zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Humoristische manager is betere manager

Mirjam.nu   |    |  26 januari 2007
Reactie: Humor is ook een teken van intelligentie: je relativeert en zet zaken in een ander perspectief, je brengt wat lucht in de materie. Maar leg het mensen vooral niet op, want er is niets zo tenenkrommend als een van nature humorloze manager die humoristisch wil zijn.
 

Humoristische manager is betere manager

heer M. Bleecke   |    |  26 januari 2007
Reactie: Heel juist, een kwinkslag kan een netelige of onaangename situatie op slag doen veranderen. Toch is het tegelijk ook een valkuil. Humor gaat bij sommigen ook ten koste van een of meer van de toehoorders of andere betrokkenen. Hij wordt (zij worden) dan het slachtoffer van ''de drang naar leuk willen zijn''. Neemt niet weg dat spontane humor, gedragen door een flinke dosis zelfspot heel purgerend kan werken.
 

Promotie net zo zenuwslopend als scheiding

maurits   |    |  26 januari 2007
Reactie: Na een strijd van 9 jaar en veel moddergooien van mijn ex-partner lijkt er een einde te komen aan deze slopende strijd.
De emoties die dit losmaakt zijn van een totaal andere orde dan de genoemde ''strijd''om je plekje te vinden. Ook heb je deze scheidings emoties vaak naast een aktieve baan, waar je je gezicht moet ophouden en die prestaties verrichten die de omgeving van je verwacht.

Ik wil niet stellen dat mijn scheiding totv de huidige standaard hoort, maar van soortgenoten - en die zijn er steeds meer - immers 30% is/gaat scheiden - begrijp ik gelijksoortige emoties.

Ik hoop voor Steve Newhall dat hij het nooit meemaakt!
 

Humoristische manager is betere manager

Martha van de Pasch   |    |  26 januari 2007
Reactie: Het is een feit dat je met humor de lachers op je hand krijgt. Daarnaast heeft het een psychologische uitwerking. Op het moment dat men ontspannen met elkaar communiceert staat men op gelijke voet. De hiërarchie van een leidinggevende valt dan even weg. Jammer om daar een cursus voor te moeten volgen. Het is leuk dat het er is maar het zou nog beter zijn als men niet alleen een goed ontwikkeld IQ heeft maar daarnaast met een leidinggevende functie ook zijn EQ gebruikt. Meestal gaat dat niet samen. Het IQ overheerst dan het EQ. Zodra men mensen aanvoelt kun je met gelijke tred oplopen en je in anderen verplaatsen. Inderdaad gedragen managers zich naar hun functie. Ik kom toch weer terug op mijn eerdere reactie op een soortgelijk artikel. Je moet een mensenmens zijn om leiding te kunnen geven. Verplaats je als leidinggevende eens in die ander die het werk voor jou moet doen en vraag gewoon eens hoe het met iemand gaat als je merkt dat het niet goed loopt. Dan ben je al een eind op weg. Dan is het niet nodig om ballen in de lucht te gooien, dan gooi je een ander balletje op en heb je de ander al voor de helft voor je gewonnen.
 

Humoristische manager is betere manager

J.C. van der Schaag   |    |  26 januari 2007
Reactie: Deze conclusie wordt door ons volledig onderschreven, momenteel hebben wij een uitbreidingsronde gedaan voor goede managers welke mogen gaan werken voor Faros. Hier wordt elke medewerker bij betrokken, want wij willen een team waar ook een sfeer uitstraalt, plezier in het werk. Humor is hier een essentieel onderdeel van, je kunt in het leven niet alles met secondaire arbeidsvoorwaarden goed maken. Ook bij onze opdrachtgevers werken wij zo.
Sinds 3 maanden geven wij in klein commitee ook trainingen voor top managers heel exclusief, dit was voor de Farosgroep een nieuwe uitdaging, hier zie je, mits oprecht, met humor en een open benadering naar mensen toe, het werkt verhelderend.
Een zeer goed artikel.
Met vriendelijke groet,
Drs. J.C. van der Schaag
 

Humoristische manager is betere manager

heer johnny hoebregs   |    |  26 januari 2007
Reactie: hoi,
en of humor belangrijk is. Maar nog beter resultaat zou behaald worden als de humor echt uit jou zelf komt, en gaan werken met een glimlach helpt dikwijls en is heel aanstekelijk.
Wanneer ik met groepen werk is het eerste wat ik vertel dat mijn vormingen doorspekt zullen zijn met humor. Zelfs saaie theorieën kun je aangenaam brengen als je ze met de nodig humor brengt.
Alleen oppassen dat je er niet in overdrijft want dan zou het zich weleens tegen jou kunnen keren en eigenlijk net het tegenovergestelde effect teweeg brengen.
Ik zeg altijd 'het zonnetje schijnt altijd, ook al zit ze verborgen achter de wolken'

groetjes johnny
 

Actieve studenten succesvoller in carričre

Laurentiaan   |    |  25 januari 2007
Reactie: Lyanda Vermeulen had deze conclusie in haar studententijd moeten trekken... dan had ze er zelf wat aan gehad!
 

Manager vol vooroordelen over thuiswerkers

mevrouw F Lamers   |    |  25 januari 2007
Reactie: Je moet voordelen en nadelen van thuiswerk niet verwarren met problemen in je kantoorcultuur. Als je kantoor zo georganiseerd is dat mensen te vaak onderbroken worden voor een al dan niet sociale babbel of voor achtergrondinformatie, waar de aangesproken persoon eigenlijk niet direct voor zit, moet je eigenlijk eens binnen je eigen kantoor gaan kijken wat daar mis is. Het thuiswerk zal ook afhangen van de aard van het werk. Als je thuis ongestoord 8 uur kunt werken en als je produktiviteit daar niet onder lijdt kan het grote voordelen hebben. (reistijd, rust, concentratie) Als je thuis niet beschikt over een afzonderlijke ruimte, maar wel over een druk gezin lijkt het me niet makkelijk om de voordelen te kunnen incasseren.
 

Actieve studenten succesvoller in carričre

Ineke de Ruiter   |    |  25 januari 2007
Reactie: Bij mijn studie op de Hogeschool Utrecht zijn ze hier ook volop mee bezig. Het nadeel bij ons was dat we altijd in dezelfde groepjes werkten en dat er vanuit de docenten weinig stimulans was om nieuwe groepen te vormen. Studenten in de beginfases willen het liefst bij hun vertrouwde groepjes blijven aangezien ze weten hoe deze mensen werken, tenzij de groep waarbij ze zitten niet bevalt gaan ze opzoek naar iets anders. Het heeft dus absoluut z'n voordelen om in verschillende groepen samen te werken als dit ook werkelijk verschillende groepen zijn. Uiteindelijk wordt de drempel alleen maar lager gesprekken met mensen aan te gaan waarmee een keer samengewerkt is.
 

Politieke spelletjes? (Artikel)

sjun   |    |  25 januari 2007
Reactie: Soms is het helaas nodig om belichting zaken zorgvuldig voor te bereiden ten einde tegen te kunnen gaan dat degenen die anderen de volledige arbeid en afbreukrisico's 'gunnen' zich wat al te eenvoudig profileren op successtory's. Die belichting is nodig om de bedrijfsresultaten op termijn en de onderlinge (wederkerige) solidariteit binnen het bedrijf positief te beďnvloeden.
 

Actieve studenten succesvoller in carričre

Michel Verdaas   |    |  25 januari 2007
Reactie: Wanneer ik kijk naar mijn eigen studie op de AVANS Hogeschool merk ik dat probleemgestuurd onderwijs zo zijn voordelen heeft. In het begin van de opleiding weet je niet wat je overkomt, maar ben je er eenmaal aan gewend dan wil je niks anders meer. Vooral de sociale vaardigheden worden erg gestimuleerd, omdat je in elk blok dat je volgt in een nieuwe groep komt waarmee je moet samenwerken. Je wordt daardoor min of meer gedwongen om open te staan voor anderen en je leert makkelijker te praten en samen te werken met onbekende mensen. De drempel om in een nieuwe situatie te stappen wordt zo lager. Althans dat is mijn ervaring.
 

Vergroot uw succes door vaker \'ja\' te zeggen

heer S.P.J.M Jong   |    |  25 januari 2007
Reactie: Het is enorm simpel, zeg ja, danwel nee als jouw gevoel dat ingeeft.

Soms echter, moet je een strategische ja/nee geven
 

Middenmanager in de greep van ontevredenheid

sjun   |    |  25 januari 2007
Reactie: Dit komt mij voor als een aanvalsreactie op een noodzakelijke paradigmaverandering tot ontmanagerisering om professionele werknemers meer bij het hen werkbiedende bedrijf te kunnen betrekken.
 

Manager vol vooroordelen over thuiswerkers

heer R Calcoen   |    |  25 januari 2007
Reactie: Als preventieadviseur (arbo deskundige) volg ik al enige tijd met aandacht de geleidelijke invoering van telewerken. Naast de aspecten rond productiviteit en vertrouwen, mag de werkgever niet vergeten dat wanneer hij een medewerker de toelating geeft op op een voorafbepaalde, gestructureerde wijze thuis te werken, hij verantwoordelijk blijft voor de veiligheid op de werkplek, waarbij de woonst van zijn werknemer als werkplek erkent wordt en waarvor er bijgevolg een groot aantal regels van de wet welzijn (arbo richtlijnen) van toepassing zijn.
het voordeel is dat de aanpassingen die nodig zijn om de werkplek conform te maken aan de wetgeving ten koste kunnen vallen voor de werknemer. Het is aan te raden deze maatregel contractueel vast te leggen.
 
< vorige 2146 2147 2148 2149 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10