

Door: Michel Hoetmer , 25 juni 2013
Verkooptrajecten culmineren regelmatig in stevige onderhandelingsprocessen. In het ideale geval zijn beide partners uit op een win/win situatie.

Maar dat is lang niet altijd het geval. Vooral in deze magere tijden zijn klanten vaak uit op een maximaal resultaat. Hoe wapent u zich daartegen? Enkele praktische tips.
  Lees verder...
 

Waarom gooien klanten de kont tegen de krib?

Door: Michel Hoetmer , 04 juni 2013
Elke commerciële professional heeft er mee te maken. Klanten gooien met enige regelmaat roet in het eten. Ze gaan om wat voor reden dan ook dwarsliggen.

Is het een teken van interesse? Zijn het verhulde koopsignalen? Of moet u zich zorgen gaan maken over uw manier van verkopen?
  Lees verder...
 

Verkopen draait om geloofwaardigheid

Door: Michel Hoetmer , 28 mei 2013
Een van de belangrijkste horden die wij in de verkoop moeten nemen is de vraag, bekeken vanuit de prospect:

Is dit een betrouwbaar bedrijf om zaken mee te doen?

Wanneer u met een prospect spreekt, maakt deze een afweging. Hij legt uw geloofwaardigheid op een weegschaal. Net zo als vermeende heksen die in de middeleeuwen op een waag werden gezet. Naar welke kant slaat de balans door? 
  Lees verder...
 

Niet klantvriendelijk en toch erg succesvol

Door: Michel Hoetmer , 21 mei 2013
Is klantvriendelijkheid de heilige graal van de marketing en verkoop? Je zou denken van wel. Alle klanten willen toch behoorlijk behandeld worden?

Klanten star op regeltjes wijzen, onvriendelijke en soms zelfs botte behandeling en klanten voor van alles en nog wat laten bijbetalen scoort slecht. Niet waar?
  Lees verder...
 

Commerciële harakiri plegen

Door: Michel Hoetmer , 24 april 2013
De gemiddelde Nederlander heeft het tegenwoordig gemakkelijk. Voor elk probleem is er wel een trainer of coach beschikbaar.
Coaches staan in drommen te trappelen van ongeduld om de helpende hand te bieden. Het aanbod lijkt zo langzamerhand de vraag flink te overtreffen. Dus hebben die coaches het weer helemaal niet zo gemakkelijk. Velen worstelen met de vraag: hoe verdien ik mijn boterham? Aan het beleg komt men vaak al niet meer toe.
  Lees verder...
 
< vorige 5 6 7 8 26 volgende >
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Zakelijke telefoon snel laten repareren: zo ondervind je hier zo min mogelijk last van
Bijdragen aan een beter milieu als ondernemer
Collectieve zorgverzekering voor uw werknemers
reacties
Nog weinig oog voor nieuwe technologie in vacatures financieel specialisten (1) 
Hoeveel tijd verlies je door 100 km/h te rijden? Wij zochten het uit (1) 
Nuttig of tijdsverspilling: wat vindt Nederland van vergaderen? (1) 
Vriendschappen op het werk belangrijker dan salaris (1) 
Zo voorkomt u keuzestress (1) 
5G in de logistiek: voorbereiden op de toekomst (1) 
Vrouwen voorop in de rum-sector (1) 
top10
Drie voorbeelden van CEO-fraude in Nederland
Nicoline van Leersum wint vijftiende editie van de Young Captain Award
Organisaties gaan Artificial Intelligence verder opschalen in 2020
Hoe kiest een groeibedrijf tussen vast of tijdelijk personeel?
Meer dan helft cybersecurity-meldingen krijgt niet voldoende aandacht
Hoe behoudt u medewerkers voor de organisatie?
Drie op tien werknemers vinden dat organisatie digitaal achterloopt
Niet-lerende organisatie bestaat over tien jaar niet meer
Perry van der Weyden is CIO of the Year 2019
Tips voor 50-plussers: zo komt u snel aan een baan!
meer top 10