zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

De zeven doodzonden bij acquisitie door professionals

heer R.F. van den Hil   |    |  6 november 2006
Reactie: Ik kan mij goed vinden in dit artikel. Als acquisiteur kan ik onderschrijven dat wanneer je je aan, o.a., deze handvatten houdt je boven de gemiddelde verkoper uitsteekt en dus succesvoller zal zijn.

Er zijn nog zat andere argumenten te benoemen waarop je kan letten maar dan schiet dit artikel door en is de essentie weg. Een verkoper moet kunnen motipuleren. Voordat je dat kan doen moet je goed luisteren en dat kan pas als je iemand spreekt. En dan kom je weer bij dit artikel.
 

Zijn zij nou zo slim of ben ik nou zo dom?

heer R.F. van den Hil   |    |  6 november 2006
Reactie: Reclame is in het algemeen het scheppen van een idee of gevoel, maar bovenal het uiten van de naam. Exposure, daar komt alles op neer. Iedereen die wat verder doordenkt begrijpt dat je door slim onderhandelen die € 2000 euro zelf kunt verdienen (of het veelvoudige voor de echte gehaaide onderhandelaars). Andere banken zeggen hier echter niets over, dus deze bank zal op z'n minst benaderd worden voor een offerte. Doel bereikt.
Over andere nietszeggende, irriterende en inhoud missende reclames zullen we verder maar zwijgen.
 

Fiscus straft contant betalen bij de benzinepomp af

Terry van Erp   |    |  6 november 2006
Reactie: Hmm, dus de brandstof moet nog meer op gaan brengen, niet iedereen wil en kan overal met plastic betalen.
Gaat lekker met dit land.
De ellende van dit alles is dat de het overgrote deel, ik schat 95% van de werknemers dit ook gewoon gaan doen, dus het gaat weer gewoon door, net als alle andere onzinregeltjes.
Minder regels, dat roepen ze al jaren in den haag, ik merk er persoonlijk bar weinig van.
Groeten
 

Gezocht: ouder rustpunt op de werkvloer

marianne sieverding   |    |  5 november 2006
Reactie: Het is leuk en aardig dat het Kabinet onderzoekt of de arbeidsrechten van 65-plussers nog verder versoepeld kunnen worden, maar het zou een goede zaak zijn als ook eens gekeken wordt hoe het aantrekkelijker voor 65plussers gemaakt kan worden om door te werken na je vijfenzestigste verjaardag.
Wanneer krijg ik een soortgelijk artikel lezen met als kop ''aantrekkelijke werkgevers voor 65-plussers''.
Er is best belangstelling om door te werken na penioenering maar dan wel op aantrekkelijjke voorwaarden voor de 65-plusser of VUTTER. Die zitten niet alleen in het materiele vlak!
 

Wat te doen om overtuigender over te komen?

Dennis Coelingh   |    |  5 november 2006
Reactie: Ik denk dat indien je te ''soft'' denkt te zijn en over denkt te komen dat je eens gaat kijken naar gerichte pratijktrainingen. Er zijn een aantal trainingen die meerdaags zijn, die uitstekend kunnen aansluiten bij een opkomend en groeiend manager. De wijze van verwoorden richting personeel en leiding kan onzeker zijn voor je. Die zijn weg te nemen door de juiste training te krijgen.
 

Bent u een emotionele kusser?

Bram Hengeveld   |    |  5 november 2006
Reactie: Bericht: hallo, toevalligerwijs kwam ik via google op uw site terecht en las via de poll het stukje over links of rechts zoenen. Aan het eind van het artikel gaat het over links of rechts een hand geven.

Misschien een leuk detail:
Ik ben vroeger scout (padvinder) geweest en officieel dient een scout een andere scout met de LINKERhand de hand te schudden, dit omdat de linkerhand dichter bij het hart zit. Wellicht niet interessant voor een onderzoek, maar ik wilde het u niet onthouden.

vriendelijke groet,
Bram Hengeveld
 

Manager weet zich geen raad met pestkoppen

Frank de Mink   |    |  4 november 2006
Reactie: Via die engelse bron vond ik dat a.s. dinsdag uitgeroepen is tot 'anti intimidatie dag'. Ik geloof niet dat we dat in Nederland doen, maar het lijkt me een goed idee.
Ik hoor van zeer veel intimidatie gevallen, met name om dure professionals eruit te werken, of kritiek te onderdrukken, en ik kom het vaak tegen bij hoogbegaafde werknemers die een bedreiging voor hun baas kunnen zijn, vooral als deze narcistische trekken vertoond.

Hirigoyen schreef daar onlangs een goed boek over dat ik iedereen kan aanraden: Pesten en treiteren (wereld bibliotheek). We zouden intimidatie in verband moeten brengen met 'psychisch gestoorde managers'' zoals vorig jaar ontdekt werd. Ik verzamel cases.
 

Dieren op de werkvloer, een goed idee? (Artikel)

R Broeren   |    |  4 november 2006
Reactie: Ik heb ook op ''ja'' gestemd, hoewel dat
(als ik deze reacties zo zie) misschien niet altijd echt practisch zou zijn. Maar zoals mevrouw M.O. Swijtink zo mooi schrijft, als er ergens hard gewerkt wordt is het op een boerderij.
Mevrouw J. van der Voort, ik ben het helemaal met u eens! Het is ook bewezen dat het hebben, verzorgen, aaien van een kat, de kans op een hartaanval met 7% verminderd en in het geval van een hond, is dit zelfs 20%!

Met vriendelijke groet,
Romy Broeren

Inspiratie is Motivatie!
 

Fiscus straft contant betalen bij de benzinepomp af

heer F Schophuizen   |    |  4 november 2006
Reactie: Ook als de werkgever de BTW niet terug krijgt, moet hij onkosten vergoeden aan zijn werknemers.

Doet hij dat niet, dan bel je gewoon naar de zaak dat je zonder kaart bij de pomp staat. Dan lost de werkgever de betaling maar op...

Werktijd tikt dan natuurlijk gewoon door - wat aanzienlijk duurder is dan die gemiste BTW.
 

Nieuw: Escortservice voor zakenvrouwen

Jeannette   |    |  4 november 2006
Reactie: Dank voor de chapeau Richard! Enne Annette, ja, is idd ook een zeer prettige bijkomstigheid die regie.
Zat trouwens zelf aan een soort ''club'' te denken waar vrijgezellen mannen en vrouwen deel van zouden kunnen uitmaken om af en toe eens een oproep te kunnen plaatsen voor dergelijke gelegenheden, maar dan stoten we de dames van het initiatief weer het brood uit de mond.... soort dienst en wederdienst. Ook leuk voor het netwerken.
Een tafelheer vind ik overigens zeer aangenaam!

Aan meneer M.U.: De dame hoeft helemaal niets uit te leggen maar als zij dat toch wil maakt ze er toch gewoon haar persoonlijk assistent, desnoods in spé, van, op dat moment?

Helaas zijn niet alle mannen oprecht zo trots Richard, naar de buitenwereld misschien wel, maar o wee, bij thuiskomst....
Gelukkig heb ik hier geen last (meer) van, ben uiteindelijk heerlijk in mijn eentje de afgelopen 3½ jaar tot volle wasdom gekomen en wordt gewaardeerd en zeer gerespecteerd.
Utopieën moet je koesteren, zijn de broertjes van idealen en deze beiden de ouders van je creatie!
Succes allemaal!
 

Hoe meer opleidingskansen, hoe blijer met de baas

harry vorenkamp   |    |  3 november 2006
Reactie: Onze onderneming biedt mens en organisatie ondersteuning bij het vaststellen en uitvoering van hun opleidingsbeleid. Eén van de terugkerende aspecten bij opleidingen is het veel te lage rendement. Door allerlei oorzaken is dit rendement moeilijk te bepalen en wordt in ieder geval als te laag ervaren.

Het opleidingsbeleid is er vaak wel, doch in tijden van economisch verminderde resultaten kunnen de eerste kosten snel verminderd worden door het opleidingsbudget drastisch in te krimpen. Tengevolge van het gevoel van het lage rendement van opleidingen is dit nog een gerechtvaardigde keuze ook nog (zo denkt men).

Opleiden alleen is voor de motivatie niet voldoende. Het doorstroombeleid is net zo belangrijk (zoals het artikel al aangeeft). Kleinere ondernemingen hebben hier dan ook direct hun probleem te pakken. Waarheen moet iemand doorstromen? Uitstromen is dan eerder het gevolg van opleiden en waarom zal die werkgever dan gaan opleiden?

Probeer als kleinere werkgever alle werknemers vooral te zichzelf te verbinden aan een prachtige, zingevende doelstelling. Dit zal naast een goed opleidingsklimaat helpen tevredenheid van werknemers te bereiken. Het zoeken naar een andere baan wordt tenminste verminderd.

Overigens hoeft het bij voorbaat niet verkeerd te zijn als werknemers bij tijd en wijle naar een andere baan zoeken, doch daarover een andere keer meer.
 

Excuses CEO zijn weinig waard

harry vorenkamp   |    |  3 november 2006
Reactie: Transparantie is een ''hot item'' in vele organisaties. De wijze waarop transparantie wordt bereikt door CEO's in tijden van een beschadigde reputatie verschilt gelukkig en is fors afhankelijk van de situatie. De term ''Nice to know and Need to know'' slaat op de mate van het delen van informatie met anderen. Het tijdsmoment waarop dit proces plaatsvindt bepaalt vooral het gevoel van transparantie. Ik wil met deze reactie helemaal niet volledig zijn en zou daar nog veel meer opmerkingen over kunnen maken. Het gemak echter waarmee telkens een CEO en/of een openbaar bestuurder aan de schandpaal wordt genageld omdat deze iets had moeten weten, is echter veel te groot. Veelal zouden tenminste ook andere mensen hierop aangesproken dienen te worden. Oké, de CEO heeft een voorbeeldfunctie en dan toch ook vooral in het acteren naar de toekomst. Excuses zijn daarmee belangrijk; de toekomstgerichte acties nog veel meer.
 

Excuses CEO zijn weinig waard

Ton van de Vorst   |    |  3 november 2006
Reactie: Logisch, een goede reputatie bouw je op in jaren door steeds weer te laten zien dat je betrouwbaar bent. In een week kun je die zorgvuldig opgebouwde naam vernietigen door laksheid, hebzucht, aandelen en optie handel met voorkennis, exorbitante bonussen te incasseren, mismanagement'...... Excuses achteraf doen daar weinig aan af, in hoeverre kun je erop vertrouwen dat deze wel oprecht zijn. Het enige wat helpt is dat het probleem trefzeker met wortel en loof wordt uitgeroeid, te beginnen met die onbetrouwbare leugenachtige CEO.
 

Manager weet zich geen raad met pestkoppen

Eddy de Pender   |    |  3 november 2006
Reactie: In dit verband moet ik denken aan het begrip 'geïdentificeerde patient' uit de gezinstherapie. Vader en moeder komen bij de psycholoog om hun ontwillige zoon van 16 te 'fixen'. Gedachte is, dat de zoon een gedrag laat zien dat een signaal is van de ziekte van het systeem, waarin vader en moeder een prominente rol spelen. Bij pestgedrag is het dan interessanter om naar onderligeende interactiepatronen te kijken in de organisatie, dan het 'geïdentificeerde' probleem van pesten proberen op te lossen. Neemt niet weg natuurlijk, dat getracht moet worden slachtoffers van pestgedrag te ondersteunen. Zie hiervoor ondermeer www.stopmobbing.nl
 
< vorige 2229 2230 2231 2232 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10