zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt ondernemers en verkopers nieuwe klanten te werven en meer te verkopen via praktische verkooptrainingen. Wilt u wekelijks praktische verkooptips ontvangen? Meld uzelf aan voor de gratis verkooptips van SalesQuest. U ontvangt als welkomstgeschenk het eBoek '37 Tips voor koude acquisitiegesprekken'.

Michel publiceerde de volgende boeken:

- Maak van de telefoon je vriend
Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen
Sluit de deal!
Slim onderhandelen over prijzen

U kunt Michel ook volgen via Twitter of LinkedIn of Facebook.

Michel Hoetmer michelhoetmer@outlook.com
 
 
 

Weblog`s van Michel Hoetmer :

 

Air miles heeft een hekel aan klanten

Door: Michel Hoetmer , 03 november 2011
Wij Nederlanders staan bekend als een spaarzaam volkje. Met name allerlei spaarprogramma\'s zoals Air Miles zijn bijzonder populair. Die programma’s zijn bedoeld om de loyaliteit van klanten te verhogen. Of dat werkt is nog maar de vraag. Ze kosten bedrijven handenvol geld. De centrale vraag in deze blog is: hoe loyaal zijn die programma’s nu zelf tegenover hun deelnemers?

  Lees verder...
 

Doet klantvriendelijkheid er werkelijk zoveel toe?

Door: Michel Hoetmer , 19 oktober 2011
Wanneer je op reis bent door vreemde landen maak je van alles mee. Vorige week was ik op bezoek in Singapore. De Singaporezen zijn zo’n beetje het meest klantvriendelijke volkje ter wereld. Nu zit ik in Beijing. De verschillen zijn enorm. Klantvriendelijkheid lijkt hier niet te zijn uitgevonden. Maar is het daarom ook minder plezierig?
  Lees verder...
 

Waarom slurpen Chinezen tijdens het eten?

Door: Michel Hoetmer , 12 oktober 2011
Het is rond het middaguur. Ik heb al een tijdje op mijn hotelkamer hier in Singapore zitten werken en mijn maag voelde wat leeg aan. Toch had ik geen zin in een grote maaltijd. Dus besloot ik de Foodcourt van de nabij gelegen Mall te bezoeken. Het is een Foodcourt naar Amerikaans model. Maar met een totaal ander aanbod. Waarom weet ik niet, maar ik besloot voor de noedelsoep te gaan. Het bleek een ongewis avontuur.
  Lees verder...
 

Nieuwe klanten werven via internet?

Door: Michel Hoetmer , 06 oktober 2011
Steeds meer klanten oriënteren zich eerst online alvorens ze contact opnemen met potentiële leveranciers. Dit heeft grote consequenties voor uw kansen om nieuwe klanten te werven.

Wanneer u bijvoorbeeld niet goed vindbaar bent, of het bevalt de bezoeker niet wat hij ziet, bent u de pineut. Gelukkig kunt u heel veel ondernemen om mensen via internet te verleiden zaken met u te doen.

  Lees verder...
 

Je mag niet jokken

Door: Michel Hoetmer , 29 september 2011
Ouders houden kinderen voor dat ze niet mogen jokken. Grappig genoeg zijn ouders niet direct een lichtend voorbeeld van eerlijkheid. Zegt u eens zelf: ze spelden hun kinderen graag allerlei fabeltjes op de mouw, zoals over Sinterklaas, de Kerstman en de Paashaas. Ze liegen helemaal dat het gedrukt staat wanneer ze beweren \'dat een leugenaar altijd wordt ontmaskerd omdat zijn neus gaat groeien.\'
  Lees verder...
 

De invloed van kortingen op uw omzet

Door: Michel Hoetmer , 20 september 2011
Voor professionele dienstverleners is het soms lastig om de prijs van hun dienstverlening te bepalen. Met name eenpitters denken met enige regelmaat: \'och mijn kosten zijn laag, dus kan ik ook wel onder het niveau van mijn concurrenten duiken!\' Ze veronderstellen dat hiermee hun kansen op een succesvolle deal toenemen. Berust deze gedachte op waarheid of is het pure fictie?
  Lees verder...
 

Acquisitie voor professionele dienstverleners

Door: Michel Hoetmer , 18 september 2011
Dienstenverkoop is in een aantal opzichten een stuk lastiger dan de verkoop van producten. Producten zijn tastbaar. De potentiële klant kan zich een duidelijk beeld vormen van het product. 
Bij diensten ligt dat anders. Veelal is de dienst nog niet eens geproduceerd voordat de dienst in de aanbieding gaat. Het onderscheid met concurrerende diensten is lastig. Hoe zorgt u er voor dat potentiële klanten warmlopen voor uw dienstverlening?

  Lees verder...
 

Wat is de impact van sociale media?

Door: Michel Hoetmer , 07 september 2011
Wanneer u ooit naar een sociale mediatraining bent geweest, dan zal het volgende u vast bekend voorkomen: Nestlé ging gruwelijk in de fout met Greenpeace en United Airlines sprong nogal slordig om met de gitaar van Dave Caroll. Voor deze bedrijven was het bijzonder slechte PR. Dan gaat het waarschuwende vingertje van de expert omhoog: ‘Pas op! Voordat u het weet wordt u aan de schandpaal genageld!’
  Lees verder...
 

Zelfstandige zonder perspectief?

Door: Michel Hoetmer , 29 augustus 2011
Laatste grapte iemand tegen me: \'Michel enig idee wat ZZP-er betekent?\' Ik \'Hm...? Jij zal vast wel iets grappigs bedacht hebben\'. Hij kraaide uit: \'Zelfstandige zonder perspectief!\' Zolang u zelf geen problemen hebt nieuwe klanten te zoeken en te vinden, dan kunt u er misschien wel om glimlachen. Maar voor een deel van de zzp-ers is het wrange realiteit. Hoe komt dat?
  Lees verder...
 

Twitter: ontvolgen kan pijn doen

Door: Michel Hoetmer , 25 augustus 2011
In het begin is Twitter nog overzichtelijk. U weet precies wie u volgt en wie u terugvolgt. Maar met een toenemend aantal contacten is het steeds lastiger om het allemaal bij te houden. Uiteraard wilt u toch graag weten wie stopt met u te volgen. Daarvoor zijn handige hulpmiddelen, zoals bijvoorbeeld Qwitter. Qwitter vertelt u om de zoveel tijd precies wie gestopt is met u te volgen.
  Lees verder...
 

Nieuwe klanten werven op basis van het wederkerigheidsprincipe?

Door: Michel Hoetmer , 10 augustus 2011
Het wederkerigheidsprincipe is een krachtige beïnvloedingstechniek. Het is de specie van menselijke relaties. Het werkt als volgt: \'ik bewijs je - onbaatzuchtig - een dienst, dan hoop ik dat jij me daarvoor vroeg of laat beloont met een wederdienst\'. Ook in het zakelijke verkeer blijkt dit principe prima te werken. Zie onder andere het boek \'Invloed\' van Robert Cialdini. Het werkt, maar wel onder zekere voorwaarden.
  Lees verder...
 

Zeven tips voor succesvol zakelijk bloggen

Door: Michel Hoetmer , 07 augustus 2011
Bloggen is een prachtige manier om uzelf als expert te positioneren bij uw doelgroep. Als het eventjes meezit hebt u na enige tijd een kudde trouwe volgers. Als het nog meer meezit gaan mensen vragen aan u stellen of zoeken contact en gunnen u hun business. De vraag is: hoe haalt u maximaal resultaat uit uw zakelijke blog? Dat doet u vooral door effectief in te spelen op de wensen en behoeften van uw doelgroep. In dit artikel vindt u zeven praktische blogtips.
  Lees verder...
 

Maniakaal volgen van regeltjes?

Door: Michel Hoetmer , 05 augustus 2011
Het is een bekend gezegde \'regels zijn regels\'. Vooral in grotere organisaties heeft men de neiging om zichzelf vast te klampen aan regeltjes. 

Laat ik vooropstellen dat regels op zich prima zijn. Helaas bieden ze geen soelaas in alle situaties. Er zijn altijd grensgevallen en dan komt het aan op persoonlijk inzicht of wat de psycholoog Barry Schwartz zo prachtig omschrijft als \'praktische wijsheid\'.
  Lees verder...
 

Van welk sociaal netwerk maakt u gebruik?

Door: Michel Hoetmer , 24 juli 2011
Het is allemaal een beetje verwarrend. Er zijn tegenwoordig zoveel verschillende sociale netwerken, denk aan: Twitter, LinkedIn, Facebook, Hyves en dan nu weer Google+. Deze opsomming is verre van compleet, want je hebt ook nog Youtube, Slideshare en de fotosite Flickr. Ik vermoed dat velen daardoor met vragen worstelen, zoals: bij welk netwerk sluit ik me aan? Wat doe ik er vervolgens mee? En met wie verbind ik mezelf?
  Lees verder...
 
< vorige 8 9 10 11 25 volgende >
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Drie redenen waarom web accessibility nu uw aandacht verdient (3) 
Online shopper slaat 's avonds zijn slag (1) 
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa (1) 
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto (1) 
Bouw en civiele sector groeien fors  (1) 
Vrouwen overheersen mannen bij online aankopen (1) 
Een op drie werknemers shopt online tijdens werktijd (1) 
top10
Weg met de Data Protection Officer!
Stijging Britse werkzoekenden naar baan in de EU
Waarom spraakgestuurde apparaten de customer journey transformeren
Brabantse (tech)bedrijven populair onder bèta-talent
Arbeidsmarkt werkt door in loonafspraken
Robotisering voor veel bedrijven nog ver-van-mijn-bed-show
De lat moet hoger op het gebied van privacy
‘Een composable infrastructuur’: lego voor de IT-afdeling
Nederlander maakt zich zorgen om privacy, maar handelt daar niet naar
Vier best practices voor een transformatie van finance
meer top 10
vacatures
meer vacatures