Reactie: Belangrijk voor personal branding is dat je je consequent op die onderwerpen richt waarin jij deskundig bent en die deel uitmaken van je dienstverlening. Hoe vaker jij het over dezelfde onderwerpen hebt, hoe eerder mensen jou met die onderwerpen gaan associeren.
Doordat Wout het, hier bij managersonline, steeds heeft over personal branding, zie ik hem als een personal branding deskundige/expert. Maar in zijn bio, onderaan het artikel, lees ik dat hij zich juist richt op snel leren lezen. Dus vanuit personal branding oogpunt kan hij beter artikelen schrijven over snel leren lezen. Tenzij personal branding advies ook deel uitmaakt van zijn dienstverlening, maar dan verwacht ik dat terug te zien in zijn bio.
Dus je bio, je boodschappen (in vorm van artikelen; social media; interviews etc) en je bedrijf (je dienstverlening) moeten congruent zijn.
Reactie: ik werk al 3 jaar op mijn afdeling, maar bij het bedrijf zelf al ongeveer 26 jaar. ik heb nog nooit en relatie gehad met een collega. sinds kort gaf een collega mij aan via liederen dat hij verliefd op mij is. hij is erg stil en serieus en zelf werkt hij zeker ook zo een 25 jaar bij het bedrijf. voor zover ik weet zijn we beiden al geruime tijd single.
we zijn ook niet jongste meer.
ik heb mijn hart nooit eerder voor opengesteld omdat ik altijd bang was voor rare reacties van collegas.
ben ik verliefd op hem? dat weet ik niet. maar ik wil het wel een kans geven. mijn gevoel zegt dat het goed zit.
Reactie: Je vraagt je een beetje na het lezen van dit artikel af wat de security managers hebben zitten doen? Slapen?
Automatiseren
Het overgrote deel van het gros security managers kent vaak niet eens de eerste twee vragen die je jezelf stellen moet voor elke stap die je zet in IT
1. Waarom automatiseer je?
2. Waarom zou je automatiseren?
Juist door het ontbreken van het jezelf dit afvragen en belangrijker, die te beantwoorden, krijg je de chaos en gekkenhuis.
IT toevoegende waarde
Het is heel erg eenvoudig. IT moet een toevoegende waarde hebben binnen de organisatie, klein en groot. Als dat gegeven vaak nog niet eens helder leeft, wat krijgt u dan denkt u?
Byod, de grote onzin
Als er al iets is wat kan worden bestempeld als idiotie door hypen veroorzaakt dan is het wel het hele byod verhaal. Denkt u daar maar eens rustig over na. Wie is namelijk de grote benefactor daarvan? Juist, de commercie. Niet uw organisatie.
Het nut van....
Het nu van een IT peripheral, lees iets wat je gebruikt in en voor IT, moet een toegevoegde commerciele waarde hebben. Anders is het antwoord voor implementatie zeer eenvoudig. NIET!
Dat de commercie dat niet leuk vind is dan volkomen ondergeschikt.
Denk na voor byod
Het is een beetje hetzelfde als uw zoon of dochter die bij u komt en vraagt om uw creditcard. 'Om een googleglass te kopen pap... Niet veel hebben het en het is zoooooo'n geweldig ding. Moet je kijken wat je er allemaal mee kunt. Niet te geloven dat j zolang zonder hebt gekund....'
Wat de toegevoegde waarde is t.o.v. productiviteit en toenemende tijdswinst of... Dat is dan plots een heel ander verhaal. 'Pap je moet wel, iedereen heeft er dadelijk één en dat is de toekomst. Of je het nou leuk vind of niet.... dat gaat gebeuren dus kun je maar beter....' Je creditcard afgeven?
Of stelt u zich
Of gaat u zich even afvragen wat dat byod voor toegevoegde waarde heeft? De werknemer verlangt het van u als manager, als baas, dat u toestaat dat zij hun eigen laptop of smartphone of tablet op en voor de zaak mogen gebruiken.
Ziet u het al voor u? Dat a: plots de werknemer de IT policy van het bedrijf gaan bepalen en b: dat zij gaan bepalen hoe zij hun werk vanaf nu gaan inrichten?
Challenge
Vraag even al deze byod hypers en werknemers het volgende te doen.
1. Produceer een serieuze offerte op smartphone en tablet en meet de tijd.
2. Produceer een formele email op smartphone en tablet en meet de tijd
3. lever mij een volkomen werkende aanbieding voor gedegen sluitende AV voor android en winphone op. Bij dit laatste natuurlijk ook de standaard testdocumentatie.
4. Doe dit alles in uw eigen tijd.
Ga dan rustig achterover zitten en wacht gerust af. Ik verzeker u dat het plots heel erg rustig en kalm om u heen word.
Want als u namelijk de nut van inzet vergelijkt met bestaande middelen van de zaak, dan heeft u daar namelijk uw antwoord al. Waarom zou u namelijk moeten betalen voor iets wat een ander zo nodig wil?
Dat is namelijk waar IT als materie niet voor is bedoeld. Zo eenvoudig kan het zijn. Zou het eigenlijk moeten zijn.
Reactie: Ik denk dat gezonde voeding ook belangrijk is, dus bied je werknemers een gezonde lunch aan. Met spelt ipv tarwe, weinig suiker en gezonde vetten. En veel fruit uiteraard.
Reactie: Als je iemand voor het eerst een hand schudt, dan wordt je inderdaad snel afgeleid. Alle zintuigen doen immers mee en je hoofd loopt over van banale gedachten. Ik heb echt iets geleerd van je verhaal, bedankt hiervoor. Ben benieuwd wat je verder in je e-book te melden hebt dus ik kijk er naar uit.
Succes met je bedrijf!
Reactie: leuk stuk! kwam naar aantal aanvullende security trends tegen op wesecure site:
http://www.dutchcowboys.nl/business/nieuws/1866/de-cybercrime-en-cybersecurity-trends-2014
Reactie: Best wel een groot percentage dat niet weet hoe zij verzekerd zijn of die denken niet verzekerd te zijn. Dit ondanks de vele reclames van vergelijkingssites en verzekeraars zelf.
Reactie: Een goed punt met betrekking tot innovatie. Zolang ''concurrenten'' niet in staat zijn om kennis te delen en met elkaar tot betere oplossingen te komen, zal er stagnatie ontstaan van innovaties en verbeteringen.
Reactie: Niet zo raar dat op een gegeven moment de groei van het aantal gebruikers stagneert, aangezien de eerste groei jaren natuurlijk excessief waren. Wat dat betreft is het aantal uren een betere graadmeter voor populariteit.
Reactie: Vaste inkt is inderdaad een mooi voorbeeld. Laatst op bedrijfsbezoek bij Oce ook een goede innovatie daarvan gezien, in de vorm van een soort kogeltjes waar inkt in zit. Het is belangrijk om bij innovaties ook duurzaamheid meer te gaan betrekken, wat aan de ene kant goed is voor de reputatie van het bedrijf en ook goed is voor de samenleving.
Reactie: Een kwart van de managers is inderdaad een groot gedeelte. Erg krom dat zij wel verwachten wat de regels zijn met betrekking tot veiligheid terwijl zij er zelf niks van af weten.
Reactie: Mooi verhaal, het is inderdaad een belangrijke factor om de werknemers te blijven motiveren en om het belang van hun werk aan te tonen. Hierdoor kan een bedrijf een belangrijke speler blijven in de markt.
Reactie: Duurzaamheid is gelukkig nog steeds een heel belangrijk onderwerp binnen kantoren en dit artikel biedt een aantal slimme tips & trics. De Energy Star certificering is zeker iets om op te letten. Sommige printers zijn zelfs voorzien van een Intelligent Ready-functie, die zo ontworpen is dat de printer weet wanneer hij naar de slaapstand moet gaan (als de printactiviteit laag is) en wanneer hij ‘s morgens ‘wakker moet worden‘. Daarnaast is het goed om te weten dat vaste inkt-printers zorgen voor een uitstekende kwaliteit op gerecycled papier. Bovendien heeft de vaste inkttechnologie ervoor gezorgd dat er helemaal geen cartridges meer nodig zijn. De verpakking van vaste inkt is minimaal, nl een kartonnen doosje en de blokjes inkt kunnen zo in de machine worden gestopt. Zo zie je maar weer: duizend en één manieren om je kantoor duurzamer te maken!
Reactie: Zorgwekkend. Zeker gezien het feit dat het belang van bedrijfsveiligheid de laatste jaren sterk toegenomen is binnen bedrijven en de overheid.