zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Mannen kopen meer van flirtende verkoopster

23 maart 2006 - Modewinkels doen er goed aan om hun vrouwelijk personeel een cursus flirten te laten volgen. Bijna een op de drie jonge mannen blijkt eerder bereid te zijn om kleding te kopen wanneer ze sjans hebben met vrouwelijke verkopers.

Dat is een van de conclusies uit een representatief GfK-onderzoek onder 2000 mannen dat is uitgevoerd in opdracht van het modevakblad Textilia.

Onervaren


Een op de acht respondenten gaf aan dat hij bij het winkelen liever geholpen wordt door een onervaren, mooie vrouw dan door een capabele, mannelijke verkoper. Vooral jonge mannen (13 tot en met 24 jaar), zeggen zich makkelijker tot een aankoop te laten verleiden als de verkoopster met hen flirt.

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Hans Dekker  |   | 
24-03-2006
 | 
08:34 uur

Tja... ik kan me er wel iets bij voorstellen...
sdj  |   | 
19-04-2006
 | 
13:56 uur
ik niet

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10