zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Managers zijn verloren zonder BlackBerry

dennis willemsen   |    |  25 januari 2007
Reactie: Ik ben kleine zelfstandige, ook ik vind het een perfect apparaat die blackberry, zo kan ik nu direct offertes maken voor mijn klanten zodat zij direct een antwoord hebben op hun vraag, en ik merk de zaken gaan er niet minder door.
Tevens op een willekeurige bestemming ter wereld gaat ook alles gewoon door en mijn klanten weten op dat moment niet dat ik lekker in de zon lig.
 

Actieve studenten succesvoller in carrière

chleb   |    |  25 januari 2007
Reactie: eh... open deur?
 

Britse werkgever mag dikke sollicitant weigeren

Ton   |    |  25 januari 2007
Reactie: Zucht, als je zo dik bent geworden dat je de poort door gerold moet worden omdat je niet meer door de deur past dan kan ik me daar wat bij voorstellen.

Verder vind ik het maar een eigenaardige ontwikkeling, dat iemand met een buikje bovengemiddeld produktief kan zijn heb ik al vaker geschreven hier. Ik kan het bewijzen, ik ben zelf zo'n buikjesmanntje.

Mij vonden ze gelukkig niet te dik destijds, ik mocht er gewoon werken en kreeg bovendien elke dag een Engels ontbijt, patat, ei, spek en worstjes en ketchup. Smullen, en de hele dag vol energie! Want wie hard werkt moet goed eten leerde mijn grootmoeder mij.

Ik verwacht dat de voedingsconsulenten en verzekeraars het absoluut niet met me eens zijn. Zij zien uiteraard liever werknemers die hun geld aan hun uitgeven aan premie of adviezen.

Artikel over de dikke mens als Jojo: klik hier
 

Managers ondermijnen trainingen

Jan Hansen   |    |  25 januari 2007
Reactie: Beste Hans,

Iemand met leiderschapskwaliteiten hoeft niet per definitie ook een goed leider te zijn. Dat vereist ook een goede beheersing aan vaardigheden. Deze kunnen wel aangeleerd worden.

Wellicht moet je het artikel nog eens lezen en is de inhoud juist jouw op het lijf geschreven. Waarschijnlijk weet jij alles beter.... Goed voor je ontwikkeling! Lekker blijven stilstaan.
 

Werkgever wil weten wat werknemer eet

a.kroon@censor.nu   |    |  25 januari 2007
Reactie: Dag Ton en overige,

Ik ben het helemaal met je eens als je zegt “de ellende gaat denk ik nog komen in veel gevallen”.

De berichten over de nieuwe WIA bevestigen dit. Niet arbeidsongeschikt genoeg voor een uitkering, maar wél voor ontslag. Dat overkwam vorig jaar een aanzienlijk aantal werknemers. Eerst werden ze getroffen door een ziekte of ongeval. Daarna zaten ze gedwongen twee jaar thuis in de Ziektewet omdat hun werkgever geen passende functie voor hen had. Vervolgens werden ze gekeurd en kregen ze te horen dat ze weliswaar gedeeltelijk arbeidsongeschikt waren, maar toch niet in aanmerking kwamen voor een uitkering. En toen werden ze door hun werkgever ontslagen. De gevolgen laten zich raden.

Dan is er nog het probleem met de verzekeringsmaatschappijen. Deze eigenen zich zoveel macht toe. Het is ongelooflijk dat de NMA hier niet ingrijp. Aan de clustering van maatschappijen is nog geen einde gekomen. Als je weet welke concerns er vallen onder Achmea dan schrik je ervan. Het Achmea dorp/stad zoals in de advertentiecampagne wordt geschetst is bijna realiteit.

Wanneer je dan ook nog eens kijk naar de belangen, zoals: werkgevers-, ziekteverzuim-, (collectieve) zorgverzekeringen. Dan zit er in de dekking soms een overlap. Dit betekent uitkeren via 1 verzekering en de overige 2 worden niet aangesproken. Dan heb ik het nog niet over de kleine regeltjes waaraan je moet voldoen.

Arie Kroon
 

De mosseltest

anthony   |    |  25 januari 2007
Reactie: En wat nu als je een gekweekte mossel bent... dan hoef je zelfs de eerste keuze niet te maken..

Ontmosselen!

 

Maatschappelijk verantwoord ondernemen leidt tot innovatie

Marjolein Hins   |    |  24 januari 2007
Reactie: Beste Andris,
Dankjewel voor jouw excuses. En tegelijkertijd, alsjeblieft, distantieer je niet van andere mensen, al krijg je misschien het gevoel dat dat nodig is. We kunnen alleen maar goede oplossingen vinden voor de gezamenlijke problemen van ons land en onze aarde als we de kennis en kunde en dus onze eigen talenten inzetten en combineren en nieuwe invalshoeken bekijken (paradigm shift). Jij hebt jouw kennis en een ander heeft zijn/haar visie. Laten we die respecteren van elkaar! Dan wordt het echt nog heel leuk om onze innovatie een zwengel te gaan geven!! Stel je voor, we gaan al die talenten bundelen.... i.p.v. kijken wie de wedstrijd kan winnen......
Succes en hartelijke groeten,
Marjolein
 

De mosseltest

mevrouw M.A.J. Rijsbergen   |    |  24 januari 2007
Reactie: ik vind dit een hele goede vergelijking,ik ben zelf 50 jaar en ben opgeklommen van huishoudelijjk medewerkster,tot facilitair manager,ik ga van de ene verandering naar de ander,maar steeds leer ik bij ,en het gaat er niet om wie je bent maar wie je kent,want als je makkelijk met veranderingen omgaat leer je ook veel meer mensen kennen in verschillende vakgebieden,waar je dan ook weer dingen van opsteekt dus inderdaad je bent nooit te oud om te leren,want iedere stap vooruit kan er een achteruit zijn maar je weet dan wel wat de juiste richting is
 

Middenmanager in de greep van ontevredenheid

Hans van der Aar   |    |  24 januari 2007
Reactie: Is dit onderzoek verkijgbaar en tot wie kan ik mij dan wenden?
 

Werkgever wil weten wat werknemer eet

Ton   |    |  24 januari 2007
Reactie: De overheid trekt zich terug en helaas ontstaat er steeds meer onduidelijkheid en onzekerheid bij de burger. Ik zie ook dat er steeds meer ondoorzichtige regeltjes komen. Zowel voor werkgever als voor werknemer.

Natuurlijk ligt de waarheid zoals altijd in het midden.

De werkgever mag zich wat mij betreft tot een bepaalde hoogte met het privé leven van de medewerker bemoeien, als het werk daaronder lijdt.

Sporten is volgens sommige deskundigen ook helemaal niet gezond en bovendien veel werknemers melden zich ziek na een blessure.

Het is inderdaad een moeilijke discussie en meestal zijn het de uitzonderingen die het verpesten voor de groep.

Ik zie het liefste dat mensen hun verantwoordelijkheid serieus nemen, dat geldt voor werknemers als werkgevers maar ook voor de staat maar ook voor de verzekeringsmaatschappijen.

Eigenlijk is het absurd dat zo iets belangrijks als gezondheidszorg grotendeels geprivatiseerd is geworden.

Ik hou er niet van dat zaken van algemeen nut geprivatiseerd worden want uiteindelijk leidt het allemaal tot onduidelijkheid en winstbejag en in veel gevallen tot slechtere dienstverlening. Natuurlijk zijn er bepaalde voordelen maar ik vind ze niet opwegen tegen de nadelen.

Wat is ons voordeel nu eigenlijk onder de streep van het privatiseren van de arbodienst, het openbaar vervoer, de energieleverancies, de telefonie, de gezondheidszorg enz.?

Misschien zijn er op korte termijn wel voordelen maar de ellende gaat denk ik nog komen in veel gevallen.

De arbodienst is veel minder partijdig geworden, niemand wil meer investeren in het spoorwegennet, de stations, de stroomdistributie en de lokale ziekenhuizen gaan dicht.

Ik zie dit eigenlijk als een falende overheid die niet in staat is zijn verantwoordelijkheid jegens de burger te nemen.

Maar dat is een heel andere discussie, inderdaad.


 

Bel- en emailterreur maakt dom en gestresst

Vincent   |    |  24 januari 2007
Reactie: Heel herkenbaar maar sinds een aantal maanden gebruik ik de methodiek van David Allen (http://www.davidco.com/) en gebruik zijn Outlook Add-In (http://gtdsupport.netcentrics.com/home/) en moet zeggen....dit gaat een stuk beter maar discipline blijft vereist.
 

De mosseltest

Jos Arets   |    |  24 januari 2007
Reactie: Hartelijk voor je reactie. Inderdaad een slordig typefoutje.
 

Manager vol vooroordelen over thuiswerkers

heer p. zwart   |    |  24 januari 2007
Reactie: Thuiswerken is ideaal! ik zit nu ook van huis uit te werken (en typ dit tijdens mijn pauze) maar er moet zeker sprake zijn van een vertrouwensrelatie. Binnen mijn bedrijf staan we op het punt om een verhuizing door te maken. Dit is ook wel noodzakelijk omdat er diverse disciplines door elkaar werken op een en dezelfde plek. Hierdoor is het voor sommige collega's lastig om zich goed te concentreren omdat ik als accountmanager veelal aan de telefoon zit en dan ook goed te horen ben. Dit is niet alleen belemmerend voor mijn collega's maar ik zit zelf ook teveel te letten op het feit dat ik niet tot een last ben voor hun. Gevolg: ik kan me niet voor de volle honderd procent inzetten op mijn werk. Hierdoor werk ik ook zo af en toe thuis en ik moet zeggen, het is een verademing. Ik kan vrijuit met mijn contacten over de telefoon praten en ik kan zeggen wat ik wil en moet zeggen. Hiernaast is het inderdaad ideaal dat je vanuit je bed naar je pc kan lopen en niet ontzettend vroeg naar kantoor hoeft te rijden om de file te vermijden....wat tegenwoordig toch ook al onmogelijk is.

Ik geloof er echter wel in dat er een bepaalde regelmaat moet zijn met mijn aanwezigheid op kantoor. Je moet jezelf laten zien en aangeven wat je gedaan hebt. Niet alleen door digitaal de gegevens door te geven maar juist door een persoonlijk gesprek. Hoe digitaal we ook aan het worden zijn, we moeten elkaar recht in de ogen kunnen kijken om te zorgen dat we met z'n allen dezelfde koers blijven varen en dat dit zo eerlijk en oprecht mogelijk gebeurd.
 

Vergroot uw succes door vaker \'ja\' te zeggen

heer P Bies   |    |  24 januari 2007
Reactie: Door als het ware een vooringenomen grondhouding aan te nemen - het vertrekpunt is of ja of nee - zet je jezelf als professional per definitie op het verkeerde been. Als communicatie adviseur word ik betaald om vanuit mijn eigen vakgebied het voor de organisatie beste advies te geven. Je bent pas echt assertief als je dit blanco en zonder vooringenomenheid durft te doen. Laat daarom boven alles je professionaliteit gelden. Als je daarbij oog houdt voor de goede samenwerking en het eindresultaat ben je op de goede weg.
 
< vorige 2147 2148 2149 2150 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10