Reactie: Binnen de ICT sector is er één trend waar we de laatste jaren tegenaan lopen: de ontzettend snelle ontwikkelingen en stagnerende knowhow. Bedrijven en organisaties hebben geen budget om fundamentele cursussen en trainingen aan hun werknemers te bieden om bij te blijven bij het huidige klimaat.
Reactie: Training en cursussen op het gebied van persoonlijke ontwikkeling blijven de trainee inderdaad bijzonder lang bij. Ander soort trainingen dienen vaak jaarlijks herhaald te worden, afhankelijk van de branche en de mate van ontwikkelingen daarbinnen.
Reactie: Als fervent breister kan ik natuurlijk niet anders dan dit artikel beamen! Ik denk dat breien tijdloos is, laagdrempelig maar tegelijkertijd genoeg uitdaging biedt voor de gevorderde breister!
Reactie: Sterk punt Dirkjan. Maar niemand kan ontkennen dat de maandag middag een ideaal moment is om even bij te komen van het weekend en een kijkje te nemen naar de laatst toegevoegde kledingstukken van je favoriete winkel ;)
Reactie: Sterk punt Dirkjan. Maar niemand kan ontkennen dat de maandag middag een ideaal moment is om even bij te komen van het weekend en een kijkje te nemen naar de laatst toegevoegde kledingstukken van je favoriete winkel ;)
Reactie: ''Op de meeste plekken ter wereld kun je zelf aangeven wanneer je de bestelde online goederen geleverd wilt hebben, terwijl dat hier nog steeds tussen de traditionele kantooruren is.''
En dat gaat 8 jaar later in principe nog steeds op. Er zullen veel logistieke deuren geopend moeten worden en van alle partijen medewerking moeten verwachten wil dit veranderen.
Reactie: Leuk artikel! Het zou interessant zijn om bij het laatste gedeelte, de 5 favoriete natuurlijke elementen van werknemers, deze niet alleen te scharen naar de mening van de werknemers maar ook welke het meeste vat hebben op de produtiviteit.
Reactie: ''een praktisch drie-stappenplan aan. De omslag begint bij de start van het werkproces. ''Alle benodigde papieren documenten dienen al bij de start van het werkproces gescand en geïmporteerd te worden via een multifunctionele printer. Werknemers kunnen vervolgens de (geïmporteerde) documenten digitaal lezen, formulieren invullen, aantekeningen maken, ondertekenen en tot slot delen. En dat allemaal zonder te printen. Om het digitale werkproces vervolgen in de hele organisatie te implementeren dient dit proces geautomatiseerd te worden en dienen medewerkers gehele toegang te krijgen tot alle gekoppelde apparaten om digitaal goed uit de voeten te kunnen.''
Hoewel ik het volledig eens ben met de strekking van het artikel, komen jullie hier natuurlijk wel bijzonder makkelijk mee weg. Dit is niet zozeer praktisch maar simpelweg vanzelfsprekend.
Reactie: Mijn ervaring, als voormalig brandweerman, is dat het uitoefenen van mijn beroep en maatschappelijke hulp bieden bovenaan mijn agenda stonden. In de commerciële sector ligt dit inderdaad anders.