zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Anger Management, hoe zelfbewust bent u als manager?

gevolgen van stress   |    |  23 maart 2013
Reactie: Interessant artikel. Ik ervaar persoonlijk dat managers vaak veel te erg in hun gelijk gesteld willen worden, in plaats van voor groei voor onderneming en persoonlijke groei te kiezen. Het is daarom ontzettend belangrijk dat er veel meer aan psychologische ontwikkeling wordt gedaan binnen bedrijven. Aan het begin lijkt het een kostenpost, maar op lange termijn verdient het zich dik terug, zoals ook in het artikel wordt aangegeven.
 

Manager bij overheid geeft te weinig vertrouwen en vrijheid aan werknemers

Erwin   |    |  22 maart 2013
Reactie: Ik heb het hele onderzoek niet gelezen en me beperkt tot deze informatie. En een aantal zaken vallen mij op.
Onder het kopje “Zorgen van werknemers” lees ik dat er veel angst, zorgen en onzekerheid bestaan over HNW. Deels is dat misschien wel terecht. HNW zegt het al: het is nieuw. Koop een paar nieuwe schoenen en je zult ze moeten inlopen voordat ze lekker lopen. Waar zijn de initiatieven om met elkaar daarover in gesprek te gaan? Immers, HNW is de gezamenlijke verantwoordelijkheid van medewerkers en management. Door met elkaar in gesprek te gaan kan een eind worden gemaakt aan onzekerheid en versterkt bovendien de relatie.
Dat de jonge werknemer moeite heeft met de vrijheid is deels verklaarbaar, zoals @Adriana ook al betoogt. Ook voor die jonge werknemer geldt dat een verandering van omgeving de nodige zorg en onzekerheid met zich meebrengt. Met elkaar hierover in gesprek gaan, is het devies. In een arbeidsverhouding verwachten we iets van elkaar en spreek die verwachtingen vervolgens uit.
Tenslotte ben ik het roerend met de laatste stelling eens: je moet mensen niet het gevoel geven dat ze moeten veranderen, ze kunnen zelf zo mooi die verandering zijn.
Als laatste: als je dan als organisatie besluit om HNW in te voeren: maak veranderen leuk!
 

De ontbrekende IT-strategie

Anthony   |    |  22 maart 2013
Reactie: welke IT wetmatigheden doel je op?
 

\'Flexwerker dupe van afschaffen payroll-organisaties\'

HSU Payrolling   |    |  22 maart 2013
Reactie: Zowel bij het bedrijfsleven als bij de overheid bestaat de vraag naar flexibele arbeid. Er is ook grote behoefte aan het uitbesteden van de administratieve rompslomp voor het in dienst hebben van personeel. Payrolling is hier de oplossing voor.
De door de overheid veroorzaakte complexiteit van de regelgeving, schrikt veel kleine ondernemers juist af om personeel in dienst te nemen. Payrolling neemt deze complexiteit weg. Veel kleine ondernemers nemen doormiddel van payroll, juist sneller personeel in dienst wat alleen maar positief is binnen de huidige arbeidsmarkt.

Een goed payrollbedrijf zal de beloning volgen die in de CAO van haar opdrachtgever staat vermeld. Ook zal een payrollbedrijf bij een medewerker pensioen aanbieden.
Dat er malafide payrollbedrijven zijn in Nederland die met schimmige constructies een CAO van haar opdrachtgever en het minimum loon willen ontduiken kunnen we niet ontkennen. Maar hiertegen moet worden opgetreden. Dit lukt niet door het verbieden van de gehele payrollbranche.
De payrollmarkt zal zichzelf moeten reguleren anders zal de overheid dit doen. Het verbieden van payroll zal geen oplossing zijn. Werkgevers blijven op zoek naar nieuwe constructies om flexibele arbeid mogelijk te maken.
Payrolling heeft in veel gevallen ook voordelen voor de medewerker.
Veel bedrijven in Nederland hebben geen CAO en kiezen ook voor payrolling via bijvoorbeeld een bedrijf als HSU. De medewerkers gaan er dan juist op vooruit. Ze krijgen een pensioen aangeboden en gaan van twintig naar vier en twintig vakantiedagen. Ook krijgen zij bijvoorbeeld een collectief ziekenfonds aangeboden. Iets waar de gemiddelde kleine werkgever zonder een CAO niet aan denkt of wil denken.

Er ligt een taak bij de brancheverenigingen zoals NBBU, NVUB en de ABU om met een goede CAO te komen waar ook voor de payrollbranche een goede oplossing ligt. Zij zullen met een goede oplossing moeten komen waarin bijvoorbeeld het ontslag van een medewerker op een sociale manier is geregeld. De nieuwe CAO van de NVUB heeft hier al een goede voorzet voor gegeven. De overige organisatie zouden moeten volgen of de samenwerking opzoeken om tot een goede CAO voor payrollbedrijven te komen.

De vele bedrijfsCAO’s die inmiddels zijn gesloten zullen geen oplossing bieden en ook hier wordt vaak de payrollwerknemer benadeeld ten opzichte van de overige medewerkers.

De negatieve klank rond payroll kan worden weggenomen door transparantie en heldere communicatie naar en door alle partijen. Een goede CAO zal leiden tot een kwalitatief goed payrollproduct waar rekening is gehouden met de rechten van de medewerker.
 

De ontbrekende IT-strategie

NumoQuest®   |    |  22 maart 2013
Reactie: Allereerst graag gedaan. Bozig en pedant. Ik noem het zelf helder en 'to the point'. Dat is niet het issue hier.

Inzicht en ervaring
Diginotar heeft alleen maar kunnen voltrekken omdat men daar een eenvoudig en wederkerig proces niet op orde heeft gehad. Aansluitend heeft men vanuit de zijde van de overheid absoluut geen enkele affiniteit betoont met zeer basale IT en Itil processen, waardoor dat heeft kunnen gebeuren.

We zien datzelfde terug bij andere overheidsprojecten die miljarden teveel kosten, alleen de toeleveranciers spekken maar verder niets opleveren dan falende systemen en processen. Wederom zeer eenvoudig te benoemen hoe en waarom dat tot stand is gekomen.

Weinig pedants aan doch slechts de kennis en ervaring met overheden en hoe men met processen en besluitvorming in die processen om gaat, althans, denkt te kunnen gaan.

KPN vs Hacker
Als men meer dan twee dagen nodig heeft om te constateren dat de betreffende lijst 'klantgegevens van KPN' helemaal niet van de KPN bleek te zijn, toont dat aan dat men van IT crisis management niets blijkt te begrijpen of, ik weet niet wat ernstiger zou zijn gegeven die omstandigheden, eenvoudig denkwerk en blijven bij de wetmatigheden die IT als materie nu eenmaal kenmerkt.

Pedant dit op te merken of ervaren dit soort zaken op voorhand te kunnen ondervangen?

Bozig of pedant is hier in zijn geheel niet aan de orde. Tenminste niet wat mij betreft. Wel de kennis en ervaring hoe je moet automatiseren en volgens de wetmatigheden van IT moet handelen. Pas daarna zou je eens iets kunnen roepen over zaken zoals 'Cloud' of 'Byod'.

We kunnen natuurlijk wel roepen vanuit IT dat dat de toekomst is en dat wij daar nu eenmaal naar toe gaan. Tot op heden zijn mijn ervaringen met beide laatsten dusdanig dat ik mijn opdrachtgevers gewoon adviseer de IT basaal en meest solide in te richten met 'proven concepts'.

Pas daar vandaan kan men dan weer verder in elke richting die men wenst.

Ronduit schokkend is een niveau van IT dienstverlening verkopen waar vervolgens vele dure prijskaartjes aan hangen nadat men binnen is en verder weinig Respect voor klant en niveau schijnt te hebben.

Uiteraard in dit laatste wie de schoen past....
Mijn reactie is bijzonder nuchter gespeend van elke commercie gewoon gericht op implementatie van IT en peripherals zoals het voor de betreffende organisatie is bedoeld. Zaken en processen te stroomlijnen en te vereenvoudigen. Niet te compliceren tot onwerkbare niveaus, waar tenslotte alleen de commerciële partijen baat bij hebben.

Dat mijn beste is 'Simple Excecutive IT Consultancy'. Weinig pedant, weinig bozig.
 

De ontbrekende IT-strategie

Anthony   |    |  22 maart 2013
Reactie: Bedankt voor uw reactie. Deze is wel een beetje bozig en pedant.

Tja, wat verstaan we eigenlijk onder 'automatiseren' of 'beveiligen'. Als men in het Rijksmuseum vergeet om de sleutel uit het slot te halen; of als het uren duurt om binnen te komen...

Zoals ook uit uw betoog blijkt zouden IT inspanningen gedreven moeten worden door strategische keuzes.

Waarbij deze op het gebied van bijvoorbeeld beveiliging bij Diginotar totaal anders ingevuld dient te worden als bij het Rijksmuseum. Maar wanbestuur heeft toch niets met slechte IT te maken...




 

De ontbrekende IT-strategie

NumoQuest®   |    |  22 maart 2013
Reactie: Een nogal zeer eenzijdig en badinerend artikel me dunkt. Drie vrij korte opmerkingen.

- IT Business critical
De meeste organisaties weten heel goed dat IT voor de organisatie business critical is. Men kijkt rustig om zich heen om het beste van IT te implementeren dat hen op dat moment het beste rendement en continuïteit.

- Overpriced
Het is jammer dat in uw verhaaltje het woordje overpriced niet voor komt. De grootste reden namelijk dat de IT dienstverlener op enig moment duurder blijkt dan was voorgegeven, om welke reden dan ook, is tegelijk dan ook probleem nummer 1 in IT dienstverlening.

- Demand en delivery
Twee woorden die door commerciele partijen veevuldig worden gehanteerd maar in meer dan 55% van de gevallen te summier of duurder dan bedacht, werd. De reden hier is namelijk dat een verkoper een verkoper is en vaak 'iets' verkoopt dat niet consistent is met de materie IT.

Tel hierbij even op dat er een steeds grotere verwatering is van beschikbaar en operationele kennis en ervaring, doordat men o.m. aan de lopende band ervaren/duurder(???) inruilt voor jong dat een 'trucje' beheerst, en je hebt de poppen aan het dansen.

Ik noem er van de afgelopen maanden maar een paar incidenten.

- Diginotar
- C2000
- KPN vs Hacker
- Brand Vodafoon in Rotterdam

Als men niet eens meer de meest basale notie van IT en implementatie meer weet toe te passen, niet begrijpt van IT als materie en het voorkomen van problemen, als men niet eens weet hoe IT zich beweegt en hoe men het dient te hanteren, dan krijg je voorgenoemde zaken.

Uiteraard haal ik de vele groter schalige incidenten dan maar even niet aan die niet in de publiciteit zijn gekomen.

Als deze badinerende retoriek een 'lesje' of 'visite kaartje' zou moeten zijn van die 'business', dan zou u beter af zijn deze business met seminars te tonen wat IT is, hoe hiermee in de praktijk om te gaan, en het gat te dichten tussen IT en Non-IT.

Stel u zelf eerst de vraag maar eens wat u verstaat onder automatiseren en in tweede de vraag,' waarom zou u eigenlijk automatiseren....' Pas als u die vragen kunt beantwoorden kunt u verder met een heldere uitleg en daarmee zult u ongetwijfeld zeer interessante business binnenhalen.

Me dunkt ...
 

Gebruik videoconferencing op pc en mobiele apparaten neemt toe

NumoQuest®   |    |  22 maart 2013
Reactie: Een zeer goede ontwikkeling. Gewoon gebruiken waar IT voor bedoeld is namelijk besparen. Wanneer men gebruik maakt van zaken zoals video conferencing dan bespaard men tijd, reizen en ontlast zichzelf en milieu.

Het is één van de eerste besparingtips die we de organisatie kunnen geven. De inzet kost relatief weinig en levert vervolgens nog eens flink op ook.
 

Zeven misverstanden over outsourcing

Suzie   |    |  21 maart 2013
Reactie: Er zijn verschillende voordelen om bepaalde services uit te besteden naar Aziatische landen. Soms kun je je afvragen of dit werkelijk goedkoper is. Door taal en cultuur verschillen kan dit afbreuk doen van het imago van uw bedrijf. Voor bedrijven met een korte termijn visie is dit een prima oplossing. Voor bedrijven die graag service en kwaliteit bieden heeft Orcagroup een call center waar voornamelijk oudere medewerkers met jaren levenervaring werken ipv alleen maar studenten.
 

Zoekduur nieuwe baan is gemiddeld zes maanden

Adriana van Schalken | Payrolling Works   |    |  21 maart 2013
Reactie: Heel leuk zo'n tool, maar ik vraag me af wat de toegevoegde waarde hiervan is op het vinden van een baan? Daarnaast, als je leest dat je kansen op het vinden van een baan meer dan 6 maanden duurt, is dat niet echt optimistisch. Dat is niet echt een positief duwtje in de rug die werklozen nodig hebben.
 

Waarom personeelsmanagement overbodig wordt

Hilde Beckers   |    |  21 maart 2013
Reactie: HR Integraal: het voorzien en blijven streven naar een puurzaam HR perspectief binnen een organisatie om de gezamenlijke doelen te bereiken, daar gaat het volgens mij om. En dit heeft niets met een HR afdeling te maken. En de toegevoegde waarde is om dat perspectief vorm en inhoud te geven omdat Employer of Choice willen zijn een nieuw dilemma wordt naast klantfocus, innovatie en operationele excellentie in het huidige, maar met name, toekomstige tijdperk.
Virtueel of niet, organisaties zijn een sociaal construct in beweging. Wie leidt heeft volgers nodig. Waardoor word jij geleid of zelfs verleid? Zonder manipulatie, uit vrije wil? Dan is een puurzaam HR perspectief wel zo handig als een verbindende schakel tusen Human en Resource zijnde binnen deze context.
 

Zoekduur nieuwe baan is gemiddeld zes maanden

Aaltje Vincent   |    |  21 maart 2013
Reactie: Jobfeed als bron, dat zijn enkel de openbaar bekende vacatures. Vacatures die niet ergens zichtbaar gemaakt zijn, worden daarin niet meegenomen. En arbeidsmarkt kansen worden enorm vergroot als je gevonden wordt voor werk via je netwerk. Of als je vacatures 'heet van de naald' vindt, bijvoorbeeld in de updates van je vakcollega's op LinkedIn of in tweets op Twitter.
 

Tijd voor het teamuitje of teambuilding?

A@rt   |    |  20 maart 2013
Reactie: Ha die R,
Wij komen meer mensen tegen die wat teleurgesteld zijn, in hun team, maar ook in hun management. Aan de andere kant hebben we ook veel ervaring dat het wel kan en dat een investering in een team het werk productief en prettiger maakt. Beter voor de organisatie en leuker voor de mensen. Misschien dat je wel plezier beleeft aan het volgende artikel: http://www.changecompany.nl/artikelen/management-fundamentalisme/
In ieder geval sterkte gewenst.
A@rt
 

Helft Nederlanders acht zichzelf (zeer) goed in staat om baan te vinden

Wittelterbrug   |    |  20 maart 2013
Reactie: Het probleem is vaak dat de bedrijven zelf niet eens vindbaar zijn als je op Google rondkijkt. Zelf haal haal ik het meeste rendement uit LinkedIn contacten.
 
< vorige 435 436 437 438 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10