zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Moet ik ingaan op de avances van mijn directeur?

Ellen   |    |  12 mei 2013
Reactie: Mij lijkt het antwoord heel simpel. Niet op ingaan! (Of in ieder geval, niet verder gaan als alleen flirten.)
Op de korte termijn kan het je misschien helpen, liefde, promotie, baan behoud. Op de lange termijn gaat het altijd mis en ben je alles kwijt, plus je waardigheid en reputatie.
Dus, niet verder op ingaan.
 

De \'W\' van waarden

Sjef Ramakers   |    |  11 mei 2013
Reactie: Het is een mooi verhaal. Waarden binnen bedrijven worden met kleine letters geschreven.
Als het uitkomt spelen waarden mee. Waarden en betrokkenheid is veel minder in het huidige
bedrijfsleven aanwezig dan wordt gedacht. Wij
doen steeds meer de schijn ophouden het
beste jongetje van de klas te zijn.Laten wij
ons op tijd bezinnen en voor de spiegel eerlijk
in onze ogen kijken en dan spreken over waarden
 

Plotselinge stijging merkaanvragen vanwege .eu-domein

domein kopen   |    |  11 mei 2013
Reactie: Dat eu domeinen in 2005 al ingevoerd zijn. Ik dacht dat ze kwamen uit rond 2009-2010. Tegenwoordig is het volgens mij ook zo dat een merk altijd een domeinnaam mag opeisen, mits het is geregistreerd nadat zij een merk zijn geworden. Dus bijvoorbeeld nu ''afvallen'' registreren als merk en dan denken dat je nog de .com, .net, .nl etc kan krijgen is dus niet mogelijk. Wel als bijvoorbeeld .info nog vrij is en iemand registreert deze nadat jouw merk is goedgekeurd.
 

Wereldwijd tekort aan technisch geschoolde arbeidskrachten

Ellen   |    |  11 mei 2013
Reactie: Zoals eerder ook al aangehaald, vind ik het ''onvoldoende jaren werkervaring (65 procent)'' nogal dubbel, want jongeren krijgen de kans niet om werkervaring op te doen, en tegelijkertijd zitten er veel mensen werkeloos thuis omdat ze te veel werkervaring hebben (oftewel te oud zijn).
 

Digitale slagkracht uitvoeringsinstanties beperkt door privacyregels

Anton van der Vat   |    |  10 mei 2013
Reactie: Privacy lijkt mij belangrijk voor iedereen, want privacy is niet voor iedereen gelijk, we zijn als mens ook niet gelijk. Maar er zijn dus ondernemers die achter de rug van werknemers gegevens verzamelen, in een later stadium worden die werknemers hier mee weer geconfronteerd. Ja wie wil er nu bij zulke werkgevers werken? Maar bekijk het eens anders en zie welke kans de werkgever mis gelopen is als hij er eerder over gesproken had. Het koppelen van gegevens is heel simpel een niet onbelangrijke vraag lijkt mij word door deze koppeling een beter beeld verkregen van de werkelijkheid?
Anton
 

Douwe Egberts, Coca-Cola en Calvé meest crisisbestendige A-merken

Biologische producten online   |    |  10 mei 2013
Reactie: Blij dat mensen toch loyaal blijven aan de biologische waren, ondanks de crisis!
 

Opmars deeltijdvegetariër op de werkvloer

Job te Pas   |    |  10 mei 2013
Reactie: Wie van zijn vriendenkring wil herzien kan dat doen door vegetariër te worden. Of door hoofddoekdraagster cum suis te worden.Alleen de ''echte'' vrienden bljven zo over.Hopelijk blijven er bij de nieuwbakken deeltijdvegetariërs voldoende vleesdagen over om nog samen te kunnen eten. Een van de factoren waardoor ''multiculti'' nooit een succes zal worden.Ook niet op het werk.
 

Digitale slagkracht uitvoeringsinstanties beperkt door privacyregels

NumoQuest®   |    |  10 mei 2013
Reactie: Met zeer bevreemdend blik lees ik dit artikel. Allereerst dat commerciële partijen, in debat met de overheid, bepaalde zaken stellen die de overheid eigenlijk zelf zou moeten hebben kunnen stellen.

IT en Privacy bij de overheid
Laten we wel zijn, ik spreek graag uit eigen ondervinding, ervaring en waarneming. Als er iets is waar overheid en IT in combinatie in grossiert, dan is het wel het idioot hoge percentage aan zaken die mis gaan.

Dus wanneer ik lees dat er grote beperkingen bestaan tussen IT onderdelen van en bij de overheid door o.m. privacy regelegeving, dan zeg ik,'Hartstikke mooi, niets aan doen!'

Commerciële partijen en de overheid
De overheid maakt veel en breed gebruik van commerciële partijen. Ik weet dat die commerciële partijen, erg veel steken laten vallen en plots bij de overheid wel heel erg vaak plots niet meer weten hoe het meest basale IT proces moet worden opgezet en geimplementeerd.

Het aantal misstanden in opzet en uitvoering, waarbij commerciële partijen zijn betrokken bij de overheid zijn aanzienlijk en soms botweg tenenkrommend.

Overheid en inkoop
In het inkoop traject zie je het al mis gaan. Inkopers, vaak totaal gespeend van enige kennis van zaken op het vlak van IT, stellen irreeele eisen en de commerciële partijen zijn dan niet altijd bij machte goed uit te leggen dat sommige dingen nu eenmaal mank zullen en kunnen gaan.

De commerciële partijen aan de andere kant slikken soms de meest idiote besparingen die worden opgelegd denkende dat ze het verder zullen hebben van flink wat meerwerk.

IT als materie voorspelbaar
IT is als materie namelijk voorspelbaar en de commerciële partijen weten zeer goed dat uit te buiten door zaken niet tijdig aan te geven, waardoor er later in de trajecten aanzienlijke nieuwe corrigerende trajecten moeten worden opgezet.

Met die wetenschap en ervaring van overheid en commerciële partijen, is het verbazingwekkend en tenekrmmend dit soort zaken te lezen.

Overheid en kennis van zaken
De overheid dient veel meer en gedegen IT kennis en personeel binnen te halen en bezuinigt op volkomen verkeerde gronden. Als men namelijk gewoon bereid is goed en gedegen IT project management binnen te halen en daarvoor te betalen, kunnen die veel beter grotere projecten inschatten, opzetten en monitoren.

Commerciële partijen en consultancy naar overheid
De commercie faalt wel heel erg vaak in de overheid duidelijk te maken, op zeer eenvoudige wijze, hoe informatie kan worden gekoppeld, zonder dat de privacy van de burger in het geding is.

Want als het zo is dat dergelijke discussie nu nog moet worden gevoerd, zoals hier gepubliceerd, dan blijken commerciële partijen klaarblijkelijk niet bij machte, zelfs niet na zulke lange tijd de overheid van de juiste informatie te voorzien koppelingen tot stand te brengen.

Ik weet niet wat beschamender is. Het is uiteindelijk de burger die met de rekeningen worden opgezadeld.
 

Neurobabbel

NumoQuest®   |    |  9 mei 2013
Reactie: Daar waar de fysiologische 'brein wetenschap' grote sprongen voorwaarts maakt de fysieke mens inzichtelijk te maken en te verklaren, daar bereikt de brein 'wetenschap' ook steeds nieuwe hoogten.

Menig bibliotheek is met individuele izichten en meningen en theorie volgeschreven die slechts voor een 'select' groepje toegankelijk bleef en soms zag je dan wat van uitspattingen zoals iets dat NLP heet. De 'kunst' of 'gave' andere mensen trucjes te leren.

Hoe interessant dat dan ook moge zijn, net elk nuchter manager zit te wachten op dergelijke zaken en sterekr nog, niet elke manager zal de affiniteit hebben met dergelijke materie of eender welke methode.

Jammer is dat er nooit eens 'wetenschappelijk' onderzoek is gedaan naar de 'blijvende waarde' van al die trucjes op mensen. Men zou eens verbijsterend tot de conclusie komen dat al die trucjes een houdbaarheid kennen van hoogstens 24 uur. Alleen wanneer men heel veel tijd en energie zou blijven steken in dat trucje, zou het wat langer vol kunnen houden tot de opvolgende burnout.

Om dan maar even bij de psuedo wetenschap of theorie van Eveline Crone te blijven, zij kan hoogstens iets constateren maar er verder niets mee. Niets voorspellends, niets adviserends. De reden? Zij heeft namelijk geen enkele inzicht in de natuurlijk Primaire Persoonlijke Eigenschappen of de Soft Skills van de puber.

En dat is nu precies waar iedereen altijd maar weer naar op zoek is. Namelijk, had je een dergelijk overzicht wel, dan weet je wat je aan iemand hebt. Iemand zal ALTIJD terugkeren, qua gedrag, naar haar/zijn eigen natuurlijke persoonlijkheid. En dat is nu precies waarom al die methoden voor de meesten helemaal niet willen werken.

Wil je namelijk goede leiders, dan wil je weten of daar de aanleg voor aanwezig is. Niet iets wat je zou kunnen leren, maar de natuurlijke aanleg. Wanneer je namelijk weet welke elementen iemand van naturen bezit, kun je daarin investeren of er op sturen. Dan heb je geen theorie of pseudo wetenschap meer nodig.

Gelukkig kan dat en dat is een wereld van verschil met die 'neuro nonsens'.
 

Vijf redenen waarom generatie X geschikte leiders voortbrengt

Bob Goulooze   |    |  9 mei 2013
Reactie: Volgens mij geldt voor elke tijd dat zij geschikte leiders voortbrengt.
De stelling dat genX als eerste is gestart met het onderzoek naar wat hen drijft is echt niet houdbaar.
Goede leiders kunnen zich met iedereen verstaan.
Het zelfde geldt m.m. voor je overige beweringen.
Je stellingen zijn niet geschraagd met bewijzen.

Ik proef veel wens in je gedachten, maar geen bewijzen.
 

Vijf redenen waarom generatie X geschikte leiders voortbrengt

Bob Goulooze   |    |  9 mei 2013
Reactie: Volgens mij geldt voor elke tijd dat zij geschikte leiders voortbrengt.
De stelling dat genX als eerste is gestart met het onderzoek naar wat men drijft is echt niet houdbaar.
Goede leiders kunnen zich met iedereen verstaan.
Het zelfde geldt m.m. voor je overige beweringen.
Bovendien poneer je stellingen zonder hiervoor enige vorm van bewijs mee te leveren die je stellingen zouden kunnen schragen.

Ik proef veel wens in je gedachten, maar geen bewijzen.
 

Vier eenvoudige oplossingen om complexe wachtwoorden te introduceren

Marcel   |    |  9 mei 2013
Reactie: Punt 5. Gebruik een password tool voor het opslaan van je wachtwoorden. Een voorbeeld is Password Corral. Alle gegevens (accountnamen en wachtwoorden) worden versleuteld in een tekstfile weggeschreven. Er zijn ook online voorbeelden of geintegreerd in Norton Internet Security. Deze zijn beperkt tot je eigen (online) gebruik. In Password Corral of vergelijkbare tools kun je alle accounts en passwords kwijt (b.v. ook van je gezinsleden).

Bij het maken van sterke wachtwoorden kun je gebruik maken van een systematiek:
- Voor sites met weinig risico en/of sites die je zo grappig een email met je accountnaam en wachtwoord (ja heus dit gebeurt in 2013 nog steeds) gebruik je een standaard sterk password (minimaal 8 posities, minimaal 1 x hoofletter, minimaal 4 cijfers en/of tekens !@#$%^, etc).
- Voor sites met risico (prive gegevens, opdrachtgeven, internetbankieren, verzekeringen, zorgpolis, etc) gebruik je ook sterke wachtwoorden, maar als ezelsbruggetje stop je er 1 of meerdere letters van het bedrijf op een vaste plek b.v. de 5 letter. Dus bij ING: 78!@INsnel1305 en ABN AMRO: 78!@ABsnel1305. Als een wachtwoord veranderd moet worden nummer je jaar en maand op.
 

Sociale media steeds vaker mobiel bezocht

zakelijke telefonie   |    |  9 mei 2013
Reactie: Ik had niet verwacht dat zoveel mensen, zolang op social media zitten elke dag. Ik heb ook het idee dat het bij veel mensen dwangmatig gedrag is. Je hoort namelijk vaak dat jongeren onder ''sociale druk'' staan. Ze moeten allerlei sociale dingen bijhouden, waaronder facebook.

Ik persoonlijk maak amper gebruik van facebook, omdat het simpelweg slechte time-management is.
 

Opmars deeltijdvegetariër op de werkvloer

biologische toko   |    |  8 mei 2013
Reactie: Een goede trend, niet alleen is biologisch beter voor onze aarde, de mensen zelf worden er ook veel fitter van. De prijs zal dalen naarmate het aanbod van biologische voeding stijgt.
 
< vorige 416 417 418 419 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10