zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Android komt naar Windows

Eelco L   |    |  8 januari 2014
Reactie: Dat werd tijd...
 

Tijdgebrek funest voor productiviteit financiële afdeling

Eelco L   |    |  8 januari 2014
Reactie: Het is belangrijk om een goede balans te vinden tussen efficientie en snijden in het personeelsbestand. Als er door minder mensen niet beter gewerkt wordt, kunnen er vraagtekens geplaatst worden bij het wegbezuinigen van personeel.
 

Tijdgebrek funest voor productiviteit financiële afdeling

John   |    |  8 januari 2014
Reactie: Niet tijdgebrek, maar gebrek aan focus is meestentijds de oorzaak van inefficientie. In dit geval zou het verminderen van personeel moeten leiden tot het bijstellen van ambitie. Niet Timemanagement moet hier een oplossing bieden (hoe kan ik nog sneller nog meer gedaan krijgen) maar FocusManagement. De vraag zou moeten zijn 'wat ga ik NIET meer doen om effectiever te werken?'. Alle in het bericht genoemde maatregelen leiden er toe dat men minder (of niet meer) relevante taken efficiënter gaat uitvoeren. Verspilde moeite.
 

Huizenmarkt klaar voor 2014

Aannemer Amsterdam   |    |  7 januari 2014
Reactie: Als aannemer in amsterdam kan ik alleen maar beamen dat de crises echt voorbij is. Wij krijgen het drukker en drukker met name op het gebied van funderingsherstel.
 

Huizenmarkt klaar voor 2014

Bob   |    |  7 januari 2014
Reactie: Het feit blijft dat wij ons huis redelijk snel hebben verkocht (binnen een half jaar) en in onze straat de laatste maanden 3 huizen binnen 4 maanden verkocht zijn. Daarbij hebben helaas vanmiddag te horen kregen dat ons droomhuis net eergisteren verkocht is. En dat is al het tweede huis dat we in onze korte huizenjacht aan onze neus voorbij zien gaan. Wij balen dus stevig dat we te lang getwijfeld hebben! Dus ik kan alleen maar beamen dat de crisis op de huizenmarkt echt wel voorbij is...
 

Gemiddelde dekkingsgraad pensioenfondsen in december licht gedaald

Eelco L   |    |  7 januari 2014
Reactie: Aan de ene kant heeft meneer hierboven gelijk, maar omdat een groot deel van de pensioenfondsen komen uit de beurs, is het bijna onontkoombaar.
 

\'Facebook is geen goede informatiebron voor recruiters\'

Eelco L   |    |  7 januari 2014
Reactie: Ik denk inderdaad ook dat Facebook geen goede weergave geeft van een persoon. Hiervoor zijn speciaal platformen als LinkedIn voor ontworpen, omdat Facebook gewoon prive gebruikt wordt. Uiteraard kun je er wel iets uit afleiden, maar dat een afgestudeerde bijvoorbeeld een feestende foto op zijn/haar profiel heeft, wil niet zeggen dat dit gelijk slecht is.
 

Voorlopig nog geen ‘war for talent’

Jeroen Gude   |    |  7 januari 2014
Reactie: Ter aanvulling van de reactie van Ad zien wij, ondanks economische krimp in veel sectoren, een stijging in de vraag naar jong IT talent.

Als bedrijf moét je ook wel meegaan met de trend. IT is de snelst groeiende vacaturegenerator in de huidige markt en wordt alleen maar belangrijker in de toekomst. Talent bindt je door vroeg in het carrièrepad van starters te verschijnen. Je niet persé de top van de studentenmarkt te hebben, het gaat om bekwame starters die bijdragen aan organisatiedoelen.

Zeker in de IT ontstaat een schaarste vanwege de grote vraag en je kunt als organisatie maar beter nu al beginnen met investeren voor de lange termijn voordat de vijver opgedroogd of leeggevist is.
 

Voorlopig nog geen ‘war for talent’

Ad de Beer   |    |  7 januari 2014
Reactie: Ze zitten bij de ABN dan echt te slapen! De war for talent woedt al in alle hevigheid. Het lijkt wel dat Colijn voortleeft in deze bank.

Helaas zie ik dat ook veel personeelmensen ook in de ontkenningsfase zitten en zich liever druk maken over privé zaken van medewerkers, zoals lifestyle, dan met het aantrekken en behouden van talent.

Wie nu niet bezig is, heeft over twee jaar een groot probleem met de continuïteit.
 

De beste zeven tips om uzelf Personal te \'\'Branden\'\'

Wout   |    |  6 januari 2014
Reactie: @Marlies, klopt! Dank je voor je goede reactie. Je dient apart, betrouwbaar en consequent te zijn. Mensen dienen een duidelijk gevoel te krijgen bij wat je doet.

Ik heb 2 richtingen die elk een brand vormen. In eerste instantie ben ik expert in Breinpower: hier heb ik 13 jaar onderzoek naar gedaan. Kortom hoe werkt het brein precies en wat voor uitwerking heeft dat op leren en ontwikkelen van jezelf als manager.

Daarom blog ik op managersonline altijd over managementonderwerpen die de invloed van de manager direct kunnen verhogen: personal branding, coaching, verandermanagement, tijdindeling, snellezen, teamvorming. Wellicht is de term trainer / coach breinvriendelijk werken voor managers een goede titel!

De tweede brand is Snellezen Dit vormt een niche en daarom staat deze apart vermeld. De essentie is vanuit het brein gezien hetzelfde.
 

Gemiddelde dekkingsgraad pensioenfondsen in december licht gedaald

Kraaienvanger   |    |  6 januari 2014
Reactie: Wat een absurde onzin om de dekkingsgraad beslissingen voor een heel jaar af te laten hangen van absurde waan van de dag rente percentages en beursresultaten.
Het lijkt wel of iedereen ADHD patient aan worden als het om financiele beslissingen gaat over pensioenen.
Pensioengeld moet op langjarige basis beheert worden en niet op zo een zenuwachtige manier als nu.


 

Mismatch arbeidsmarkt stuwt werkloosheid

Koos den Dunnen   |    |  6 januari 2014
Reactie: Wat mij opvalt is dat we na elke crisis dit verhaal weer opnieuw horen. En steeds lost het probleem zichzelf op. Een derde van de bedrijven rekent op een exodus van goed presterende mensen als de economie aantrekt. Twee derde rekent er dus niet op.

Dat zijn waarschijnlijk bedrijven die niet voor de korte termijn gaan. Als de winst van vandaag het belangrijkste is dan gaat dat altijd ten koste van de cultuur binnen een bedrijf. En als men dan te maken krijgt met een exodus is dat verdient.

Zorg voor binding met je bedrijf doe je door vooruit te kijken en je medewerkers mee te nemen naar die toekomst en op te leiden voor die toekomst. Dan blijkt vaak dat men medewerkers in huis heeft die meer kunnen dan ze zelf dachten.

Daarbij wordt vergeten dat rond 2020 ongeveer de gehele babyboom stopt met werken en dat we met ons open Europa zonder twijfel interessant blijken te zijn voor jongeren uit het buitenland met veel kennis.

Wat ik wil aangeven dat we wel het geheel moeten blijven zien. Aparte inzichten over het verval van banen door automatiseren, de gevolgen van openstelling grenzen, mensen binden aan bedrijven, de veranderende arbeidsmarkt, de nieuwe wensen van de jeugd, aanpassing opleidingen, de babyboom etc.
spreken elkaar vaak tegen. Een visie is dus wel degelijk nodig, zowel voor het land als voor de bedrijven.




 

Huizenmarkt klaar voor 2014

Henk   |    |  6 januari 2014
Reactie: Ik kom niet meer bij. Wie schrijft dit soort stukken!? 2012 was een heel slecht jaar. Verkoop 2013 is zelfs nog slechter. ''De enige beperking bij het kopen van een woning is dat de hyp-normen worden aangescherpt en er IETS meer eigen geld nodig is''. hahaha En verder staat er helemaal niks in de weg, helemaal niks!

De bodem is in zicht (al 3 jaar), de prijzen dalen MINDER hard (ze dalen nog steeds), de verkoop schiet door het plafond +15% (telegraaf over 1500 meer verkochte huizen in een maand, 15% van niks blijft niks!).

AJB stop me die onzin! Kijk naar Tros radar; ''de schuldvraag'', voor de mensen die dit nog niet wisten. Het nederlandse volk is niet meer voor de gek te houden, die weten inmiddels dat banken niet te vertrouwen zijn, nog maar te zwijgen over Blok en Rutte... ''Koop dat huis en die auto''.

Laten we inzien dat we er met z'n allen een potje van gemaakt hebben, dat we op de blaren moeten zitten, snel naar normale prijzen gaan, duidelijke regels maken en alle ''boeven'' in de gaten houden dat dit in deze omvang niet nog een keer kan gebeuren!
 

Zelfstandige medewerker komt afspraken niet na. Wat nu?

Ellen   |    |  6 januari 2014
Reactie: Levert de medewerker wel de resultaten en bv eindrapportage tijdig? Gaat het met name over informatie over de tussentijdse status en stand van zijn werk?
Als dat zo is, is bij de medewerker het belang van de tussentijdse informatie bekend?
Wellicht werkt hij liever door en helpt hij anderen, dan steeds een manager op de hoogte te moeten houden van hoe het gaat. Hij is wellicht zo zelfstandig dat hij niet inziet waarom zo'n tussentijdse update van belang kan zijn.
Als dat het geval is, ga niet strakkere afspraken maken, maar zorg dat de medewerker beseft wat het belang van de tussentijdse rapportage is. Laat hem bijvoorbeeld die tussentijdse rapportage zelf presenteren aan het management (/jouw manager). Ga er in ieder geval over in gesprek, misschien kom je er zelf achter dat zo'n tussentijds rapport minder belang heeft dan je zelf dacht.
Nogmaals, al dit geldt als de eindresultaten er wel tijdig zijn.
 
< vorige 329 330 331 332 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10