zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Managersonline.nl is vernieuwd. En?

Machiel Moret   |    |  23 maart 2006
Reactie: managersonline is nu echt overzichtelijk geworden, met één druk op de knop alles op management gebied bij de hand, gewoonweg geweldig, ik ga deze site beslist aanraden bij mijn collega's
 

Wat te doen met oneerlijke en negatieve teamleiders?

Rob Heine   |    |  22 maart 2006
Reactie: Hoewel zelden populair in managementliteratuur lijkt het me soms ook nodig om partij te kiezen voor een leidinggevende. Wat zijn de klachten 'over elkaar'? Zijn er personen die jouw steun verdienen en anderen die in het gareel moeten worden gebracht? Als dit zo is lijkt het me frustrerend voor de 'klokkeluiders' als het probleem naar hen wordt teruggespeeld in de vorm van een klacht over een gebrek aan openheid.
 

Teams presteren beter met een pietje precies aan boord

Rob Heine   |    |  22 maart 2006
Reactie: Duidelijke doelen stellen en planmatig werken lijken me overduidelijk kernkwaliteiten voor een teamplayer.

De valkuilen hierbij: scherpslijper, pietje precies, zeurkous, risicomijder etc. Van deze laatste eigenschappen weet ik uit ervaring dat ze bij veel mensen ergenis oproepen en dus energieverslinders kunnen zijn die effectieve samenwerking frustreren.
 

De zweep erover!

Jan Maasland   |    |  22 maart 2006
Reactie: De documentaire waarover Michel Hoetmer het heeft heet volgens mij ''The stick or the carrot''. De reacties hier lezend moet het zijn ''The stick and the carrot''. Streng optreden wanneer het moet, stimuleren en belonen wanneer het kan.
 

De zweep erover!

heer JME Bruin   |    |  22 maart 2006
Reactie: Eigenlijk zijn we toch gewoon apen.
Een groep wil graag dat er iemand echt boven hem/haar staat.
En die enkelen die dat niet willen, willen graag leider zijn.
Laat de laatsten daar dan maar voor vechten en bewijzen dat ze ook wekelijk de beste zijn !
 

De zweep erover!

heer J Gorp   |    |  22 maart 2006
Reactie: Leuk artikel. Deed me weer denken aan m'n diensttijd. Lekker afgeblaft worden en gewoon doen wat er gezegd wordt. Naar mijn idee niet zo'n goede methode in een bedrijf maar ik denk wel dat we soms doorslaan met dat getrain. Veel coachen en vooral veel overleggen. Vergaderculturen kweken. Ik vind het goed dat er duidelijkheid is en als dat nodig is door en ''stok'' te gebruiken dan moeten we dat maar doen. Wil je niet mee dan ga je maar weg!
Het artikel geeft uitersten aan maar kan zeker aspecten bevatten die we kunnen gebruiken.
 

Managersonline.nl is vernieuwd. En?

Fred Akkerma (Managersonline.nl)   |    |  22 maart 2006
Reactie: Als het goed is zijn de meeste problemen voor FireFox-gebruikers opgelost. De 'zwevende' reclamebanners staan weer op hun vaste plek en ook uit het lood geslagen afbeeldingen zijn weer digitaal vastgeketend.
 

Bestrijding uitkeringsfraude: resultaat onbekend

heer Koos Klok   |    |  22 maart 2006
Reactie: Vanuit mijn werkzaamheden voor een van de genoemde uitkeringsinstanties heb ik de ervaring dat de Uitkeringsinstanties zelfs intern vaak met vele verschillende automatiseringssystemen en dito programma's werken en is een koppeling met b.v. de Belastingdienst en andere Uitkeringsinstanties (meestal) niet aanwezig. Hierdoor worden veel fraude-gevallen ''over het hoofd'' gezien. Wil je daadwerkelijk kunnen sturen op resultaat dan zul je in de eerste plaats moeten zorgen voor optimale condities en elkaars gegevens inzichtelijk moeten zien te krijgen zonder de privacywetgeving hierbij uit het oog te verliezen. Zijn de condities eenmaal optimaal dan kunnen er andere afspraken worden gemaakt en worden de resultaten meer zichtbaar en meetbaar.
 

Managersonline.nl is vernieuwd. En?

Robert Smits   |    |  22 maart 2006
Reactie: Hallo allemaal,

Ik vind de site verbeterd en verslechterd. Verbeterd omdat je kan reageren wat wel leuk is (reacties van anderen erop krijgen en evt debatteren). Alleen slechter is dat in het midden van het artikel de reclame staat. Hierdoor mis ik soms wel eens onderste deel van een artikel (dat ik dus niet lees) omdat ik denk dat het artikel ophoudt aan de reclame. Daarvoor liep artikel naast reclame door, dat was overzichtelijker naar mijn mening.
Kan ook aan mijn instellingen liggen?
 

Teams presteren beter met een pietje precies aan boord

info@toodoo.nl   |    |  22 maart 2006
Reactie: Heel jammer is, dat in deze korte beschrijveng althans, niet duidelijk wordt of er m.b.t. het ''lange termijnresultaat'' bij teams ook nog is gekeken naar de samenhang van verschillende elementen, waarbij o.a. ook sociale vaardigheid, creativiteit en de emotie in samnehang met de vaardigheid om procedureel-exact te kunnen werken.

Zeker als een ''Pietje Precies'' op een bepaald moment wordt ervaren als ''zeurkous'' heeft de ervaring inmiddels al lang uitgewezen dat de chemie in het team uiteenvalt en het ''Psycho-Technisch Proces'' in de mens wordt opgestart, wat de teamgeest zeker niet bevorderd. En nu druk ik me wel heel erg voorzichtig uit.
 

Teams presteren beter met een pietje precies aan boord

Hans Dekker   |    |  22 maart 2006
Reactie: 
Zou het niet ook van het doel van het team afhangen welke eigenschappen binnen dat team aanwezig moeten zijn?

Het lijkt me dat een team dat de procedures voor de veiligheid binnen een fabriek opstelt en handhaaft over andere kwaliteiten moet beschikken dan een marketing team dat een nieuw innovatief product in de markt moet zetten.

Zoals het hier gesteld wordt lijkt het me een wat eenzijdige conclusie zeker voor een wetenschappelijk proefschrift.
 

Teams presteren beter met een pietje precies aan boord

jan van herp   |    |  22 maart 2006
Reactie: Ik zou wel eens willen weten wat er onder beter presteren wordt verstaan in het onderzoek. Minder gestructureerde medewerkers met een hoge mate van creativiteit aan boord zijn in staat om de MOOISTE resultaten te bereiken. Dat daarna een gestructureerde medewerker aan de slag moet om de rommel op te ruimen neem ik op de koop toe. Zoals Crijff altijd zegt: je hebt de creatieven nodig maar die moeten worden ondersteund door een club van stabielen. Het ene kan dus niet zonder het andere. Dan bereik je het beste resultaat.
 

Kleine zelfstandigen vinden minimumtarieven ridicuul

Joost Lodder RM   |    |  21 maart 2006
Reactie: De bonden kunnen zich bemoeien met Collectieve Arbeidovereenkomsten. Bij een ZZP'er is nooit sprake van een Arbeidovereenkomst maar van een contract. De bonden hebben hier per definitie niets mee te maken. Als we ons als ZZP'ers collectief zouden willen laten vertegenwoordigen, richten we daar zelf wel een clubje voor op.
 

Kleine zelfstandigen vinden minimumtarieven ridicuul

heer J Steynebrugh   |    |  21 maart 2006
Reactie: ik beloof het mezelf iedere keer weer als ik pisgiftig word van iets wat bonden doen: blijf rustig, Jos, blijf rustig. Vaak lukt me dat, maar soms vliegt de hoofdzekering eruit. Zoals nu.

Waar bemoeit het FNV zich in Godesnaam mee?
Raken ze uitgerangeerd in hun eigen werkterrein?
Moet er een nieuw ''jachtterrein'' gevonden worden?
Vervelen ze zich?
Klopt de kas niet meer?
Hutje-op-de-hei-innovatie gedaan?

Ik denk dat ze kunnen rekenen op het grootste georganiseerde verzet ooit. Bovendien vraag ik me af of dit idiote initiatief juridisch ligt mbt prijsafspraken. Dat mocht in de bouw toch ook niet?

Als iemand van de FNV meekijkt: ga ergens anders vervelen, maar niet bij kleine zelfstandigen. Weg wezen.

Jos Steynebrugh
Marketing Consulent
 
< vorige 2404 2405 2406 2407 2480 volgende >
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10