zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Mijn beste medewerker heeft financiële problemen. Wat te doen?

mevrouw Ivon Smits   |    |  27 maart 2006
Reactie: Helaas is het met mensen die zware financiële problemen hebben die door hen zelf gecreëerd zijn, niet zo heel anders gesteld dan met verslaafden. Je kunt ze eigenlijk alleen helpen door ze volledig op zichzelf terug te werpen, door ze te laten zien dat ze verantwoordelijk zijn voor hun eigen leven, dat alles wat ze tot nu toe gedaan hebben en nog zullen doen een eigen keuze en dus de eigen verantwoordelijkheid is. Zolang er mensen zijn die hun financiële zorgen helpen lenigen, zullen ze geen eigen verantwoordelijkheid hierin erkennen. Mensen ontkennen voor zichzelf de problemen, willen niet zien dat ze de problemen zelf veroorzaakt hebben en er dus ook alleen zelf wat aan kunnen doen.
Alleen als de omgeving met harde hand optreedt en geen vangnet meer biedt, is er nog kans op verbetering.
Zachte heelmeesters maken ook hier stinkende wonden.
 

Doet u alles om op te vallen?

jopi@hccnet.nl   |    |  27 maart 2006
Reactie: Beste Frank,
Leuk dat er nu ook op artikelen gereageerd kan worden. Het risico is wel dat je daarmee opvalt, nietwaar?
Allereerst mijn complimenten over de toegankelijkheid en leesbaarheid van je artikelen. Als ik heel weinig tijd heb kan ik toch diagonaal door je stuk heen en de essentie eruit pikken.
In dit artikel mis ik de electronische sollicitatiebrief en cv. Dat is tegenwoordig meer de gang van zaken dan brieven per post.
Je hebt gelijk met waarschuwen dat opvallende brieven extra streng bekeken worden. Of dat objectief gebeurt betwijfel ik. Het risico is namelijk dat de ontvanger (lezer) een bepaalde indruk heeft gevormd en die alleen maar bevestigd wil zien in een persoonlijk contact (gesprek, demonstratie, wat dan ook). Het afbreukrisico is dan dubbel zo groot :niet alleen ben je niet wie/wat je voorspiegelde, maar ook de ander voelt zich bedrogen in het beeld dat hij (on)terecht van je vormde.
Vriendelijke groet
Joke van Galen
 

Mijn beste medewerker heeft financiële problemen. Wat te doen?

heer J.J. Haan   |    |  27 maart 2006
Reactie: Ik vind het een zeer goed artikel met goede adviezen. De in het artikel genoemde problematiek komt vele malen vaker voor dan wordt verondersteld.
 

Heeft u last van informatie overload?

jopi@hccnet.nl   |    |  27 maart 2006
Reactie: Beste Fred,
Ik vraag me af in hoeverre zoiets als informatie(over)load cultuurbepaald is. (Weer een nieuw onderzoeksonderwerp?! ) Is het niet al te gemakkelijk om teveel/te weinig informatie als excuus in te zetten? Zijn deze managers mogelijk communicatief niet al te sterk en verschuilen ze zich achter de p.c.? Simpelweg de juiste vragen stellen lijkt mij toch wel het meest effectief.
Groeten van Joke van Galen
 

Managersonline.nl is vernieuwd. En?

Managersonline.nl   |    |  26 maart 2006
Reactie: Beste Ingrid,

Dit probleem is nu opgelost. De vacatures zijn weer op een normale manier te zien.

Fred Akkerma, Managersonline.nl
 

Heeft u last van informatie overload?

Jan Maasland   |    |  26 maart 2006
Reactie: Ik vind het nogal een non-probleem. Ik lees erover, maar herken het niet. Natuurlijk komt er meer informatie op mij af, maar zoals Akkerma al schrijft, doet de delete-knop wonderen. Ook instrueer ik mijn personeel: stuur mij geen dingen waar ik niks mee kan. 'Ter info' of FYI-mailtjes zijn bij mij niet welkom en dat weten mijn medewerkers.
 

Top-3 ellende in financieel management

Abdulqadir Jarmohamed   |    |  25 maart 2006
Reactie: Met een proactieve houding is een ieder, ongeacht beroep, gebaat die eventuele problemen vóór wil zijn.
 

Managersonline.nl is vernieuwd. En?

Ingrid   |    |  25 maart 2006
Reactie: Ik keek bij een vacature; en deze was in donkerblauw lettertype op een donkerblauwe achtergrond. Niets van te lezen dus!
Dan hoef ik al niet snel meer verder te kijken (manager kinderdagverblijf).
Een idee om dit te veranderen?

Ingrid
 

Managersonline.nl is vernieuwd. En?

Riet Kokenberg   |    |  24 maart 2006
Reactie: Ben het met de opmerking eens verbeterd en verslechterd.
Waarom moet de reclame in het midden, het lezen van een artikel wordt daardoor minder intresant. De mogelijkheid voor het uitprinten van een artikel voor het werk etc. zou nog meer een verbetering zijn.
 

Vrouwen aller landen, verenigt u!

Hans   |    |  24 maart 2006
Reactie: Indien vrouwen na hun studie te hebben afgerond alsnog kiezen voor hun gezin dan vind ik niet dat zij er voor beboet moeten worden. Kinderen gaan eens het huis uit en dan heeft een vrouw altijd iets achter de hand om heel snel weer een positie in de arbeidsmarkt in te nemen.
 

Vrouwen aller landen, verenigt u!

Hans Corten   |    |  24 maart 2006
Reactie: Misschien niet alleen vrouwen, ook mannen mogen zicht dit aantrekken en ten strijde trekken tegen dergelijke onbenulligge uitspraken. Het lijkt erop dat we hier te maken hebben met iemand die waarschijnljk nooit iets zal hoeven terug te betalen omdat er geen opleiding is genoten.

Wat veel erger is:
- de politiek zou eens moeten nagaan waarom er in Nederland zoveel vrouwen (en mannen) in deeltijd werken vergeleken met bijvoorbeeld Zweden. De politiek zorgt ervoor dat er onvoldoende betaalbare kinderopvang is.
- waarom vrouwen nog altijd onderbetaald worden vergeleken met mannen bij het leveren van dezelfde prestatie
 

De zweep erover!

heer Georgy Mottoul   |    |  24 maart 2006
Reactie: Wat een reacties, vele managers vergeten dat je met mensen te maken hebt. Hier haalt de mensenkennis de bovenhand, iedere persoon is anders de ene al wat gevoeliger dan de andere. Het komt er vooral op neer het respect van je mensen te verdienen. Ik weet uit ervaring dat te streng op lange termijn zeker niet goed is, een goede manager weet het juiste evenwicht te vinden. Spijtig zijn er heel wat managers die hun snelle doorgroeimogelijkheden uitbuiten ten koste van de ondergeschikten. men vergeet hier één belangrijk gezegde,
je oogst wat je zaait. Ik kan op mijn mensen rekenen en zij op mij en dit alleen dit komt de werksfeer ten goede.
 

Bankpersoneel heeft vaker RSI

Rian@prevent-care.nl   |    |  24 maart 2006
Reactie: Mede door mijn werk als verpleegkundige destijds en de stress ben ik drie jaar uit de roulatie geweest in verband met RSI klachten. Nu vier jaar later heb ik een manier gevonden om klachtenvrij te zijn. Ik ben bereid andere hierbij te helpen.
Rian
 

Managersonline.nl is vernieuwd. En?

jasper van grieken   |    |  24 maart 2006
Reactie: ik vind het maar een stink site
 
< vorige 2402 2403 2404 2405 2480 volgende >
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10