zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

'Nee' zeggen goed voor carričre

mevrouw J. Witte   |    |  21 augustus 2006
Reactie: Tegen mijn vakantiewerkers zeg ik makkelijker ''nee'' dan tegen mijn vaste medewerkers omdat ik daar meer mee omga en hun vraag (meestal) met een overtuigende reden wordt gesteld.
Er zijn situaties dat ik heftig baal dat ik ja heb gezegd en ik dus weer een uurtje of 50/60 aan het werk ben, maar de vraagstelling ''wat zijn de gevolgen voor mij'' gaat dat helpen oplossen.
Ik wil Leonie Linssen daarom bedanken voor haar reactie!

Jacqueline de witte
 

Selfservice verhoogt efficiency en omzet

mevrouw M Zuijdendorp   |    |  21 augustus 2006
Reactie: de relatie tussen selfservice en klanttevredenheid is wel degelijk aan te geven. Uit ons recent gehouden klanttevredenheidsonderzoek is gebleken dat de klanten die aangaven gebruiker te zijn van onze selfservice desk, wel degelijk tevredener waren over onze dienstverlening in het algemeen. Het tevredenheidscijfer bij deze groep mensen steeg maar liefst een half punt ten opzichte van de rest.
 

Bedrijven met oprichter aan het roer doen het beter op de beurs

Kracht   |    |  21 augustus 2006
Reactie: Dit klopt, de belangrijkste reden is dat eigenaren een veel langere termijn visie kunnen ontwikkelen, waar de aangestelde directeur binnen 3 jaar forse resultaten moet laten zien. Dit gaat vaak tenkoste van de continuiteit van de organisatie.
 

Huur een autist in!

Jeffrey Broer   |    |  21 augustus 2006
Reactie: Jammer van het Rainman plaatje, meneer Sonne doet er namelijk veel aan om juist dat vergelijk te voorkomen. Rainman is namelijk niet representatief voor autisten.
Verder is het volgens mij een gat in de markt, alleen de overhead is groter dan bij ''normale'' specialisten en inhurende managers zullen bepaalde vooroordelen moeten weg zetten.
 

China jaagt op Westerse topmanagers

heer Louis Hoeben   |    |  21 augustus 2006
Reactie: Het is een feit dat er in het westen veel expertise op non-actief wordt gezet dat zeer welkom is in andere groeicontinenten.
Het is aan de lokale autoriteiten en industrieorganisaties om ervoor te zorgen dat de braindrain en expertisedrain wordt voorkomen!!
 

Hoe stel ik een meerjarig contract op?

Redactie   |    |  21 augustus 2006
Reactie: @ heer LJ Bouw: U kunt Asha Kalijan rechtsreeks bereiken via de website http://www.adimco.org
 

Huur een autist in!

Jan Maasland   |    |  21 augustus 2006
Reactie: Goed dat er ook een Nederlands initiatief is. Jammer alleen dat het geen commercieel project is. Het oogt nu wat doods met een 'actuele' vacature uit april 2006. Is de subsidie op?
 

Hoe stel ik een meerjarig contract op?

heer LJ Bouw   |    |  21 augustus 2006
Reactie: Geachte mevrouw Kalijan,

Ik zoek voor mijn werkgever een modelcontract (meerjaren) wat ik kan herschrijven voor onze eigen opleidingsproducten.

Kunt u mij hierbij helpen?

Mvrgr
Laurens Bouw
 

Manager vertrouwt thuiswerker niet

M. van Voorstede   |    |  21 augustus 2006
Reactie: Een duidelijk voorbeeld van twee zeer duidelijke statements;
''Zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten...''
''In elke boomgaard is wel een rotte appel te vinden.''
De tweede alinea van dhr Hans Egberts kan ik ook zeer beamen... Dan hebben we het nog niet over werknemers die roken, en hiervoor meerdere malen per dag tenminste 15 kwijt zijn.....deze mensen kunnen thuis waarschijnlijk al rokende doorwerken > en dus productiever zijn... Wellicht voor een werkgever juist voor deze doelgroep een goede optie.
 

Jonge, net afgestudeerde werknemers kunnen maar weinig (Artikel)

heer F. Arntzen   |    |  21 augustus 2006
Reactie: Na de studie moeten ze de kaders en de doelstellingen van de organisatie leren kennen waarna, als ze hiermee willen werken, ze goede medewerkers kunnen worden
 

Huur een autist in!

Hans   |    |  21 augustus 2006
Reactie: Het nederlandse initiatief is te vinden op: www.autest.nl Dus zo nieuw is dit niet in Nederland
 

'Nee' zeggen goed voor carričre

Anthony Game   |    |  21 augustus 2006
Reactie: Ter info van Dale

nee (het ~)
1 ontkenning, afwijzing

nee (tw.)
1 uitdrukking van ontkenning
2 uitdrukking van verrassing of verontwaardiging

ja (het ~, ja's)
1 instemming, bevestiging

ja (tw.)
1 uitdrukking van bevestiging, toestemming of inwilliging
2 uitdrukking van berusting of toegeving
3 om aan te knopen bij een vroeger gezegde of iets dat in de gedachte schiet
4 uitdrukking van verwondering of verbazing
5 uitdrukking van ergernis of ongeduld

macht (de ~)
1 mogelijkheid om dingen te laten gebeuren zoals men wil
2 (~en) persoon of groep die de heerschappij heeft op een bepaald gebied
3 (~en) vermogen om iets te doen, te beďnvloeden
4 (~en) mogendheid
5 (~en) [wisk.] product van gelijke factoren => graad
6 grote hoeveelheid => hoop

on·macht (de ~)
1 machteloosheid, onvermogen

 

Relatie met een ondergeschikte? (Artikel)

Bartje   |    |  20 augustus 2006
Reactie: Kan volgens mij niet. In eerdere reacties komt de gehuwde,samenwoonde, man/vrouw verhouding in beeld. Ook dat kan niet of er moeten bij een start goeie regels zijn opgesteld. Als de relatie alleen gericht is op sex heb ik een beter advies: neem wat geld mee.
Ik denk dat anders de verhouding niet goed zal blijven.
 

'Nee' zeggen goed voor carričre

mevrouw Christel E. Kracht   |    |  20 augustus 2006
Reactie: Mijns inziens legt de benadering van Leonie Linssen meteen het, volgens Hans Egberts, ontbrekende onderdeel in de discussie bloot. Door jezelf de vraag te stellen: ''Wat zijn de gevolgen voor mij?'', maakt dat niet alleen jezelf bewust maar ook de andere partij. Mensen verbeteren niet als ze niet weten c.q. hen niet wordt aangegeven wat ze kunnen verbeteren. Mensen blijven derhalve overvragen als de grens niet wordt aangeven. De training van Leonie Linssen, zoals tevens vermeld op haar site veranderjewereld.nl, zorgt voor duidelijkheid en tevredenheid naar beide partijen.
 
< vorige 2290 2291 2292 2293 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10