zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Vier eenvoudige oplossingen om complexe wachtwoorden te introduceren

E.F. Jonker   |    |  8 mei 2013
Reactie: Ja, laten we het allemaal nóg moeilijker maken dan het al is!
Want, hoe je het ook wendt of keert, de handel moet wel weer worden onthouden.

 

Commerciële harakiri plegen

Joey   |    |  8 mei 2013
Reactie: Hoe beoordeelt u zichzelf als trainer/coach? U praat over uzelf in uw artikelen en slecht over anderen. Dat laatste is wel het meest slechte commerciele middel om klanten aan u te binden en in u te laten geloven. Bent u ook coach geworden doordat u zelf in de knoop zat? Heeft u teveel concurrentie waardoor u even wat collegae in een kwaad daglicht moet zetten?

Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten is wellicht op u van toepassing?

 

Wanneer stopt uw persoonlijke ontwikkeling?

J.H. Spits   |    |  8 mei 2013
Reactie: @T.J.: Een reactie naar mijn hart!!
 

De \'W\' van waarden

Ronald van der Molen   |    |  7 mei 2013
Reactie: Beste Ron, dank je wel voor het toevoegen van jouw reactie. Interessant dat je noemt dat mensen steeds directer, harder, intoleranter en meer op zichzelf gericht zijn. Dat herken ik ergens wel. In welke sector ben jij werkzaam?

Door de overleef modus neemt de neiging in veel sectoren toe om de 'business van vandaag' te controleren i.p.v. de 'business van morgen' te creëren en mogelijk te maken. Hierdoor wordt het systeem dominanter ten opzichte van de mensen. De vraag is natuurlijk of dat wenselijk is en of je daar aan mee wilt doen...

Tegelijkertijd zie ik namelijk steeds meer bedrijven die in positieve zin het verschil willen maken en zich laten inspireren door typisch Europese waarden zoals: verbinding, vertrouwen en vakmanschap. Die waarden vormen geen ultiem medicijn om alle problemen mee op te lossen, maar vormen mijns inziens wel een wezenlijk bestanddeel.

Wat betreft je opmerking over economische tegenspoed vraag ik me af of er niet gewoon een nieuwe werkelijkheid aan het ontstaan is. Misschien blijft de, zo vaak voorspelde, economische groei wel uit en gaan bedrijven in Europa op andere manieren groeien dan alleen in grootte en omzet.

Het door jou genoemde woord 'moraal' betekent letterlijk 'de leer der plichten en deugden'. Dat heeft volgens mij alles met waarden te maken. De vraag is dan niet: ''Meedoen of wegwezen!'' maar onder welke voor-waarden wil ik mij aan een bedrijf of organisatie verbinden?

Goed idee trouwens om een artikel te schrijven over de vraag ''hoe om te gaan met de snel veranderende moraal''? Ik ontvang graag een kopie of bericht als het af is.
 

Gemiddelde dekkingsgraad pensioenfondsen stabiliseert

Eelco van Laviere   |    |  7 mei 2013
Reactie: Goed en duidelijk artikel wat betreft informatie over de pensioens dekkingsgraad. Goed om te zien dat pensioenfondsen zich aan het herstellen zijn, wat ook blijkt uit het artikel ''Herstel pensioenfondsen, versobering pensioenen'' op www.salure.nl/blog.

Toch enigszins verontrustend om te zien dat de stijgende lijn van de dekkingsgraad zich heeft gestabiliseerd.


 

Inzet flexibele schil mist strategische visie

Eelco van Laviere   |    |  7 mei 2013
Reactie: Interessant artikel over het missen van kansen met betrekking tot flexibel werken. Het is inderdaad van groot belang dat het management hier consistent achter blijft staan, zodat het flexibele werken door heel de organisatie doorgevoerd kan worden.

Ook moet er een goed overwogen keuze gemaakt worden om bepaalde dingen niet meer zelf te doen, maar uit te besteden, vooral als dit kostenvoordelen oplevert.
 

Hoe motiveert u uw medewerkers?

Johnny   |    |  7 mei 2013
Reactie: Ik vind het een goed stuk, het geeft handvatten hoe je als leidinggevende zoiets aanpakt.
Ik raad graag het boek aan van professor Reisse ''WHO AM I'', waarin op basis van empirisch onderzoek is vastgesteld dat iedereen 16 basismotieven heeft die als ''intrisieke behoeften'' gelden en de waarde bepalen hoe we de wereld aanschouwen. De intensiteit en combinatie van die motieven bepalen het gedrag van het individu; zijn unieke persoonlijkheid.
Daarnaast is het boek van Daniel Kahneman ''Ons Feilbare Denken'' een must voor elke organisatie-begeleider.
 

Wanneer stopt uw persoonlijke ontwikkeling?

annita rogier   |    |  7 mei 2013
Reactie: Beste Frank,
Niet mee eens.
Mijn ervaringen met coachen en trainen van veel zeer ervaren medewerkers en managers is echt anders dan jouw ervaring met 1 docent die er blijkbaar niet meer zo veel zin in had.

Zou het kunnen dat zijn weerstand tegen het POP gesprek ingegeven is door andere factoren dan zijn leeftijd? Bijvoorbeeld doordat in zijn organisatie de POP gesprekken niet zo goed worden gevoerd of dat er achteraf weinig met de uitkomsten werd gedaan?

Enthousiasme, inzet, nieuwsgierigheid om zich te blijven ontwikkelen zijn niet zo zeer leeftijd gebonden maar meer persoonlijkheid gebonden.
Omstandigheden spelen ook een rol; binnen organisaties die veel doen met de ervaring van seniore medewerkers zijn deze medewerkers meer geneigd hun kennis en ervaring in te brengen. Niemand heeft meer ervaring met omgaan met verandering dan deze medewerkers!

Negatieve beeldvorming rond ouderen en werk (door de omgeving én de seniore medewerker zelf) zo blijkt uit onderzoek, is meer voorspellend voor afnemend enthousiasme, stagenerende ontwikkeling en lagere productiviteit dan de leeftijd zelf!
Dus draag hier a.j.b. niet aan bij.

Iemand van bijvoorbeeld 45 is nog niet aan het ''uitbollen'', maar staat pas op de helft van zijn loopbaan. We doen de t.v toch ook niet uit bij de tweede helft van een voetbalwedstrijd omdat die wedstrijd dan per definitie niet meer leuk of spannend is? Gooien we de tweede helft van onze boterham weg omdat die niet meer lekker is?
Heel veel ''tweede helft'' medewerkers en managers zijn op hun werk gedreven en energiek bezig met leuke dingen doen VOOR hun pensioen.

Annita Rogier, psycholoog, coach, trainer en ''proud to be'' vernieuwende 50+ er.
 

Neurobabbel

Camping Drenthe   |    |  7 mei 2013
Reactie: Helemaal mee eens! Het menselijke brein is nog zo'n groot mysterie. Het in kaart brengen van een simpele prikkel, oké. Maar om nou inderdaad een boek te schrijven over hoe je dit kan inzetten voor managen?! Gebakken lucht...
 

De \'W\' van waarden

Ron de Jonge   |    |  7 mei 2013
Reactie: Het is allemaal waar, maar zo jaren negentig. Cultuur, waarden en normen als het ultieme medicijn voor het oplossen van alle problemen. In deze tijd van letterlijk overleven zie je waarden en normen veranderen. Mensen zijn directer, harder, intoleranter en op zichzelf gericht. Het aloude adagium van ''survival of the fittest'' is weer actueel.

Meer opportuun is de vraag ''hoe om te gaan met de snel veranderende moraal''? Met name in tijden van langdurige economische tegenspoed. Het bedrijfsleven staat bijna geheel onder water en dan zijn er hele eenvoudige waarden. Meedoen of wegwezen!
 

Meer strategische rol voor HR-managers

Ellen   |    |  6 mei 2013
Reactie: HR moet eerst de eigen zaken eens op orde krijgen. Zij zijn er voor om goed personeel te hebben, krijgen en houden. En al daaraan gerelateerde zaken.
HR hoort ondersteunend te zijn aan de rest van de organisatie. HR is er juist niet om zich te bemoeien met strategie of invloed willen uitoefenen.
HR mag gerust hun ideeën en mening over personeel uiten, maar moeten ondersteunend aan de organisatie zijn.
 

Hoe motiveert u uw medewerkers?

Erwin   |    |  6 mei 2013
Reactie: @Frank, een boeiend betoog! @Peter, ik wil aan jouw ''WAT'' en ''HOE'' ook nog het ''WAAROM'' toevoegen. Bespreek met de medewerkers bijvoorbeeld de volgende vragen: Waarom bestaat onze onderneming? Wat missen onze klanten als wij er niet meer zijn? Welke behoefte verkopen wij? Dit maakt het draagvlak alleen maar groter.
 

Implementatievrees grootste barrière bij elektronisch factureren

NumoQuest®   |    |  6 mei 2013
Reactie: Het is een prachtig artikel waar juist de kleinere organisaties en MKB eens goed nota van moeten kunnen nemen.

Factureermodellen
Er zijn verschillende mogelijkheden elektronisch te factureren. Denk maar eens aan het gegevn dat u, mocht u dat nog niet doen, elke factuur allereerst op een pc of laptop maakt. Daarna print u deze waarschijnlijk uit en dan moet die nog worden verzonden.

Tussenstapjes
Bedenk u eens hoe eenvoudiger het is dat, wanneer u die factuur heeft opgemaakt, dat u die met één druk op de knop kunt opslaan als een PDF. U kunt i.p.v. een handtekening gebruik maken van een zelfbedachte codering.

Juridisch is het namelijk allang geaccepteerd dat wanneer u een elektronische opdracht bevestiging hebt ontvangen, u daar een elektronische factuur aan kunt koppelen.

Bedenk u dan eens hoe eenvoudig het is een factuur aan uw klant te emailen. Dat kan in dezelfde handeling. U kunt zelfs een ontvangstbevestiging meesturen met diezelfde email en zien dat de ontvanger hem heeft geopend.

Standaard
Al deze handelingen kunt u gewoon verrichten met het standaard Microsoft Office pakket wat u bezit. U hoeft er niets extra's voor aan te schaffen.

Uitfasering
U kunt heel rustig eens een begin maken door enkele facturen op die manier eens te verzenden. Uiteraard is het handig dat u de betreffende klanten eerst informeert dat u over gaat op elektronisch factureren.

Wanneer u gewoon begint met enkele klanten krijgt u er zelf 'feeling' bij en voor en kunt u in uw eigen tempo het papieren factuur langzaam maar zeker uitfaseren.

Probeer het gewoon eens. U zult zien dat u tijd en geld bespaard en dat u alle relevante documenten zelfs elektronisch aan uw boekhouder aan kunt leveren.

En dat is nu precies het oogpunt van automatiseren. Vereenvoudigen en efficiënter maken. Mooi artikel.
 

Echte leiders zijn menselijk

T.J.   |    |  6 mei 2013
Reactie: Ik ben het van harte met het artikel eens.
Er zijn organisaties genoeg waar leiderschap alleen langs rationele meetlatten worden gelegd. Ik hoef maar naar onze regeringsleiders van de afgelopen kabinetten te kijken om duidelijk te zien waar (authentiek) leiderschap ontbreekt.
Dit gaat ook op voor verschillende ondernemingen waar ik heb gewerkt en die ik via mijn werk ken. Echt leiderschap gaat om authenticiteit. Speel je een leider of ben je een leider? Doe je alles met je hoofd of durf je je hart ook nog te volgen? Blijf je trouw aan jezelf en pas je ''managementethiek'' toe of speel je de rol waarvan die verwacht wordt dat je die speelt??
Het mooiste voorbeeld heb ik van mijn docent organisatie- en bedrijfskunde gehad. Hij is naast docent ook op de markt als interim manager. Bij een opdracht die veel geld zou opleveren, maar waarbij hij geen natuurlijk leiderschap zou mogen laten zien, heeft hij de opdracht geweigerd. Kijk, dát is oa een voorbeeld van authentiek leiderschap. Ik zou willen dat meer organisaties de moed hadden om dit onderwerp vast op de agenda te hebben en van hoog tot laag in de organisatie uitwerken. Leiderschap zit nl ook in je medewerkers. Dat zijn de voortrekkers op je afdelingen als er veranderingen doorgevoerd worden. Ik heb deze medewerkers altijd gekoesterd en doe dat nu nog. Gewoon, omdat ze dat verdienen!
 
< vorige 417 418 419 420 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10