zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Douwe Egberts, Coca-Cola en Calvé meest crisisbestendige A-merken

24 september 2012 - Producten van Douwe Egberts, Coca-Cola en Calvé zullen niet snel vervangen worden door huismerken, ook wanneer consumenten minder te besteden hebben. Samen met Grolsch en Becel zijn dit de merken waar consumenten het meest loyaal aan zijn, ook in crisistijd. Deze merken staan bovenaan de top 25 meest crisisbestendige A-merken.

Dit blijkt uit het Winkelonderzoek, uitgevoerd door de Persgroep Advertising en Newcom Research & Consultancy. In het onderzoek is ook onderzocht welke merken consumenten nooit zouden vervangen voor huismerken. Douwe Egberts wordt het meest genoemd, gevolgd door Coca-Cola en Calvé. 



Biologische producten
Uit het Winkelonderzoek blijkt daarnaast dat de loyaliteit aan biologische producten hoog is. Ook als consumenten minder te besteden hebben, zullen zij deze niet snel opgeven voor niet-biologische producten. 

Top 25
De top 25 van spontaan genoemde merken die nooit zouden worden vervangen door een huismerk:
1. Douwe Egberts
2. Coca-Cola
3. Calvé
4. Grolsch
5. Becel
6. Honig
7. Nivea
8. Unox
9. Lay's
10. Blue Band
11. Hak
12. Heinz
13. Fair Trade
14. Bolletje
15. Heineken
16. Pickwick
17. Campina
18. Dreft
19. Spa
20. Dove
21. Ariël
22. De Ruijter
23. Lipton
24. Sensodyne
25. Nespresso

 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vijf vuistregels voor A-merken
 A-merken verliezen fors terrein op huismerken
 Lay’s en Heineken populairste merken tijdens het EK
 Internationaal succesvolle merken delen aantal eigenschappen van ceo
 
 
reacties
 
helena  |   | 
25-09-2012
 | 
04:48 uur
Ik gebruik alles met plezier en vind alles lekker by albert heyn. Tn ik heb ook heeeel veej bonis punten waarmee ik se winkelketen ga kopen punt. Helena
Biologische producten online  |   | 
10-05-2013
 | 
19:52 uur
Blij dat mensen toch loyaal blijven aan de biologische waren, ondanks de crisis!
biologische producten  |   | 
2-12-2013
 | 
14:42 uur
Verrassend dat men nauwelijks overstapt op niet-biologische producten. Geeft wel aan hoeveel waarde men hier aan hecht.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10