zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Mijn beste medewerker heeft financiële problemen. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag:
"Mijn beste medewerker zit in de financiële problemen. Ze krijgt het ene na het andere loonbeslag, gas en licht werden afgesloten etcetera. Ik heb haar inmiddels al een paar keer geholpen door geld te lenen, maar dat lijkt niet te helpen. Ze is nu gescheiden en woont bij haar ouders, een probleemgezin. Ik heb haar gezegd dat ze hulp moet zoeken, maar dat doet ze niet. Ik heb met haar te doen, ik hoop dat ze er weer bovenop komt. Als ik haar ontsla, betekent dat haar einde. Wat kan ik doen?"

Antwoord:
Volgens mij heb je al te veel gedaan, zonder resultaat. Ik denk dat er nu een andere oplossingsstrategie gezocht mag worden.

 

Maatschappelijk bewust ondernemen versus hulpverlening

Als werkgever ben je al heel ver gegaan. Ik ben een voorstander van maatschappelijk bewust ondernemen en heb een voorkeur voor organisaties die zorgen voor de persoonlijke ontwikkeling van hun personeel. Ruimte voor persoonlijke effectiviteit, draagt bij aan de zakelijk effectiviteit. Het gaat wel om de balans hierin als werkgever. Als je alleen het ene doet, zonder het andere voor ogen te hebben, dan ben je meer als hulpverlener bezig.



Sta stil bij de vraag hoever jouw verantwoordelijkheid gaat. Wat je nu doet is het persoonlijke stuk uitermate centraal stellen en een stuk verantwoordelijkheid van je werknemer uit handen nemen. Zij belooft veel. Jij zet dingen op papier, maar houd jezelf en de ander er niet aan, terwijl het probleem complexer wordt. Het werkt dus niet.

Hulpverlening
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
Hostingbranche ziet public cloud niet als bedreiging (1) 
top10
De klant is koning, ook als u op vakantie gaat
Een op de vijf leidinggevenden start liefst morgen bij nieuwe werkgever
De top tien meest schaarse beroepen in Europa
Drie manieren om ‘bad hires’ te voorkomen
Zomervakantie van start: goed voorbereid op autovakantie
Negen van de tien Nederlanders heeft geen idee hoe om te gaan met digitale munten
Economische onzekerheid en internationale onrust zorgen voor verdere afkoeling
Digitale reclame in Nederland blijft groter dan andere reclamevormen samen
Beleggers positief over hun duurzame impact
De twintig populairste steden deze zomervakantie het populairste
meer top 10