zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Klijnsma wil ook mensen met psychische problemen perspectief op werk bieden

Dennis Verboom   |    |  24 oktober 2013
Reactie: Hoe kan je aan tonen dat je dat hebt psychische problemen. Zodat werkgevers weer een zak met subsidie krijgen want hier draait het om en niet om je in dienst te nemen en het belangrijkste in dienst te houden want dat mij ervaring is anders en nog wel bij een gemeente overheids instelling!!!
want er worden 60000 mensen die in de wajong zitten herkeurt leest afgekeurd voor de wajong. welke status krijgen die gesubsidieerd personeel ?
Er vallen nog steeds mensen tussen wal en schip
 

HR-manager vindt steeds beter de goede mensen

NumoQuest®   |    |  23 oktober 2013
Reactie: Er zitten wat addertjes onder het gras van deze publicatie.

Dalende cijfers
Dalende cijfers zeggen mij niets. Als je steeds minder vraag hebt, dan zie je dalende cijfertjes. Gaat het dan beter met HR?

HR vs expertise en kennis
Ik zal me in mijn reflectie louter houden binnen eigen vakgebieden, IT, Techniek en HR. De rest mag u, beste lezer, zelf invullen.

1. Enorm gebrek aan kennis en expertise
Bij HR dan wel te verstaan. In menig 'ghost' sollicitatie hebben we al tenenkrommende situaties met HR professionals mogen beleven. Een kleine opsomming....

1. Leeftijdsdiscriminatie
2. +75% komt niet uit de discipline/branches waar voor men werkt/werft
3. + 90% geen intrinsieke kennis van materie waarvoor men professionals zoekt
4. +45% maakt gebruik van assessment methoden maar ontbeert enige relevante expertise en ervaring
5. De gemiddelde leeftijd van HR specialisten is sinds het uitbreken van de crisis drastisch gedaan. Nu ligt het gemiddelde op 26 jaar.
6. In meer dan 70% van de aanvragen vind er geen enkele noemenswaardige vorm van communicatie meer plaats tussen HR en kandidaten
7. 99% van de HR professionals maakt gebruik van software om de eerste schifting te doen. Hierbij word het cv actief door niemand inhoudelijk gelezen
8. +65% van de gepubliceerde vacatures hebben nagenoeg een onrealistische, dan wel niet met elkaar te verenigen, aantal van wensen/eisen, dat het reeel gezien niet mogelijk is een dergelijk kandidaat te vinden.


Punt 7 .....
Als u zich even zou willen voorstellen dat elk reagerende professional zijn uiterste best doet om.... op te vallen... er zorg voor te dragen dat de juiste 'steekwoorden' in voldoende mate in het CV naar voren komt omdat die kandidaten weten dat zij anders niet uit die rij komen vallen.

Dat heeft nogal wat gevolgen....
Zij die niet zo heel erg goed zijn in het opmaken van hun cv, maar wel cracks als professional, komen niet door de eerste ronde.... Professionals die zich heel goed in de materie SEO en steekwoorden hebben verdiept, vergroten hun kans enorm om bovenaan te komen staan in die eerste schifting.

We hebben nog niet over het percentage circulerende falsificaties van diploma, certificaten, cijferlijsten, referenties of het overdrijven op papier van werkzaamheden uitgevoerd in eerdere functies.

Koppel hier aan dat een HR professional of recruiter in de overgrote gevallen niet kennis, kunde, ervaring bezit een goede afweging te kunnen maken...... kan mij/ons nooit overtuigen dat zij in staat zouden zijn de beste kandidaat aan te kunnen bieden aan de 'vragende' partij of professional.

Alleen al statistisch genomen is de kans dat te kunnen < -25%.

Deze stellingen en discussie zijn allerminst nieuw maar een terugkerend feonomeen. Vraag de slager of hij u kan vertellen welke wijn je bij welk stukje vlees drinkt, vervolgens welke vis een absoluut 'must' is voor de tweede ronde, uiteraard welke wijn, groente en type aardappelen en hoe je zaken kookt, bakt braad en serveert, dan zal die best liegende slager u vertellen dat hij dat absoluut even voor u zal opschrijven.

Zo ook dit soort onderzoeken waarbij je een professional vraagt een oordeel over eigen vermogen, kennis en kunde uit te moeten spreken.

In Nederland zijn er maar bitter weinig professionals die veel weten van selectie en ook inhoudelijk kennis hebben van de discipline of vakgebieden waarbinnen zij zich begeven. Die bezitten doorgaans, omdat zij al wat jaren mee lopen, een natuurlijke senioriteit en aardige mensenkennis. Precies de elementen die de meeste HR professionals klaarblijkelijk nog niet onder de knie hebben.


U weet in elk geval nu waar die discrepantie van pretentie en realiteiten vandaan komen. Ongeveer.
 

Vrouwen worstelen te vaak met presentatie en uitstraling

ExpoStoreOnline   |    |  23 oktober 2013
Reactie: Toch merken wij bij ExpoStoreOnline dat ongeveer evenveel mannen als vrouwen de presentatie uitvoeren bij beursdeelnames of gelijksoortige evenementen.
 

Nederlandse energiemarkt onder spanning

Energieprijzen vergelijken   |    |  23 oktober 2013
Reactie: De privatisering heeft het samenwerken tussen de energiebedrijven natuurlijk wel een stuk moeilijker gemaakt. Aan de ene kant moet er samengewerkt worden om de kosten zo laag mogelijk te houden, maar aan de andere kant moet er geconcurreerd worden om nieuwe klanten binnen te halen/klanten te behouden.
 

Job (22) wint CEO Challenge

Sjoerd   |    |  22 oktober 2013
Reactie: super leuk initiatief!
 

Moderne tijden, modern klantcontact

Mark Gieben | Social Brander   |    |  22 oktober 2013
Reactie: Bedrijven zullen door de transparantie in de markt naar een social business strategie moeten groeien.Dit om het vertrouwen en de betrokkenheid van de klant te blijven stimuleren.Begin dus intern en luister als input voor de wensen van de klant en de strategie.Aanwezig zijn op social media, betekent niet meteen dat je ''social'' bent.
 

Tien basisprincipes voor geloofwaardigheid

Job   |    |  22 oktober 2013
Reactie: De 10 geboden van de communicatie, mooi neergezet. Maar altijd in combinatie met intelligentie, persoonlijkheids- en lichamelijke variabelen. Van dit alles zou je een multidimensionaal model kunnen maken.

Bedankt voor de publicatie,

Job te Pas
Den Haag
 

Werkzoekenden zoeken verkeerd naar een nieuwe baan

Eelco L   |    |  22 oktober 2013
Reactie: Een combinatie van meerdere kanalen lijkt mij het meest effectief. Door en via het internet en via uitzendbureau's naar werk te zoeken, heb je naar mijn mening het meeste kans op een baan.
 

Social media manager nu al overbodig

Eelco L   |    |  22 oktober 2013
Reactie: Dit kan prima in het portfolio van bijvoorbeeld een marketing manager of een marketing assistent. Er kan daarom beter binnen bedrijfskundige opleidingen een cursus of Master Social media management komen, in plaats van een aparte studie.
 

Moderne tijden, modern klantcontact

Eelco L   |    |  22 oktober 2013
Reactie: Persoonlijk contact met klanten is natuurlijk de beste manier, maar wel de meest tijdrovende manier om service te verlenen. Veel kansen liggen ook in social media, waar klanten bijvoorbeeld hun vraag/klacht kunnen neerleggen bij het Facebook/Twitter account van het bedrijf. Op deze manier kunnen alle klanten deze vraag zien en misschien dat zij hier ook hun antwoord uit kunnen halen.
 

HR-manager vindt steeds beter de goede mensen

Louis   |    |  21 oktober 2013
Reactie: @ Ellen

Zou het dan zo zijn dat al die technici die zijn onslagen een beroep hadden die nu niet meer nodig is, en daarom niet meer in aanmerking komen voor een baan in de techniek ??????
 

HR-manager vindt steeds beter de goede mensen

Ellen   |    |  21 oktober 2013
Reactie: @ Louis, vraag en aanbod sluiten niet op elkaar aan.
Zoals ook in het artikel staat:
Toch kun je niet zeggen dat iedere technicus of ICT’er op rozen zit. ''Als we kijken naar de arbeidsmarktperspectieven voor technici en ICT’ers dan blijkt dat het containerbegrippen zijn. In de praktijk treden er forse verschillen op voor verschillende functiegebieden en specialismen,'' waarschuwt Van der Spek.
 

HR-manager vindt steeds beter de goede mensen

Louis   |    |  21 oktober 2013
Reactie: Ik snap niets van deze tekorten er zitten vele technici werkeloos thuis die graag een baan willen hebben....[vele boven de 40] kan iemand me dat nu eens uitleggen
 

Inzet E-learning bij bedrijven blijft sterk groeien

Ton Keesom   |    |  20 oktober 2013
Reactie: Waarom is er toch nergens een indicatie te vinden van het marktaandeel van online trainingen tov offline (klassikale) trainingen?
 
< vorige 357 358 359 360 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10