zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Veel talent blijft onbenut

heer L.M.J. van Tiggelen   |    |  29 maart 2006
Reactie: Hallo, vooral het deel ''Beter dan de baas'' verwoord het probleem van de doorsnee manager. Leidinggeven is een een talent, afhankelijk van de aard van de persoon.
Heel vaak laat de manager het woord geven in leidinggeven weg. Ze hebben de leiding! Van geven is totaal geen sprake meer en het gaat ze alleen maar om het nemen. Nemen, want ''Er is toch niemand beter dan zij''.
Het manager zijn leer je niet met ''tips and tricks'', manager ben je en de tips and tricks kunnen in bepaalde gevallen handig zijn.
Daarom is het mijn ogen niet verwonderlijk dat veel managers niet op de juiste plek zitten. Manager zijn kun je niet leren of door promotie worden, manager ben je.
 

Expats nemen twee keer zo vaak ontslag

Matthijs Rombouts   |    |  28 maart 2006
Reactie: Aardige conclusies. Is dit onderzoek in zijn volledigheid ergens te verkrijgen?

Matthijs Rombouts
KIT, Expat trainingen
 

Bankpersoneel heeft vaker RSI

Els Nieuwmeijer   |    |  28 maart 2006
Reactie: dit is elsnieuwmeijer@gmail.com
 

Bankpersoneel heeft vaker RSI

Els Nieuwmeijer   |    |  28 maart 2006
Reactie: graag mijn e-mailadres toevoegen
 

Bankpersoneel heeft vaker RSI

Els Nieuwmeijer   |    |  28 maart 2006
Reactie: Sinds kort ben ik begonnen met masseren op kantoren.
Met stoelmassage zijn goede resultaten te behalen bij RSI klachten, het is een drukpuntmassage van de rug,nek,
schouders.armen en hoofd.Zeer effectief in 20 minuten tijd.
Duurzame resultaten bij regelmatige massages b.v. 2 keer per maand,werkt ook preventief.
Fiscaal aftrekbaar voor de werkgever.
Bij belangstelling stuur ik mijn folder toe.
Els
Backpress no stress.
 

Raad van Bestuur? Nee, bedankt!

M.G.P. Kornblum   |    |  28 maart 2006
Reactie: En toch is het de mooiste poositie in een onderneming.
 

Mijn beste medewerker heeft financiële problemen. Wat te doen?

Anja   |    |  28 maart 2006
Reactie: Ik begrijp het heel goed dat het je raakt als een goede medewerker/-ster in een negatieve spiraal is beland, het is een lastige situatie. In ieder geval help je mensen met problematische schulden zeker niet door hen geld te geven of nog meer te lenen, waardoor de schuld alleen maar toeneemt. Het is ook niet je verantwoordelijkheid als werkgever.

De vraag is in hoeverre de situatie van deze mevrouw van invloed is op haar dagelijkse prestaties. Indien die invloed er niet is of nauwelijks dan is er natuurlijk geen reden voor ontslag.

Ik denk dat deze werkgever, hoe moeilijk ook, moet proberen afstand te nemen van de persoonlijke/financiele situatie van deze werkneemster. Duidelijk maken dat je het niet kunt oplossen voor haar. Je zou haar naar de gemeentelijke kredietbank kunnen doorverwijzen voor een beroep op de wet op de schuldsanering. Dat betekent tevens dat ze geen nieuwe schulden meer kan maken.

Er zijn ook tal van prima boeken geschreven over persoonlijk financieel management en hoe met geld om te gaan, maar de vraag is in hoeverre deze persoon daarvoor openstaat.

In ieder geval geen geld meer lenen/geven, hiermee blijft de situatie voortduren, komt er nooit een einde aan. Het is alsof je een alcoholist met een gebrek aan jenever stiekem een fles toeschuift zodat ie weer iets te drinken heeft.

Een begeleidings/coaching plan kan natuurlijk, maar schat goed in of deze werkneemster gemotiveerd is en het ook vol kan houden. Anders is het water naar de zee dragen. Hierbij is zelfinzicht van de werkneemster ook belangrijk, begrijpt ze waardoor ze in de financiele problemen is geraakt en/of waarom die problemen voortduren? Ik heb het niet over schuld, dat is te zwaar beladen, een situatie als die van je werkgeefster daar kan iedereen in belanden, maar wat ik wel bedoel is dat eerlijkheid en bereidheid hier van groot belang zijn als ze uit de negatieve spiraal wil stappen.

Het is in ieder geval niet de persoonlijke verantwoordelijkheid van jou als werkgever, maar ik maak je wel een compliment dat je zo sociaal betrokken bent bij je personeel, alleen denk ik dat je in dit geval iets té betrokken bent geraakt en dan is het beste wat je kunt doen afstand nemen. Hoe zou je hiermee omgaan als het geen personeelslid van jou was maar van een bevriende collega bijvoorbeeld?

Veel succes en ik hoop voor alle betrokkenen op een goede afloop!
 

Raad van Bestuur? Nee, bedankt!

Hans Dekker   |    |  28 maart 2006
Reactie: Tja, ondernemen ligt niet iedereen denk ik.

Verantwoordelijkheid dragen is niet altijd fijn.
Mmmm, misschien wel alleen leuk voor de heren als ze top resultaten mogen presenteren... En als die er niet zijn, maak je ze en schrik je je wilt van de gevolgen.
 

Raad van Bestuur? Nee, bedankt!

mr. H.C. Vegter   |    |  28 maart 2006
Reactie: Met goed advies (helaas steeds vaker noodzakelijk) is veel ellende te voorkomen.
 

Raad van Bestuur? Nee, bedankt!

fran   |    |  28 maart 2006
Reactie: Het blijkt inderdaad dat er steeds vaker conflictsituaties ontstaan tussen de aandeelhouders en de leden van de RvB.
Het is niet in het voordeel van ''de organisatie'' als spanningen te lang blijven aanhouden. Een dergelijk conflict moet snel van de baan.
Een MEDIATOR inschakelen is één van de opties.
Een mediator is een neutrale deskundige in het begeleiden van gesprekken in coflictsituaties.
Het is een verlies-verlies-situatie als iemand na een lange interne strijd de organisatie met slaande deuren verlaat.
Intussen is de organisatie verdeeld in kampen van pro's en contra's.Bovendien kunnen dergelijke spanningen nooit volledig geheim worden gehouden en voelt de hele organisatie de weerslag ervan .
Een dergelijk conflict (botsende belangen ,verschil van inzicht.....) kan , met behulp van een mediator, relatief snel worden opgelost en omgebogen tot een win-win-situatie.
De tools waarover een mediator beschikt zijn onderhandelingsmethoden en-technieken (meestal gebaseerd op de harvard-methode) die hij gebruikt , niet om posities te onderhandelen, maar om partijen vanuit hun posities te brengen naar het onderkennen van gemeenschappelijke belangen.
In casu kan het gemeenschappelijk belang zijn dat er iemand hoort te vertrekken maar door dit bespreekbaar te maken , en de regie der gesprekken in handen te geven van een neutrale derde,komen partijen meestal relatief snel tot een vergelijk.
info@mediating.be
 

Mijn beste medewerker heeft financiële problemen. Wat te doen?

heer Robert-L Plug   |    |  28 maart 2006
Reactie: Dit artikel komt voor mij net te laat. Zelf heb ik op ons bedrijf de zelfde situatie meegemaakt met een van mijn beste medewerksters.
Helaas is het niet goed afgelopen, aangezien ze in haar wanhoop ook nog de toevlucht tot drugs heeft genomen met als resultaat dat ik haar uiteindelijk op staande voet heb moeten ontslaan.
Jammer, want juist zij had zeer goede kwaliteiten. inzichten e.d.
Het is waar, in zo'n situatie moet je erg oppassen dat je zelf niet te veel bij de situatie betrokken raakt.
 

Raad van Bestuur? Nee, bedankt!

Jan Maasland   |    |  28 maart 2006
Reactie: Managers blijven dus liever zitten op plekken waar ze niks kan overkomen. Mooi vooruitzicht... Wat een slappe hap zeg.
 

Doet u alles om op te vallen?

heer Claude Brogniez   |    |  27 maart 2006
Reactie: Spellingsfouten is ook een manier om op te vallen. Niet altijd positief, ... want de brief verdwijnt meestal in de prullebak.

Misschien had de dansleraar wat meer moeite moeten doen om zijn leerlingen te leren wat ''acte de presence'' betekent.

 

De zweep erover!

heer Sanderink   |    |  27 maart 2006
Reactie: dus conclusie: zweep alleen als het moet en noodzakelijk is (tijdgebrek, belangrijke beslissingen, wangedrag etc). Vrijheid en verantwoordelijkheid delegeren zo vaak als de situatie toelaat en zoveel als de medewerker aankan en/of aanwil.
 
< vorige 2400 2401 2402 2403 2480 volgende >
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10